Kolareita ja muita vaaratilanteita

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
minttu

Viesti Kirjoittaja minttu »

parisen vuotta sitten olin lähdössä töistä silloisella civicilläni (r.i.p), iloisesti ryömitin pois parkkiruudusta, aurinko häikäisi silmää.. ja sitten kuului pieni kopaus. ja ISO vihainen mies nousi autostaan naama mustansinisenä. oli lähtenyt parkkikselta vauhdilla, ja minä auringon sokaisemana mällännyt kylkeensä. civicin puskurissa ei naarmuakaan, mutta se uudenkarhea escortti.. :oops:
vasen takaovi vaihtoon.
takapuskuri poikki, vaihtoon.
koko vasen takaosa vaihtoon.
ja puolen autoa maalattavaksi.
se niistä vakuutusbonuksista..
oli ihan kiltisti kuitenkin kun huomasi että olin ihan kauhussa ja :cry: :cry: :cry:
myöhemmin näin äijän töissä, olin ihan :oops: :roll: ja se vaan totesi että "aloinkin jo kyllästyä vihreään". oli vaihtanut koko auton samalla..

tarinan opetus:

älä osta uutta autoa. ne on ihan paskoja.


kerran ajoin samaisen civiccini ojaan. lunta oli puhaltanut niin en tiennyt missä tie meni. onneksi paikalle ajoi miehiä, auttoivat neidon hädästä ja NOSTIVAT auton tielle. :D
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Nuo uudet autot on todellakin huonoja tuossa suhteessa. Pikku kopauksesta suuret vauriot...

Mutta itteni sain säikytettyä kaupungilla aika hyvin toissa talvena kun etsiskelin yhtä liikettä ja siinä sivuille katsellessa en sitten huomannu ku edessä oleva paketti auto laittoi vilkun ja alkoi jarruttaa. Kuitenkin just aloin kattoon eteeni taas ja paniikki jarrutus... Tiehän oli tottakai kiillottuneella jäällä joten jarruilla ei paljoa ollut virkaa... Kuitenkin vähän ennen törmäystä jotenkin tajusin päästää jarrut irti ja kääntää auton ojaan. Eli törmäykseltä vältyttiin vajaalla 10cm:llä.... Onneks oli loiva oja eikä ollut paljoakaan lunta niin pääsin vielä peruuttamalla ylös ojasta ja matka jatkui... Sen jälkeen en pahemmin oo kaupungilla ajaessa niin paljoo katellu sivuille ees liikkeitä etsiessäni. Loppu matka kotiokkin ajellessa meni käsien ja jalkojen täristessä....
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

minttu kirjoitti:parisen vuotta sitten...

se niistä vakuutusbonuksista..

tarinan opetus:

älä osta uutta autoa. ne on ihan paskoja.
Oliko se sitten sen äijän vika vai?

Kannattaa ostaa Lada, mutta ei uutta niin puskureitakin voi käyttää siihen mihin ne on tarkotettu. Parkkihallissakaan ei tartte oman auton puolesta varoo kovin kauheesti. :)
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Jaska HKI kirjoitti:Wartburgista hajosi tuulettimen siipi.Päätin tehdä rosteripellistä kaksilapaisen korvaus propellin.
Aikani ajettuani poltin kaasuvaijerikäteni ja olin ajaa ojaan.
Opetus:Kannattaa suunnitella ja harkita kunnolla,ennenkuin toteuttaa sen.
Ei vaan opetus: älä anna Jaska HKI:n korjata autoasi :lol:
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
hermanni

Viesti Kirjoittaja hermanni »

Minul kävi viime talvena sillai et läksin yhelt parkkipaikalt sillosel farmari-buickil ja ku ol korkeat lumivallit nii ei nähny,
et tuleeko ketää ennenku ol palttiarallaa 1.5m keulaa tiellä. No vasemmalt tulikin sitten kauhakuormaaja ilman valoi,
puskulevy edel kupeeseen. No onneks siin autos ol vahvat pellit ni ei tult ees isoi lommoi
hermanni

