Sivu 21/22
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 15.9.2013 7:44
Kirjoittaja AI
Ja eihän ne ampaiset mihinkään hävinneet. Raidilla sain ne myrkytettyä. Piti vaan CRC-pullosta vaihtaa suutin pulloon jossa on putki että sai ruiskutettua lokarin reiästä sisään.
Torstaina otin tämän liikenteeseen, 30. päivään mennessä pitäisi käyttää katsastuksessa. Ainakin helmojen etupäät pitäisi hitsata, molemmista etulokareista yksi reikä, takalokarissa vanha paikka on irtoamassa, toisessa etuovessa on reikä... Kuulostaa kalliilta. Hyvin toimi mitä kahtena päivänä vähän ajelin. Alkuun kuului ihme klompsotus vasemmasta etupyörästä, ilmeisesti vaan jarrupala raapi ruosteista jarrulevyä kun kilometrin ajon jälkeen loppui ja jarruttamisen jälkeen kuului taas, nyt ei enää kuulu kun on vähän ajettu mutta ruosteiselta levy näyttää ja jarruttaessa vielä kuulostaakin.
Eilen lähdin työreissuun Ladalla, kyllä tuntui kankealta ajaa ensimmäinen kilometri mersun jälkeen!
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 15.9.2013 22:06
Kirjoittaja Flaiman
Oisit sinnitellyt ampparipesän kanssa niin kauan että pääset katsastukseen. Mukava katsastusmiehen koputella pohjia kun ampparit pörisee ympärillä

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 16.9.2013 7:00
Kirjoittaja AI
Huomasin että takakontin valo ei pala. Kesällä kun vaihdoin takaluukun saranan niin jouduin katkaisemaan sen sisällä kulkeneen johdon jonka sisällä oli viisi piuhaa. Viisaasti värikoodattu kun oli kolme ruskeaa johtoa, yksi niistä oli ohuempi mutta paksummat meni sitten ilmeisesti ristiin. Rekisterikilven valo sentään toimii. Eipähän akku tyhjene jos tarvitsee pidemmäksi ajaksi luukku auki jättää. Vaikka eipä tuossa montaa minuuttia mene vaikka nuo oikeinkin kytkisi.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 17.9.2013 18:21
Kirjoittaja AI
Etujarrut rahisee, aina on kesän jälkeen alkuun rahissut kun on jarrulevyt ruosteessa. Nyt vaan ei rahina alkanut loppumaan joten nostin etunurkkaa ylös sekä otin etupyörän pois ja tarkastin jarrupalojen kitkapinnan määrän. Kyllä noissa kitkapintaa vielä on mutta levyt ovat vieläkin ruosteiset. Sen verran kuluneet kuitenkin palat ovat että ostan uudet ja vaihdan ennen talvea. Eikä varmaan jarrulevyjenkään vaihto niin kauhean huono idea olisi, sen verran kehnon näköiset jo ovat vaikkakin paksuutta riittää. Jarrupalojen vaihtoa ihmettelin, ilmeisesti pitää irrottaa koko jarrusatula että palat saa vaihdettua.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 27.9.2013 13:30
Kirjoittaja AI
Reiät paikkautettu ja jarrupalat eteen vaihdettu ja käytetty katsastuksessa. Hyvin suurella todennäköisyydellä ensi talven ajan sitten Ladalla, sen verran tuhdin vikalistan sain mukaan:
Käyttöjarru: Jarrulevyn suojakilpi, Vasemmalla edessä, puuttuu, korjauskehotus
Käyttöjarru: Jarrulevy, Vasemmalla edessä, syöpynyt, jälkitarkastus
Lähivalo: Lähivalon suuntaus, Vasemmalla ja oikealla, virheellinen, korjauskehotus
Muut valot ja valaistut kilvet: Peruutusvalo, Vasemmalla ja oikealla, Toiminta virheellinen, korjauskehotus
Alustan kotelot ja pohjalevy: Useita ruostevaurioita, korjattava hitsaamalla (molemmin puolin takana lokarin ja jousen välimailla reiät), jälkitarkastus
Kori: Ovi ja saranat, Vasemmalla edessä, Ruostevaurioitunut (reiät etualanurkassa ja sisäpuolella taka-alanurkassa), jälkitarkastus
Jousitus ja iskunvaimennus: Jousi, takana vas. ja oik., Katkennut, jälkitarkastus
Voimansiirto: Kardaaniakselin nivel, etummainen, välyksellinen, korjauskehotus
Kytkentälaitteet: Vetokoukku, Ruostevaurioitunut, jälkitarkastus
Tuulilasi ja puhdistuslaitteet: Tuulilasi, halkeama näkökentässä, korjauskehotus
Hallintalaitteet ja ilmaisimet: Seisontajarrun merkkivalo / varoituslaite, toiminta virheellinen, korjauskehotus
Jos jotain tällainen hyvin palvelut menopeli kiinnostaa niin ottaa yhteyttä, voisin myydä pois. En nyt ihan satasella kuitenkaan.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 27.9.2013 22:20
Kirjoittaja jaasu
jaa saakos merseedeksestä kuvia? ja vaikka yv:llä jotain hinta politiikkaa?

