Sivu 3/3

Re: 6 vaihdetta laatikkoon.

Lähetetty: 23.1.2018 6:37
Kirjoittaja Nivaismi
Vanhoja muistiinpanoja pengoin ja ilmeisesti 2101 ja 2105 vaihteistoista saisi 2101 vaihteiston kytkinakselia ym. käyttämällä yhdisteltyä vaihteiston, jossa olisi seuraavat välitykset:

-------------Modifioitu-----Vakio
Ykkönen-----4,02----------3,67
Kakkonen----2,30----------2,10
Kolmonen----1,49----------1,36
Nelonen------1--------------1
Viitonen-----0,90----------0,819
Pakki--------3,87----------3,53

Taulukon tekeminen ei ollutkaan niin yksinkertaista tällä foorumilla, kuin mitä aluksi luulin. Ei hirmuisia muutoksia välityksissä maastokäyttöä silmälläpitäen, mutta oikeaan suuntaan. Kolmosen ja nelosen väli kasvaisi ja nelosen ja viitosen väli pienenisi. Siihen miten häiritsevää ero olisi maantiekäytössä saavat muut ottaa kantaa. Kuudes vaihde olisi varmaan parempi ja uusi jakolaatikko paras.

Onko työpaikan kahvihuoneessa sen tarkemmin pohdittu mihin kuoriin rattaat sovitettaisiin? Päävaihteiston pituuden muuttuminen aiheuttaisi Nivassa enemmän tarvetta muillekin muutoksille kuin takavetoisissa. Hidasvälityksisille jatkuvalla nelivedolla (keskitasauspyörästö) olevalle erilliselle jakolaatikolle olisi varmasti kiinnostuneita/ostajia myös muiden automerkkien parissa. Niin paljon sama ongelma välityssuhteissa puhututtaa lähes joka maasturimerkin kohdalla. Sovittamisessa eri automerkkeihin olisi tietysti omat ongelmat, mutta jos välitykset olisi kerralla kunnossa ja jatkuva neliveto kaupan päälle, niin kiinnostuneita ainakin olisi!

Re: 6 vaihdetta laatikkoon.

Lähetetty: 27.3.2018 22:54
Kirjoittaja Nivaismi
Onko tässä asiassa tapahtunut mitään parissa kuukaudessa? Jäikö yhdeksi kahvipöytähaaveiluksi tai etenikö asia niinkin pitkälle että siivooja vei piirrustukset mennessään muovipussissa vai joko prototyyppi on liikenteessä?

Re: 6 vaihdetta laatikkoon.

Lähetetty: 7.5.2018 10:59
Kirjoittaja speedy
Proto jäi pöydälle,syystä että saatiin vertailuun unkarin miehen tekemänä vastaava laatikko ja se on kyllä sen verta hyvä että ei oikein pysty kilpaileen,kun tuon valmiin tuotteen hinta suomessa tehtynä olisi lähemmäs 2000e tai jopa vähän yli niin siinä kohtaa ostajakunta on jo melko pieni,toki siitä saisi vieläkin lujemman mutta kun noissa unkarin miesten laatikoissakaan ei ole pahemmin vikoja ollut pikaisella kysynnällä,voihan olla että tuollainen tulee joskus omaan käyttöön tehtyä mut sitä odotellessa suosittelen tuota-> http://www.dogbox.eu/index.php?option=c ... 68&lang=en

Re: 6 vaihdetta laatikkoon.

Lähetetty: 1.5.2019 17:19
Kirjoittaja hautakorpi
oliko kellään kokemusta tuosta www.dogbox.eu laatikoista?

ihmetyttää hieman kun ei ole firman tms yhteys tietoa sivuilla?

kuitenkin kyselin 6 vaihteisen hintaa ja kertoivat sen olevan 1700e +45e rahti ALV 0

Re: 6 vaihdetta laatikkoon.

Lähetetty: 7.5.2019 15:50
Kirjoittaja THI-900
Samaan keskusteluun viitaten. Onko mitenkään mahdollista saada pitempää kokonaisvälitys isoimmalle vaihteelle kuin askin 0,819 vitosvaihde ja 3,9 perä. Koneessa todella piisais voimaa pitempääkin välitykseen. Nelosella vois ajaa huoletta 80 ja sitten vasta 90 ylöspäin vitosella.