
2107- 86
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Ladaakin tuli taas vähän ropailtua.. Eli huonosti toimivan Ozon-kaasarin tilalle tuli Fso Pollesta kotosin oleva lisenssikopioweberi, mekaanisesti vaiheittain aukeavalla kakkosella. Tyhjäkäyntipiiriä katkotaan solenoidilla ja ryyppy on varsin erikoinen laitos, ei lainkaan läppää vaan joku lisäbensan ruiskutus-systeemi. Tuntuu kyllä ihan toimivalta, ainakin 10 asteisesta tallista käynnistettynä
Paikoilleen tuo muljahti melko kivuttomasti, pinnapultteja piti vähän lyhentää ( ..en viittiny uusia ostaa..) ja bakeliitti laipan alle tuli varaosa-ozonin raadosta. Kaasuvivustoon piti laittaa ylimääräinen palikka jolla liikerata saatiin päinvastaiseksi, sillä tässä läppä aukesi erisuuntaan kuin daazissa. Tuon palikankin sai siitä varaosa-kaasarista. Vielä pitäis ilmanputsarille tehä sovitekappaleet ja änkeä se paikalleen.
Hyvin tuntuu pelaavan, kierroksia ottaa nyt todella herkästi ( kanavien kohdistus varmaan auttoi sekin) ja tyhjäkäyntiäkin voi sanoa jo käynniksi, entisen hörsköttelyn sijaan. Tyrkkäsin pari kuvaa tuosta kapistuksesta latagalleriaan.
Muutakin räpistelyä tuli samalla tehtyä kun auto oli kerran tallissa, eli vaihdoin jumittavan virtalukon parempaan ja nakkasin hattuhyllyn paikalleen ( ed.omistaja oli hukannut orkkiksen hifi-asennuksia tehdessään). Katselin vielä pohjaa samalla, ja suihkutin kotelosuojaa pariin saumaan. Edelleen hitsaamaton..
Vähiin käy hommat ennen leimalle saamista, tai siis leimanhan jo saisi mutta Latan pitää olla vimosen päälle kunnossa kesää varten

Paikoilleen tuo muljahti melko kivuttomasti, pinnapultteja piti vähän lyhentää ( ..en viittiny uusia ostaa..) ja bakeliitti laipan alle tuli varaosa-ozonin raadosta. Kaasuvivustoon piti laittaa ylimääräinen palikka jolla liikerata saatiin päinvastaiseksi, sillä tässä läppä aukesi erisuuntaan kuin daazissa. Tuon palikankin sai siitä varaosa-kaasarista. Vielä pitäis ilmanputsarille tehä sovitekappaleet ja änkeä se paikalleen.
Hyvin tuntuu pelaavan, kierroksia ottaa nyt todella herkästi ( kanavien kohdistus varmaan auttoi sekin) ja tyhjäkäyntiäkin voi sanoa jo käynniksi, entisen hörsköttelyn sijaan. Tyrkkäsin pari kuvaa tuosta kapistuksesta latagalleriaan.
Muutakin räpistelyä tuli samalla tehtyä kun auto oli kerran tallissa, eli vaihdoin jumittavan virtalukon parempaan ja nakkasin hattuhyllyn paikalleen ( ed.omistaja oli hukannut orkkiksen hifi-asennuksia tehdessään). Katselin vielä pohjaa samalla, ja suihkutin kotelosuojaa pariin saumaan. Edelleen hitsaamaton..

Vähiin käy hommat ennen leimalle saamista, tai siis leimanhan jo saisi mutta Latan pitää olla vimosen päälle kunnossa kesää varten

Kilvet ja tuore leima heltisi sitten tänään jälkitarkastuksella, alapallostahan se nalkkasi viime kerralla. Inssi nosti laapotin ylös ja tuumasi että "Hyvin kiiltää nuo uudet osat". Auto pihalle ja kävin hakemassa uudet kilvet konttorista. Tiskillä eukko kysyi vielä että tuleeko EU-kilvet, no ei helv... kun kerran vanhanmallisiakin oli varastossa ja tunnuskin sattui melko sopivasti, alkuperäiset kun olivat myös X-alkuiset.
Siinäpä se, valmiina kovaan ajoon ja Mobilian reissuun sunnuntaina. Venat tartteisi vielä säätää uudestaan, kun joku keinu jäi hieman naputtamaan..
Siinäpä se, valmiina kovaan ajoon ja Mobilian reissuun sunnuntaina. Venat tartteisi vielä säätää uudestaan, kun joku keinu jäi hieman naputtamaan..
Onnea vielä entiseltä omistajaltaKimmo86 kirjoitti:Kilvet ja tuore leima heltisi sitten tänään jälkitarkastuksella, alapallostahan se nalkkasi viime kerralla. Inssi nosti laapotin ylös ja tuumasi että "Hyvin kiiltää nuo uudet osat". Auto pihalle ja kävin hakemassa uudet kilvet konttorista. Tiskillä eukko kysyi vielä että tuleeko EU-kilvet, no ei helv... kun kerran vanhanmallisiakin oli varastossa ja tunnuskin sattui melko sopivasti, alkuperäiset kun olivat myös X-alkuiset.
![]()
Siinäpä se, valmiina kovaan ajoon ja Mobilian reissuun sunnuntaina. Venat tartteisi vielä säätää uudestaan, kun joku keinu jäi hieman naputtamaan..

