minkä samaran ostaisin.

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
jalmari

Re: minkä samaran ostaisin.

Viesti Kirjoittaja jalmari »

mush kirjoitti:
jalmari kirjoitti: hieman houkuttaisi myös 111: nen kun olisi farmarille käyttöä ja olisi juuri sopiva tarjolla 16 venttiilisellä koneella, mutta näissä taitaa jo olla niin paljon enemmän "tekniikkaa", että hajoavia osia on enemmän ja vaikemmin korjattavissa ?
Tiellejättävien osien puolesta 8v Bosch Samara ja 8v 110 ovat aivan samalla viivalla, sama moottori, sama voimansiirto, jne. 110:ssä keskuslukko, sähkölasit lisänä. Keskuslukko ei nyt muuta kuin antaa lisäarvoa toimiessaan ja toimimattomuuttaan ei oikeastaan haittaa verrattuna keskuslukottomaan. Sähkölasit voivat olla ilkeitä toimimattomuuttaan, mutta eivät nekään mitään avaruusajan tekniikkaa ole korjata. Korin puolesta saat ehkä tutkia satakymppiä Samaraa tarkemmin, ainakin tämän palstan lukeman perusteella.

Eikä se 16v moottorikaan niin paljon ihmeellisempi ole, mitä nyt muutama liikkuva osa enemmän.

Meillä vaihtui 1½ vuotta sitten 210tkm ajettu Eurosamara tuohon allekirjoituksen farkkuun. Kummastakaan ei ole pahaa sanottavaa, edes euro ei mennyt kiertoon kilometrien takia, vaan tilojen. Tällä Eurolla oli täydellinen huoltohistoria liikkeessä lähes 190tkm asti, kilometrit näkyi oikeastaan vain kiveniskeminä ym. kosmeettisina pikkuvirheinä.

Mitä kilometreihin tulee, oma mielipide on, että enemmän pelkäisin näitä sairaalloisen vähän ajettuja ja käytännössä kokonaan huoltamattomia vehkeitä, kun järjellisillä kilometreillä huollettuja. Ei olisi ensimmäinen kerta kun yli kymmenvuotiaasta autosta löytyy alkuperäiset hihnat, tulpat, ilmansuodatin, jne... herää vain kysymys onko öljyjäkään ikinä vaihdettu. Auto tykkää että sillä ajetaan ;)

Mielelläni ottaisin farkkuunkin airbägin, onhan se hyvä olla olemassa ja bägiratti vie 6-0 Ladan oman ohutkehäisen tuntumassa. Sinänsähän se on helppo järjestelmä, rakennettu kokonaan ratin sisään.


kyse oli vanhemmasta gm samarasta tai eurosta.. olen kuullut myös ajoneston temppuilleen mitä ei sitten olisi vanhemmassa gm:ssä ja ilmesesti ainakaan alle -98 eurossa ole. kai tuon ajonestonkin osaa joku koodata pois pelistä. tosiaan myös nuiden sähkölasejen olen kuullut olevan harmi.. kokemusta kahden päivän ajaltakin on. toisena päivänä 111:sestä meni startti ja toisena päivänä pimeni kaksi sähkölasia.. tosin autolla oli jo kunnioitettavat 308tkm ajettu ja tästä syystä hukkasin äkkiä pois, oli vaan pakko ostaa, kun leimatulla ladalla oli hintaa 100e tinkailujen jälkeen.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: minkä samaran ostaisin.

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Taskulaskin on rikki :lol: Löysin kännykästä laskimen ja sain uusia tuloksia. Viesti on muokattu ajanmukaiseksi. :mrgreen:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
zapper

Re: minkä samaran ostaisin.

Viesti Kirjoittaja zapper »

manni kirjoitti:Vanhassa autossa bagi ei ole silti lisäarvo, se on yksi mahdollinen vikaantuva kohde.
Se kuitenkin saattaa pelastaa hengen kolarin sattuessa.
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: minkä samaran ostaisin.

Viesti Kirjoittaja 1500i »

No jaa :?
Jotenkin menee näköjään pilkun n*ssimiseksi käytetyn auton valintakin. Ennemmin kiinnittäisi huomiota siihen korin ja tekniikan kuntoon, kun johonkin varusteisiin.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
manni
Viestit: 399
Liittynyt: 18.7.2009 9:35
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Re: minkä samaran ostaisin.

