Sivu 3/3

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Lähetetty: 14.3.2013 19:59
Kirjoittaja t tulppu
En tarkoittanut ladojen kuntoa.. Vaan yleisesti . Etsin itsekkin pari viikkoa sitten kun tuulilasissa tai autobiltissä oli juttua katsastus tilastoista joko viime tai toissa vuonna oli katsastus tilastoja ja Lada pärjäsi hyvin monena vuonna 2005 tai 03 oli Lada muistaakseni alle kymmenen sakissa. En ole vielä kahtonut tuota lehti juttua.mut kohta katon. Etsin juttua kun halusin pojille. Foorumissa hehkuttaa että ei ladat niin huonoja ole katsastus miehen mukaan... Kerkesit ensin.

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Lähetetty: 14.3.2013 21:07
Kirjoittaja t tulppu
Yllättävän hyvin romu ladat pärjäävät testissä...Tämäkin A.katsastuksen tekemä testi Akella katsastus mukana kaikki katsastus asemat... Hyvin mielestäni pärjäsimme hyvin. Joko ladat hyviä tai kovasti remontoitu ja paskattu käsiä...

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Lähetetty: 14.3.2013 21:32
Kirjoittaja juippi11
Ladamiehet yleensä pitävät hyvää huolta autostaan auton hintaan nähden, ainakin ne mitä tunnen. Siperia opettaa. Mutta ei sekään täysin selitä tuloksia. Ainakin tuo Samara on yllättävänkin jämerä auto niveliltään ja muutenkin mekaanisilta osiltaan jos ei sisustan muoviosia lasketa niihin, 110 tuskin alustan osalta paljoa poikkeaa. Enimmät viat on ärsyttäviä pikkuvikoja, satunnaisia sähkövikoja ynnä muita jotka ei välttämättä katsastukseen vaikuta jos valot ja vilkut toimii. Ruiskuaikakauden Ladat ei pomppaa päästöistäkään niin usein mitä atsteekit.

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Lähetetty: 14.3.2013 21:51
Kirjoittaja t tulppu
Ehkä paremmilla merkeillä uskomus ettei näin kalliissa autossa voi olla vikoja ja menevät katsastukseen...
ladassa hintasekseen hyvä jousitus. Hyvä moottori ja vaihdelaatikko .. Jos sisustaan ja pieniin sähkö juttuihin ja äänieristykseen uutena se 5 tonnia euroja niin paljon puuttuisi hyvästä autosta.. Kuka muistaa 1986-7 testin tuulilasissa Samara ja seittemän kääpiötä.. Sen testin jälkeen ei paljoo ole samaraa saman hintaisiin verrattu... Kilpailijat kalliinmin varusteltuja. Vaikkakin kääpiöitä.

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Lähetetty: 14.3.2013 22:17
Kirjoittaja juippi11
Minä muistan, minulla onkin se lehti kuten pari muutakin lehteä Samaran alkuvuosilta. Testi löytyy A.I:n kotisivuilta lehtijutuista. Oli mielestäni ihan oikeudenmukainen vertailu, hinta ratkaisee varmasti auton hankinnassa. Siskonmies sanoi että epäreilu vertailu, Samaraa olisi pitänyt verrata Sunnyyn eikä Micraan ym. Mutta siihen aikaan moni Micraa miettinyt varmaan päätyi Samaraan vaikka se on vähän isompi, tuskin se isompi kone ja kori paljon haittasi jos sai sen samaan hintaan tai halvemmalla. Kommentit oli hyviä siinä testissä: "Samara on alustaltaan miltei valmis ralliauto" ym. Pitää paikkansa. Viime kesänä ajoin hirvittävän huonoja sorateitä Samaralla sellaista vauhtia mikä sille tuntui hyvältä. Nykyautot tuntui tientukoilta ja joku väistikin ojan puolelle, kun Samara hyppäsi taustapeilissä mäennyppylältä pölypilvi perässä. Pelkäsi varmaan että Ladassa ei ole jarruja. Jossain 2000-luvun testissä Lada 110 oli vertailussa samanhintaisia pikkuautoja vastaan. Siinä se tuomittiin huonoimmaksi. Suorituskyvyssä ja tiloissa se voitti muut, mutta turvavarustelun puutteellisuus laski pisteet alas. On minulla kestotestijututkin Samarasta, kahdesta lehdestä. Ei niissäkään ajettavuutta moitittu, pikkuvioista kyllä jupistiin.

