Sivu 3/4
Re: Lada Samara 1500i -95
Lähetetty: 3.9.2013 2:30
Kirjoittaja Kustaa
Samara 1,5, -95 ja hintapyyntö 13000 euroa. Ettei vain suorastaan revittäisi käsistä.
Re: Lada Samara 1500i -95
Lähetetty: 3.9.2013 2:47
Kirjoittaja samarai
Tässä on joku itse tehnyt "uuden nappiksen" kun ei uutta enää saa.

Hintapyyntökin on kivunnut jo yli 13k€.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/la ... res=EXPORT
Re: Lada Samara 1500i -95
Lähetetty: 3.9.2013 20:19
Kirjoittaja mikko853
Kustaa kirjoitti:Samara 1,5, -95 ja hintapyyntö 13000 euroa. Ettei vain suorastaan revittäisi käsistä.
Sopiihan se tuolla tallissa olemaan, kesäisin sopii liikenteen sekaankin

Re: Lada Samara 1500i -95
Lähetetty: 15.9.2013 21:18
Kirjoittaja mikko853
Tätä vaivaa edelleen tuo huono käynnistyminen. Luin nyt vikakoodit, mutta ei anna muuta kuin 12, mikä ainakin ohjevideon mukaan tulee aina.
http://www.youtube.com/watch?v=1NkZ4gdbPCw
Myllytystä aloitettu, tuo konepellin etureuna jota luulin haalistuneeksi onkin maalattu uudelleen, tuollainen 15cm kaistale konepellin etureunasta koko pellin leveydeltä, yleisen kauhtumisen kun sai pois niin huomasi yhdessä kohtaa selvää appelsiini pintaa..
Re: Lada Samara 1500i -95
Lähetetty: 15.9.2013 21:27
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Ei ainakaan GM 4-pisteruiskun korjaamokäsikirjassa anneta tuollaista vikakooodia kuin 12??
Re: Lada Samara 1500i -95
Lähetetty: 15.9.2013 21:44
Kirjoittaja mush
12 ei ole varsinainen vikakoodi GM-ruiskussa, tavallaan, tässä tilanteessa. Se kertoo että sytytyspulssi puuttuu, mutta niinhän sen pitääkin puuttua kun moottori ei pyöri. Lähinnä vain tässä tilanteessa kertoo että järjestelmä toimii.
CODE 12
Trouble Code 12 is a special-case code that is not logged into the ECM's Non-Volatile Memory (NVM) when detected. When the ECM detects no ignition reference pulses from the ignition module when the ignition is in the 'ON' position, it illuminates the Check Engine Lamp (CEL), but does not log this code as it would other codes.
Code 12 is used on most systems when in the Diagnostic mode (ALDL Terminal B grounded, key-on/engine-off) to signal the beginning or end of a so-called 'diagnostic sequence', when the ECM annunciates each stored code in the ECM's NVM on the dash CEL.
When in this mode, the ECM will begin by flashing code 12 on the CEL 3 times. This indicates the beginning of a diagnostic sequence. It will then flash any codes stored in NVM 3 times each before proceeding to the next code. When all stored codes are finished, the ECM will again flash code 12 to indicate the end of the diagnostic sequence. The cycle will continue as long as the ECM is in Diagnostic Mode.
Mitä tulee huonoon käynnistyvyyteen, niin lähtisin arpomaan kahdesta suunnasta.
-Bensan saanti, nouseeko paineet, onko pumppu ok jne.
-Kipinä, jos esim jännite laskee startissa niin paljon että kipinä heikkenee, tähän vielä päälle huonot johtimet/tulpat/... Toki maadoitukset pitää myös olla kunnossa.
Voisihan sitä yrittää antaa ihan pientä bensaryyppyä imusarjaan ennen starttia ja katsoa paraneeko yhtään.
Re: Lada Samara 1500i -95
Lähetetty: 16.9.2013 0:17
Kirjoittaja mikko853
mush kirjoitti:12 ei ole varsinainen vikakoodi GM-ruiskussa, tavallaan, tässä tilanteessa. Se kertoo että sytytyspulssi puuttuu, mutta niinhän sen pitääkin puuttua kun moottori ei pyöri. Lähinnä vain tässä tilanteessa kertoo että järjestelmä toimii.
CODE 12
Trouble Code 12 is a special-case code that is not logged into the ECM's Non-Volatile Memory (NVM) when detected. When the ECM detects no ignition reference pulses from the ignition module when the ignition is in the 'ON' position, it illuminates the Check Engine Lamp (CEL), but does not log this code as it would other codes.
Code 12 is used on most systems when in the Diagnostic mode (ALDL Terminal B grounded, key-on/engine-off) to signal the beginning or end of a so-called 'diagnostic sequence', when the ECM annunciates each stored code in the ECM's NVM on the dash CEL.
When in this mode, the ECM will begin by flashing code 12 on the CEL 3 times. This indicates the beginning of a diagnostic sequence. It will then flash any codes stored in NVM 3 times each before proceeding to the next code. When all stored codes are finished, the ECM will again flash code 12 to indicate the end of the diagnostic sequence. The cycle will continue as long as the ECM is in Diagnostic Mode.
Mitä tulee huonoon käynnistyvyyteen, niin lähtisin arpomaan kahdesta suunnasta.
-Bensan saanti, nouseeko paineet, onko pumppu ok jne.
-Kipinä, jos esim jännite laskee startissa niin paljon että kipinä heikkenee, tähän vielä päälle huonot johtimet/tulpat/... Toki maadoitukset pitää myös olla kunnossa.
Voisihan sitä yrittää antaa ihan pientä bensaryyppyä imusarjaan ennen starttia ja katsoa paraneeko yhtään.
Jännite on hyvä, akku on uusi, startti on uusi, virtalukko pohjineen on uusi, maadoitukset on käyty läpi (akun ja korin sekä akun ja koneen väliset kaapelit uusittu), tulpanjohdot ja tulpat on uusittu. Pumppu kuulostaa ihan normaalilta eikä ajossa ilmene mitään ongelmia. Bensanpaine voi olla yksi vaihtoehto, mutta mitenkä lie testauksen laita.. Ihmeellinen surina kuuluu kylläkin konehuoneesta virran katkaisun jälkeen, GM Samaroista on niin vähän kokemusta ettei ole muistikuvaa onko tällainen normaalia, alkuvuodesta ostamani sedan samara piti kylläkin samanlaista surinaa. Laskeeko se sitten paineet tuossa vaiheessa.. tämä kuuluu vain virrat katkaistaessa jos konetta ei ole startattu.
Linkissä video josta ääntä voi kuunnella..
http://youtu.be/ADZNJVytFTI
Virrat päälle -> bensapumppu surisee -> virrat pois -> konehuoneeseen ja surruuruuuurp. (viimeinen kolahdus ei tule Ladasta)