Viesti Kirjoittaja hermanni »

Pitää ny laitta ihan tasapainon vuoks lada juttukin. Tää tosin kävi serkkupojalle. Meil ol eka yhteis projekti 1200l vm88 ja serkkupoika
läks sit kun jonku aikaa ol kortti ollu nii vähän sorapätkälle
kurvailemaan. Yhes mutkas auto sit läks lapasest ja perä osu puiseen puhelin pylvääseen, saldona kolauksesta ladast men takakuve ja tankki ruttuu ja menipä se tolppakin poikki. Et onhan se lada kestävä.
P.I.M.P.

Viesti Kirjoittaja P.I.M.P. »

Tuossa tämän talven alkupuolella kun lumet sateli maahan ja ladassani ei ollut vielä talvistimbaloita alla niin päätin lähteä sitä tankkaamaan. Ajattelin että ei siellä niin luikasta voi olla sillä olin edellisenä päivänä käynyt jo lumilla testaamassa ladani kahva ominaisuuksia ja ongelmia ei ilmennyt. No.... lähdin kotopihastani liikkeelle ja ajattelin että ei tämä yöllä satanut lumi voi tehtä tästä tiestä oikein paljon eilistä liukkaampaa. Siinä ajalin hieman ja lähdin yhtä mäkeä ajamaan alas... mäen puolivälistä oli tarkoitus kääntyä vasemalle ja suunnata kohti huoltoasemaa. Rupesin kääntämään ja huomasin että eipä paljon ota renkaan pitoja.... sain sen verran jarrulla hidastettua vauhtia, että onnnistuin vähän kääntämään autoa... auto meni noin 30cm:n päästä liikennemerkistä ja suoraan jalkakäytävälle. Oli siinä kyllä ihme ilme vasemmalta tulevalla kuskilla kun minä porhalsin ladalla jalkakäytävälle. Ajattelin, että parempi kääntyä takaisin, kun tässä touhusta ei tule lasta eikä paskaa näillä kesätsimbaloilla. Lähdin kohti kotia mutta taas renkaat tekivät tepposen ja en meinannut päästä mäkeä ylös. Kun olin mäen päässyt ylös niin lähdin ajamaan kohti kotia... no epäonnihan ei vielä tähän loppunut. Kotiini pääsee terveyskeskuksen pihan läpi joten sieltä kautta ajoin mutta epäonneksi ladastani loppui tietenkin bensa keskelle terveyskeskuksen pihaa ja porukkaa oli pihalla tuijottamassa. Sain startilla vedätetty auton hieman sivuun ja sitten lähdin häpeissäni kaverini kanssa hakemaan bensaa hänen autollaan.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Veljellä oli ensimmäinen auto Fiat 600,tietenkin käytettynä ostettu.Ihmettelimme auton huonoa hidastuvuutta.Aikamme tutkittuamme huomasimme,että molemmat takajarruputket oli katkaistu ja päät oli juotettu umpeen!Autossa ei siis ollut takajarruja ollenkaan!
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Joskus 90-luvun vaihteessa minulla oli VW-Passat vm-75.Töihin mennessä moottoritiellä,Joulukuussa,loskakelissä,aamuhämärässä pyyhkijät lakkasi toimimasta.Ajoin rekan perässä,eikä pysähtyäkkään voinut.Avasin sivulasia,jotta voisin hahmottaa mitä sivulla tapahtuu.Seurasin edessä ajavan rekan perävaloja kun muutakaan en nähnyt.Ajamalla niin lähelle rekkaa,että sen heittämä vesipatja huuhtoi tuulilasia näkyvyys hieman parani.Onneksi moottoritie oli päättymässä ja saatoin pysähtyä puhdistamaan lasia.Vian aiheuttaja oli pyyhkijän moottorin ankkurin päästä irronnut mutteri,josta voima siirtyy vipumekanismeihin.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Olin ajamassa Wartburgillani syyssateessa ,iltapimeässä Vuosaaresta Mellunmäen suuntaan.Yhtä-äkkiä alamäessä,kaarteessa
kuuli pamahdus ja näkökenttä hävisi.Kauhusekunttien jälkeen tajusin,että konepelti oli haukannut ilmaa ja kääntynyt tuulilasin päälle osaksi rikkoen sen.Onneksi tuulilasi on kaareva pystyin hahmottamaan tietä pitämällä kasvoja autoradion korkeudella keskellä kojelautaa.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Eräs tuttuni keroi ajaneensa Taunus GX:llä moottoritiellä kaasu pohjassa sataa viittäkymppiä.Yhtä-äkkiä oli vaihdekeppi lentänyt takapenkille.Tilanne oli hieman yllättävä,kun kysymyksessä on Saksalainen laatuauto!Vaihdekeppi ei olisi lentänyt pois jos sen palje olisi edes ollut kunnolla paikoillaan.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

