Sivu 3/5
Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Lähetetty: 3.3.2023 18:18
Kirjoittaja pressa
Kpae kirjoitti: 3.3.2023 17:57Takalasit ovista oli tarkotus korvata pleksillä kyllä koska why not
https://ladakerho.kuvat.fi/kuvat/2021+A ... G_0356.JPG
Tuossa on takaovien lasit pleksiä. Proto lasit joista meni kaava karhon shoppiin ja olisi tullut sieltä tilaustavarana myyntiin, mutta sitten systeemit muuttui eikä tullut myyntiin. Hinta ei olisi ollut paha, mutta lähetyskulut olisivat olleet jotain enemmän mitä lippalakilla...
Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Lähetetty: 13.3.2023 7:57
Kirjoittaja Kpae
Talvikausi ohi. Pitäis siirtää hallille auto niin pääsee pikkuhiljaa alottamaan fiksaamista ja kokoonparsimista.
Näinköhän joltain löytyisi ohjekuvaa miten paljon takakoteloista pitää laikata auki, että levikkeet istuu oikein? Edestähän on helppo kun kaaret vaan pois ja suhteuttaa sen mitan etusivuvilkkuun, kai.
Ja koska kuvat on kivoja. Huuhtelin sammaleet pois ja auto halliin. Jospa kohta alkaisi leikkaamaan kaaret pois, ja hitsailis pohjaa vielä.

Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Lähetetty: 24.3.2023 2:51
Kirjoittaja Kpae
Taitaa olla makuasia miten ne levikkeet asentaa ja mitä sieltä leikkelee alta pois. Tälläisen kuvan löysin takaosaan.

Ja näin sen itse ajattelen, piti ihan piirtää nyt ettei mentäisi fiilispohjalla. Tankki tarvitsee siirtää kipinöiltä suojaan sitten, ja vähän paikkailla varmaan muutakin tuolta kontin nurkista.

Tulee heti sporttisempi kun ottaa puskurit pois, korin kuntoa katsellessa tuli mietittyä miksi tätäkin pitää lähteä tekemään, viisaampi olisi jättänyt omaan arvoonsa sen..
Pitääköhän katsastuksessa olla puskurit paikallaan? Tulevaisuuden optiota ajatellen säästääkö puskurit vai ei.
Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Lähetetty: 24.3.2023 7:22
Kirjoittaja pressa
Kpae kirjoitti: 24.3.2023 2:51Tulee heti sporttisempi kun ottaa puskurit pois...
Katsastuksessa ei taritse puskureita.(MUTTA säästä ne, sillä nekin alkaa olla lopussa ja pian on sama tilannekuin kromipuskureissa. Itsekin olen jo muutaman ehjän suoran alumiinipuskurin myynyt, kun autoa on haluttu entistää...)
Niin ja teipilläkin saa sporttisenmaa vaikutelmaa nopeasti.

Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Lähetetty: 19.4.2023 14:39
Kirjoittaja Kpae

Etukaaret lähtikin jo pois tieltä, samalla kun ehjät sisäloksut otin irti niin painepesurilla pesin kotelot puhtaaksi.
Oikea sivuvilkku pitää hommata jostain uusi/ehjä, Mansemotorsilta loppuneet.
Lattioita hioin jo ja putsasin aiempia saumoja. Vasaralakkaa ostin jolla maalaillaan sisältä lattiat sitten.
Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Lähetetty: 8.5.2023 12:11
Kirjoittaja Kpae
Rajan takaa tuli tavaraa. Kevyt vauhtipyörä, peltipakosarja, Nivan kytkin ja uuet sivuvilkut. Aiemmin tuli matkahuollon kyydillä koneeseen kaikki tarvittavat tiivisteet.
Vielä on vähän lattioissa hitsattavaa sekä helma pitää laittaa kuskinpuolelle. Konekkin alkaisi olla purettu, että kannen voi toimittaa eteenpäin (kanavat siistiksi jne). Tuota lohkon madallusta mietin, että kannattaako sitä tähän jääratasukkulaan alkaa tekemään.

Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Lähetetty: 8.5.2023 16:53
Kirjoittaja pressa
Kpae kirjoitti: 8.5.2023 12:11 kannen voi toimittaa eteenpäin (kanavat siistiksi jne...
Ota ja vähän avarra kanavia ja jätä lohko omaan korkeuteensa, kannesta voi sipaista. Tässä ohjeita miten se kansi tulee nopeasti sellaiseksi että ilma liikkuu. Työkalut pitää vain itse tehdä sopivasta pallonivelestä, rt-sisäpäät on hyviä kun niissä on pitkä varsi.
https://www.youtube.com/watch?v=Bg0PIdWaogQ
https://www.youtube.com/watch?v=YuIEYhdy3cY&t=1605s
https://www.youtube.com/watch?v=hSCBnz7uKdc
Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Lähetetty: 8.5.2023 20:21
Kirjoittaja Kpae
Kannesta ei varmaan paljoa voi sipaista pois jos oikein olen lukenut?
Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Lähetetty: 9.5.2023 8:13
Kirjoittaja pressa
Onhan ne kantta laskeneet milli tolkulla (jopa 4mm) mutta kannatta venttiilikolot tarkistaa männistä tai tehdä. Mielestäni joku 1,5mm menee vielä ihan oikaisuna ja toki kannattaa ensin tarkistaa minkälainen kannentiiviste on tulossa. Niitä kun tuntuu (tai ainakin ennen) oli eri paksuisia.
Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Lähetetty: 31.5.2023 14:52
Kirjoittaja Kpae
Tulipa tehtyä hyvä löytö lähialueelta, kun löytyi uudelleenrakennettu 1500 kone.
Uudet männät, kannessa kaikki uutta, ja tasopinta oikaistu.

