VAZ-2101 1974 - Kopeika Classic - Museonappis

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

En tiedä millä liimalla Deltassa omaani tuuletusikkunan napin liimasivat, mutta toisella puolella jo 6 vuotta pysynyt kiinni ja toisella 3 vuotta. Ja halvemmaksi tuli kuin liimat itse tehden.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Näitä kiinnitysjuttuja täytyy ihan oikeasti pohtia. Epoksilla kesti kiinni kaikki 6 tuntia... Kkun liimasin uudesta enkä ole pitänyt lukko kiinni se on pysynyt torstaista tähän päivään.

Siinä tuli viikonloppuna sellainen 1200km suhattua ja hyvin vain meni. Jotain pientä nyt kumminkin oli. Kuskinpuolen etulaakeri on tulossa tiensä päähän, rohisee jo jonkin verran. Bensatankista vuosi edelleen bensaa. Vika oli todella siinä korkkitiivisteessä, eikä huohutusletkussa. Karjalohjalta Iigorilta tuli haettua tiiviste, kiitoksia sinne. Nyt on tuo vika korjattu. Pintakaasulla ajettaessa alamäessä nykii hiukan. Ihme homma kun se on vain alamäessä. Öljynpainetta kehittää myös huonosti tyhjäkäynnillä lämpimänä. pitää koittaa katsoa mittarilla mikä on totuus ja tehdä siitä tarvittavat johtopäätökset. Myös jäähdytysnesteen lämpömittari vaeltelee, mutta jostain syystää mielestäni niin nopeasti että oikeasti lämpötila ei voi muuttua niin nopeasti. Ehkä anturi vika tämäkin.

Kulutus oli ensin menomatkalla karjaalle 7,4l / 100km ja Karjaalla nakkirallissa + hiukka maantietä 8,8l/ 100km. Näin on hyvä. Mittari virhe oli hurjat 0,7% :shock:
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Saattaa olla öljynpaineen anturi kuoleentunut :idea: Samoin jotain ongelmaa voi olla myös siinä lämpöanturissa.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Niin jäi tosiaan sanomatta, että tyhjäkäynnillä se öp valo välillä loimottelee.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Se on ton ikäsessä ihan normaalia, eikö jo ohjekirjakin sano, että öljynpainevalo saa vilkahdella joutokäynnillä?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Nonnis kirjoitti:Se on ton ikäsessä ihan normaalia, eikö jo ohjekirjakin sano, että öljynpainevalo saa vilkahdella joutokäynnillä?
Sanoohan tuo, mutta silti se kertoo jostain jos antura on kunnossa. Se nimittäin palaa suoraankin välillä oli valot päällä tahi ei.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

THI-900 kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:Se on ton ikäsessä ihan normaalia, eikö jo ohjekirjakin sano, että öljynpainevalo saa vilkahdella joutokäynnillä?
Sanoohan tuo, mutta silti se kertoo jostain jos antura on kunnossa. Se nimittäin palaa suoraankin välillä oli valot päällä tahi ei.
Liian ohutta öljyä, liian matala tyhjäkäynti , anturi rikki tai öljypumppu vetelee viimeisiään.
Jos, siis jos öljypumppu on mennyt niin sittenhän voi tehdä koko moottorirempan.
Ei kai se valo pala kierroksilla? Jos silloin palaa niin sitten on syytä huoleen.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Kyllähän tuo pimeänä pysyy kun kone on kylmä + lämpöisenä myös kun hiukkakin painaa kaasua. Mutta pitää panaa se mittari sinne koneen kylkeen kokeeksi ja kattoa että mikä on tilanne.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Paljonko on tyhjäkäynnin kierrosluku? Minullakin teki Helmi tätä samaa yhdessä vaiheessa ennen öljynvaihtoa, öljynvaihdon jälkeen ei vilkkunut
enää missään vaiheessa. Silloin korotin vain maltillisesti tyhjäkäynnin kierroslukua.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Korvakuulolta se on hyvä, mitannut en ole. Helppohan tuota olisi hiukka korottaa kun yhtä ruuvia vain tarvisi kääntää.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Tänään oli taas edustuspäivä, kun isovanhemmista viimeinen siityi vihreämmille niityille. Eipä ole itse reissusta paljon kerrotaavaa, niin hienosti auto pelasi. On sillä kiva kyllä ajaa, vaikka se kovaääninen onkin :) Seuraava reissu on varmaan sitten hakemaan valmistumistodistusta koululta noin kahden viikon päästä. Josko siihen menessä ehtis laittaa etulaakerit jms.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Mistäs koulusta aikuinen mies on valmistunut?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Vaasan YO / Sähkötekniikka / Sähkönjakelu. Tyhmempi insinööri eli semmoinen joka tarvii diplomin että uskotaan että on insinööri :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Ja paperit tuli onnistuneesti haettua. Oli hieno auto, päivä ja reissu. :)
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Perjantaina tuli käytyä "sukuloimassa" vimpelissä. Hyvin meni reissu. Vaasan kautta ajoin ylihärmään ja sieltä vimpeliin. Noin 280km tuli mittariin ja matka taittui todella leppoisesti. Kuskin puolen laakeri edessä alkaa jo pitää melkoista elämää, ennen seuraavaa reissua se on kyllä pakko laittaa...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Vastaa Viestiin