Poliisi on ystävä?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
L Power

Viesti Kirjoittaja L Power »

Hyvä pointti kyllä tuossa taas.
Ei itsellä kyllä niinkään vanhempien poliisien kanssa ole ongelmia ollut mutta nämä nuoremmat onkin sitte asia erikseen, vaikka kyllä nuoriakin poliiseja asiallisiakin löytyy.
Esim toissakesänä oltiin kaverin mökillä ryypillä ja kävästiin siinä sitten yhden kaverin sukulaisen kanssa muutaman km päässä.
Sielläpä olikin sitten yhksi ruotsalainen häippä päissään ja yritti minua saada kuskiksi.
Totesinpa tuohon että en lähe mutta älä ota pahalla.
Siitä pä se nuuska johanssoni sitten suutahti ja pisti kaverin autosta lasit paskaksi.
Virkavalta ei soitosta huolimatta vaivautunut paikalle.
Korvauksia ei ole autosta tullut vieläkään.
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Nerd-O kirjoitti:Jossain vanhemmissa autoissa on tuplasumuvalot.
Tiedoksi vaan että kyllä niitä on uudemmissakin autoissa, esim. mun -97 Sepessä eli 2104:ssa.

Noihin sumuvaloihin palatakseni. Olen huomannut että kotimaiset raskaan kaluston kuljettajat ovat muutamia poikkeuksia lukuunottamatta lopettaneet sumarien turhan polttamisen. Niitä on joko valistettu ja se mennyt perille tai poliisi sakottanut turhasta polttamisesta. Venäläiset kyllä niitä loimottelee edelleen. Henkilöautoissa ne sitten palaa yleisemmin, jopa kaupunkialueella. Kait ainoa toimiva ratkaisu sumarien turhan käytön lopettamiseen olisi jos yhden kuukauden aikana poliisit pysäyttäisivät ja sakottaisivat suurratsioissa jokaisen turhaan sumareita polttavan sekä lätkäisi vielä valistuslappusen kouraan.

Mutta on minulla vastaisku turhaan sumareita polttaville, pistän kylmästi pitkät päälle jos tulee vastaan ja perässä ajavalle takasumuvalot päälle.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Noita sumareita käytetään huomiovaloina, lähivalojen tuplaajina, muuten vaan koristeena. Vanhat Bemarit on täällä tuon muodin ylläpitäjiä ja suunnannäyttäjiä. Vaikka eihän se Bemarin syy ole... Eikä noista ole ollu oikeeta haittaa...
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
lada1200

Viesti Kirjoittaja lada1200 »

Raskaskalusto varmaan myös vähentää sumarin käyttöä koska eiks noi umpiot tummu käytön aikana ja ne ei vermaan ole mitään halpoja
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä olen kans aina ihemetellyt, että onko lakimuuttunut joltain osin, kun sumuvaloja poltetaan kokoajan, naapuriltakin sitä joskus yrittänyt kysyä, miksi se niitä polttaa (ammattiautoilija siviiliautossaaan), mutta ei ole osannu mitään järkevää vastata.

eikös käytännössä ole niin että nykyautoissa ei saa nokalla palaa kuin yksi pari valoja (yhdet lähivalot tai huomiovalot), paitsi jos on oikeasti sumua tai jos ajetaan kaukovaloilla, jotka siis saa tuplata?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Vielä noihin poliiseihin palaten. Suurin osa joiden kanssa olen joutunut tekemisiin ovat ihan mukavaa ja asiallista väkeä, sitten sekaan mahtuu niitä joiden mielestä mikään ei ole koskaan hyvin. Mitään yhdistävää tekijää en ole löytänyt, että onko sitten nuori vai vanha, laiha vai lihava. Uskoisin olevan enemmän persoonasta kiinni.

Tietääkseni sumareita ei saisi polttaa ellei tarvetta ole, mutta noita vaan näkee todella paljon. Jos ne vain ovat oikein suunnatut niin ei noista niin hirveää haittaakaan ole, tosin on siten niitä suoraan silmiin näyttäviä.
Vauhdin tae - alamäki
noose01

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Jaakkima kirjoitti:Mutta on minulla vastaisku turhaan sumareita polttaville, pistän kylmästi pitkät päälle jos tulee vastaan ja perässä ajavalle takasumuvalot päälle.
Sama homma, en näe mitä järkeä on polttaa sumareita esim keskellä kesää kirkkaassa auringonpaisteessa. Tai kun niitä käytetään "lisävaloina", taitaa vaan olla että haittaavat pimeässä pitkälle näkemistä koska valaisevat niin kirkkaasti lähelle...
.
erkkimalinen

