Sivu 21/47
Re: Venäjästä
Lähetetty: 2.4.2015 16:21
Kirjoittaja t tulppu
Tuohon Tukihommaan Voi sanoa että Mitä isot edellä niin sitä pienet Perässä.... Eihän Muut Auto tehtaat Apua saa Eihän.... Opelkaan ei Parivuotta sitten muistaakseni ei saanut vaan Pakoitettiiin ottamaan...
Maaliskuun Zr rulem. tilastot 2013-2014 . myynti.
Ford -38%
VW-18%
Lada-15%
Peugeot-38%
Chervolet-29%
Skoda -3%
Opel-20%
Nissan+11%
Toyota+5%
Citroen-31%
Jeep+57%
Ja lista jatkuu Häviäjien ja Voittajien..... Jos 2 autoa myyty niin jos 2 autoa vähemmän myyty niin -100% ja jos lisää 2 niin +100% myyty--
Että on hyvä olla verrokki kun miinustellaan ja pussaillaan. Eiku Plussaillaan myynti käyriä. Missäkin maassa...
Re: Venäjästä
Lähetetty: 2.4.2015 17:38
Kirjoittaja Lattarauta
Linkki poistettu.
Re: Venäjästä
Lähetetty: 2.4.2015 22:24
Kirjoittaja TsarBomba
Edelleenkin tämä kehitys voi olla Ladalle eduksi, mitä vähemmän muita merkkejä, vähemmän myös kilpailua. Sittempähän näemme kun aikaa menee että miten käy.
Re: Venäjästä
Lähetetty: 2.4.2015 23:22
Kirjoittaja samarai
Tässä on tuorein tilasto mitä löysin tammi-helmi 2015 vrt 2014
Ladan pahimmat kilpailijat ovat lähinnä Huyndai ja KIA. Huyndai jopa parantanut myyntiään 4% tammi-helmi 2015. Merkille pantavaa mielestäni on kuitenkin se Mersu, BMW ja Lexus ovat ainoita jotka ovat parantaneet myyntiään myös helmikuussa jolloin muut ovat kaikki miinuksella. Huomiotavaa on myös AvtoVazin valmistamien muiden merkkien huono menestys.
Kilpailun väheneminen ei välttämättä ole hyvä juttu, koska silloin saatavilla olevien tuotteiden hinnat yleensä nousevat. Neuvostoliitossakin Lada maksoi ansiotasoon nähden maltaita vaikka länsikilpailijoita ei ollut yhtään.
http://abreview.ru/stat/aeb/
Re: Venäjästä
Lähetetty: 3.4.2015 0:03
Kirjoittaja toktornivako
Suuri merkitys näiden länsimaisten "kansan" merkkien myynnin tyrehtymiseen selittyy sillä että aikaisemmin niitä suorastaan tyrkytettiin hankkimaan velaksi kun rahoituksen sai jopa 0% korolla.
Re: Venäjästä
Lähetetty: 3.4.2015 0:58
Kirjoittaja samarai
Eikös se AvtoVaz juuri aloittanut tuon 0%:n korolla rahoituksen? Kilpailijoiden oli varmaankin jotenkin siihen vastattava. Ja onko tuota rahoitusta tarjottu Ladan lisäksi muihin kuin Renaultiin ja Nissaniin, mitkä ovat samalla myös AvtoVazin pääomistajat?
tässä on esimerkit v. 2013
http://www.zr.ru/content/news/563185-av ... y_na_lada/
1.8.2013 tuli Ladalle valtion tukema rahoitusohjelma 0% korolla Grantalle ja Kalinalle
http://www.zr.ru/content/news/570419-av ... t_na_lada/
0% korko rahoitus alkoi kaikille Ladoille 1.9.2013
Nykyinen "Lada Finance" löytyy tästä:
http://www.lada.ru/lada-finance/
e. Hmm, minkähän talousopin mukaan "kansanautojen" myynti tyrehtyy jos ko. autoja on joskus myyty 0% korolla?

