Sivu 3/3
Lähetetty: 20.3.2005 17:26
Kirjoittaja Hanna
Mullekin on tarjottu ihan samaa 110ä 1,6 koneella. Hiukka alta 9 tonnin ja päälle kahvipaketti. Vaihdossa mun 8 vee vanha Samara... Lähettääköhän ne saman tarjouksen kaikille Ladan omistajille, miettimättä mikä on vaihtoauton arvo? Mulle tarjottiin myös auton talvihuoltoa 100€ puolitoista kuukautta sitten. Siihen ei tosin kuulunut oikeastaan mitään, mitä ei itekin pystyisi tekemään.
Lähetetty: 20.3.2005 22:52
Kirjoittaja Lada-Jussi
Hanna kirjoitti:Mullekin on tarjottu ihan samaa 110ä 1,6 koneella. Hiukka alta 9 tonnin ja päälle kahvipaketti. Vaihdossa mun 8 vee vanha Samara... Lähettääköhän ne saman tarjouksen kaikille Ladan omistajille, miettimättä mikä on vaihtoauton arvo? Mulle tarjottiin myös auton talvihuoltoa 100€ puolitoista kuukautta sitten. Siihen ei tosin kuulunut oikeastaan mitään, mitä ei itekin pystyisi tekemään.
jep, toi tarjous homma alkaa olemaan Deltan perus markkinointi kikka, äitikin osti uuden samaran 2001 ja sai jotain 10 tmk jostain 2000 mk:n Ladasta.
mulle tuli kans joku talvihuoltotarjous yksi viikko ja ne tehtävät työt oli kyllä hintaan nähden varsin keveitä.
Lähetetty: 21.3.2005 8:49
Kirjoittaja Mikko_PKP
Pikemminkin siis näyttävät katsovan autot, joiden arvo on enintään tuo 1500 euroa. Että ei niitä tuoreiden 110:ien omistajat saa.
Lähetetty: 21.3.2005 20:48
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Tietokone ne tarjouskirjeiden vastaanottajat valitsee ARK:n tietokannasta. Hakuarvoksi voidaan valita esim. Lada vuosimallit 1971 - 2003, silloin aivan uusimpien omistajat eivät saa kirjettä. Yksi karsiva tekijä voi olla myös, jos on ostanut auton autoliikkeen rahoituksella, niin silloin rahoitusyhtiö on auton omistaja . Tällöin auton haltijalle ei lähde kirjettä, koska häntä ei löydy omistajatiedostosta.
Re: 110:n lämmityslaite?
Lähetetty: 7.1.2016 19:52
Kirjoittaja oope
pressa kirjoitti:vähän offtopikki
missä mikko sait kokeilla 110:n tehokasta lämmityslaitetta??
tarvitsisin nimittäin omaan sellaisen!!
Itsekin ihmettelen Lada 110:ssä tuota lämmityslaitteen tehoa, ei sieltä lämmintä tule nyt -22 C-asteen pakkasella. Mitään vikaa ei ole missään, eli taitaa olla ominaisuus?
Lämpiää siis todella hitaasti, ja lämpöisenäkään ei tule paljoa lämmintä.
Re: Delta auto:n hyvitys
Lähetetty: 7.1.2016 21:00
Kirjoittaja t tulppu
Sen olen huomannut että jos 110 moottorinlämpötila on alle 85 astetta niin varsin haaleaa on, mutta kun lämpötila nousee 86 asteeseen niin sitä lämpöäkin rupeaa vähän enemmän tulemaan. ihan kuin termarin aukeaminen tai joku muu rupeaa kierrättämään nestettä paremmin.. mutta lyhyessä kaupunkiajossa tahtoo tuo 86 olla vain haaveena. mutta olisi tuohon saatavissa kuparikennokin mutta enpä taijja vaihtaa ennen kuin etntinen on rikki.
Re: Delta auto:n hyvitys
Lähetetty: 7.1.2016 21:13
Kirjoittaja mataha
Auttaisko lisä kiertovesipumppu kennon letkussa? Joissain pemareissa ja viiateissa olen niitä nähnyt, kun etsin venekäyttöön lisäpumppua.
Re: Delta auto:n hyvitys
Lähetetty: 7.1.2016 21:13
Kirjoittaja t tulppu
Voisi auttaakin..
Re: 110:n lämmityslaite?
Lähetetty: 7.1.2016 21:23
Kirjoittaja pressa
pressa kirjoitti:vähän offtopikki, missä mikko sait kokeilla 110:n tehokasta lämmityslaitetta??
tarvitsisin nimittäin omaan sellaisen!!
oope kirjoitti:Itsekin ihmettelen Lada 110:ssä tuota lämmityslaitteen tehoa, ei sieltä lämmintä tule nyt -22 C-asteen pakkasella. Mitään vikaa ei ole missään, eli taitaa olla ominaisuus? Lämpiää siis todella hitaasti, ja lämpöisenäkään ei tule paljoa lämmintä.
Olipas vaha juttu, nyt on minullakin lämpiävä lämmityslaite. Termostaatin vaihdolla (siis nyt vaihdoin uuden ja totesin että tuolloin 2005 vaihdettu termostaatti on vuotanut kokoajan!!) nousi moottorin lämpö 90 asteeseen ja pysyy siinä, juuri äskenkin ajoin ja pakkasta 27astetta ja moottori lämpeni normaalisti tuohon 90 asteeseen. Olen asentanut pienen lisäkiertovesipumpun lämmityslaiteen kennolle tulevaan letkuun, niin tyhjäkäynnilläkin vesik iertää kunnolla.
Re: Delta auto:n hyvitys
Lähetetty: 7.1.2016 22:03
Kirjoittaja KSE 1995
Minulla uusittu reilun vuoden-kahden sisällä termostaatti ja lämmityskenno. Näillä keleillä (-24 astetta) lämpötila pomsahti nopeasti 90 tietämiin ja kabiini lämpesi 22 asteeseen nopeasti. Ei ongelmia myöskään tyhjäkäynnin aikana. Huomautettakoon tässä vaiheessa, että en aja autoa päällysvaatteet päällä, en edes ensimmäisiä kilometrejä. Pitkähihainen paita päällä ajellaan (hanskoja käytän jonkin aikaa kylmän ratin takia).
Kolmenkympin pakkasessakin olen vastaavalla varustuksella ajanut. Silloin oli mm. vanha kenno vielä kiinni autossa.
Re: Delta auto:n hyvitys
Lähetetty: 8.1.2016 7:16
Kirjoittaja pressa
Eli nopeasti todettuna termostaatti määrää lämmön ja uusikaan termostaatti ei välttämättä pelaa (kuten itselläni kävi, luulin sitten vain että tämä ei lämpiä tämän enempää kuin kesällä).
Re: Delta auto:n hyvitys
Lähetetty: 10.1.2016 10:06
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Eikö ole olemassa mitään talvitermostaatteja näihin etuvetoisiin Ladoihin? Eli aukeaminen tapahtuisi vaikka viisi astetta myöhemmin.
Samarassa myös kiertovesipumppu parantaa lämmitystä. Toisaalta omassa esiintyy kylmän ilman ohivuotoa. Eli jostain syystä osa kylmästä ilmasta virtaa, ei lämmityskennolle, vaan suoraan jalkatilaan jalkatilojen suuttimista.
Eli ollaan tilanteessa, että pää on lämpimässä, mutta jalat ovat tosi kylmät.