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 28.9.2013 18:05
Kirjoittaja AI
jaasu kirjoitti:jaa saakos merseedeksestä kuvia?
http://lada1970.1g.fi/kuvat/Mercedes_Benz_300D/
jaasu kirjoitti:ja vaikka yv:llä jotain hinta politiikkaa?
Laittaa yv:llä tai mieluummin sähköpostilla (klikkaa alla olevaa kuvaa) tarjousta.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 3.10.2013 14:47
Kirjoittaja AI
Tuossa edellisen viestin kuvalinkissä on nyt muutama tänään kuvattu kuva.
Nettiautoon juuri laitoin myynti-ilmoituksen:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/5967349
Toki saunan takana on vielä tilaa...
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 6.10.2013 20:14
Kirjoittaja AI
Tämä harharetki nyt on sitten käyty loppuun. Mersu meni kaupaksi, yllättävän helppo myytävä oli, kiitos kolmelitraisen moottorin. Pakko sanoa että vähän ikävä nyt tätä autoa jäi, sen verran hyvä ajettava oli. Toisaalta maavara omaan käyttöön tuppasi olemaan riittämätön ja verot ja vakuutukset olivat turhan kovia, muuta huonoa sanottavaa tuosta ei kyllä ole. Mutta nyt palataan sitten ladanromujen pariin.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 6.12.2013 0:19
Kirjoittaja Vanja-eno
AI kirjoitti:Tämä harharetki nyt on sitten käyty loppuun. Mersu meni kaupaksi, yllättävän helppo myytävä oli, kiitos kolmelitraisen moottorin. Pakko sanoa että vähän ikävä nyt tätä autoa jäi, sen verran hyvä ajettava oli. Toisaalta maavara omaan käyttöön tuppasi olemaan riittämätön ja verot ja vakuutukset olivat turhan kovia, muuta huonoa sanottavaa tuosta ei kyllä ole. Mutta nyt palataan sitten ladanromujen pariin.
Osta seuraavaksi normaalilla maavaralla oleva farkku 124 joka on rekattu pakuksi, dieselvero 72 euro/vuosi, halvemmat vakuutukset kuin henkilöautossa ja automaattinen tasonsäätö perässä takaa että isompikin lehtikuorma kyydissä ei vaikuta mitenkään. Ja jos vielä löytyisi toimiva ASD perä, niin pääsisi hyvin liukkaallakin liikkeelle...
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 6.12.2013 20:20
Kirjoittaja lada.h.s
Oman dieselmersun kanssa kävi pieni takaisku. 702 000km kohdalla jakoketju pomppasi. Nyt peruskorjauksessa on autooni tuleva vaihtomoottori.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 6.12.2013 23:46
Kirjoittaja Marko
Eli jäi puolen miljoonan huolto tekemättä.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 30.12.2013 20:12
Kirjoittaja AI
Uteliaisuuttani kysyin mitä tälle mersulle tapahtui. Osiksi meni eli kokemuksia ei sitten enää kenellekään pahemmin kartu.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 9.1.2014 4:43
Kirjoittaja Vanja-eno
AI kirjoitti:Uteliaisuuttani kysyin mitä tälle mersulle tapahtui. Osiksi meni eli kokemuksia ei sitten enää kenellekään pahemmin kartu.
Harmi, sillä oli kyllä tosi mukava pirssi ajaa
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lähetetty: 27.7.2014 14:04
Kirjoittaja pavlik morozov
onkohan meikäläisessä vähän stieglitzin vikaa, ajaa mersulla esittää saksalaista mutta onkin pesunkestävä venäläinen
124 300tdt kattoluukulla automaatilla pakufarkku vm ysikaks tuli pihaan.
ööh onkohan kukaan yrittäny itse saada sitä reverse piston vikaa korjattua automaatista

tuo häsmäkkä pitäis pudottaa alas.
ei onneksi ole kovin kiire kun on 240td 82 ajossa ja 86 isopaku ampulanssi 300d ex turku vpk laatikonvaihto vielä vaiheessa automaatista manuaaliks.
milloinkahan niitä volgia ja pobedaa ehtis rassaamaan
