Muoviset helmapelli suojat 110
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Ihmettelet turhaan.
Ne jättävät (valitettavasti) helman ja pohjapellinsauman näkyviin.
Eli tunkin käyttöä eivät estä. Helmat kannattaa muistaa massata hyvin ennen asennusta ettei pääse paska väliin muhimaan.
Meidän autossa (kuvia galleriassa) onlasikuituiset levikkeet, suojaavat vielä paljon paremmin helmoja ja ovat todella "tyylikkäät. Niiden kanssa ladan omalla tunkilla ei tee mitään mutta nostaminen onnistuu hanuritunkilla auton alta. Edestä pitkittäispalkin ja takaa taka-akselin korvakkeen kohdalta.
Ne jättävät (valitettavasti) helman ja pohjapellinsauman näkyviin.
Eli tunkin käyttöä eivät estä. Helmat kannattaa muistaa massata hyvin ennen asennusta ettei pääse paska väliin muhimaan.
Meidän autossa (kuvia galleriassa) onlasikuituiset levikkeet, suojaavat vielä paljon paremmin helmoja ja ovat todella "tyylikkäät. Niiden kanssa ladan omalla tunkilla ei tee mitään mutta nostaminen onnistuu hanuritunkilla auton alta. Edestä pitkittäispalkin ja takaa taka-akselin korvakkeen kohdalta.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Helmamuovit ovat taas muuttuneet!
Uusissa satakympeissä niitä näkyy olevan.
Nyt ovat vihdoin järkevät eli suojaavat myös helmapellin ja pohjapellin sauman, tulevat pidemmälle auton alle.
Tulevat kiinni siihen kyseiseen saumaan u-muotoisen listan avulla.

Nyt ovat vihdoin järkevät eli suojaavat myös helmapellin ja pohjapellin sauman, tulevat pidemmälle auton alle.
Tulevat kiinni siihen kyseiseen saumaan u-muotoisen listan avulla.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
JA Paaaaaskan marjat. Nuo muovisuojat on 110:ssä tositarpeelliset! Tietenkin asiaan auttaa että niiden aluksen massaus pidetään kunnossa, muutenhan siinä käy juuri niin että kohta on vaan ne muovit.
Mutta kun on nuo muovit ja kotelosuoja välissä niin on varmasti kestävä. Ovien alalaidoissakaan ei tarvita enää niitä typeriä tiivisteitä.
Ja mitäpä sitten jos pelti häviää alta,
miettikääpä esim vanhoja kalliita mersuja joissa on ovissa ja helmoissa muovikotelot. Autot näyttävät siisteiltä vaikka oikeasti ovat läpimätiä!
Mutta kun on nuo muovit ja kotelosuoja välissä niin on varmasti kestävä. Ovien alalaidoissakaan ei tarvita enää niitä typeriä tiivisteitä.
Ja mitäpä sitten jos pelti häviää alta,

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Kukin tavallaan. 

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Ja oon nähny kyseisiä tapauksia eli autoja joissa on muoviset helmat kolhuja, kivisuihkua ja suolakuraa vastaan.
Jos massat pitää kunnossa alta niin varmasti säilyy. Tietenkin noiden koteloiden tuuletus pitää myös toimia.
Miten niin ei muuten massat pysy 110:ssä??
Mulla einakin pysyy pitämättäkin! Kyllä jokaisessa autossa pitää massauksen kunto tarkastaa muutamankerran vuodessa, jotkut tarkastavat jopa toyotasta. Itse en alkaisi kertakäyttöastioita pesemään.
Jos massat pitää kunnossa alta niin varmasti säilyy. Tietenkin noiden koteloiden tuuletus pitää myös toimia.
Miten niin ei muuten massat pysy 110:ssä??
Mulla einakin pysyy pitämättäkin! Kyllä jokaisessa autossa pitää massauksen kunto tarkastaa muutamankerran vuodessa, jotkut tarkastavat jopa toyotasta. Itse en alkaisi kertakäyttöastioita pesemään.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Satakympissä ovat herkät iskemille etenkin kun helmat ovat SINKITYT. Tunnetusti sinkissä ei maali halua pysyä. Muovit auttavat siihen oikein käytettynä.
Onhan uusissa tojotissakin osittain kontaktimuovitetut helmat, samaan tapaan kuin minun koulukirjat aikoinaan.
Tuuletuksella tarkoitan sitä, että kotelot suunnitellaan niin että ilma kiertää niissä. Se on tarkoitus ottaa huomioon jo auton suunnittelussa mutta joissakin malleissa se ei toimi ja kotelot kostuvat ja vesi jää hautomaan sinne. Satakympin muovitkin ovat hautovat ruostuttajat mikäli alle ei laiteta massaa.
(sisä)Lokasuojat suunnitellaan yleensä ohjaamaan ilmaa tietyllä tavalla. Monesti auton lokarit ja helmat suunnitellaan siten että ilma kulkee helman läpi ja kuivattaa niitä. Heelmat ovat siis etupäästää avoimet osittain, mikäli ovat sisälokarien suojassa.
Itse olen massannut ja tuunannu omat autot kaikki niin että olen tutkinut ilmankiertoa ja koittanut saada sen toimimaan parhaalla tavalla. Kuitenkaan koteloihin ei saa päästä suolavesi ja kura.
Onhan uusissa tojotissakin osittain kontaktimuovitetut helmat, samaan tapaan kuin minun koulukirjat aikoinaan.

Tuuletuksella tarkoitan sitä, että kotelot suunnitellaan niin että ilma kiertää niissä. Se on tarkoitus ottaa huomioon jo auton suunnittelussa mutta joissakin malleissa se ei toimi ja kotelot kostuvat ja vesi jää hautomaan sinne. Satakympin muovitkin ovat hautovat ruostuttajat mikäli alle ei laiteta massaa.
(sisä)Lokasuojat suunnitellaan yleensä ohjaamaan ilmaa tietyllä tavalla. Monesti auton lokarit ja helmat suunnitellaan siten että ilma kulkee helman läpi ja kuivattaa niitä. Heelmat ovat siis etupäästää avoimet osittain, mikäli ovat sisälokarien suojassa.
Itse olen massannut ja tuunannu omat autot kaikki niin että olen tutkinut ilmankiertoa ja koittanut saada sen toimimaan parhaalla tavalla. Kuitenkaan koteloihin ei saa päästä suolavesi ja kura.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Muoviset helmapelli suojat 110
Olettekos kurkkineet noiden helmalistojen alle?
Omassa vm. 2005 111:sen listojen alla muhi pieni ylläri, ihan en osannut odottaa tuommoista 8 vuotta vanhalta autolta:D
http://aijaa.com/DKJmrR
Omassa vm. 2005 111:sen listojen alla muhi pieni ylläri, ihan en osannut odottaa tuommoista 8 vuotta vanhalta autolta:D
http://aijaa.com/DKJmrR