Sivu 3/10

Lähetetty: 8.10.2004 18:56
Kirjoittaja veli alexei
Ei kyl kovin pahoja hintoja. Mutta toisaalta mitä noilla tekee? Meinaan on kalliita peltoautoja. Ja saaks noita ees kaikia kilpiin Suomessa? Ei kai ainakaan noita kuormureita. Vai?

Lähetetty: 9.10.2004 0:29
Kirjoittaja samarai
Mulla on sellainen käsitys, että toi Gaz69 oli M20:n (Pobeda)? sivuventtiilikoneella ja taas toi Uaz 469 M24:n moottorilla?

Lähetetty: 9.10.2004 10:23
Kirjoittaja ,_,/ukka
Paljonkohan tuollainen Ural tai Kraz painaa? Saattaapi käydä niin, että akselistot ja renkaat menee traktorin kärryihin ja muu kori romuksi. Rautaromun hinta alkaa olla 30cent/kg.

,_,/ukka

Lähetetty: 9.10.2004 17:31
Kirjoittaja Lada-Jussi
samarai kirjoitti:Mulla on sellainen käsitys, että toi Gaz69 oli M20:n (Pobeda)? sivuventtiilikoneella ja taas toi Uaz 469 M24:n moottorilla?
alkuperäinen GAZ-69 onkin Pobeda koneella, vientimalleissa on yleensä ollut vähän suuremmaksi porattu pirteämpi moottori, mutta perustaltaan kuitenkin sama sivuventtiilikone, UAZ-469 maasturissa on siis UMZ-451 eli uljanovilainen muunnos GAZ-2401 koneesta. uudemmassa maasturissa UAZ-315126 on UMZ-414 (muistaakseni) edellistä vähän tehokkaampi ja sekin perustuu Volga GAZ-24-10 mallissa käytettyyn ZMZ-402 koneeseen.

nelivetopakuissa 1960-1966 oli toi Pobedan kone malli UAZ-450 sitten 1966-1985 UAZ-452 jossa UMZ-451 kansiventtiilikone ja 1985 lähtien uudempi ZMZ tyyppinen kuten UAZ-315126 mallissa.

Lähetetty: 9.10.2004 17:38
Kirjoittaja Lada-Jussi
,_,/ukka kirjoitti:Paljonkohan tuollainen Ural tai Kraz painaa? Saattaapi käydä niin, että akselistot ja renkaat menee traktorin kärryihin ja muu kori romuksi. Rautaromun hinta alkaa olla 30cent/kg.

,_,/ukka
kuormurien painoja, ilman vinssiä:
KrAZ-255 omapaino 11170 kg, kokonaispaino 19415 kg
Ural-375 omapaino 8000 kg, kokonaispaino 13300 kg
ZIL-131 omapaino 6135 kg, kokonaispaino 10185 kg
GAZ-66 omapaino 3440 kg, kokonaispaino 5770 kg

Lähetetty: 9.10.2004 18:47
Kirjoittaja ,_,/ukka
Lada-Jussi kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:Paljonkohan tuollainen Ural tai Kraz painaa? Saattaapi käydä niin, että akselistot ja renkaat menee traktorin kärryihin ja muu kori romuksi. Rautaromun hinta alkaa olla 30cent/kg.

,_,/ukka
kuormurien painoja, ilman vinssiä:
KrAZ-255 omapaino 11170 kg, kokonaispaino 19415 kg
Ural-375 omapaino 8000 kg, kokonaispaino 13300 kg
ZIL-131 omapaino 6135 kg, kokonaispaino 10185 kg
GAZ-66 omapaino 3440 kg, kokonaispaino 5770 kg
No halvalla tosiaan menee. Uralillekkaan ei jää kilohintaa kuin 6.25cent, jos on saanut 500Eurolla ostettua. Pääsee jopa purkaja tuntipalkoille, jos saa edes akselit ja renkaat myytyä. Toivottavasti ei kaikki päätyneet joillekkin romudiilereille.

,_,/ukka

Lähetetty: 10.10.2004 1:16
Kirjoittaja samarai
tossa Uralissa on muuten todella miehekäs vinssi. Sellainen voima, että sen paksun vaijerin kun saa johonkin kiinni, niin teho ei lopu vaan jos massa ei lähde liikkeelle, niin jostain repeää. Muistelen intissä yhdestä Uralista jääneen vinssi ajossa päälle ja hajonneen. Kaveri joka irroitti sen, kertoi sen olleen noin 140:lla pultilla kiinni perässä.

Lähetetty: 10.10.2004 13:01
Kirjoittaja Misha
Kamaz kirjoitti:UAZ pakettiautojen hinnat välillä 230-550 eur, keskihinta 383,30 eur.
Possupaku ois nätti, mutta toi huoltomäärä pelottaa.