Jep jep, kyllä ladailu taas maistuu..
Ja tulee näkymään myös Kouvolan yöelämässä ilmojen lämmettyä, täällähän sitä ollaan viikonloppuisin.
Kytkimen pääsylkästä vissiin kumit loppu, koska välillä kun tallaa polkimen lattiaan, ei kytkin irrota ollenkaan. Pumppaamalla alkaa toimia vähitellen ja hetken päästä toimii taas ihan moitteettomasti. Pakkasellakin lienee jotain osuutta asiaan, sillä lämpimästä tallista lähdettäessä ei temppuile. Uudet kumit pitäs olla varalla joten täytynee katsella tuota huomenna..
Ja nesteet on kyllä vaihdettu että ei pitäisi niistä olla kiinni.

Kytkimen pääsylkästä vissiin kumit loppu, koska välillä kun tallaa polkimen lattiaan, ei kytkin irrota ollenkaan. Pumppaamalla alkaa toimia vähitellen ja hetken päästä toimii taas ihan moitteettomasti. Pakkasellakin lienee jotain osuutta asiaan, sillä lämpimästä tallista lähdettäessä ei temppuile. Uudet kumit pitäs olla varalla joten täytynee katsella tuota huomenna..

Ladan kardaani alkoi liikkeelle lähtiessä ja vaihdoissa pitää kaikenlaista epämääräistä älämölöä, joten irrottelin sen eilen ja ihmettelemään mikä mättää. Ehdin jo alkuun epäillä perääkin, kun kartaanissa ei käsin tuntunut mainittavaa välystä, kun se oli autossa paikallaan. Mutta irrallaan siitä huomasi heti että ristikot ja tukilaakeri olivat aivan finaalissa, joten purin sitten koko paskan palasiksi ja hain tänään motonetista uudet palikat tilalle.
Merkkasin tietysti osien paikat ennen purkua ja uudet ristikot prässäsin ruuvipenkillä ja hylsyllä paikalleen. Koeajolla ei ravistanut ja kolinat loistivat poissaolollaan, joten homma ei kait pahemmin mennyt wituiksi..
Liukunivelen pölysuoja pyöri irrallaan akselilla, mutta onneksi hiekkaa ei pahemmin näyttänyt booreissa olevan.
Ladalle on kilsoja kertynyt n. 3000 helmikuun lopulta lähtien ja hyvinpä tuo on pelannut. Kulutus on pyörinyt 10 litran molemmin puolen, ei minusta pahasti siihen nähden että ajotyyli on varsin raskas.
Kesärenkaat tuli laiteltua alle pariviikkoa takaperin; orkkisvanteet musta&hopella värityksellä. Köyhänmiehen mangelsit..
Merkkasin tietysti osien paikat ennen purkua ja uudet ristikot prässäsin ruuvipenkillä ja hylsyllä paikalleen. Koeajolla ei ravistanut ja kolinat loistivat poissaolollaan, joten homma ei kait pahemmin mennyt wituiksi..

Liukunivelen pölysuoja pyöri irrallaan akselilla, mutta onneksi hiekkaa ei pahemmin näyttänyt booreissa olevan.
Ladalle on kilsoja kertynyt n. 3000 helmikuun lopulta lähtien ja hyvinpä tuo on pelannut. Kulutus on pyörinyt 10 litran molemmin puolen, ei minusta pahasti siihen nähden että ajotyyli on varsin raskas.
Kesärenkaat tuli laiteltua alle pariviikkoa takaperin; orkkisvanteet musta&hopella värityksellä. Köyhänmiehen mangelsit..

Psst.. Sisäpiiritietona Kimmo laittoi tuon tuonne ihan huvikseen näytille..Jokari kirjoitti:Nyt K8immo, oletko sekasin menynytÄlä nyt jujumaluta mhiinkään capcieren pommiin vaihda hyvää orkkislaiskkoa
![]()

Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Jaa, n o sitten homma on bueno!Lada-Mies kirjoitti:Psst.. Sisäpiiritietona Kimmo laittoi tuon tuonne ihan huvikseen näytille..Jokari kirjoitti:Nyt K8immo, oletko sekasin menynytÄlä nyt jujumaluta mhiinkään capcieren pommiin vaihda hyvää orkkislaiskkoa
![]()

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™