Kuinka pitkä Lada kokemus?
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Ladalla ja ilman
Lada-aatteen kannattaja vuodesta 1981, jolloin hankitun nappisilmän jälkeen tuli piiiiittkä tauko, jonka aikana vain haaveltiin Ladasta.
Toiveen täyttymys vajaat kolme vuotta sitten, jolloin tuli hankituksi toinen Lada.
Toiveen täyttymys vajaat kolme vuotta sitten, jolloin tuli hankituksi toinen Lada.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
Kohta tulee vuosi täyteen 1200L:llä. Mittarissa on noin 40000 ..ja tielle ei ole jättänyt – pihaan kyllä. Hankintaan päädyin sen kummemmin ajattelematta, mutta sen parin viikon aikana, minkä sen oikean löytyminen otti, jotenkin kaikki ajatukset muista merkkivaihtoehdoista katosivat. Toki se oikea ei ollut se, mitä ensin lähdin hakemaan, eli nappis-farkku, vaan ehta syvän beigé sedan.
Ensikosketus Ladaan tuli v. 1989, kun äidille ostettiin kakkosautoksi 1200 L vm. -88, se oli hieno kuin mikä, mutta eipä sitä 13-vuotias paljon päässyt ajelemaan.
Sitten tuli pitkä tauko, ja v. 1997 alussa tuli taas kotiin kakkosauton tarvetta, ja City-Samara vm.91/92 ostettiin sitä paikkamaan. Lopulta minä tällä autolla enimmäkseen ajelin töihin. Autossa kiukkusi kaasari, ja onnistuin myös kolhaisemaan sitä hieman, joten teki mieli uudempaa ja parempaa. Tammikuussa -99 vaihdoin sitten Cityn 1500i 3D:hen vm. -95. Harmaa kaunotar oli korjattu kolariauto Kajaanin suunnalta, ja palvelee tänäkin päivänä perheessä, vaikkei enää minulla. Ostettaessa mittarissa oli 78 tkm, kun luovutin auton pikkuveljelleni syksyllä 2003 lukemat olivat 220 tkm, nykyään vielä enemmän. Että eihän nää Ladat kestä, vai kuinka
Omasta Samarastani innostuneena kihlattuni osti itselleen vm. -98:n vuonna 2001; sitä ensin vähän aikaa huollettiin, mutta lopulta siitäkin tuli soiva peli joka keräsi mittariin yli 70 tkm lisää ennen vaihtoa. Vuoden 2003 syksyllä, naimisiinmenon jälkeen, "yhdistimme autot" 110 Farmariksi vm. 2000. Se on nähnyt maantietä noin 40 tkm tähän mennessä. Kesäksi 2004 piti palata vähän ajassa taaksepäin, joten hankin kesäautoksi armeijalta 2104:n, jonka kunnostuksesta oli Pravdassakin juttua. Sillä on huristeltu tähän mennessä noin 7 tkm. Tammikuussa 2005 vaimo kyllästyi tunnin pituisiin bussimatkoihin ja sijoitti uuteen 110 HB:hen. Se ei ole vielä nähnyt viittäkään tuhatta, ja on nyt kesän ajan tallissa huilailemassa.
Minulla on ollut yksi ei-Lada, ja on edelleenkin: Ford Escort 1300 GT vm. 1969. Olen sitä entisöinyt aina budjetin salliessa viimeiset 15 vuotta, kilvissä on ollut koko ajan, mutta ajot olen pitänyt pieninä kun tulee niin kallista remppaa aina jos jotain hajoaa. Osien saanti etenkin tuohon GT-malliin on aika työn takana.
Sitten tuli pitkä tauko, ja v. 1997 alussa tuli taas kotiin kakkosauton tarvetta, ja City-Samara vm.91/92 ostettiin sitä paikkamaan. Lopulta minä tällä autolla enimmäkseen ajelin töihin. Autossa kiukkusi kaasari, ja onnistuin myös kolhaisemaan sitä hieman, joten teki mieli uudempaa ja parempaa. Tammikuussa -99 vaihdoin sitten Cityn 1500i 3D:hen vm. -95. Harmaa kaunotar oli korjattu kolariauto Kajaanin suunnalta, ja palvelee tänäkin päivänä perheessä, vaikkei enää minulla. Ostettaessa mittarissa oli 78 tkm, kun luovutin auton pikkuveljelleni syksyllä 2003 lukemat olivat 220 tkm, nykyään vielä enemmän. Että eihän nää Ladat kestä, vai kuinka

Omasta Samarastani innostuneena kihlattuni osti itselleen vm. -98:n vuonna 2001; sitä ensin vähän aikaa huollettiin, mutta lopulta siitäkin tuli soiva peli joka keräsi mittariin yli 70 tkm lisää ennen vaihtoa. Vuoden 2003 syksyllä, naimisiinmenon jälkeen, "yhdistimme autot" 110 Farmariksi vm. 2000. Se on nähnyt maantietä noin 40 tkm tähän mennessä. Kesäksi 2004 piti palata vähän ajassa taaksepäin, joten hankin kesäautoksi armeijalta 2104:n, jonka kunnostuksesta oli Pravdassakin juttua. Sillä on huristeltu tähän mennessä noin 7 tkm. Tammikuussa 2005 vaimo kyllästyi tunnin pituisiin bussimatkoihin ja sijoitti uuteen 110 HB:hen. Se ei ole vielä nähnyt viittäkään tuhatta, ja on nyt kesän ajan tallissa huilailemassa.
Minulla on ollut yksi ei-Lada, ja on edelleenkin: Ford Escort 1300 GT vm. 1969. Olen sitä entisöinyt aina budjetin salliessa viimeiset 15 vuotta, kilvissä on ollut koko ajan, mutta ajot olen pitänyt pieninä kun tulee niin kallista remppaa aina jos jotain hajoaa. Osien saanti etenkin tuohon GT-malliin on aika työn takana.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Kuinka pitkä Lada kokemus?
Ostin ensimmäisen Ladani v 75. Sen jälkeen tätä iloa on riittänyt melko tarkkaan 30 vuotta. Kilometrejä on kolmenkymmenen vuoden ja kolmen ladan aikana kertynyt n 600000. Ensimmäinen Ladani oli vuosimallia 1972 ja sillä ajelin varmaan yli 300 000 km parinkymmenen vuoden aikana, saavutus sekin?
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Kuinka pitkä kokemus Ladalla?
Mulla ei ole kokemusta kuin 6 vuotta ja 50 000 kilometriä.
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi