Re: 6 vaihdetta laatikkoon.
Lähetetty: 23.1.2018 6:37
Vanhoja muistiinpanoja pengoin ja ilmeisesti 2101 ja 2105 vaihteistoista saisi 2101 vaihteiston kytkinakselia ym. käyttämällä yhdisteltyä vaihteiston, jossa olisi seuraavat välitykset:
-------------Modifioitu-----Vakio
Ykkönen-----4,02----------3,67
Kakkonen----2,30----------2,10
Kolmonen----1,49----------1,36
Nelonen------1--------------1
Viitonen-----0,90----------0,819
Pakki--------3,87----------3,53
Taulukon tekeminen ei ollutkaan niin yksinkertaista tällä foorumilla, kuin mitä aluksi luulin. Ei hirmuisia muutoksia välityksissä maastokäyttöä silmälläpitäen, mutta oikeaan suuntaan. Kolmosen ja nelosen väli kasvaisi ja nelosen ja viitosen väli pienenisi. Siihen miten häiritsevää ero olisi maantiekäytössä saavat muut ottaa kantaa. Kuudes vaihde olisi varmaan parempi ja uusi jakolaatikko paras.
Onko työpaikan kahvihuoneessa sen tarkemmin pohdittu mihin kuoriin rattaat sovitettaisiin? Päävaihteiston pituuden muuttuminen aiheuttaisi Nivassa enemmän tarvetta muillekin muutoksille kuin takavetoisissa. Hidasvälityksisille jatkuvalla nelivedolla (keskitasauspyörästö) olevalle erilliselle jakolaatikolle olisi varmasti kiinnostuneita/ostajia myös muiden automerkkien parissa. Niin paljon sama ongelma välityssuhteissa puhututtaa lähes joka maasturimerkin kohdalla. Sovittamisessa eri automerkkeihin olisi tietysti omat ongelmat, mutta jos välitykset olisi kerralla kunnossa ja jatkuva neliveto kaupan päälle, niin kiinnostuneita ainakin olisi!
-------------Modifioitu-----Vakio
Ykkönen-----4,02----------3,67
Kakkonen----2,30----------2,10
Kolmonen----1,49----------1,36
Nelonen------1--------------1
Viitonen-----0,90----------0,819
Pakki--------3,87----------3,53
Taulukon tekeminen ei ollutkaan niin yksinkertaista tällä foorumilla, kuin mitä aluksi luulin. Ei hirmuisia muutoksia välityksissä maastokäyttöä silmälläpitäen, mutta oikeaan suuntaan. Kolmosen ja nelosen väli kasvaisi ja nelosen ja viitosen väli pienenisi. Siihen miten häiritsevää ero olisi maantiekäytössä saavat muut ottaa kantaa. Kuudes vaihde olisi varmaan parempi ja uusi jakolaatikko paras.
Onko työpaikan kahvihuoneessa sen tarkemmin pohdittu mihin kuoriin rattaat sovitettaisiin? Päävaihteiston pituuden muuttuminen aiheuttaisi Nivassa enemmän tarvetta muillekin muutoksille kuin takavetoisissa. Hidasvälityksisille jatkuvalla nelivedolla (keskitasauspyörästö) olevalle erilliselle jakolaatikolle olisi varmasti kiinnostuneita/ostajia myös muiden automerkkien parissa. Niin paljon sama ongelma välityssuhteissa puhututtaa lähes joka maasturimerkin kohdalla. Sovittamisessa eri automerkkeihin olisi tietysti omat ongelmat, mutta jos välitykset olisi kerralla kunnossa ja jatkuva neliveto kaupan päälle, niin kiinnostuneita ainakin olisi!