No mulle kävi vähän samoin että tuolla Karjalassa nuoruudessa ajelin 1600 Taunuksellani pitkin mutkaisia hiekkatietä ja kun tulin kurviin jossa piti saada pienempää pykälää sisään niin jäi koko vaihdekeppi käteen. Siinä ei jäänyt juuri aikaa miettiä tilannetta vaan survaisin sen takaisin jotenkin hollilleen ja sain vaihdetta vaihdettua.

Samasta Taunuksesta muuten lenti kardaani 130 vauhdista metsikköön. Arvatkaapa oliko hauska etsiä sitä pimeällä vesisateessa ilman taskulamppua.
Lada rules
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Saatiin kerran escortista kuskinpuolen sivupeili hajalle. Osui puuhun seittemänkympin vauhdissa sellasella kivalla sorapätkällä. Hallittua sladia oli se ilo. Muita vaurioita ei autoon tullut (silloin).
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kerran minulla oli Renault 12 TL(teelusikka)Maksoin siitä 650mk ,ajoin sillä puoli vuotta ja möin sen eräälle mustalaiselle.Kerran moottoritiellä vastatuuleen ajaessa siitä avautui konepelti.Tilanne ei ollut niin vakava kuin äkkiä voisi kuvitella,koska se oli saranoitu etureunastaan kuten Ladan pappamalleissa.Menoa se kuitenkin sillä tavalla haittasi,että puuskissa joutui pudottamaan vauhdin kahdeksaan kymppiin näkyvyyden turvaamiseksi,vaikka olin nostanut jo pään kattoon.Meno oli hieman sahaavaa-kyllä harmitti.Parkkipaikkaa hakiessa sillä ei päässyt taaksepäin jarrupalojen kiilautumisen takia.Vanteissakaan siinä ei ollut kuin kolme pulttia ja rengasasentajat joutuivat tasapainottaessaan laittamaan lisäadapterin,koska vanteessa ei ollut keskireikää.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Olin kerran tulossa töissä töistä talviaikaan Taunuksella.Sää oli juuri lauhtunut pakkasen jälkeen ja veti tienpinnan huurteeseen,joka kiillottui pyörien alla jääksi.Loivassa T-risteyksessä keula alkoi puskea katukivetystä kohti.Etupäätä ja aurauskulmia suojatakseni käänsin takapäätä käsijarrulla,jonka seurauksena auto kääntyi hiukan yli ja osui oikea takapyörä edellä katukivetykseen ja sammui siihen.Ajoin varovasti lopun matkaa kotia,jonne oli noin kilometri.Seuraavana päivänä huomasin takapään jotenkin jumputtavan.Takavanne oli selvästikin kääntynynyt mutkalle.Vaihdoin varapyörän tilalle,jossa oli talvirengas.Kieron vanteen sai auton seuraava omistaja,jolla eka päivänä jäi vaihdekeppi käteen liikennevalossa takana olevien poliisien ihmetellessä tilannetta.
Vastaa Viestiin