Re: Lada Samara 1500i -95
Lähetetty: 16.9.2013 0:46
Kirjoittaja samarai
Kävin omasta kokeilemasta, niin kyllä siitä tuollainen korina kanssa kuuluu. Käyntiin on aina lähtenyt avainta kääntämällä, joten sillä ei varmaan sen asian kanssa ole tekemistä.
Re: Lada Samara 1500i -95
Lähetetty: 16.9.2013 7:33
Kirjoittaja mush
Ruisku ajaa tyhjäkäyntimoottorin kiinni lopuksi. Melko äänekkäältä tuo tosin kuulostaa, onko oikeasti vai johtuuko vain kamerasta?
TK-moottorin voisit kuitenkin käyttää irti ja putsata, sen kanavat myös puhtaaksi, tuppaa keräämään huohottimesta moskaa itseensä.
Re: Lada Samara 1500i -95
Lähetetty: 16.9.2013 8:35
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Tuttu ääni tuo on myös minulle. Ääni on sen verran kova että kuuluu vaivatta matkustamoon asti.
Re: Lada Samara 1500i -95
Lähetetty: 17.10.2013 0:34
Kirjoittaja mikko853
TK-moottori putsattu, nyt ääni on paljon vaimeampi ja lyhempi. Aktiivihiilipöntön viereen laitettu puuttuva takaiskuventtiili, alkuperäinen 18v vanha bensansuodatin vaihdettu uuteen, pakoputken viimeinen osa vaihdettu uuteen. Näiden toimenpiteiden jälkeen lähtee lämpimästä tallista kylmänä paremmin käymään, aina toisella lyhyellä starttauksella, lämpimänä edelleen ongelmia, jos kaasua hipaisee heti kun yskähtää niin jää kyllä käymään, mutta ilman kaasua ehkä 10% varmuudella lähtee.. Koitampa seuraavaksi vaihtaa kaasuläppäanturin, vaikkei se vikakoodia annakkaan, tuollainen on kuitenkin hyllyssä varalla, sama koskee lämpötila-anturia
Leima meni umpeen syyskuun viimeinen päivä, talvirenkaitakaan tähän ei ole, ei sillä että olisi talvella tarkoitus juurikaan ajella, mutta helpottaisi mahdollista myyntiä näin talven korvilla, taloyhtiön jallitus kun meinaa äänestää niin ettei yhdellä huoneistolla voi olla sekä talli- että tolppapaikkaa.. tarkoittaa joko Nissanin käyttöä läpi talven ilman lohkolämmitintä ja sisätilanlämmitintä, vaan niihin tottuneina ei lasien raappaukset aamu viideltä kiinnosta, mutta ei tietysti tahtoisi näin hyvän korin omaavaa Samaraakaan seisottaa talvea taivasalla
Jos toisen paikan menettää niin luultavasti molemmat autot lähtevät kiertoon, tilalle hankitaan sitten yhdistetty käyttö- sekä harrastepeli, Kari Salmelainen

Re: Lada Samara 1500i -95
Lähetetty: 17.10.2013 8:21
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Kannataisi ehkä aloittaa siitä lämpötila anturista koska se on yli-ikäinen. GM-ruiskusamara pitäisi lähteä aina ensimmäisellä startilla käyntiin.
Re: Lada Samara 1500i -95
Lähetetty: 17.10.2013 11:32
Kirjoittaja mikko853
Jouska kirjoitti:Moi,
Kannataisi ehkä aloittaa siitä lämpötila anturista koska se on yli-ikäinen. GM-ruiskusamara pitäisi lähteä aina ensimmäisellä startilla käyntiin.
Pitää tuota huomenna kokeilla.
Nyt näyttäisi kuitenkin jo suht varmalta että tämä sekä micra saa luvan lähteä, sillä tuli jo kaupat alustavasti sovittua 111:stä, lauantaina nouto

Re: Lada Samara 1500i -95
Lähetetty: 18.10.2013 19:14
Kirjoittaja mikko853
Vaihdettu yksitellen lämpötila-anturi, kampiakselin asentotunnistin, ilmamassamittari, kaasuläppäanturi, tk-moottori, aktiivihiilipönttö.. Alipaineletkut katsottu läpi, ei niin mitään vaikutusta käynnistymiseen. Testattu myös tunnistimien johdot irti yksi kerrallaan (pl. kampiakselin asentotunnistin) jotta ruisku menisi vikasietotilaan, mutta ei mitään vaikutusta käynnistymiseen, CE valo kyllä syttyi näin. Kylmänä lähtee siis aina toisella yrittämällä, mutta vasta kun avaimesta päästää irti, tuo ei siis missään vaiheessa "hörähdä" normaalisti käyntiin jolloin vapautat avaimen heti kun käynnistyy..
Täytyy nostaa kädet ylös tämän pelin kanssa, ei vaan äly riitä eikä hirudoid fortekaan taida auttaa

Re: Lada Samara 1500i -95
Lähetetty: 18.10.2013 20:17
Kirjoittaja Smoppi
Kokeile pestä suuttimet ultraäänipesurissa ja vaihtaa polttoainepumpun rele ja/tai itse pumppu, tai paineensäätöventtiili. RE85-bensan kanssa on monilla ollut tuota, että ekalla ei lähde käyntiin, mutta toisella lähtee helposti.
Myös puolassa voi olla vikaa, jos jaksaa antaa kipinän vasta kun starttimoottori ei enää ota virtaa ja laske akun jännitettä. Akkukin voi olla huono. Sytytystulpat ja -johtimet oletkin varmaan jo tarkastanut.
Polttoaineensuodattimessa ainakaan tuskin on vikaa, jos kuitenkin käyntiin lähtemisen jälkeen auto toimii normaalisti.