Delta auto:n hyvitys
Mullekin on tarjottu ihan samaa 110ä 1,6 koneella. Hiukka alta 9 tonnin ja päälle kahvipaketti. Vaihdossa mun 8 vee vanha Samara... Lähettääköhän ne saman tarjouksen kaikille Ladan omistajille, miettimättä mikä on vaihtoauton arvo? Mulle tarjottiin myös auton talvihuoltoa 100€ puolitoista kuukautta sitten. Siihen ei tosin kuulunut oikeastaan mitään, mitä ei itekin pystyisi tekemään.
- Lada-Jussi
jep, toi tarjous homma alkaa olemaan Deltan perus markkinointi kikka, äitikin osti uuden samaran 2001 ja sai jotain 10 tmk jostain 2000 mk:n Ladasta.Hanna kirjoitti:Mullekin on tarjottu ihan samaa 110ä 1,6 koneella. Hiukka alta 9 tonnin ja päälle kahvipaketti. Vaihdossa mun 8 vee vanha Samara... Lähettääköhän ne saman tarjouksen kaikille Ladan omistajille, miettimättä mikä on vaihtoauton arvo? Mulle tarjottiin myös auton talvihuoltoa 100€ puolitoista kuukautta sitten. Siihen ei tosin kuulunut oikeastaan mitään, mitä ei itekin pystyisi tekemään.
mulle tuli kans joku talvihuoltotarjous yksi viikko ja ne tehtävät työt oli kyllä hintaan nähden varsin keveitä.

Pikemminkin siis näyttävät katsovan autot, joiden arvo on enintään tuo 1500 euroa. Että ei niitä tuoreiden 110:ien omistajat saa.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
- Mosse-Aksu
Tietokone ne tarjouskirjeiden vastaanottajat valitsee ARK:n tietokannasta. Hakuarvoksi voidaan valita esim. Lada vuosimallit 1971 - 2003, silloin aivan uusimpien omistajat eivät saa kirjettä. Yksi karsiva tekijä voi olla myös, jos on ostanut auton autoliikkeen rahoituksella, niin silloin rahoitusyhtiö on auton omistaja . Tällöin auton haltijalle ei lähde kirjettä, koska häntä ei löydy omistajatiedostosta.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Re: 110:n lämmityslaite?
Itsekin ihmettelen Lada 110:ssä tuota lämmityslaitteen tehoa, ei sieltä lämmintä tule nyt -22 C-asteen pakkasella. Mitään vikaa ei ole missään, eli taitaa olla ominaisuus?pressa kirjoitti:vähän offtopikki
missä mikko sait kokeilla 110:n tehokasta lämmityslaitetta??
tarvitsisin nimittäin omaan sellaisen!!
Lämpiää siis todella hitaasti, ja lämpöisenäkään ei tule paljoa lämmintä.
Re: Delta auto:n hyvitys
Sen olen huomannut että jos 110 moottorinlämpötila on alle 85 astetta niin varsin haaleaa on, mutta kun lämpötila nousee 86 asteeseen niin sitä lämpöäkin rupeaa vähän enemmän tulemaan. ihan kuin termarin aukeaminen tai joku muu rupeaa kierrättämään nestettä paremmin.. mutta lyhyessä kaupunkiajossa tahtoo tuo 86 olla vain haaveena. mutta olisi tuohon saatavissa kuparikennokin mutta enpä taijja vaihtaa ennen kuin etntinen on rikki.
Auttaisko lisä kiertovesipumppu kennon letkussa? Joissain pemareissa ja viiateissa olen niitä nähnyt, kun etsin venekäyttöön lisäpumppua.
Aina on selvitty!!!
Re: 110:n lämmityslaite?
pressa kirjoitti:vähän offtopikki, missä mikko sait kokeilla 110:n tehokasta lämmityslaitetta??
tarvitsisin nimittäin omaan sellaisen!!
Olipas vaha juttu, nyt on minullakin lämpiävä lämmityslaite. Termostaatin vaihdolla (siis nyt vaihdoin uuden ja totesin että tuolloin 2005 vaihdettu termostaatti on vuotanut kokoajan!!) nousi moottorin lämpö 90 asteeseen ja pysyy siinä, juuri äskenkin ajoin ja pakkasta 27astetta ja moottori lämpeni normaalisti tuohon 90 asteeseen. Olen asentanut pienen lisäkiertovesipumpun lämmityslaiteen kennolle tulevaan letkuun, niin tyhjäkäynnilläkin vesik iertää kunnolla.oope kirjoitti:Itsekin ihmettelen Lada 110:ssä tuota lämmityslaitteen tehoa, ei sieltä lämmintä tule nyt -22 C-asteen pakkasella. Mitään vikaa ei ole missään, eli taitaa olla ominaisuus? Lämpiää siis todella hitaasti, ja lämpöisenäkään ei tule paljoa lämmintä.
Minulla uusittu reilun vuoden-kahden sisällä termostaatti ja lämmityskenno. Näillä keleillä (-24 astetta) lämpötila pomsahti nopeasti 90 tietämiin ja kabiini lämpesi 22 asteeseen nopeasti. Ei ongelmia myöskään tyhjäkäynnin aikana. Huomautettakoon tässä vaiheessa, että en aja autoa päällysvaatteet päällä, en edes ensimmäisiä kilometrejä. Pitkähihainen paita päällä ajellaan (hanskoja käytän jonkin aikaa kylmän ratin takia).
Kolmenkympin pakkasessakin olen vastaavalla varustuksella ajanut. Silloin oli mm. vanha kenno vielä kiinni autossa.
Kolmenkympin pakkasessakin olen vastaavalla varustuksella ajanut. Silloin oli mm. vanha kenno vielä kiinni autossa.
Eli nopeasti todettuna termostaatti määrää lämmön ja uusikaan termostaatti ei välttämättä pelaa (kuten itselläni kävi, luulin sitten vain että tämä ei lämpiä tämän enempää kuin kesällä).
Moi,
Eikö ole olemassa mitään talvitermostaatteja näihin etuvetoisiin Ladoihin? Eli aukeaminen tapahtuisi vaikka viisi astetta myöhemmin.
Samarassa myös kiertovesipumppu parantaa lämmitystä. Toisaalta omassa esiintyy kylmän ilman ohivuotoa. Eli jostain syystä osa kylmästä ilmasta virtaa, ei lämmityskennolle, vaan suoraan jalkatilaan jalkatilojen suuttimista.
Eli ollaan tilanteessa, että pää on lämpimässä, mutta jalat ovat tosi kylmät.
Eikö ole olemassa mitään talvitermostaatteja näihin etuvetoisiin Ladoihin? Eli aukeaminen tapahtuisi vaikka viisi astetta myöhemmin.
Samarassa myös kiertovesipumppu parantaa lämmitystä. Toisaalta omassa esiintyy kylmän ilman ohivuotoa. Eli jostain syystä osa kylmästä ilmasta virtaa, ei lämmityskennolle, vaan suoraan jalkatilaan jalkatilojen suuttimista.
Eli ollaan tilanteessa, että pää on lämpimässä, mutta jalat ovat tosi kylmät.

EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.