Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Corollaattori

ahaa...

Viesti Kirjoittaja Corollaattori »

Kiitän vinkistä. No mites on, hydrauliletku vissiin kestää öljyn paluupuolella mutta mikä helposti muokattava letku kestäis öljyn tulopuolella? Tuskin pensaletku...
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: ahaa...

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Corollaattori kirjoitti:Kiitän vinkistä. No mites on, hydrauliletku vissiin kestää öljyn paluupuolella mutta mikä helposti muokattava letku kestäis öljyn tulopuolella? Tuskin pensaletku...
hydrauliikkaletku.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

öljyn paluupuolellahan kestäisi varmaan melkein mikä letku vaan joka kestää yleensäkkään öljyä

kyllä meillä kesti tuossa omassa viritelmässä (eli aika vähän aikaa) ihan bensaletkukin. tosin ei ollut kovin pitkä pätkä ja ei sillä kyllä paljoa kerennyt kilometrejä tulla
pidemmällä aika välillä voi ehkä tulla jo ongelmia
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Corollaattori

hytrauliletkuasiaa

Viesti Kirjoittaja Corollaattori »

No kuuleppa iigori, onkohan siitä haittaa jos letkun paksuus öljyn tulo puolella on noin 2cm? öljyn kierron nappaan ladan ö-paineanturin jalasta ja siitä hydrauliletkulla turpoon, liitokset kiristelen klemmareilla. varmaan kestää vai miten muut ovat menetelleet... strömberiä puhdistelen ja suunnittelen että miten sen liitän turpon imupuolelle :D
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

ei taida hydrauliikkaletku oikeen hyvin kiristyä normi klemmarilla on niin tukevaa
mutta jos esim. saabin k-jetti tarvii n7bar painetta niin kyllä luulis sellaisen bensaletkunkin pitävän myös ladan öljyn kierrossa jossa öljyn paine on n.5bar
taitaa olla eniten kiinni liittimistä ei se meinaan ihan heti letkusta petä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: hytrauliletkuasiaa

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Corollaattori kirjoitti:No kuuleppa iigori, onkohan siitä haittaa jos letkun paksuus öljyn tulo puolella on noin 2cm? öljyn kierron nappaan ladan ö-paineanturin jalasta ja siitä hydrauliletkulla turpoon, liitokset kiristelen klemmareilla. varmaan kestää vai miten muut ovat menetelleet... strömberiä puhdistelen ja suunnittelen että miten sen liitän turpon imupuolelle :D
ei siitä mitään haittaa ole.. jos hyvää haluaa ni käy tettää siihen pultattavan letkun.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Corollaattori

Viesti Kirjoittaja Corollaattori »

Kiitoksia neuvoista. Hoksasin että ladassa kun kääntää pakoputken alkupään sojottaan ylös niin siihen on hyvä liittää turpo... vai onko? tarvisikohan se semmoisen ns. kollektorin siihen pikkasen ennen turboa. Tuli vaan kohmeloiseen vappumieleen moinen asianhaara... Hauskat vaput!!
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

kyllä niitä turpoja on ihan silleen liitetty
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Corollaattori

rojekti etenee...

Viesti Kirjoittaja Corollaattori »

Nonniin, päästiin koneen ääreen.. pakoputken alkukäyrä sojottaa kohti taivasta sopivasti lyhyenä odottaen laippaa turpolle. Öljynkiertoon sain 5metriä hydauliletkua, ilmaiseksi. Lähipäivinä olisi tarkoitus tehdä laippa johon saan öljyn sisäänmeno letkun kiinnitettyä turpoon. Pikkuhiljaa puuhailen kunhan aikaa ja kiinnostusta riittää. Ainakin jälkimmäistä riittää :D Ja periaatteeni tässä rojektissa on; Niin halvalla kuin mahdollista :oops: saada ladan imusarjaan ylipainetta...
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

^^ Aika pahan pistit :lol: :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:tuossa combi pyörii! http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
mitkä renkaat sul on tos kombis? onko lukko akseli?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

pappa- igor kirjoitti:
iigorr kirjoitti:tuossa combi pyörii! http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
mitkä renkaat sul on tos kombis? onko lukko akseli?
edes jotku 155/13 takana 185/65/14 täysin vakio akseli :D
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ihan kivasti silti pyöri :wink:

Melkosen härski ilmestys tollanen "suhiseva" nappiskombi :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

tohon lukkoperä viel !
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Vastaa Viestiin