Sivu 3/13

Re: Samara 1500 -88 ja Lada 1200L -89

Lähetetty: 26.2.2014 20:35
Kirjoittaja Smoppi
En googlella löytänyt englanniksi tietoa Samaroiden vääntyneistä taka-akseleista, joten mistään kovin yleisestä viasta ei ole kyse. Volkkareissa sen sijaan tuntuu olevan heikompaa tekoa nuo yhdysakselit takana, kun google tarjoaa "bent rear axle beam" hakusanojen eteen volkswagenia, ja tuloksiakin löytyy. Harvemmin tosin niissäkään ilman kovaa rääkkiä vääntyy mitään.

Re: Samara 1500 -88 ja Lada 1200L -89

Lähetetty: 27.2.2014 21:11
Kirjoittaja Jarkko_I
Samara menee nyt kyllä varmaan seisontaan, korjaan sitten kun jaksan/ehdin.

Tänään sitten piti käyä hakemassa auto jolla pääsee töihin

Kuva

Re: Samara 1500 -88, Lada 1200L -89, Lada 2105 -87

Lähetetty: 27.2.2014 21:24
Kirjoittaja äölkjhgf
Volkkarista on tosiaan kokemusta, vm 1983 Golffista oli samalla tavalla hajonnut.
Katsastusmies kyllä silloin (v 2000) vielä hyväksyi kun olin korjannut hitsaamalla.

Nykyaikana varmaa joutuu taka-akselin uusimaan?

Mutta komea on tuo uusi hankintasikin 8)

Re: Samara 1500 -88, Lada 1200L -89, Lada 2105 -87

Lähetetty: 1.3.2014 8:48
Kirjoittaja Jarkko_I
Kyllä tää uus lada kääntää katseita huomattavasti enemmän kuin samara. Eilen joku halusi ostaa jo tämän, mutta en myy. Toinen ajovalo ja toinen jarruvalo näköjään pimeenä, mut ne on helppo vaihtaa uusiin.

Samaraankin on helppo saada uusi akseli. Eilen kun tossa pihalla laittelin soitinta tuohon uuteen autoon niin siinä samalla kaksi eri tyyppiä kävi juttelemassa ja toiselta oisin voinut ostaa purkusamaran ja toiselta taka-akselin. Otin numerot ylös ja soittelen sitten joskus kun on kiinnostusta vaihtaa akseli tuohon.

Pistetää nyt uus kuva päivänvalosta tuosta uudesta hankinnasta

Kuva

Re: Samara 1500 -88, Lada 1200L -89, Lada 2105 -87

Lähetetty: 1.3.2014 18:31
Kirjoittaja Jarkko_I
Motonetistä kävin ostamassa uuden polttimon ja öljyt. Kärkkäiseltä kävin hakemassa "fram" merkkisen öljynsuodattimen. Polttimon vaihdoin jo heti motonetin pihassa ja siinä ei montaa minuuttia mennyt. Öljyt ajattelin huomenna vaihtaa

Re: Samara 1500 -88, Lada 1200L -89, Lada 2105 -87

Lähetetty: 4.3.2014 8:29
Kirjoittaja Jarkko_I
Tämmönen pikanen kysymys tähän väliin eli eikös noissa takavedoissa öljyproppu ollut kuusiokololla? Osuuko 12 mm aika lähelle?

Re: Samara 1500 -88, Lada 1200L -89, Lada 2105 -87

Lähetetty: 4.3.2014 8:42
Kirjoittaja kappa12
Jarkko_I kirjoitti:Tämmönen pikanen kysymys tähän väliin eli eikös noissa takavedoissa öljyproppu ollut kuusiokololla? Osuuko 12 mm aika lähelle?
http://www.varaosahaku.fi/global/images ... 274(2).jpg

Eiköhän se ollu juurikin näin...

Re: Samara 1500 -88, Lada 1200L -89, Lada 2105 -87

Lähetetty: 4.3.2014 10:09
Kirjoittaja AI
Jarkko_I kirjoitti:Osuuko 12 mm aika lähelle?
Ilmeisesti kun avaimessa on numero 12.

Re: Samara 1500 -88, Lada 1200L -89, Lada 2105 -87

Lähetetty: 9.3.2014 0:02
Kirjoittaja Jarkko_I
Öljyt vaihtelin tos päivällä cccp ladaan. Vaikein homma oli löytyy sopiva avain ja kun oikean kokonen kuusiokolo hylsy avain löytyy nii eihän se tohon mun räikkään sopinu nii piti käyä hakemassa paikallisesta tavaratalosta sopiva räikkäavain jolla proppu sitten aukesi. Teboilin Gold 5W-40 öljyt meni koneeseen

Re: Samara 1500 -88, Lada 1200L -89, Lada 2105 -87

Lähetetty: 15.3.2014 18:19
Kirjoittaja Jarkko_I
cccp ladaan vaihdoin tänää tuon hajonneen jarruvalon uuteen. Samalla huomasin että tankin alla pyöräkotelo on täynnä vettä. Työnsin sormet sinne ja haistelin sormia niin bensahan se haisi. En ole kyllä huomannut että bensaa olisi kulunut normaalia enemmän. Kävin sitten Biltemasta hakemassa 4 eurolla tuommoisen kätevän pumpun jolla sai pumpattua nuo pois tuolta. Pitää uus tankki hommaa jos tuonne vielä ilmestyy sama määrä kuin mitä sielä oli.