Periaatteessa miulla on nyt sit samat osat tossa, ku tuohon ekaan varattuna siis mitä rakentaa

Ylimääräiset kolme uutta mäntääkin tuli mukaan, kuraläpät, jne jne.
Oikea takakaari on nyt leikelty ja raot on ummessa. Samoin lattiat on nyt hitsattu mitä tarvinnut ja hammerin sininen pensselöity.
Nivan nokan ja keinuvivut jos löytäis jostain tuohon koneeseen.
Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Lähetetty: 31.5.2023 16:59
Kirjoittaja pressa
Mansemotorssilla on nivanokkaa hyyllyssä:
https://www.mansemotors.fi/nokka-akseli ... avetoiseen
Samat keinut on.
Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Lähetetty: 31.5.2023 19:45
Kirjoittaja Kpae
Tuo on varmaan se viimeinen vaihtoehto sitten jos ei käytettynä ala löytymään. Tosin sama juttuhan se on mihin ne rahat upottaa
Edit: No, hetken mietittyäni ostinkin Manselta tuon nokan.

Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Lähetetty: 29.9.2023 12:22
Kirjoittaja Kpae
Loppukesästä kävi töissä pieni tapaturma ja oltiin jalka paketissa 6vk leikkauksen jälkeen, nyt on taas harjoteltu hiljalleen kävelemään niin rakentelu vähän pysähtyi kuin seinään, kuten kaikki muukin sillä hetkellä.

Kaarilevikkeet kerkesin korjaamaan mitä piti, nyt ne on hiottu, pohjamaalattu ja hiottu uudelleen.

Etuspoilerikin löytyi vihdoin, eikä ollut uuden hinnoissa.
Lohkosta otettu milli pois ja hoonattu, ja kannesta kaikki venttiilit hiottu ja seetit koneistettu 3-kulmaprofiili, sekä siistitty ja avarrettu paikkoja. Koneen purku ja kasaus on ulkoistettu kaverille jolla on näistä tietotaitoa, niin pystyy itse keskittymään muihin asioihin

Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Lähetetty: 25.2.2024 8:30
Kirjoittaja Kpae
Täähän valmistu, vaikka mutkia tuli matkaan.
Moottorina 1500cc Weber 32/36 kaasarilla, puristukset n. 10,5. Lohkosta milli pois, kanavat kohdistettu ja palotiloja muotoiltu, venttiilit myös siistitty ja seetit myös. 1700 nokka, peltipakosarja ja kevyt vauhtipyörä. Oikein hyvä siis omaan makuun.

Apparinpuolelta lähti jo kuraläppä omille teilleen kun tuli rataa kierrettyä.
Etuspoileria olin laittamassa paikalleen niin leveydestä jäi uupumaan parikymmentä senttiä... Eli täytyy etsiä toinen.
Pihaan tuli myös pari viikkoa sit toinen Lada, siinä on kipinävikaa ja ex omistaja purkanut kojelaudan pois ja vaihdellut johtosarjoja, vaikka puolanjohto oli entinen..

Re: 1200S '90 - Harjotteluauto jälkikasvulle
Lähetetty: 25.2.2024 19:37
Kirjoittaja pressa
Kpae kirjoitti: 25.2.2024 8:30
Pihaan tuli myös pari viikkoa sit toinen Lada, siinä on kipinävikaa ja ex omistaja purkanut kojelaudan pois ja vaihdellut johtosarjoja, vaikka puolanjohto oli entinen...
Tämähän on sitä tyypillistä "korjausta". ilman vian tutkimista vaihdellaan summissa kaikkea mitä kaverit ovat kertoneet että voi olla rikki. Pahin on sitten se että vaihdetaan jostain saatuihin käytettyihin osiin. Itse olen joutunut joskus näitä rikki korjattuja elvyttämään. Kerran oli yksi missä oli jakajan kannesta hiili tippunut kun oli huollettu. Sen jälkeen oli kaasutin ja bensapumppu vaihdettu. Starttimoottoria olisivat halunneet ostaa kun ei lähde käyntiin. Kyselin sitten että mitä ja kuinka on tehty. Ohjeistin että ykkös juttu tarkistaa kipinä ja siitähän se vika sitten heti löytyi. Mutta eipä se auto sillä vaihdetulla kaasuttimella pysynyt käynnissä (vaikka oli weberi), vaihtoivat kaikki vanhat osat tilalle ja melkein saivat kuntoon. Onnistuivat kiristämään kaasuttimen jalan vielä kieroon kun yli-kiristivät. Kaasutin vielä kerran pois ja jalan hinta suoraan niin sitten toimi. Aikaa meni kuukausi mutta auto onneksi selvisi ajoon. useinhan nämä "korjauksen" takia menevät romuksi tai myyntiin.