Sivu 3/10

Lähetetty: 19.3.2004 21:22
Kirjoittaja minttu
parisen vuotta sitten olin lähdössä töistä silloisella civicilläni (r.i.p), iloisesti ryömitin pois parkkiruudusta, aurinko häikäisi silmää.. ja sitten kuului pieni kopaus. ja ISO vihainen mies nousi autostaan naama mustansinisenä. oli lähtenyt parkkikselta vauhdilla, ja minä auringon sokaisemana mällännyt kylkeensä. civicin puskurissa ei naarmuakaan, mutta se uudenkarhea escortti.. :oops:
vasen takaovi vaihtoon.
takapuskuri poikki, vaihtoon.
koko vasen takaosa vaihtoon.
ja puolen autoa maalattavaksi.
se niistä vakuutusbonuksista..
oli ihan kiltisti kuitenkin kun huomasi että olin ihan kauhussa ja :cry: :cry: :cry:
myöhemmin näin äijän töissä, olin ihan :oops: :roll: ja se vaan totesi että "aloinkin jo kyllästyä vihreään". oli vaihtanut koko auton samalla..

tarinan opetus:

älä osta uutta autoa. ne on ihan paskoja.


kerran ajoin samaisen civiccini ojaan. lunta oli puhaltanut niin en tiennyt missä tie meni. onneksi paikalle ajoi miehiä, auttoivat neidon hädästä ja NOSTIVAT auton tielle. :D

Lähetetty: 19.3.2004 21:33
Kirjoittaja jta
Nuo uudet autot on todellakin huonoja tuossa suhteessa. Pikku kopauksesta suuret vauriot...

Mutta itteni sain säikytettyä kaupungilla aika hyvin toissa talvena kun etsiskelin yhtä liikettä ja siinä sivuille katsellessa en sitten huomannu ku edessä oleva paketti auto laittoi vilkun ja alkoi jarruttaa. Kuitenkin just aloin kattoon eteeni taas ja paniikki jarrutus... Tiehän oli tottakai kiillottuneella jäällä joten jarruilla ei paljoa ollut virkaa... Kuitenkin vähän ennen törmäystä jotenkin tajusin päästää jarrut irti ja kääntää auton ojaan. Eli törmäykseltä vältyttiin vajaalla 10cm:llä.... Onneks oli loiva oja eikä ollut paljoakaan lunta niin pääsin vielä peruuttamalla ylös ojasta ja matka jatkui... Sen jälkeen en pahemmin oo kaupungilla ajaessa niin paljoo katellu sivuille ees liikkeitä etsiessäni. Loppu matka kotiokkin ajellessa meni käsien ja jalkojen täristessä....

Lähetetty: 19.3.2004 22:21
Kirjoittaja Boris
minttu kirjoitti:parisen vuotta sitten...

se niistä vakuutusbonuksista..

tarinan opetus:

älä osta uutta autoa. ne on ihan paskoja.
Oliko se sitten sen äijän vika vai?

Kannattaa ostaa Lada, mutta ei uutta niin puskureitakin voi käyttää siihen mihin ne on tarkotettu. Parkkihallissakaan ei tartte oman auton puolesta varoo kovin kauheesti. :)

Lähetetty: 22.3.2004 16:12
Kirjoittaja Misha
Jaska HKI kirjoitti:Wartburgista hajosi tuulettimen siipi.Päätin tehdä rosteripellistä kaksilapaisen korvaus propellin.
Aikani ajettuani poltin kaasuvaijerikäteni ja olin ajaa ojaan.
Opetus:Kannattaa suunnitella ja harkita kunnolla,ennenkuin toteuttaa sen.
Ei vaan opetus: älä anna Jaska HKI:n korjata autoasi :lol:

Lähetetty: 23.3.2004 10:53
Kirjoittaja hermanni
Minul kävi viime talvena sillai et läksin yhelt parkkipaikalt sillosel farmari-buickil ja ku ol korkeat lumivallit nii ei nähny,
et tuleeko ketää ennenku ol palttiarallaa 1.5m keulaa tiellä. No vasemmalt tulikin sitten kauhakuormaaja ilman valoi,
puskulevy edel kupeeseen. No onneks siin autos ol vahvat pellit ni ei tult ees isoi lommoi

Lähetetty: 23.3.2004 11:01
Kirjoittaja hermanni
Pitää ny laitta ihan tasapainon vuoks lada juttukin. Tää tosin kävi serkkupojalle. Meil ol eka yhteis projekti 1200l vm88 ja serkkupoika
läks sit kun jonku aikaa ol kortti ollu nii vähän sorapätkälle
kurvailemaan. Yhes mutkas auto sit läks lapasest ja perä osu puiseen puhelin pylvääseen, saldona kolauksesta ladast men takakuve ja tankki ruttuu ja menipä se tolppakin poikki. Et onhan se lada kestävä.

