Sivu 21/110

Lähetetty: 6.10.2005 16:28
Kirjoittaja Jokari
Jaska HKI kirjoitti:Ruohonleikkuukone ei lähtenyt käyntiin.Kun tutkin sitä niin sytytyskipinä oli hyvä mutta tulppa oli kuiva.Kaadoin bensagallonan korkista hieman bensaa ilmanputsariin niin johan lähti heti ensi nykäisyllä.Kylmänä siis huikkaa.Kyllähän tuon kuntoon saisi,mutta minulle maksetaan siitä että työnnän sitä :roll: .
Tää on paras keino saada talven yli seisonut yli 20 v. vanha B&S käyntiin...nykimällä ei nimittäin lähde.

Lähetetty: 8.10.2005 21:38
Kirjoittaja Jaska HKI
Digikameralla voi ottaa itsestään hyvin rajatun kuvan tähän tapaan.Laita kamera suorille käsivarsille katsoen suoraan linssiin.Kun kameran takana on peili niin kameran näyttöruutu heijastuu näkökentään.Kameraa sopivasti liikuttelemalla saa kuvaan sopivan rajauksen.

Lähetetty: 8.10.2005 22:12
Kirjoittaja Jokari
Ladan irronneen lämppärinhanan vaijerin kiinnitys yläpäästä, jos se alkuperäinen muovi on murtunut, niinkuin mulla oli:

Otetaan paksista ohutta rautalankaa, noin 50 cm, (tietysti ensin on purettu hanskalokero) pujotetaan se pari kertaa lämmönsäätövipujen alta, oikeasta reunasta niin että se kiertää joka kierroksella muutaman kiepin vaijerin ympärillä.Loppu lanka pyöritellään tiukasti sikinsokin noiden em.kieppien päälle ja ristiin yms. niin että vaijeri ei pääse liikkumaan.

Testattu on ja toimii, muuta keinoa en oikein keksinyt tuohon :lol:

Lähetetty: 10.10.2005 16:00
Kirjoittaja Frostwind
Naapurin vaari "hitsasi" aikonansa Vanhaan Renaulttiinsa lokasuojat tinaamalla vanhanaikaisella itsekuumennettavalla kolvilla.
Kolvi hellaan lämpiämään ja kunhan se hohti punaisena niin sitten vaan äkkiä pihalle ja jonkun matkaahan sitä sai juotettua. Sama ruljanssi toistui varmasti muutaman kerran ennen kuin lokarit olivat kiinni. Ja kyllähän nuo lokarit ovat kiinni vielä tänäkin päivänä.

Naapuri oli lyhentänty myös traktoriinsa renkaat. Jostain oli löytänyt hyvät mutta liian suuret takakumit niin ei siinä muu auttanut kuin katkaista ne ja ottaa pala välistä pois. Lopuksi vaan sitten sitoi renkaat rautalangalla yhteen ja hyvinhän nekin kestivät jopa metsässä ajoa.

Samainen vaari on myös tehnyt lukemattomia muita virityksiä. Mm. jatkanut traktorin kiertokankia :D

omat viritykset

Lähetetty: 12.10.2005 20:30
Kirjoittaja maitomiäs
piti laittaa vaihekeppi uusiks kun se putos pois.
http://koti.mbnet.fi/weapea/vkeppi1.jpg

tässä toinen kuva
http://koti.mbnet.fi/weapea/vkeppi2.jpg

keppi toimii erittäin hyvin! on lähellä kuskia ja lyhyt välimatka!

ja tietenkään ladan takaikkuna ei pysy kiinni!
http://koti.mbnet.fi/weapea/ikkunapide.jpg

laitan lisää kuvia erinäisistä korjauksista kunhan kerkiän..




miten kuvat saa näkymään heti tässä ja nyt?

Lähetetty: 12.10.2005 20:34
Kirjoittaja tolstoi
Frostwind kirjoitti:Samainen vaari on myös tehnyt lukemattomia muita virityksiä. Mm. jatkanut traktorin kiertokankia :D
Tossapa vinkki kannen höylääjille! Laikalla vaan kanget poikki ja paksu sauma väliin: lisää tilavuutta ja kovat puristukset!

Lähetetty: 13.10.2005 8:43
Kirjoittaja Pavlovits
Tuo maitomiähen patenttihan on hyvä; vaihdekeppi ja käynnistyskampi samassa.

omat viritykset/kuvat

Lähetetty: 16.10.2005 12:31
Kirjoittaja maitomiäs
Kuva
käsijarrupää
Kuva
vaihekepin nuppi on pappatunturin jalkatappi
Kuva
toisenpuolen ikkunat liimattu bostikilla

toimiiko kuvat..







***kuinka säädät ladan venttiilin välyksen?
laita sirppi väliin ja lyö vasaralla(lekalla) päälle!***

Lähetetty: 16.10.2005 13:07
Kirjoittaja Kimmo86
^Tuo vaihdekepin "nuppi" taitaa olla Tunturin jalkatapin kumi?

kaikki kuvani virityksistä

Lähetetty: 16.10.2005 13:38
Kirjoittaja maitomiäs
kattokaa noi viritykset ja puhukaa sitte! :wink:
Kuva





http://koti.mbnet.fi/weapea/lada
tuolla lisää kuvia !

Re: kaikki kuvani virityksistä

Lähetetty: 16.10.2005 13:46
Kirjoittaja Kimmo86
maitomiäs kirjoitti:kattokaa noi viritykset ja puhukaa sitte! :wink:
Kuva





http://koti.mbnet.fi/weapea/lada
tuolla lisää kuvia !


Kuvista päätellen nappiscombi on ollut ankarassa hyötyajossa :lol:

Mutta mikäs ihmeen kenno tässä kuvassa oikeen on? Joku tee-se-itse intercooleri vai?

kuuleri

Lähetetty: 18.10.2005 19:49
Kirjoittaja maitomiäs
juu rupes lämmöt karkaamaan että motarilla oli päästettävä välillä mersut ohi! mutta otin sitte takasin kun lämmöt taas aleni! oli kaikki ihmeissään.
varmaan jotakin kattilakiveä syylärissä. asensin sitte ton ylimääräsen koolerin siihen ettei tarvi kesällä pitää lämppäriä täysillä...oli kuuma!(syyläreitä kun on rajoitetusti)
hämeenlinnan hanakat liikkeestä kysäsin T putki kappaletta ja nehän tekivät mulle semmosen odottaessa kupariputkesta juottivat, ja ei maksanu ku kolme eemeliä! :roll:








mitäs sitä muilla ajelemaan, kun on kerran Ladaa kokeillut.

Lähetetty: 18.10.2005 20:02
Kirjoittaja Jaska HKI
Vanha herätyskelloni ei sammunut enää sammutusnapista.Otin paristopesän suojan irti ja herätyksen alkaessa isken kelloa kämmentä vasten siten että paristo irtoaa.Jos uni kestää 8 tuntia niin tällä tavalla pariston käyttöikä pitenee kolminkertaiseksi.Ikävänä puolena on se,että kello on laitettava aikaan joka ilta :( .Pitäsköhän ostaa herätyskello tai ajastaa kännykkä 8).....kännykän ääneen ei kuitenkaan ole mukava herätä :?

Lähetetty: 18.10.2005 20:21
Kirjoittaja pressa
vedettävä herätyskello on hyvä

Lähetetty: 19.10.2005 16:59
Kirjoittaja maitomiäs
oho miten saa pois viestin