Sivu 3/7

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.

Lähetetty: 21.12.2008 18:41
Kirjoittaja micco
pressa kirjoitti: Jos roikut kielekkeellä ja kaverit heittävät avuksesi ketjua ja kuminauhaa, kumpaan tartut?? Luulen vahvasti että ketjun varaan luotat henkesi, miksi autosi henki pitäisi olla kuminauhan varassa??
Jos hyppäät sillalta tai kraanan nokasta niin sidotko itsesi mieluummin kettinkiin vai kuminauhaan?

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.

Lähetetty: 21.12.2008 18:56
Kirjoittaja markku
:lol: :lol:

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.

Lähetetty: 22.12.2008 13:29
Kirjoittaja micco
pressa kirjoitti:maailman autoteollisuuskin on siirtymässä takaisin ketjuu, remmikoneet herkkiä vaurioille...
Tuossa yksi äärimmäisen kestävä ja luotettava jakoketju:
http://i29.photobucket.com/albums/c266/ ... /ketju.jpg
Männät eivät onneksi vaurioituneet törmäyksessä venttiileihin joten uutta osaakin meni vain 5000 eurolla.

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.

Lähetetty: 22.12.2008 15:08
Kirjoittaja pressa
älä vain micco sano että rellusta... en käsitä miksi nykyään joihinkin merkkeihin yritetään tehdä ketju joka muistuttaa hihnaa. Aito oikea ketjun mallinnen ketju kaksi tai kolmi rivisenä, oikeilla rattailla on kestävä ja luotettava.

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.

Lähetetty: 22.12.2008 15:44
Kirjoittaja START
teet ratas jakopään niin on ainakin erikoinen :wink: noihin kovempiin kisakoneisiin ne niitä on tehnyt. ei ainakaan mene ketju/hihna poikki :D

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.

Lähetetty: 23.12.2008 11:13
Kirjoittaja IlkkaHe
START kirjoitti:teet ratas jakopään niin on ainakin erikoinen :wink: noihin kovempiin kisakoneisiin ne niitä on tehnyt. ei ainakaan mene ketju/hihna poikki :D

Kuten tehtaalla Saab 96 Vnelkkuun 8)

Sain mä senkin kyllä rikki :? Loppui tuulettajan remmin pyörintä kun yhestä rattaasta meni hampaat sileäksi, mutta itse venttiilin ajoitus pysy kyllä kunnossa.

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.

Lähetetty: 23.12.2008 13:11
Kirjoittaja START
niin eikös se nelkku ole foordin tekele? tai ainakin sukua?? eikös vanhoissa 99:ssä ole myös
yks tojota mies semmosta tekee johkin vanhaan twinkamiin, tulee kuivasumppu voitelut ja kaikki :wink: väitti että vakio ö-pumpulla pärjää varmasti n500hepan tietämiin, siitä saa sitten jokainen ite päätellä paljonko on tehotavotteet 8)

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.

Lähetetty: 23.12.2008 15:32
Kirjoittaja jaasu
micco kirjoitti:
pressa kirjoitti: Jos roikut kielekkeellä ja kaverit heittävät avuksesi ketjua ja kuminauhaa, kumpaan tartut?? Luulen vahvasti että ketjun varaan luotat henkesi, miksi autosi henki pitäisi olla kuminauhan varassa??
Jos hyppäät sillalta tai kraanan nokasta niin sidotko itsesi mieluummin kettinkiin vai kuminauhaan?
kuminauhaan,se joustaa :lol:

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.

Lähetetty: 23.12.2008 21:01
Kirjoittaja IlkkaHe
START kirjoitti:niin eikös se nelkku ole foordin tekele? tai ainakin sukua?? eikös vanhoissa 99:ssä ole myös
yks tojota mies semmosta tekee johkin vanhaan twinkamiin, tulee kuivasumppu voitelut ja kaikki :wink: väitti että vakio ö-pumpulla pärjää varmasti n500hepan tietämiin, siitä saa sitten jokainen ite päätellä paljonko on tehotavotteet 8)

Jep, suoraan fordin kone onkin, siksi niin kestävä 8) (lasten taudit korjattu pois jo varmasti 50 luvulla :shock: )

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.

