Muoviset helmapelli suojat 110

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Ihmettelet turhaan.
Ne jättävät (valitettavasti) helman ja pohjapellinsauman näkyviin.
Eli tunkin käyttöä eivät estä. Helmat kannattaa muistaa massata hyvin ennen asennusta ettei pääse paska väliin muhimaan.

Meidän autossa (kuvia galleriassa) onlasikuituiset levikkeet, suojaavat vielä paljon paremmin helmoja ja ovat todella "tyylikkäät. Niiden kanssa ladan omalla tunkilla ei tee mitään mutta nostaminen onnistuu hanuritunkilla auton alta. Edestä pitkittäispalkin ja takaa taka-akselin korvakkeen kohdalta.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

2 paria helmoja keränneet pölyä jo pari viikkoa. Eli vielä löytyy.
Lada rules
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Helmamuovit ovat taas muuttuneet! :D Uusissa satakympeissä niitä näkyy olevan.
Nyt ovat vihdoin järkevät eli suojaavat myös helmapellin ja pohjapellin sauman, tulevat pidemmälle auton alle.

Tulevat kiinni siihen kyseiseen saumaan u-muotoisen listan avulla.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mutta eikös tollaset muovit pääse vetää kakkaa väliin ja se muhii siellä ja pelti mätänee pois, sitten autossa on enää muovihelmat?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

JA Paaaaaskan marjat. Nuo muovisuojat on 110:ssä tositarpeelliset! Tietenkin asiaan auttaa että niiden aluksen massaus pidetään kunnossa, muutenhan siinä käy juuri niin että kohta on vaan ne muovit.

Mutta kun on nuo muovit ja kotelosuoja välissä niin on varmasti kestävä. Ovien alalaidoissakaan ei tarvita enää niitä typeriä tiivisteitä.

Ja mitäpä sitten jos pelti häviää alta, :P miettikääpä esim vanhoja kalliita mersuja joissa on ovissa ja helmoissa muovikotelot. Autot näyttävät siisteiltä vaikka oikeasti ovat läpimätiä!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Kukin tavallaan. :idea:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Ja oon nähny kyseisiä tapauksia eli autoja joissa on muoviset helmat kolhuja, kivisuihkua ja suolakuraa vastaan.

Jos massat pitää kunnossa alta niin varmasti säilyy. Tietenkin noiden koteloiden tuuletus pitää myös toimia.

Miten niin ei muuten massat pysy 110:ssä??
Mulla einakin pysyy pitämättäkin! Kyllä jokaisessa autossa pitää massauksen kunto tarkastaa muutamankerran vuodessa, jotkut tarkastavat jopa toyotasta. Itse en alkaisi kertakäyttöastioita pesemään.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Satakympissä ovat herkät iskemille etenkin kun helmat ovat SINKITYT. Tunnetusti sinkissä ei maali halua pysyä. Muovit auttavat siihen oikein käytettynä.
Onhan uusissa tojotissakin osittain kontaktimuovitetut helmat, samaan tapaan kuin minun koulukirjat aikoinaan. :)

Tuuletuksella tarkoitan sitä, että kotelot suunnitellaan niin että ilma kiertää niissä. Se on tarkoitus ottaa huomioon jo auton suunnittelussa mutta joissakin malleissa se ei toimi ja kotelot kostuvat ja vesi jää hautomaan sinne. Satakympin muovitkin ovat hautovat ruostuttajat mikäli alle ei laiteta massaa.

(sisä)Lokasuojat suunnitellaan yleensä ohjaamaan ilmaa tietyllä tavalla. Monesti auton lokarit ja helmat suunnitellaan siten että ilma kulkee helman läpi ja kuivattaa niitä. Heelmat ovat siis etupäästää avoimet osittain, mikäli ovat sisälokarien suojassa.

Itse olen massannut ja tuunannu omat autot kaikki niin että olen tutkinut ilmankiertoa ja koittanut saada sen toimimaan parhaalla tavalla. Kuitenkaan koteloihin ei saa päästä suolavesi ja kura.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
4eburashka

Re: Muoviset helmapelli suojat 110

Viesti Kirjoittaja 4eburashka »

Olettekos kurkkineet noiden helmalistojen alle?

Omassa vm. 2005 111:sen listojen alla muhi pieni ylläri, ihan en osannut odottaa tuommoista 8 vuotta vanhalta autolta:D

http://aijaa.com/DKJmrR
Vastaa Viestiin