Lähetetty: 23.3.2004 13:01
Kirjoittaja P.I.M.P.
Tuossa tämän talven alkupuolella kun lumet sateli maahan ja ladassani ei ollut vielä talvistimbaloita alla niin päätin lähteä sitä tankkaamaan. Ajattelin että ei siellä niin luikasta voi olla sillä olin edellisenä päivänä käynyt jo lumilla testaamassa ladani kahva ominaisuuksia ja ongelmia ei ilmennyt. No.... lähdin kotopihastani liikkeelle ja ajattelin että ei tämä yöllä satanut lumi voi tehtä tästä tiestä oikein paljon eilistä liukkaampaa. Siinä ajalin hieman ja lähdin yhtä mäkeä ajamaan alas... mäen puolivälistä oli tarkoitus kääntyä vasemalle ja suunnata kohti huoltoasemaa. Rupesin kääntämään ja huomasin että eipä paljon ota renkaan pitoja.... sain sen verran jarrulla hidastettua vauhtia, että onnnistuin vähän kääntämään autoa... auto meni noin 30cm:n päästä liikennemerkistä ja suoraan jalkakäytävälle. Oli siinä kyllä ihme ilme vasemmalta tulevalla kuskilla kun minä porhalsin ladalla jalkakäytävälle. Ajattelin, että parempi kääntyä takaisin, kun tässä touhusta ei tule lasta eikä paskaa näillä kesätsimbaloilla. Lähdin kohti kotia mutta taas renkaat tekivät tepposen ja en meinannut päästä mäkeä ylös. Kun olin mäen päässyt ylös niin lähdin ajamaan kohti kotia... no epäonnihan ei vielä tähän loppunut. Kotiini pääsee terveyskeskuksen pihan läpi joten sieltä kautta ajoin mutta epäonneksi ladastani loppui tietenkin bensa keskelle terveyskeskuksen pihaa ja porukkaa oli pihalla tuijottamassa. Sain startilla vedätetty auton hieman sivuun ja sitten lähdin häpeissäni kaverini kanssa hakemaan bensaa hänen autollaan.

Lähetetty: 23.3.2004 13:31
Kirjoittaja Jaska HKI
Veljellä oli ensimmäinen auto Fiat 600,tietenkin käytettynä ostettu.Ihmettelimme auton huonoa hidastuvuutta.Aikamme tutkittuamme huomasimme,että molemmat takajarruputket oli katkaistu ja päät oli juotettu umpeen!Autossa ei siis ollut takajarruja ollenkaan!

Lähetetty: 23.3.2004 13:47
Kirjoittaja Jaska HKI
Joskus 90-luvun vaihteessa minulla oli VW-Passat vm-75.Töihin mennessä moottoritiellä,Joulukuussa,loskakelissä,aamuhämärässä pyyhkijät lakkasi toimimasta.Ajoin rekan perässä,eikä pysähtyäkkään voinut.Avasin sivulasia,jotta voisin hahmottaa mitä sivulla tapahtuu.Seurasin edessä ajavan rekan perävaloja kun muutakaan en nähnyt.Ajamalla niin lähelle rekkaa,että sen heittämä vesipatja huuhtoi tuulilasia näkyvyys hieman parani.Onneksi moottoritie oli päättymässä ja saatoin pysähtyä puhdistamaan lasia.Vian aiheuttaja oli pyyhkijän moottorin ankkurin päästä irronnut mutteri,josta voima siirtyy vipumekanismeihin.