Lähetetty: 29.4.2009 9:32
Kirjoittaja THI-900
Palataksemme takaisin aiheessa RedBull heräsi eilen talviunilta. Lohkolämmitin kiinni, katkojan kärkien säätö 0,5mm ja tulpat arvoon 0,6mm, puoli litraa lisää öljyä ja bensaa kaasariin ==> Ensimmäisellä starttauksella tulille.

Samalla laitoin paikoilleen uuden sävylasin edellisen rikkoutuneen tillalle ja laitoin paikoilleen talvella hankintut täysin ehjät mustat etuovipahvit. Kyllä nyt kelpaa.

Tänä kesänä on sitten aika vaihtaa se suurempi kone nokalle... Ensin vain on pari muuta projektia tehtävähä, mutta sitten...

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys

Lähetetty: 30.6.2009 23:40
Kirjoittaja THI-900
Nyt kun noita webruja tossa lojuu ripakopallinen, niin tarkoitus olis nyt laittaa tohon pikkulohkonkin päälle sellainen. Malliltaan 32/36 DGV. Suuttimia pitäisi alkaa arvailla.

Pääsuuttimia löytyy kokoja 95,107,107,115,120,125,140,145
Lisäilmoja 110,140,155,160
tyhjäkäyntejä 2x45,50,55
Seosputkia 3xF6,F50
hajotin 3x3,5;4,5

Itse ajettelin, että näistä sopivia lähtökohtia voisi olla

1puoli/2puoli
seosputket F50/F6
hajottimet 3,5/4,5
tk:t 50/55
pääsuuttimet 125/140
ilmat 155/160

Kommetteja siis kaivataan. Kun sopivat referenssit alkaa olla paikoillaan, niin sitten mennään pk-analysaattorille mittaamaan mikä on tilanne. Sillä saa nyt ainakin tasakaasun ajon ykköskurkulla ja tyhjäkäynnin kuntoon ja se onkin tärkein. Väliaikainen kokeiluratkaisu tämä kuitenkin on.

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DGV]

Lähetetty: 2.7.2009 22:37
Kirjoittaja THI-900
Nyt on otettu savut. Säädin korvakuulolta ja tuntuu että käy hiukka röpöttämällä. Mitä se sitten mahtaa tarkoittaa. Liika paksullako silloin mennään.

Pitääkö muuten siitä luukusta, joka sen luukun takaa, josta näkyy lisäilmasuuttimet, näkyä bensa ihan selkeesti?

Luonnolisesti kaasari siis oli atomeina, ennekuin laitoin kiinni. Ainakin kiihdytyspumpun kalvo oli entinen, joten avaamisesta oli apua. :)

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DGV]

Lähetetty: 2.7.2009 23:16
Kirjoittaja Jokari
THI-900 kirjoitti: Pitääkö muuten siitä luukusta, joka sen luukun takaa, josta näkyy lisäilmasuuttimet, näkyä bensa ihan selkeesti?
Mahdollisesti kun siitä luukusta näkee kohokammioon.

Sääditkö muuten purun ja kasailun yhteydessä bensapinnan ja kohon max. liikkeen? Tuntuu olevan koskemattomissa webruissa yleensä ihan päin seiniä, itsellä oli suoraan tehtaan jäljiltä bensapinta millitolkulla alempana kuin ohje ja kohon max.liikkeestäkin puuttui tyyliin 5 mm...

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DGV]

Lähetetty: 2.7.2009 23:58
Kirjoittaja THI-900
Jokari kirjoitti:Sääditkö muuten purun ja kasailun yhteydessä bensapinnan ja kohon max. liikkeen? Tuntuu olevan koskemattomissa webruissa yleensä ihan päin seiniä, itsellä oli suoraan tehtaan jäljiltä bensapinta millitolkulla alempana kuin ohje ja kohon max.liikkeestäkin puuttui tyyliin 5 mm...
No säädin kyllä bensapinnan ja katsoin, että neulaventtiili toimii. Koho oli vino, mutta varovaisella taittelulla sain kohdilleen. Myös sen katsoin, että koho on tiivis.

Pitää huommenna ottaa tuo säätöpuoli uusiksi. Muistin ulkoa väärin miten korvakuulolta säätö tehtiin... Perse :oops:

EDIT: Mites paljon kymeenlaaksossa laitettaan syttyennakkoa?

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DGV]

Lähetetty: 3.7.2009 0:07
Kirjoittaja Mara
Yleensä 5-10 astetta, tekijästä riippuen. :lol: