Mikä on erikoisin ajamasi auto?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Kyllä se tämä oli:
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_hie ... olada.html

Tämän kanssa vielä sattui erikoisin kokemani kokemuskin, 145 mittarissa veto hävisi, virranjakaja oli räjähtänyt pieniksi paloiksi, pyrijä hajosi ja rikkoi kannenkin ja yhden sytytysjohdon.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

AI kirjoitti:Kyllä se tämä oli:
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_hie ... olada.html

Tämän kanssa vielä sattui erikoisin kokemani kokemuskin, 145 mittarissa veto hävisi, virranjakaja oli räjähtänyt pieniksi paloiksi, pyrijä hajosi ja rikkoi kannenkin ja yhden sytytysjohdon.
puhumme siis AI:n kanssa samasta autosta :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Lada-Jussi kirjoitti:puhumme siis AI:n kanssa samasta autosta :D
Kyllä vain, sen verran erikoinen ilmestys oli. Katsastuksessakin tuli kaksisivuinen vikalista ruostevaurioista ja toinen pyyhkimen sulka oli rispaantunut. Katsastusmies nyki vielä turvavyötkin että toimivat, itse kun nykäisin niin irtosi korista.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Puukylkinen Ford Station Wagon vm 1941, puukyljetkin mustaksi maalatut, oikealta ohjattava, entinen ruumisauto.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Odessa
Viestit: 238
Liittynyt: 27.7.2004 12:10
Paikkakunta: Loortilantia

Viesti Kirjoittaja Odessa »

Erikoisin on varmasti ollut vm. 1938 Ford kuorma-auto. Lättäpää V8 ja synkronoimaton vaihteisto.
Ladalla ajaminen on machoa.
Ladan omistaminen machokismia.

Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Odessa kirjoitti:Erikoisin on varmasti ollut vm. 1938 Ford kuorma-auto. Lättäpää V8 ja synkronoimaton vaihteisto.
Siistii, millanes toi lättäpää on moottorina? Varmaan jännää että on tajuttoman kokonen motti mut silti niinku alle sata heppaa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Misha kirjoitti:
Odessa kirjoitti:Erikoisin on varmasti ollut vm. 1938 Ford kuorma-auto. Lättäpää V8 ja synkronoimaton vaihteisto.
Siistii, millanes toi lättäpää on moottorina? Varmaan jännää että on tajuttoman kokonen motti mut silti niinku alle sata heppaa.
Tuossa edellä mainitussa Station wagonissa oli muuten sama moottori, muistaakseni 85 hepaa
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Odessa
Viestit: 238
Liittynyt: 27.7.2004 12:10
Paikkakunta: Loortilantia

Viesti Kirjoittaja Odessa »

Koeajosta on jo 25 vuotta, joten nippelitiedot on unohtuneet, jos niitä oli tiedossa silloinkaan.
Silkkaa nostalgiaa sillä oli ajaa. Tehoja ei varmasti ollu hirveesti, kun pysy tien päällä. :D Kierrokset kuulosti pysyvän varsin maltillisissa puitteissa. Kokoa siinä kärryssä ei ollut enempää kuin Transitissa ja varmasti kuljetuskapasiteettikin oli samaa luokkaa.
Hauskinta sillä vehkeellä oli vaihtaminen pienemmälle vaihteelle. Piti muistella, mitä isä-vainaa oli kertonut sota-ajan autoista ja niiden erikoisuuksista. Onnistuin ns. puolipoljennalla ja välikaasulla pykältämään ykköselle ilman vähintäkään rutinaa. (Nappiksen vaihteistoa voi käyttää harjotteluun, kun ei käytä kytkintä, vaan välikaasulla houkuttelee pykälät. Olen nähnyt. :shock: )
Ladalla ajaminen on machoa.
Ladan omistaminen machokismia.

Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
Jargon

Viesti Kirjoittaja Jargon »

Armeijan vehkeitähän ne erikoisimmat ovat olleet, Sisun telakuorma-auto, ruotsalaisten bandwagen ja uaz :P
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Odessa kirjoitti:Koeajosta on jo 25 vuotta, joten nippelitiedot on unohtuneet, jos niitä oli tiedossa silloinkaan.
Silkkaa nostalgiaa sillä oli ajaa. Tehoja ei varmasti ollu hirveesti, kun pysy tien päällä. :D Kierrokset kuulosti pysyvän varsin maltillisissa puitteissa. Kokoa siinä kärryssä ei ollut enempää kuin Transitissa ja varmasti kuljetuskapasiteettikin oli samaa luokkaa.
Hauskinta sillä vehkeellä oli vaihtaminen pienemmälle vaihteelle. Piti muistella, mitä isä-vainaa oli kertonut sota-ajan autoista ja niiden erikoisuuksista. Onnistuin ns. puolipoljennalla ja välikaasulla pykältämään ykköselle ilman vähintäkään rutinaa. (Nappiksen vaihteistoa voi käyttää harjotteluun, kun ei käytä kytkintä, vaan välikaasulla houkuttelee pykälät. Olen nähnyt. :shock: )
tämä puolipoljenta tunnetaan paremmin nimellä kaksoiskytkentä, ja synkronoimattomia laatikoita oli vielä paljon sota-ajan jälkeenkin. Monissa autoissa oli ykkönen synkronoimaton. Minun toinen autoni oli VW standard -64 eli kuplan karvalakkiversio ja siinä oli täysin synkronoimaton vaihteisto. Sen kokemuksista on ollut apua kun olen joutunut ajamaan poikkinaisella kytkinvaijerilla yli 500 km:matkan. Vaihtamiset eivät tuottaneet vaikeuksia, kaupunkien liikennevaloista piti vain lähteä moottori sammuksissa, ykkönen päällä, ja sitten vain startilla liikkeelle.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Aika erikoisia olvat myös IFA Framo pakettiauto sekä siitä nuorempi versio, myöskin derkkuvehje Barkas ambulanssi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Pavlovits kirjoitti:Aika erikoisia olvat myös IFA Framo pakettiauto sekä siitä nuorempi versio, myöskin derkkuvehje Barkas ambulanssi.
On ihan pakko kysyä,että missä olet päässyt ajamaan Barkas-ambulanssia?
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Isäni osti sen Joensuusta rekisteristä poistettuna varaosiksi edellä mainittuun Framoon noin vuonna -64.
Ehdin ajella sillä meidän yksityistien pätkällä melkein koko kesän ennen päreiksi panoa. Tuo Framo oli meidän käyttöautona monet vuodet.
Ossi tuntuu tietävän nämä derkkuautot, niin kerron vielä, että Barkaksessa oli alkuperäiset Riesa-renkaat.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Pavlovits kirjoitti:Isäni osti sen Joensuusta rekisteristä poistettuna varaosiksi edellä mainittuun Framoon noin vuonna -64.
Ehdin ajella sillä meidän yksityistien pätkällä melkein koko kesän ennen päreiksi panoa. Tuo Framo oli meidän käyttöautona monet vuodet.
Ossi tuntuu tietävän nämä derkkuautot, niin kerron vielä, että Barkaksessa oli alkuperäiset Riesa-renkaat.

Kyseessä on ollut Barkas V 901,jonka eri versioita valmistettiin vuosien 54-61 välisenä aikana,eli semmoinen Framoa muistuttava "piikkinokka" Barkas.Se oli hieman modernisoitu muunnos Framosta,lamput upotettu lokasuojiin ja vähän muunneltu maski.Moottori oli sama kuin F9:ssä.Minulla ei ollut tietoa,että noita on ollut ambulanssi varusteltuina,kuten Framoja oli.Saattaa olla,että muutos on tehty Suomessa ja Framo-ambulanssin varusteet on siirretty 8-hengen pikkubussiin.V 901 korvattiin tunnetumalla B 1000-mallilla,joita myös tuotiin jonkin verran Suomeen.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

itsellä myös erikoisimmat ajokit löytyy inttiajalta. Ural-maastokuorma-auto, MB Unimog ja UAZ-ambulanssi, lisäksi GAZ ja UAZ maastohenkilöautot. Automiehenä Hyrylässä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin