Niin nyt tuntuu jotkut tässä sotkevan takamoottorin ja keskimoottorin...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Tuo Magnumin mainitsema Fiat 850/900T paku on tämän näköinen
, perustuu 850 henkilöauton tekniikkaan, ja onpa tuollaisellakin yksi kesä ajeltu.
Muuten kyllä näitä takapotkuja vielä lisääkin löytyy, pinnistellään!
Harvinaisempi tuttavuus Suomessa on japanilainen Hino Contessa. Takapäästä en löytänyt kuvaa, mutta siellä on valtava ritilä. Taannoin tästä oli juttua Mobilisti-lehdessä. Suomesta pitäisi löytymän ainakin yksi tällainen (raato). En ole varma, mutta saattoi olla Esko Rahkosen kokoelmissa.
Cutbrod puuttuu vielä listasta. Kyseessä on saksalainen, muistaakseni 600 kuutioinen, pikkuauto. Törmäsin aikanaan malliin erään vanhan valokuvanegatiivin kautta. Siinä oli kuvattu ihmisiä poseeraamassa oudon auton vieressä. Meni tovi, ennen kuin selvis auton merkki ja malli. Kai niitä Suomeenkin tuli, kun kuvakin on otettu.
Pavlovits kirjoitti:tässä Hinossa oli tiettävästi jotain yhteistyötä Rellun kanssa. Kyllähän tuossa ulkomuodossakin jotain samaa on.
Hino valmisti Relluja lisenssillä,linjalta tuli myös 4CV-mallia,tosin ei Suomeen.Suomihan oli koemarkkina-alue japseille,joten maahan tuli näitä erikoisempiakin malleja.
Kirjoittaja tarkoittanee FSM 126p -autoa. FSO ei valmistanut 126p -mallia
Jaaha?On ainakin kilpailukäyttöön luokiteltu FSO 126 nimellä.Ja siitä vesijäähdytyksestä väittäisin, että em. auto ja Fiat 126 malliin tuli vesijäähdytteinen moottori siinä vaiheessa, kun se muuttui 3-oviseksi.Ei kai siinä takaovea olisi, jos kone olisi pystyssä (Fiat 500:n kone).
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.