Että nyt kun pitää maksaa korkoa, niin Ladatkaan ei käy enää kaupaksi? Eiköhän siinä myyntihinnallakin ja käytettävällä varallisuudella ole jotain tekemistä?
........................................................................................................................................
Ennuste, vuoden 2015 lopussa muodostaa elintarvikkeiden kustannukset Venäjällä keskimäärin perheen menoista 50-55%, vuonna 2014 se oli 36%.
http://www.mk.ru/economics/2015/03/02/p ... zheta.html
Suomessa se on keskimäärin 12,5%
Kuluvana vuonna 2015 asuntolainojen määrä Venäjällä laskee 50%
http://lenta.ru/news/2015/04/02/sbercred/
Re: Venäjästä
Lähetetty: 3.4.2015 10:55
Kirjoittaja TsarBomba
Sittenhän tuo nähdään miten tulevaisuudessa käy, spekuloida voi loputtomiin. Jokainen löytää näkemyksilleen linkkejä ja faktoja kun oikein innostuu tonkimaan.
Re: Venäjästä
Lähetetty: 3.4.2015 11:21
Kirjoittaja t tulppu
Nii löytyykii. Onneksi Elämme Suomessa niin meillä on kaikki hyvin. Tasoa vaan ei passaa kovin korkealle asettaa.. pahalta kuullostaa nuo Vertaukset maailmalla Että olemme Kreikan tiellä.. Niin kauan kun oma tontti ei oo puhdas niin en Kehtaa muiden tontteihin puuttua..
Re: Venäjästä
Lähetetty: 3.4.2015 12:08
Kirjoittaja toktornivako
samarai kirjoitti:Eikös se AvtoVaz juuri aloittanut tuon 0%:n korolla rahoituksen? Kilpailijoiden oli varmaankin jotenkin siihen vastattava. Ja onko tuota rahoitusta tarjottu Ladan lisäksi muihin kuin Renaultiin ja Nissaniin, mitkä ovat samalla myös AvtoVazin pääomistajat?
tässä on esimerkit v. 2013
http://www.zr.ru/content/news/563185-av ... y_na_lada/
1.8.2013 tuli Ladalle valtion tukema rahoitusohjelma 0% korolla Grantalle ja Kalinalle
http://www.zr.ru/content/news/570419-av ... t_na_lada/
0% korko rahoitus alkoi kaikille Ladoille 1.9.2013
Nykyinen "Lada Finance" löytyy tästä:
http://www.lada.ru/lada-finance/
e. Hmm, minkähän talousopin mukaan "kansanautojen" myynti tyrehtyy jos ko. autoja on joskus myyty 0% korolla?

Että nyt kun pitää maksaa korkoa, niin Ladatkaan ei käy enää kaupaksi? Eiköhän siinä myyntihinnallakin ja käytettävällä varallisuudella ole jotain tekemistä?
........................................................................................................................................
Ennuste, vuoden 2015 lopussa muodostaa elintarvikkeiden kustannukset Venäjällä keskimäärin perheen menoista 50-55%, vuonna 2014 se oli 36%.
http://www.mk.ru/economics/2015/03/02/p ... zheta.html
Suomessa se on keskimäärin 12,5%
Kuluvana vuonna 2015 asuntolainojen määrä Venäjällä laskee 50%
http://lenta.ru/news/2015/04/02/sbercred/
kyllä kumminkin 2012 kauppailtiin Ford Fusionia jo 0%korolla ja sitä tuli silloin itsekkin harkittua Pietariin "kauppa kassiksi"
Re: Venäjästä
Lähetetty: 3.4.2015 17:40
Kirjoittaja toktornivako
? Miksi se halvempi pitäisi olla? Onhan täälläkin moni kehunut "KYLLÄ MINÄ OSTAISIN AINAKIN UUDEN LADAN KUN VAAN NIITÄ JOKU ALKAISI SUOMESSA MYYMÄÄN!" Muistaakseni takuu luvataan ihan 3Vuotta ja joitain kilometrejä?