Tässä vielä kyseisestä pumpusta

Kuva

Re: Samara 1500 -88, Lada 1200L -89, "CCCP" 2105 1200s -87

Lähetetty: 21.3.2014 19:17
Kirjoittaja Jarkko_I
Viikko sitten kävin Biltemasta hakemassa tuommoisen penkin alle sopivan aktiivisubwooferin. Viime viikonloppuna laitoin sen hutiloiden kiinni, mutta tänään sitten jaksoin pistää sen oikein kunnolla kiinni ja siististi. Tuossa subbarin mukana tuli kaikki tarvittavat johdot ja sulake. Sulake systeemi oli semmoinen mahdollisimman halpa ja en oikein luottanut siihen joten kävin ostamassa tuollaisen tiiviin kotelon johon tuon 15 amppeerin sulakkeen sai hyvin kiinni. Virran vedin suoraan akulta sulakkeelle ja siitä subbarille. Heräte systeemiä yritin saada toimimaan, mutta sitä en millään saanut toimimaan joten heitin virtajohdon väliin tuommoisen automaattisulakkeen ja sillekkin ostin kätevän kotelon jonka maalasin mustaksi. Valkoinen olisi häikäyssyt silmään auton sisällä. Pitää vain aina muistaa sammuttaa tuosta kytkimestä virrat ettei akkuun turhaan kulu. Tämä on ainakin idioottivarma systeemi joka ei akkua turhaan kuluta.

Subbaria ei saanut kokonaan penkin alle, koska ladassa menee joku tukipalkki juuri tuossa penkin keskiosan kohdalla niin sen sai vain noin puoliksi penkin alle. Äänieriste villat revin irti. Oli hyvin mädäntyneet/homehtuneet nuo villat. Mustaa vettä tuli puristamalla ja haisi helvetin pahalle. Subbarin vedin iha koneruuveilla kierteitten kanssa kiinni. Tämä ei kyllä vahingossa voi tästä irrota. Hieman joutui mattoa leikkelemään.

Tämä 8 tuumanen on kyllä ihan riittävän kokonen subwoofer ladaan. Äänimaailma parani helkkarin paljon tämän ansiosta. Ei tällä koko kylää saa raikuamaan ja minua se ei haittaa. Muuten minulla on edessä Pioneerin 5.25 tuumaset kaksi-tie kajarit ja hattu hyllyllä Pioneerin 6x9 kolmi-tie kaiuttimet joihin ostin kotelot JJ-tuonnista. Soittimenkin joutui uuden ostamaan, koska tuossa vanhassa JVC soittimessa ei ollut RCA lähtöjä subbarille.

Loppuun vähän kuvia miten toteutin kaiken tämän ja pari kuvaa Ladasta ulkoapäin. Ja en todellakaan ole tästä repimässä puskureita irti enkä muutenkaan aio tätä sen enempää raiskata. Ehkä ratin vaihdan joskus vähän miellyttävämpään

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Samara 1500 -88, Lada 1200L -89, "CCCP" 2105 1200s -87

Lähetetty: 21.3.2014 21:33
Kirjoittaja mikko853
Etukaiuttimet voisi koteloida jotenkin, kuulostaisi varmasti paremmalta kuin tuollainen freeair asennus jossa "kotelo" on koko kabiini..

Re: Samara 1500 -88, Lada 1200L -89, "CCCP" 2105 1200s -87

Lähetetty: 21.3.2014 21:44
Kirjoittaja Jarkko_I
mikko853 kirjoitti:Etukaiuttimet voisi koteloida jotenkin, kuulostaisi varmasti paremmalta kuin tuollainen freeair asennus jossa "kotelo" on koko kabiini..
Toi valkonen mikä tos näkyy on tommosta ilmastointi putkea. Iha ok kuuloset noi on

Re: Samara 1500 -88, Lada 1200L -89, "CCCP" 2105 1200s -87

Lähetetty: 29.3.2014 18:02
Kirjoittaja Jarkko_I
Oli tarkoitus tänään heittää ton Samaran kesärenkaat tähä takavetoon mut ei onnistunu. Eturenkaissa kun on tuo vannekuppi niin samaran vanne otti siihen vastaan. Pois yritin sitä ottaa, mutta ei lähteny edes moskalla joten nypin nastat talvirenkaista pois

Re: Samara 1500 -88, Lada 1200L -89, "CCCP" 2105 1200s -87

Lähetetty: 29.3.2014 22:03
Kirjoittaja degen
Jälkiviisastelu on turhaa, mutta ne keskiökupit lähtee irti helposti irrottaen ne jarrulevyn kiinnitysruuvit ja vääntäen siitä levitevälilevystä.