mulla se ei ainakaa pienentäny. pohjat tulostu sellasiin mun pään kokosina
Kopioin pohjan, liitin paint:iin ja tulostin... pitää kokeilla kavereiden koneilla illemmalla...
Omia lada kuvia
Hei hei, relaa ota pami.
Rotan ansiosta stadi,
on sassii ku dami!
mie oon vahingossa lähettänyt väärän nopeusmittarin
olen lähettänyt keskeneräisen mittarin! eli se ei ole puhtaan valkonen!
mut kait te osaatte tehdä sen?
Kyllä sen perän saa kestämään kun kunnolla hitsaa ja todellakin isolla virralla, siis joku voimavirta mikki ja virrat kattoon ja sulattaa silleen että se koko palikka hehkuu punasena, tosin vetarit ovat se heikoin lenkki sen jälkeen. Tosiaan kemppilukko on aivan hirveä ajaa liukkaalla esim kaupungissa, menee joka ikisen risteyksen sladissa, ja yritäppä u-käännöstä tehdä asfaltilla, tai liukkaalla kääntää auto pakilla ja tosiaan ei mene katsastuksesta läpi mutta voihan sen murikan vaihtaa normaaliin kesäksi ja katsastukseen
edit : niin ja sitten hitsauksen jälkeen annetaan jäähtyä rauhassa siis ei heitetä mihinkään lumihankeen tai vesisaaviin, ja laakereita kannattaa vähän varoa ettei ota hirveästi lämpöä
edit: nii vielä että jyrkästi käännyttäessä joko hitsaukset pettää tai vetari katkeaa tai sisempi rengas sutii, todennäköisesti rengas lyö tyhjää riippuen tietysti pidosta
VesQ sen tuossa kertoi hyvin. Mutta mitäs siinä sitten jos haluaa leikkiä ja tuommoisen tehdä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Heti alkuun mainitaan että itsellä ei ole minkäänlaista kokemusta kemppilukoista. Seuraava teksti on lainattu eräältä toiselta autofoorumilta:
Hemi kirjoitti:"No, omakohtaista kokemusta löytyy ihan "kemppilukostakin" jostain 80-luvun alkupuoliskolta kun ajokortti oli vasta toista talvea taskussa. Sattui sillon olemaan alla jonkin verran piristetty Vauxhall Firenza 2300magnum josta perät paukkui aina kun kuivaa asfalttia oli pätkä alla. Ehjää päivää ei tällä nyt ollut muutenkaan joten budjetti alkoi olla tiukilla 6-7:ttä perää vaihdellessa. No, marraskuun kuivilla kolmosta sutimalla pykälään ja taas tasauspyörästö atomeiksi kopan sisälle. No, hätä keinot keksii ja jääradalle rakennetusta 2000GT:stä väliaikaisesti kemppiperä alle ja uusi tilaukseen.
Seuraavan viikon sisällä kun kelit vaihteli peilijäästä, lumesta kuivaan asfalttiin, heitettiin mm.ns. 360:siä parikertaa n.100kmh vauhdista pikatiellä, kerran perä edellä torilta rappuset alas, pari ojanpohjaa tuli tsekattua ja oikea etukulma kasaan sekä yksi "legendaarinen" alamäkipyöriminen monen auton välistä perä edellä vastaantulevien kaistalta invaparkkikselle kahden auton väliin ilman naarmuakaan. Kannattaa muistaa että ajoin/treenasin tähän aikaan jäärataa jopa aika tosissani joten mistään "pienestä hallittavuusongelmasta" ei ollut kysymys.
Sanalla sanoen, tällainen "kemppilukollinen" ei missään tapauksessa ole yleiseen liikenteeseen soveltuva ajoneuvo, vaan ko.laitos lähentelee rikollista piittaamattomuutta omasta ja muiden turvallisuudesta. Ja ei...se ei todellakaan käänny ilman HALLITTUA/ENNAKOITUA sladia."
Eli kannattaa omistaa ainakin yksi ylimääräinen normaali perä jos ei tullukkaan hyvä.
R-J kirjoitti:Minua nuo kemppivehkeet tieliikenteessä hirvittää ihan liikaa jo ajatuksen tasolla.
Kuten olen toitottanut nii näi o. Kokeiltu ja huonoks todettu.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Eipä mun mielestä toi kemppiviritysperä mikään kauhea ole ajaa ja ihan normaalistikkin sillä pystyy ajelemaan
Ajeleen aamuruuhkassa Helsingin läpi Espooseen ja iltaruuhkassa takas ilman ongelmia niin kai se normiajoonkin käy!
Vauhdikkaammassakin ajossa ei ole ongelmia ollut ainoostaan tiukempiin mutkiin pitää "perä heittää" tai muuten saattaa lähteä auto vähän puskemaan