Re: Venäjästä
Lähetetty: 3.4.2015 21:09
Kirjoittaja t tulppu
Joo Niin Miksi Pitäisi..Joidenkin mielestä Hintojen pitäisi olla vielä Kommunismin aikaisia... Ainakin Itse tiedän Kun valittavana on Lada ja Dasia Niin tiedän Kumman otan...Se että onko parempi vai Huonompi niin se on eri juttu.. Jos Jätetään Lada pois ja Dasiaa verrataan johonkin meillä myytävään käkkyrään niin panee Harkitsemaan..
Re: Venäjästä
Lähetetty: 3.4.2015 22:04
Kirjoittaja samarai
Ladan hintaskaala on tällä hetkellä 331600-593000 ruplaa, halvimpana karvahattumalli Granta sedan ja kalleimpana Lada Largus Cross.
Ladalla on 3:n vuoden takuu tai 100000km, joillain osilla 50000km
Hyundain hintaskaala on 415000-1169900 ruplaa, halvimpana Equus ja kalleimpana ix35
Hyundailla on 5:n vuoden yleistakuu (koneelle ja vaihteistolle 150000km).
KIA:n hintaskaala on 423400- 2039900 ruplaa, halvimpana Rio ja kalleimpana Quoris.
KIA:lla on 5:n vuoden takuu tai 150000km.
Grantan kanssa kilpailee Venäjällä myös AvtoVazilla Grantan alustalle tehty Datsun ondo alk. 339000 ruplaa. Sillä on 3:n vuoden takuu tai 100000km.
Kalinan kanssa puolestaan Kalinan alustalle tehty Datsun mido alk. 432000 ruplaa, takuu myös 3 vuotta tai 100000km.
Venäjähän suojelee omaa kotimaista autoteollisuutta protektionismilla. Venäjän ulkopuolella valmistettua autoa rasittaa 30%:n tuontitulli. Sen välttämiseksi suurin osa länsimainen autoteollisuus valmistaa Venäjällä myytäviään autoja paikan päällä.
Venäjän autoteollisuuden erikoisuus on vielä paikallistaminen eli nk. "lokalisointi". Tuotannon paikallistamiseen kuuluu käyttää valmistuksessa Venäjällä tuotettuja osia.
tässä siitä on tarkemmin, tuli voimaan v.2011
(e.tämä ei ilmeisesti pidä enää paikkaansa noiden %:n osalta, vaan ne ovat nousseet?)
Saksassahan protektionismia autoteollisuudessa ei ole, esim. Berliinissä voi ostaa samoilla ehdoilla Fordin mikä on koottu Espanjassa, Romaniassa tai vaikka Turkissa.
Re: Venäjästä
Lähetetty: 3.4.2015 22:49
Kirjoittaja t tulppu
Tuossa on samaa Kuin meillä Myytävissä Niin sanotuissa Suomi mopoissa..ja Polkupyörissä.. Täytyy ylittää tietty % että saa Kotimaisuuden..Ja Ja.
Re: Venäjästä
Lähetetty: 3.4.2015 22:51
Kirjoittaja samarai
No ei tässä nyt ihan sama asia sentään ole kyseessä. Joutsenlippu vs. autoteollisuuden paikallistaminen
Virossa myydään myös elintarvikkeita tarroilla "Eelista Eestimaist".

Re: Venäjästä
Lähetetty: 3.4.2015 23:00
Kirjoittaja t tulppu
Ei sama vaan Samaa.....Elikkä Valtio määrää % joita on oltava Saadakseen Myydä .. Elikkäs Virolaisia marjoja pakattuna Suomessa voi riittää saamiseen Suomalaisuuden. tai muu käsittely..
Elikkä Venäjän Valtio päättää Ladan prosentit joita täytyy olla... Kuitenkin kun ladassakin on Ulkomailla tuotettuja osia...Gas Kuormureissakin on Gummins diisselit...tai ainakin lehdet niin ovat mainostaneet jo monta vuotta..