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

Aikoinaa kun olin pullakuskina niin tuli joka arki-aamu vieneeksi poliisilaitoksen kahvioon leivonnaiset. Silloin tunsi paikalliset ja oltiin morjestus-tuttuja% no broblems...nyt taasen ikä on tuonut malttia ja tajuaa että työ se on tuokin ja aikasen rankka. Enemmän haukkuja ku kiitosta vaikka joka jannu on tyytyväinen kun näkee sinisen vilkun kun on pulassa. Ku..päitä mahtuu joka ammattikuntaan,taidan mennä veskiin ennenkuin nousee otsaan..Moro!
Kyllä lähtee..!
L Power

Viesti Kirjoittaja L Power »

Sumareihin palaten.
Sumuvalothan on lainkin mukaan tarkoitettu käytettäväksi vain sumuisella ilmalla kun näkyvyys on huono.
Mutta täälläkin päin monet käyttävät näin syyspimeällä lähivalojen tuplaajana, onhan se mukava että näkee lyhyet päällä paremmin pimeässä.
Mutta kyllä se pistää ainakin itsellä hitsit kun pimeällä vesisateessa tulee näitä valovammaisia yksilöitä vastaan jossain keskellä poronhoito aluetta.
lada1200

Viesti Kirjoittaja lada1200 »

Eiks noi sumarit ole semmoset että ne on hyvät kovassa sumussa/sateessa ja pienillä nopeuksilla jotain 0-50km/H .
Ja muuten käytettäessä ei pimeällä itse nää niin pitkälle kun käyttää sumareita jolloin näkee juuri sen minkä yli ajoi.
Ja muistaakseni ei taajamassa sää käytää sumuvaloja (en tästä 100% varma vain 80 % varma) :wink:
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Sumarit ei näytä kuin 2-30 m eteenpäin ja kirkkaampana valokeilana estää näkemästä tätä pidemmälle eli näet lyhyemmälle kuin auton omilla pätkillä. Eli kerkeät vain näkemään minkä päälle ajoit tai että hirvi se oli joka tuohon konepellille kaatui. Mutta en kuitenkaan kiistä sumareiden tehoa silloin kun niitä todella tarvitaan, silloin ovat paikallaan.

Mutta poliiseihin takaisin. Ne muutamat kerrat jolloin olen poliisin kanssa tienpäällä ollut tekemisissä, niin mielestäni saamaasi "palveluun" vaikuttaa oma käyttäytyminen. Kun käyttäydyt asiallisesti, sinuakin kohdellaan asiallisesti.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Asiallisia ovat olleet omalle kohdalle sattuneet poliisit liikenteessä ja muuallakin. Jopa sakotustilanteessa (ylinopeus) olen saanut lupsakkaa palvelua. Vähällä oli, etteivät kahvia tarjonneet...
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
JTM

Viesti Kirjoittaja JTM »

Aika monta tuttua on poliisissa ja ainakin virka-ajan ulkopuolella ovat mukavaa sakkia.
erkkimalinen

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

JTM kirjoitti:Aika monta tuttua on poliisissa ja ainakin virka-ajan ulkopuolella ovat mukavaa sakkia.
Poliisi on poliisi kellon ympäri, kivaa sakkia ylipäänsä virkaansa toimittaessaankin..moi 8)
Kyllä lähtee..!
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

minulle sattui tässä kesällä hauska sattuma poliisin kanssa ne laittaa tänne virojoelle aina nuoret poliisit harjoittelemaan alku kesällä minulla oli vara autona mitsubishi lancer 80 joka oli maalattu paikka maalilla pilkulliseksi siinä oli myös ladan taka iskarit niin että perä melkein viisti maata olin menossa kirjastoon kun maija kaarsi taakse vino parkiin sieltä astui ulos nuori poliisi ja sanoi oikein virallisesti auton paperit no minä annoin ajokortin ja rekisteri otteen siinä se tihrusteli niintä aikansa ja oikein suutuspäissä kihvati että täähän on katsatettu johon minä että eikö pitäisikin sain hyvin murhaavan mulkaisun ja poliisi lähti siitä jupisten jotain ensaanut enään selvää mutta hitsit oli ilmeisesti kova kun ei päässyt repimään rekisteri kilpiä pois ja minulla oli niin pirun hauskaa että kerron tätä juttua vieläkin :lol: :wink:
Vastaa Viestiin