Sivu 3/12

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 17.6.2014 20:33
Kirjoittaja START
siis tässä tapauksessa jos on tarkotus käyttää nelipiste ruiskun imusarjaa ja yhtä kaasuläppää, niin se "painekotelohan" on se osa imusarjaa mistä ilma jakutuu eri sylintereihin siis kaasuläpän ja venttiileiden välissä, imusarjassa. sen tilavuus ja muoto vaikuttaa esimerkiksi koneen heräämiseen käyttöalueeseen ja siihen että ilma jakautuu tasaisesti kaikkiin sylintereihin.
jos taas ajateltaisiin "läppärunkoja" tai tuplakaasareita eli jokaiselle pytylle omaa läppää se paine kotelo olisi ennen läppiä ja edelleen se osa mistä ilma jakautuu eri pytyille.
jos taas puhutaan jotain kaksi kurkkusta kaasari hässäkkää niin se kotelohan tehdään siihen kaasarin päälle imusarjan paikalle.
vakio ruiskun sarjan kanssa se painekotelo on se mitä se on. sitten jos aletaan tekemään itse imusarjaa niin sitä voi jo vähän miettiä. pääasia turbo koneissa on se että tilavuus on riittävä
itse aloin hifistelemään ja tei 16 venttiiliseen imusarjan näin: yksi läppä, painekotelo mihin ohjataan sivusta ilmaa parin sentin levyistä railoa pitkin, sisällä siellä on vastaavat imutorvet mitä tuplakaasareissa käytetään. niin sanottu wrc sarja, koitettu maksimoida ilman jakautuminen tasaisesti http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... =859&pos=0

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 5.7.2014 12:16
Kirjoittaja vazpoeg
mikähän ois helpoin tapa tehdä syttö? ei vissiin tuo edis 4 toimi ladan omalla triggerillä?? oisko jottain sytytyspuolaa, jonka sais megan ohjaukseen ilman mittään hirveitä ylmääräisiä kilkuttimia
:D

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 5.7.2014 12:39
Kirjoittaja jaketech racinteam
vazpoeg kirjoitti: oisko jottain sytytyspuolaa, jonka sais megan ohjaukseen ilman mittään hirveitä ylmääräisiä kilkuttimia
:D
ooppelin ja volkkarin puolat. niissä on sisäinen sytkäyksikkö. tartee vain megalta ohjaussingaalit.

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 5.7.2014 14:38
Kirjoittaja vazpoeg
mitenkäs sitten virranjakaja

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 5.7.2014 18:55
Kirjoittaja toktornivako
Unohda jos ruiskun meinaat,hukkakipinä puola ja Mega valmiilla sytkän ohjauksella

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 6.7.2014 12:50
Kirjoittaja START

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 6.7.2014 21:11
Kirjoittaja vazpoeg
Tarviikos tuohon erillisen vahvistimen?

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 6.7.2014 21:35
Kirjoittaja START
juu vissiin jonkinlaisen
tuo autotunen myyjä tietää kanssa aina paljon noista, että jos sieltä ostaa jotain niin apuja saa varmasti

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 6.7.2014 23:26
Kirjoittaja jaketech racinteam
vazpoeg kirjoitti:
Tarviikos tuohon erillisen vahvistimen?
tarvii vahvistimen

http://autotune.fi/tuote/819/vag-032-90 ... ipinapuola
tämä ei tartte. ylösveto vastukset vain levylle singaaleihin ni toimii.

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 6.10.2014 9:15
Kirjoittaja vazpoeg
Joo nyt on ladaa ruettu purkamaan, että uutta palikkaa voi rueta sisään tunkemaan :lol: . Muutamian palikoita puuttuu vielä, mutta eiköhän ne pian tiensä talliin löydä. Saas nähä kuinka kauan kestää ennen kuin on koko vehje taas kasassa.

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 18.10.2014 19:08
Kirjoittaja vazpoeg
Mihinkäs olette jarrutehostimen letkun laittaneet, kun nythän sitä ei voi imusarjaan laittaa??
Projekti etenee hitaasti mutta varmasti pakosarjan kanssa painiessa :D

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 18.10.2014 22:14
Kirjoittaja toktornivako
? Miksei sitä imusarjaan voi laittaa? Jos jarrua ajossa kokoajan painat niin silloin on se turbolla tavoiteltu lisä tehokin turhaa, eli vakiolla pärjäät ihan hyvin :lol:

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 20.10.2014 0:33
Kirjoittaja START
kunhan vaan takaiskuvena pitää, muuten menee vasurilla jarruttaessa poljin jäykäks, tai mahdollisesti myös nopeissa kaasulta jarrulle menoissa (esim radalla)

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 17.11.2014 10:48
Kirjoittaja vazpoeg
viikonloppuna tuli heppailtua pakosarjan alkupää, vielä pitää kokoojaputki väsätä, niin olisi pakosarja valmis. vesiletkujen muokkausta on myös suunniteltu (pitää saada väistämään suutintukin ja kaasuläpän tieltä).

Re: Lada 2107 turbotus

Lähetetty: 24.11.2014 14:44
Kirjoittaja vazpoeg
Tulu viikonloppuna hitsailtua, pakosarja maalausta vailla valmis :D . Downpaeppi pittäävi vielä tehdä ja pakoputki, niin se on sen jälkeen melkein pelkkää johtojen kanssa temppuilua.