Sivu 3/12

Lähetetty: 10.5.2005 4:01
Kirjoittaja veli alexei
Niin nyt tuntuu jotkut tässä sotkevan takamoottorin ja keskimoottorin...

Lähetetty: 10.5.2005 6:33
Kirjoittaja jasu35
Pikkuruista messercmithiä tai mikä se pieni kolmipyörä nyt oli ei kukaan kai vielä maininnut. :lol:

Lähetetty: 10.5.2005 12:02
Kirjoittaja seppä
Taka- tai keskimoottori melkain sama asia kumpikin on kuskin selän takana
:P :P :P :P :P :P

Lähetetty: 10.5.2005 12:07
Kirjoittaja Magnum2300
seppä kirjoitti:fiat X1/9 ja moni muuu fiatti mitä jo on mainittu(126,133,500,600,850,900(paku))

ja sit volkkarin vanhemmat pakut.

Onhan sit nää urheiluatot viel porshe, ferrari ja lambortsini.
Volkkarin pakut taitaa olla jo mainittu. Tosiaan nuo Fiatin takamootoripakut oli unohtunut 850T ja 900T.
veli alexei kirjoitti:Niin nyt tuntuu jotkut tässä sotkevan takamoottorin ja keskimoottorin...
Porsche on takamoottoriautoja tehnyt runsaasti, mutta Ferrarit ja Lamborginit on tietääkseni mallista riippuen joko keski- tai etumoottorisia.

Lähetetty: 10.5.2005 12:11
Kirjoittaja Stefa
seppä kirjoitti:Taka- tai keskimoottori melkain sama asia kumpikin on kuskin selän takana
:P :P :P :P :P :P
Ei se ole sama asia, sittenhän tuon jo voisi yleistää helposti kardaaneihinkin koska kuitenkin takapyörät vetävät :roll:

Takamoottorisissa on moottori kokonaan taka-akselin takapuolella.

Lähetetty: 10.5.2005 12:38
Kirjoittaja Pavlovits
Juuri näin. Sitten, jos oikein viilataan pilkkua, niin
Messerschmitt
Kuva,
BMW Isetta,
Kuva ja
trojan
Kuva
Olivat rekisteröityjä moottoripyöriksi

Lähetetty: 10.5.2005 12:43
Kirjoittaja Pavlovits
Tuo Magnumin mainitsema Fiat 850/900T paku on tämän näköinen
Kuva
, perustuu 850 henkilöauton tekniikkaan, ja onpa tuollaisellakin yksi kesä ajeltu.
Muuten kyllä näitä takapotkuja vielä lisääkin löytyy, pinnistellään!

Lähetetty: 10.5.2005 12:48
Kirjoittaja Kamaz
Harvinaisempi tuttavuus Suomessa on japanilainen Hino Contessa. Takapäästä en löytänyt kuvaa, mutta siellä on valtava ritilä. Taannoin tästä oli juttua Mobilisti-lehdessä. Suomesta pitäisi löytymän ainakin yksi tällainen (raato). En ole varma, mutta saattoi olla Esko Rahkosen kokoelmissa.

Kuva

Lähetetty: 10.5.2005 12:59
Kirjoittaja Pavlovits
tässä Hinossa oli tiettävästi jotain yhteistyötä Rellun kanssa. Kyllähän tuossa ulkomuodossakin jotain samaa on.

Lähetetty: 10.5.2005 14:34
Kirjoittaja Rizhto
Etelä-Pohjanmaalla on tallessa aivan täydellinen ja hyväkuntoinen Hino. Tullut merimiesautona maahan.

Lähetetty: 10.5.2005 14:44
Kirjoittaja Rizhto
Cutbrod puuttuu vielä listasta. Kyseessä on saksalainen, muistaakseni 600 kuutioinen, pikkuauto. Törmäsin aikanaan malliin erään vanhan valokuvanegatiivin kautta. Siinä oli kuvattu ihmisiä poseeraamassa oudon auton vieressä. Meni tovi, ennen kuin selvis auton merkki ja malli. Kai niitä Suomeenkin tuli, kun kuvakin on otettu.

Lähetetty: 10.5.2005 14:58
Kirjoittaja LadaRacingTeam
Subaru 360
Kuva
ei ole varmaankaan mainittu.

Lähetetty: 10.5.2005 15:05
Kirjoittaja Warreossi
Pavlovits kirjoitti:tässä Hinossa oli tiettävästi jotain yhteistyötä Rellun kanssa. Kyllähän tuossa ulkomuodossakin jotain samaa on.
Hino valmisti Relluja lisenssillä,linjalta tuli myös 4CV-mallia,tosin ei Suomeen.Suomihan oli koemarkkina-alue japseille,joten maahan tuli näitä erikoisempiakin malleja.

Lähetetty: 10.5.2005 15:20
Kirjoittaja LadaRacingTeam
Smart Roadster
Kuva

Lähetetty: 10.5.2005 17:42
Kirjoittaja Toveri Sladimir
zenoloP kirjoitti:
Toveri Sladimir kirjoitti:FSO 126 (vesijäähdytteinen boxer)??
Kirjoittaja tarkoittanee FSM 126p -autoa. FSO ei valmistanut 126p -mallia
Jaaha?On ainakin kilpailukäyttöön luokiteltu FSO 126 nimellä.Ja siitä vesijäähdytyksestä väittäisin, että em. auto ja Fiat 126 malliin tuli vesijäähdytteinen moottori siinä vaiheessa, kun se muuttui 3-oviseksi.Ei kai siinä takaovea olisi, jos kone olisi pystyssä (Fiat 500:n kone).