Tuossa ne testijutut

http://lada1970.1g.fi/lehti_1986_tl_11_ ... amara.html

http://lada1970.1g.fi/lehti_2003_moottori_06.html

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Lähetetty: 14.3.2013 23:13
Kirjoittaja t tulppu
Mulla kans melkein kaikki jutut talessa mitkä olen huomannut. Lada jutut muuttuneet sen testin jälkeen..
Tulikohan kirjoittajalle sanktioita siitä jutusta..ainakin testiin tuli äkkiä muita voittaja ehdokkaita. Kuka parhaiten voitelee kirjoittajaa.
Kovin paljon ei noita koirankoppia myynti tilastojen kärissä näkynyt. Asiakkaat valinnut suuremman vaikka käytetyn.

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Lähetetty: 16.3.2013 22:00
Kirjoittaja pavlik morozov
juippi11 kirjoitti:Ladamiehet yleensä pitävät hyvää huolta autostaan auton hintaan nähden, ainakin ne mitä tunnen. Siperia opettaa. Mutta ei sekään täysin selitä tuloksia. Ainakin tuo Samara on yllättävänkin jämerä auto niveliltään ja muutenkin mekaanisilta osiltaan jos ei sisustan muoviosia lasketa niihin, 110 tuskin alustan osalta paljoa poikkeaa. Enimmät viat on ärsyttäviä pikkuvikoja, satunnaisia sähkövikoja ynnä muita jotka ei välttämättä katsastukseen vaikuta jos valot ja vilkut toimii. Ruiskuaikakauden Ladat ei pomppaa päästöistäkään niin usein mitä atsteekit.
meillä isäukko ainakin kyllästy käyttään ruisku 2107:aansa korjaamoilla kun on enemmän rikottu kun korjattu esim lämppärin hanaa vaihtaessa. siinähän sitä taidot harjaantuu, olikin vähän tumpeloksi tullut kun meni monta huoletonta ladavuotta. onneksi oli psv korjaamolla opetellut nuorena oppii ja vanhana taitaa

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Lähetetty: 17.3.2013 14:43
Kirjoittaja t tulppu
Samarasta saa katon nitkunnan pois kun kiristää katossa olevan lampun kaksi ruuvia kiinni asti. Auttaa jonkin verran niihin meluihin..

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Lähetetty: 17.3.2013 15:24
Kirjoittaja juippi11
Hyvä tietää. Tuosta minun yksilöstä suurin nitinä on kuulunut takapenkin selkänojan lukituksen tienoilta, mitkään silikonit tai öljyt ei auta. Hiljenee jos selkänoja ei ole ihan kiinni lukituksessaan, tai joku istuu takapenkillä. Maantiellä sen suurin melunlähde on ikivanhat renkaat.

Re: Lada Samara vm 2000, ei pahalla....

Lähetetty: 17.3.2013 17:18
Kirjoittaja mikko853
juippi11 kirjoitti:Hyvä tietää. Tuosta minun yksilöstä suurin nitinä on kuulunut takapenkin selkänojan lukituksen tienoilta, mitkään silikonit tai öljyt ei auta. Hiljenee jos selkänoja ei ole ihan kiinni lukituksessaan, tai joku istuu takapenkillä. Maantiellä sen suurin melunlähde on ikivanhat renkaat.
Vanhasta retkipatjasta tms. leikkaa sopivat rinkulat niiden lukitusnastojen ympärille niin loppuu natinat. :)