Lähetetty: 23.3.2004 14:02
Kirjoittaja Jaska HKI
Olin ajamassa Wartburgillani syyssateessa ,iltapimeässä Vuosaaresta Mellunmäen suuntaan.Yhtä-äkkiä alamäessä,kaarteessa
kuuli pamahdus ja näkökenttä hävisi.Kauhusekunttien jälkeen tajusin,että konepelti oli haukannut ilmaa ja kääntynyt tuulilasin päälle osaksi rikkoen sen.Onneksi tuulilasi on kaareva pystyin hahmottamaan tietä pitämällä kasvoja autoradion korkeudella keskellä kojelautaa.

Lähetetty: 23.3.2004 14:08
Kirjoittaja Jaska HKI
Eräs tuttuni keroi ajaneensa Taunus GX:llä moottoritiellä kaasu pohjassa sataa viittäkymppiä.Yhtä-äkkiä oli vaihdekeppi lentänyt takapenkille.Tilanne oli hieman yllättävä,kun kysymyksessä on Saksalainen laatuauto!Vaihdekeppi ei olisi lentänyt pois jos sen palje olisi edes ollut kunnolla paikoillaan.

Lähetetty: 23.3.2004 15:15
Kirjoittaja RTJN65
No mulle kävi vähän samoin että tuolla Karjalassa nuoruudessa ajelin 1600 Taunuksellani pitkin mutkaisia hiekkatietä ja kun tulin kurviin jossa piti saada pienempää pykälää sisään niin jäi koko vaihdekeppi käteen. Siinä ei jäänyt juuri aikaa miettiä tilannetta vaan survaisin sen takaisin jotenkin hollilleen ja sain vaihdetta vaihdettua.

Samasta Taunuksesta muuten lenti kardaani 130 vauhdista metsikköön. Arvatkaapa oliko hauska etsiä sitä pimeällä vesisateessa ilman taskulamppua.

Lähetetty: 23.3.2004 18:32
Kirjoittaja Boris
Saatiin kerran escortista kuskinpuolen sivupeili hajalle. Osui puuhun seittemänkympin vauhdissa sellasella kivalla sorapätkällä. Hallittua sladia oli se ilo. Muita vaurioita ei autoon tullut (silloin).

Lähetetty: 24.3.2004 21:07
Kirjoittaja Jaska HKI
Kerran minulla oli Renault 12 TL(teelusikka)Maksoin siitä 650mk ,ajoin sillä puoli vuotta ja möin sen eräälle mustalaiselle.Kerran moottoritiellä vastatuuleen ajaessa siitä avautui konepelti.Tilanne ei ollut niin vakava kuin äkkiä voisi kuvitella,koska se oli saranoitu etureunastaan kuten Ladan pappamalleissa.Menoa se kuitenkin sillä tavalla haittasi,että puuskissa joutui pudottamaan vauhdin kahdeksaan kymppiin näkyvyyden turvaamiseksi,vaikka olin nostanut jo pään kattoon.Meno oli hieman sahaavaa-kyllä harmitti.Parkkipaikkaa hakiessa sillä ei päässyt taaksepäin jarrupalojen kiilautumisen takia.Vanteissakaan siinä ei ollut kuin kolme pulttia ja rengasasentajat joutuivat tasapainottaessaan laittamaan lisäadapterin,koska vanteessa ei ollut keskireikää.

Lähetetty: 25.3.2004 8:39
Kirjoittaja Jaska HKI
Olin kerran tulossa töissä töistä talviaikaan Taunuksella.Sää oli juuri lauhtunut pakkasen jälkeen ja veti tienpinnan huurteeseen,joka kiillottui pyörien alla jääksi.Loivassa T-risteyksessä keula alkoi puskea katukivetystä kohti.Etupäätä ja aurauskulmia suojatakseni käänsin takapäätä käsijarrulla,jonka seurauksena auto kääntyi hiukan yli ja osui oikea takapyörä edellä katukivetykseen ja sammui siihen.Ajoin varovasti lopun matkaa kotia,jonne oli noin kilometri.Seuraavana päivänä huomasin takapään jotenkin jumputtavan.Takavanne oli selvästikin kääntynynyt mutkalle.Vaihdoin varapyörän tilalle,jossa oli talvirengas.Kieron vanteen sai auton seuraava omistaja,jolla eka päivänä jäi vaihdekeppi käteen liikennevalossa takana olevien poliisien ihmetellessä tilannetta.