Jos hyppäät sillalta tai kraanan nokasta niin sidotko itsesi mieluummin kettinkiin vai kuminauhaan?pressa kirjoitti: Jos roikut kielekkeellä ja kaverit heittävät avuksesi ketjua ja kuminauhaa, kumpaan tartut?? Luulen vahvasti että ketjun varaan luotat henkesi, miksi autosi henki pitäisi olla kuminauhan varassa??
VAZ-21013 - 1987 - Redbull - Isolohko kesäharraste
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
500whp.net
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
Tuossa yksi äärimmäisen kestävä ja luotettava jakoketju:pressa kirjoitti:maailman autoteollisuuskin on siirtymässä takaisin ketjuu, remmikoneet herkkiä vaurioille...
http://i29.photobucket.com/albums/c266/ ... /ketju.jpg
Männät eivät onneksi vaurioituneet törmäyksessä venttiileihin joten uutta osaakin meni vain 5000 eurolla.
500whp.net
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
älä vain micco sano että rellusta... en käsitä miksi nykyään joihinkin merkkeihin yritetään tehdä ketju joka muistuttaa hihnaa. Aito oikea ketjun mallinnen ketju kaksi tai kolmi rivisenä, oikeilla rattailla on kestävä ja luotettava.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
teet ratas jakopään niin on ainakin erikoinen
noihin kovempiin kisakoneisiin ne niitä on tehnyt. ei ainakaan mene ketju/hihna poikki 


21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
START kirjoitti:teet ratas jakopään niin on ainakin erikoinennoihin kovempiin kisakoneisiin ne niitä on tehnyt. ei ainakaan mene ketju/hihna poikki
Kuten tehtaalla Saab 96 Vnelkkuun

Sain mä senkin kyllä rikki

- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
niin eikös se nelkku ole foordin tekele? tai ainakin sukua?? eikös vanhoissa 99:ssä ole myös
yks tojota mies semmosta tekee johkin vanhaan twinkamiin, tulee kuivasumppu voitelut ja kaikki
väitti että vakio ö-pumpulla pärjää varmasti n500hepan tietämiin, siitä saa sitten jokainen ite päätellä paljonko on tehotavotteet 
yks tojota mies semmosta tekee johkin vanhaan twinkamiin, tulee kuivasumppu voitelut ja kaikki


21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
kuminauhaan,se joustaamicco kirjoitti:Jos hyppäät sillalta tai kraanan nokasta niin sidotko itsesi mieluummin kettinkiin vai kuminauhaan?pressa kirjoitti: Jos roikut kielekkeellä ja kaverit heittävät avuksesi ketjua ja kuminauhaa, kumpaan tartut?? Luulen vahvasti että ketjun varaan luotat henkesi, miksi autosi henki pitäisi olla kuminauhan varassa??

autoton.. vielä
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
START kirjoitti:niin eikös se nelkku ole foordin tekele? tai ainakin sukua?? eikös vanhoissa 99:ssä ole myös
yks tojota mies semmosta tekee johkin vanhaan twinkamiin, tulee kuivasumppu voitelut ja kaikkiväitti että vakio ö-pumpulla pärjää varmasti n500hepan tietämiin, siitä saa sitten jokainen ite päätellä paljonko on tehotavotteet
Jep, suoraan fordin kone onkin, siksi niin kestävä


Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
Palataksemme takaisin aiheessa RedBull heräsi eilen talviunilta. Lohkolämmitin kiinni, katkojan kärkien säätö 0,5mm ja tulpat arvoon 0,6mm, puoli litraa lisää öljyä ja bensaa kaasariin ==> Ensimmäisellä starttauksella tulille.
Samalla laitoin paikoilleen uuden sävylasin edellisen rikkoutuneen tillalle ja laitoin paikoilleen talvella hankintut täysin ehjät mustat etuovipahvit. Kyllä nyt kelpaa.
Tänä kesänä on sitten aika vaihtaa se suurempi kone nokalle... Ensin vain on pari muuta projektia tehtävähä, mutta sitten...
Samalla laitoin paikoilleen uuden sävylasin edellisen rikkoutuneen tillalle ja laitoin paikoilleen talvella hankintut täysin ehjät mustat etuovipahvit. Kyllä nyt kelpaa.
Tänä kesänä on sitten aika vaihtaa se suurempi kone nokalle... Ensin vain on pari muuta projektia tehtävähä, mutta sitten...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys
Nyt kun noita webruja tossa lojuu ripakopallinen, niin tarkoitus olis nyt laittaa tohon pikkulohkonkin päälle sellainen. Malliltaan 32/36 DGV. Suuttimia pitäisi alkaa arvailla.
Pääsuuttimia löytyy kokoja 95,107,107,115,120,125,140,145
Lisäilmoja 110,140,155,160
tyhjäkäyntejä 2x45,50,55
Seosputkia 3xF6,F50
hajotin 3x3,5;4,5
Itse ajettelin, että näistä sopivia lähtökohtia voisi olla
1puoli/2puoli
seosputket F50/F6
hajottimet 3,5/4,5
tk:t 50/55
pääsuuttimet 125/140
ilmat 155/160
Kommetteja siis kaivataan. Kun sopivat referenssit alkaa olla paikoillaan, niin sitten mennään pk-analysaattorille mittaamaan mikä on tilanne. Sillä saa nyt ainakin tasakaasun ajon ykköskurkulla ja tyhjäkäynnin kuntoon ja se onkin tärkein. Väliaikainen kokeiluratkaisu tämä kuitenkin on.
Pääsuuttimia löytyy kokoja 95,107,107,115,120,125,140,145
Lisäilmoja 110,140,155,160
tyhjäkäyntejä 2x45,50,55
Seosputkia 3xF6,F50
hajotin 3x3,5;4,5
Itse ajettelin, että näistä sopivia lähtökohtia voisi olla
1puoli/2puoli
seosputket F50/F6
hajottimet 3,5/4,5
tk:t 50/55
pääsuuttimet 125/140
ilmat 155/160
Kommetteja siis kaivataan. Kun sopivat referenssit alkaa olla paikoillaan, niin sitten mennään pk-analysaattorille mittaamaan mikä on tilanne. Sillä saa nyt ainakin tasakaasun ajon ykköskurkulla ja tyhjäkäynnin kuntoon ja se onkin tärkein. Väliaikainen kokeiluratkaisu tämä kuitenkin on.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DGV]
Nyt on otettu savut. Säädin korvakuulolta ja tuntuu että käy hiukka röpöttämällä. Mitä se sitten mahtaa tarkoittaa. Liika paksullako silloin mennään.
Pitääkö muuten siitä luukusta, joka sen luukun takaa, josta näkyy lisäilmasuuttimet, näkyä bensa ihan selkeesti?
Luonnolisesti kaasari siis oli atomeina, ennekuin laitoin kiinni. Ainakin kiihdytyspumpun kalvo oli entinen, joten avaamisesta oli apua.
Pitääkö muuten siitä luukusta, joka sen luukun takaa, josta näkyy lisäilmasuuttimet, näkyä bensa ihan selkeesti?
Luonnolisesti kaasari siis oli atomeina, ennekuin laitoin kiinni. Ainakin kiihdytyspumpun kalvo oli entinen, joten avaamisesta oli apua.

21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DGV]
Mahdollisesti kun siitä luukusta näkee kohokammioon.THI-900 kirjoitti: Pitääkö muuten siitä luukusta, joka sen luukun takaa, josta näkyy lisäilmasuuttimet, näkyä bensa ihan selkeesti?
Sääditkö muuten purun ja kasailun yhteydessä bensapinnan ja kohon max. liikkeen? Tuntuu olevan koskemattomissa webruissa yleensä ihan päin seiniä, itsellä oli suoraan tehtaan jäljiltä bensapinta millitolkulla alempana kuin ohje ja kohon max.liikkeestäkin puuttui tyyliin 5 mm...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DGV]
No säädin kyllä bensapinnan ja katsoin, että neulaventtiili toimii. Koho oli vino, mutta varovaisella taittelulla sain kohdilleen. Myös sen katsoin, että koho on tiivis.Jokari kirjoitti:Sääditkö muuten purun ja kasailun yhteydessä bensapinnan ja kohon max. liikkeen? Tuntuu olevan koskemattomissa webruissa yleensä ihan päin seiniä, itsellä oli suoraan tehtaan jäljiltä bensapinta millitolkulla alempana kuin ohje ja kohon max.liikkeestäkin puuttui tyyliin 5 mm...
Pitää huommenna ottaa tuo säätöpuoli uusiksi. Muistin ulkoa väärin miten korvakuulolta säätö tehtiin... Perse

EDIT: Mites paljon kymeenlaaksossa laitettaan syttyennakkoa?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys [Pikkulohko & Weber DGV]
Yleensä 5-10 astetta, tekijästä riippuen. 

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75