Lähetetty: 11.10.2004 7:27
Kirjoittaja Lada-Jussi
Misha kirjoitti:
Kamaz kirjoitti:UAZ pakettiautojen hinnat välillä 230-550 eur, keskihinta 383,30 eur.
Possupaku ois nätti, mutta toi huoltomäärä pelottaa.
ihan kuin noita ei olisi normaali ajoon tarkoitettukaan, kun huoltoväli on 1500 km, normaali ajossa saisi huoltaa joka viikko ja huoltokohteita riittää. työkoneita noi lähinnä kai on

Lähetetty: 11.10.2004 15:02
Kirjoittaja Warreossi
Lada-Jussi kirjoitti:
Misha kirjoitti:
Kamaz kirjoitti:UAZ pakettiautojen hinnat välillä 230-550 eur, keskihinta 383,30 eur.
Possupaku ois nätti, mutta toi huoltomäärä pelottaa.
ihan kuin noita ei olisi normaali ajoon tarkoitettukaan, kun huoltoväli on 1500 km, normaali ajossa saisi huoltaa joka viikko ja huoltokohteita riittää. työkoneita noi lähinnä kai on
Niin,semmoisiahan ne on pakko olla,kun pitää tarvittaessa metsässä tehdä kaikki korjaukset ja huollot.Eikä siitä loppujenlopuksi ole niin kovin kauan,kun ihan tavallisten perheautojenkin huoltovälit olivat muutaman tuhannen kilometrin välein.Monen auton nivelet piti rasvata käytännössä kuukausittain,jopa useammin.Tossa omassa Mossessakin (vm-73)on päivittäin tehtaviä huoltotoimenpiteitä.

Lähetetty: 11.10.2004 18:28
Kirjoittaja veli alexei
Joo työkoneita pitää huoltaa aina käytön jälkeen. Vaikka siis käyttötunnit ei ois mitään kovia. Näin toimien ne on lähes ikuisia. Tai ainakin tosi pitkäikäisiä.

hmm

Lähetetty: 12.10.2004 17:52
Kirjoittaja Lada-Jussi
näin ollen Ladakin voitaisiin luokitella työkoneeksi ja vapauttaa autoveroista ja muista ikävistä asioista :wink:
Lada olikin aikanaan huippumoderni auto, tosissaan kun vertaa mihin tahansa 70-luvun neukkuautoon ja varmaan joihinkin länsimaisiinkin, on Ladassa mm. voitelukohteita alustassa varsin vähän. Siihen aikaan ne rasvarit ja rasvamontut alkoi katoamaan..

Re: hmm

Lähetetty: 12.10.2004 18:45
Kirjoittaja veli alexei
Lada-Jussi kirjoitti:näin ollen Ladakin voitaisiin luokitella työkoneeksi ja vapauttaa autoveroista ja muista ikävistä asioista :wink:
Lada olikin aikanaan huippumoderni auto, tosissaan kun vertaa mihin tahansa 70-luvun neukkuautoon ja varmaan joihinkin länsimaisiinkin, on Ladassa mm. voitelukohteita alustassa varsin vähän. Siihen aikaan ne rasvarit ja rasvamontut alkoi katoamaan..
Ja äänikin on kun raktorissa. ;)

Lähetetty: 12.10.2004 20:32
Kirjoittaja ,_,/ukka
Kattelin tossa nettiauto.com:sta kuorma-autoja ja siellä oli silmiin pistävän monta proto Sisua myynnissä. Paljokohan noilla on ollut huutokaupassa hintaa? Nettiautossa hinnat 4000-7000Euroa. Vai ovatko päätyneet yksityisille jotenkin muuten kuin huutokaupattuna?

,_,/ukka

Lähetetty: 12.10.2004 21:26
Kirjoittaja Stefa
samarai kirjoitti:tossa Uralissa on muuten todella miehekäs vinssi. Sellainen voima, että sen paksun vaijerin kun saa johonkin kiinni, niin teho ei lopu vaan jos massa ei lähde liikkeelle, niin jostain repeää. Muistelen intissä yhdestä Uralista jääneen vinssi ajossa päälle ja hajonneen. Kaveri joka irroitti sen, kertoi sen olleen noin 140:lla pultilla kiinni perässä.
Tuli tuosta mieleen kerran intissa oltiin protoilla liikenteessä ja yhtä oli jouduttu vinssaamaan hetkeä aikaisemmin. Ajeltiin hämärissä sellaiset 80km/h, rupesin kattomaan että mitä kipinöitä se edellä oleva heittelee. Soittamaan että pysähtykääs mutta ei kerinnyt kun näki että jotain lähti lentoon ja lujaa. Oli vinssistä jäänyt lukitus auki ja vaijeri löystynyt, tapasi sitten renkaan alle kun löysty riittävästi.