Lada-Jussi kirjoitti:sellaiset pienet hiekkatiet missä ei ole nopeusrajoitusta ollenkaan, eikös niissä ajeta sitten 80 km/h joka on yleisrajoitus taajamien ulkopuolella. Sellasissa paikoissa alkaa jo vauhti tuntumaan
Juu, niissä ajetaan se minkä vehkeet ja taito antaa myöden.
Pohjois ruotsissa käytiin tuossa alkusyksystä ja siellä on 110km/h joillakin tieosuuksilla jossa suomessa ois korkeintaan tuo 80km/h. Ilmeisesti pistävät rajoitukset pikkuteillä vähän niinku liikennemäärien mukaan.
Mistähän toi johtuu että kun tie kapenee ja pahenee nii sit vauhti kiihtyy... (Kaikissa suomalaisissa asuu pieni rallikuski)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Kevättalvella täällä pohjoisessa on aika hurjaa menoa toisinaan, kun etelän turistit kaahaa tappituntumalla sallittua 80km/h tai 100km/h oli keli mikä hyvänsä. "Kun minulla on oikeus ajaa näin lujaa, niin minähän ajan!"
Ladalla ajaminen on machoa.
Ladan omistaminen machokismia.
kumma kun ei jollain ihmisillä ole vauhdin ja liukkauden suhteen tajua. tänä aamuna vielä oli mulla kesärenkaat ja tiet oli umpijäässä. liukasta oli mutta kun ajoi joustavasti kiihdyttäen ja ennakoi risteykset, mutkat ja muut jarrutukset niin ei ollut mitään hätää. vaihdoin sitten nastarenkaat ja ei siinä kuitenkaan aja niinkuin kesällä. samanlailla liialla kaasulla vetää tyhjää vaihteella kuin vaihteella ja samoin jarrutukset on hoidettava kepeästi. ihan perstuntumalla se on ajettava eikä sillä että ajampa tuohon jyrkkään mutkaan kaheksaakymppiä niinkun merkissä sanotaan.
kaveri sanoi että heti aamusta oli joku pälli ajanut nipponinsa ojaan amiskan eessä. (yllätys yllätys amiskan)
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
veli alexei kirjoitti:Mistähän toi johtuu että kun tie kapenee ja pahenee nii sit vauhti kiihtyy... (Kaikissa suomalaisissa asuu pieni rallikuski)
Ja sitten kun jotain tapahtuu, niin todetaan, että kuskilla oli Tommi Mäkisen jalat, mutta omat kädet...
Kädet käy kun tynnyrinpesijällä./Kädet käy kun käärmeenpyytäjällä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Joillakin teillä rajoitukset aivan kohdallaan, joillakin ei. Esimerkiksi eilen ajelin Kuopiosta Varkauteen ja takaisinkin, niin Leppävirta - Varkaus väli koko matka kahdeksaakymppiä, vaikka tosi hyväkuntoinen tie ja matkalla on ohituskaistojakin. Siis aivan älytöntä. Huomasi kyllä kanssa-autoilijoista, noudattavatko läheskään kaikki talvinopeuksia. Ohitukset eivät johtuneet siitä, että olisin ollut tien tukkona, koska ajelin noin yhdeksääkymppiä. Todellista, en mittarin näyttämää.
-Lada, johtotähti monilla teillä- (elikkäs vetää letkaa aika useasti)
Ihan perseestä noi talvirajoitukset. Todella turhauttavaa ajella 80 km/h sulalla ja kuivalla hyväkuntoisella tiellä. Huonolla kelillä toki vauhtia pudotan, on rajoitus mikä tahansa. Onnettomuuksiin noi rajoitukset ei pahemmin vaikuta, rattijuopot/huumehörhöt/autovarkaat ajelee minkä autosta pääsee, on rajoitus 80 tai 100 km/h, ja meitä kunnon kansalaisia sitten rangaistaan tällä tavalla.
Kyllä mun mielestä on ihan hyvä, että talvella tiputetaan nopeuksia. Kun kerta turvavälit ei talvella piteni niin on hyvä, että edes nopeudet tippuu niin säästyy toivottavasti vähän pienemmillä vauriolla. Toisaalta ihan sama se näyttää joillekkin olevan mikä on rajoitus ku ohi on päästävä muista välittämättä.
Se saa olla aika pitkä pätkä että toi vaikka 20 km/h nopeuden pudotus tuntuu ajallisesti jossain.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.