Sivu 3/3
Lähetetty: 14.1.2004 14:49
Kirjoittaja Lihamatti
APUA! jokin on kyllä nyt vialla ladassani, kun tänään koitin niin huippunopeus oli noin 110km/h kun viikko sitten se vielä kulki sen vaivaiset 120km/h sentään. Mikäköhän voi olla pielessä? Moottoriin/säätöihin en oo koskenut koko viikon aikana, paitsi eilen kun koitin käykö se kaikilla pytyillä ja kyllä se tuntui käyvän.
Joopa
Lähetetty: 14.1.2004 15:47
Kirjoittaja kenzy
Koittaisit edes katsoa että onko ne huohottimet tukossa, eli se tuumanen huohotin joka menee koneesta ilmanputsarille ja se kaasarin ja ilmanputsarin välinen huohotin. jos ne on tukossa, kone ryytyy ja parhaimmillaan leikkaa kiinni.
Lähetetty: 14.1.2004 23:45
Kirjoittaja Misha
1200sen saa kolmosella kiertään 9000 luotettavan lähteen mukaan, mut ei kannata kuulemma päästää kaasua vaan höllätä...
Lähetetty: 15.1.2004 9:44
Kirjoittaja NesteHukka
Mulla on Niva kans alkanut nyt kulkemaan huonosti. Kiihdytyksissä saa runtata kaasun pohjaan, että jotakin tapahtuu, nelosella saa kihnuttaa aika kauan, että saa 80

100 ja siitä ylöspäin onkin jo vaikea saada. Vitosella ei jaksa mennä kun kaasu pohjassa. Ykkösellä liikkeellelähdössä tarvii kiusata aikalailla kytkimellä, kun tuntuu ettei ole vääntöä alle 3000rpm yhtään.
Säädöt pitäis olla kohdallaan, mut tuntuu vähän siltä, että ei sais riittävästi bensaa. Kulku on vähän sellaista nypytinypyti kuljenko/vai enkö kulje...
Käymään kyllä lähtee hienosti. Karstavikaa ei pitäis olla omassani
Täytyy ottaa kaasari auki kun saa sopivan inspiraation...
Lähetetty: 15.1.2004 11:24
Kirjoittaja arpati
Olisko pa-pumppu finaalissa tai tankki liian tiivis?
Lähetetty: 15.1.2004 11:36
Kirjoittaja NesteHukka
arpati kirjoitti:Olisko pa-pumppu finaalissa tai tankki liian tiivis?
Kuvailin ehkä vähän väärin sanoin. Epäilen ennemminkin että ykköskurkun pääsuutin on osittain tukossa.
Kulkee
Lähetetty: 15.1.2004 18:33
Kirjoittaja Lada110
Mä sain ton edellisen ladani eli 2107 1700i:n kulkee sen 180:t siin oli 1200L takaakseli mut ei muuta... hyvin lähti aina.... 1500s -91:n meni aikoinaan mittarin viisari pystysuoraa alaspäin mut en sit tiiä paljon heitti....
Lähetetty: 13.3.2005 22:09
Kirjoittaja _Blaze
Tiige, siis teoreettinen nopeus. Tossa pitäis ottaa huomioon ilmavastus ja muut liikesuuntaa vastaan vaikuttavat voimat. Eli todellinen nopeus on huomattavasti pienempi.
Lähetetty: 6.4.2005 2:49
Kirjoittaja Tiige
_Blaze kirjoitti:Tiige, siis teoreettinen nopeus. Tossa pitäis ottaa huomioon ilmavastus ja muut liikesuuntaa vastaan vaikuttavat voimat. Eli todellinen nopeus on huomattavasti pienempi.
Kyllä se nyt vaan on niin että kun se 58cm halkaisialtaan oleva rengas pyörähtää kerran ympäri, niin se kuljettaa autoa pii*58cm(=1.82m) matkan. Se kuinka monta kertaa rengas pyörähtää minuutissa taas riippuu täysin voimansiirron välityksistä ja moottorin kierrosnopeudesta. Ilmanvastus ja muut liikesuuntaan vastaan vaikuttavat voimat aiheuttavat sen, että se (minun)lada ei kierrä vaikka 8000rpm vitosvaihteella, vaan 5000rpm. Elikkä se reilu vuosi sitten laskemani nopeus(löytyy sivulta 1) on todellinen nopeus eikä mikään teoreettinen.

Lähetetty: 6.4.2005 18:42
Kirjoittaja 'aatee'
kyllä ihan ihmetteelee miten toi lada 1200L vetää jääl onhan siin kyl piikkii renkaat ja karva nopat

mul oli enne samanlainen larssoni ja ei kulkenut läheskää ni hyvi

mut siin oli lukko perä vaikuttaisko se kulkuun
