Mikä on erikoisin ajamasi auto?
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Kyllä se tämä oli:
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_hie ... olada.html
Tämän kanssa vielä sattui erikoisin kokemani kokemuskin, 145 mittarissa veto hävisi, virranjakaja oli räjähtänyt pieniksi paloiksi, pyrijä hajosi ja rikkoi kannenkin ja yhden sytytysjohdon.
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_hie ... olada.html
Tämän kanssa vielä sattui erikoisin kokemani kokemuskin, 145 mittarissa veto hävisi, virranjakaja oli räjähtänyt pieniksi paloiksi, pyrijä hajosi ja rikkoi kannenkin ja yhden sytytysjohdon.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
puhumme siis AI:n kanssa samasta autostaAI kirjoitti:Kyllä se tämä oli:
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_hie ... olada.html
Tämän kanssa vielä sattui erikoisin kokemani kokemuskin, 145 mittarissa veto hävisi, virranjakaja oli räjähtänyt pieniksi paloiksi, pyrijä hajosi ja rikkoi kannenkin ja yhden sytytysjohdon.


- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Kyllä vain, sen verran erikoinen ilmestys oli. Katsastuksessakin tuli kaksisivuinen vikalista ruostevaurioista ja toinen pyyhkimen sulka oli rispaantunut. Katsastusmies nyki vielä turvavyötkin että toimivat, itse kun nykäisin niin irtosi korista.Lada-Jussi kirjoitti:puhumme siis AI:n kanssa samasta autosta :D
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Tuossa edellä mainitussa Station wagonissa oli muuten sama moottori, muistaakseni 85 hepaaMisha kirjoitti:Siistii, millanes toi lättäpää on moottorina? Varmaan jännää että on tajuttoman kokonen motti mut silti niinku alle sata heppaa.Odessa kirjoitti:Erikoisin on varmasti ollut vm. 1938 Ford kuorma-auto. Lättäpää V8 ja synkronoimaton vaihteisto.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Koeajosta on jo 25 vuotta, joten nippelitiedot on unohtuneet, jos niitä oli tiedossa silloinkaan.
Silkkaa nostalgiaa sillä oli ajaa. Tehoja ei varmasti ollu hirveesti, kun pysy tien päällä.
Kierrokset kuulosti pysyvän varsin maltillisissa puitteissa. Kokoa siinä kärryssä ei ollut enempää kuin Transitissa ja varmasti kuljetuskapasiteettikin oli samaa luokkaa.
Hauskinta sillä vehkeellä oli vaihtaminen pienemmälle vaihteelle. Piti muistella, mitä isä-vainaa oli kertonut sota-ajan autoista ja niiden erikoisuuksista. Onnistuin ns. puolipoljennalla ja välikaasulla pykältämään ykköselle ilman vähintäkään rutinaa. (Nappiksen vaihteistoa voi käyttää harjotteluun, kun ei käytä kytkintä, vaan välikaasulla houkuttelee pykälät. Olen nähnyt.
)
Silkkaa nostalgiaa sillä oli ajaa. Tehoja ei varmasti ollu hirveesti, kun pysy tien päällä.

Hauskinta sillä vehkeellä oli vaihtaminen pienemmälle vaihteelle. Piti muistella, mitä isä-vainaa oli kertonut sota-ajan autoista ja niiden erikoisuuksista. Onnistuin ns. puolipoljennalla ja välikaasulla pykältämään ykköselle ilman vähintäkään rutinaa. (Nappiksen vaihteistoa voi käyttää harjotteluun, kun ei käytä kytkintä, vaan välikaasulla houkuttelee pykälät. Olen nähnyt.

Ladalla ajaminen on machoa.
Ladan omistaminen machokismia.
Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
Ladan omistaminen machokismia.
Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
tämä puolipoljenta tunnetaan paremmin nimellä kaksoiskytkentä, ja synkronoimattomia laatikoita oli vielä paljon sota-ajan jälkeenkin. Monissa autoissa oli ykkönen synkronoimaton. Minun toinen autoni oli VW standard -64 eli kuplan karvalakkiversio ja siinä oli täysin synkronoimaton vaihteisto. Sen kokemuksista on ollut apua kun olen joutunut ajamaan poikkinaisella kytkinvaijerilla yli 500 km:matkan. Vaihtamiset eivät tuottaneet vaikeuksia, kaupunkien liikennevaloista piti vain lähteä moottori sammuksissa, ykkönen päällä, ja sitten vain startilla liikkeelle.Odessa kirjoitti:Koeajosta on jo 25 vuotta, joten nippelitiedot on unohtuneet, jos niitä oli tiedossa silloinkaan.
Silkkaa nostalgiaa sillä oli ajaa. Tehoja ei varmasti ollu hirveesti, kun pysy tien päällä.Kierrokset kuulosti pysyvän varsin maltillisissa puitteissa. Kokoa siinä kärryssä ei ollut enempää kuin Transitissa ja varmasti kuljetuskapasiteettikin oli samaa luokkaa.
Hauskinta sillä vehkeellä oli vaihtaminen pienemmälle vaihteelle. Piti muistella, mitä isä-vainaa oli kertonut sota-ajan autoista ja niiden erikoisuuksista. Onnistuin ns. puolipoljennalla ja välikaasulla pykältämään ykköselle ilman vähintäkään rutinaa. (Nappiksen vaihteistoa voi käyttää harjotteluun, kun ei käytä kytkintä, vaan välikaasulla houkuttelee pykälät. Olen nähnyt.)
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Isäni osti sen Joensuusta rekisteristä poistettuna varaosiksi edellä mainittuun Framoon noin vuonna -64.
Ehdin ajella sillä meidän yksityistien pätkällä melkein koko kesän ennen päreiksi panoa. Tuo Framo oli meidän käyttöautona monet vuodet.
Ossi tuntuu tietävän nämä derkkuautot, niin kerron vielä, että Barkaksessa oli alkuperäiset Riesa-renkaat.
Ehdin ajella sillä meidän yksityistien pätkällä melkein koko kesän ennen päreiksi panoa. Tuo Framo oli meidän käyttöautona monet vuodet.
Ossi tuntuu tietävän nämä derkkuautot, niin kerron vielä, että Barkaksessa oli alkuperäiset Riesa-renkaat.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Pavlovits kirjoitti:Isäni osti sen Joensuusta rekisteristä poistettuna varaosiksi edellä mainittuun Framoon noin vuonna -64.
Ehdin ajella sillä meidän yksityistien pätkällä melkein koko kesän ennen päreiksi panoa. Tuo Framo oli meidän käyttöautona monet vuodet.
Ossi tuntuu tietävän nämä derkkuautot, niin kerron vielä, että Barkaksessa oli alkuperäiset Riesa-renkaat.
Kyseessä on ollut Barkas V 901,jonka eri versioita valmistettiin vuosien 54-61 välisenä aikana,eli semmoinen Framoa muistuttava "piikkinokka" Barkas.Se oli hieman modernisoitu muunnos Framosta,lamput upotettu lokasuojiin ja vähän muunneltu maski.Moottori oli sama kuin F9:ssä.Minulla ei ollut tietoa,että noita on ollut ambulanssi varusteltuina,kuten Framoja oli.Saattaa olla,että muutos on tehty Suomessa ja Framo-ambulanssin varusteet on siirretty 8-hengen pikkubussiin.V 901 korvattiin tunnetumalla B 1000-mallilla,joita myös tuotiin jonkin verran Suomeen.