Viesti Kirjoittaja manni »

jalmari kirjoitti:kyse oli vanhemmasta gm samarasta tai eurosta.. olen kuullut myös ajoneston temppuilleen mitä ei sitten olisi vanhemmassa gm:ssä ja ilmesesti ainakaan alle -98 eurossa ole. kai tuon ajonestonkin osaa joku koodata pois pelistä. tosiaan myös nuiden sähkölasejen olen kuullut olevan harmi..
Eurosamaroissa ei onneksi ole ajonestoa. Se on lakisääteisenä jo ollut tuohon aikaan, mutta Liikenneministeriö myönsi Eurosamaralle ajoneston puutteesta poikkeusluvan.
Avatar
wileeni
Viestit: 534
Liittynyt: 3.1.2008 17:25

Re: minkä samaran ostaisin.

Viesti Kirjoittaja wileeni »

Klikkasin kohtaa: Vastaa, mutta kuitenkin kysyn. Kuusaanpöyhöin. Kirjoitit Samarassa jatkuvaa vikaa olleen. En mitään täydellistä luetteloa kaipaa, mutta juuri elämäni toisen (halvan) Samaran ostaneena kiinnostaisi: Olivatko viat jollain tietyllä alueella, esim sähvöt, porsiko sama kohta aina uudelleen vai oliko kaikki randomina hudoi robotaa ?

Toki muidenkin kuin Kuusaan kommentit kiinnostavat. Mietin tässä, mitä osia/osakokonaisuuksia kannattaisi korvata hapatusosilla. Vähän samaan tapaan, kuin nuoruuden tuttuni, joka nykyään asuu Osnasbrukissä (vai miten se meni), Aatulandiassa. Sikäläinen (olut)kerho osti neukkumotskareita, ja vaihtoi niihin kapitalistiosat "kaikkialle, missä metalli metallia vasten liikkuu"
Kait sitä voi osittain Samaraankin soveltaa.

Jokerikysymys: Mistä saisi Samaraan sen ryssänhajun. . . korjaan tuoksun, joka vanhoissa Volgissa ja Mosseissa oli ?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: minkä samaran ostaisin.

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

No, minulla oli totaalipaskoja Samaroita. Ne olivat niin halpojakin että ei ehkä muuta voi olettaa.

Niistä on paminaa Kokemuksia -osiossa nimillä SÄMPY vai onkohan se SÄMPYLÄ ja VäliPala.

Onhan siellä kaikkea turhaakin tai siis sellaista että pikkuvioista on pölötetty liikaakin. Ja tietysti niillä kyllä ajettiin melko rankoissa olosuhteissa ja melko paljon lyhyessä ajassa. Ja tosiaan paljon tuli ajoa Venäjällä. Ja tietysti ne tarinat sisältävät paljon ihan muuta kuin vikalistaa ja korjaamista.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: minkä samaran ostaisin.

Viesti Kirjoittaja samarai »

wileeni kirjoitti: Jokerikysymys: Mistä saisi Samaraan sen ryssänhajun. . . korjaan tuoksun, joka vanhoissa Volgissa ja Mosseissa oli ?
Ei varmaan enää mistään.

Varsinkin Elitessä oli voimakas se tuoksu, Volga M24:ssa taas voimakkaampi kuin M21:ssa, tuli varmasti siitä keinonahkamuovi verhoilusta, mitä niissä käytettiin sisätiloissa -penkit, ovet, kojelauta, katto jms.

Toinen puolestaan rakennuksien sisätiloissa -asemilla, ravintoloissa jms. ollut imelä haju oli se varsinainen "kommunismin haju", mikä Virossa ainakin hävisi hyvin nopeastikin 90-luvun puolella. Siitä on sanottu sen olleen neuvostotupakan ja pesuaineiden tulosta.

Kolmas neuvostoajan tuoksu oli kaupunkien kaduilla. Se tuli ilmiselvästi käytetyistä polttoaineista -A-66 /72/76 bensiinistä ja miehekkäästi savuttavista hyötyajoneuvoista.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: minkä samaran ostaisin.

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kyllä 2101 -77 KRIINI tuoksuu vielä ihan sille alkuperäiselle :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: minkä samaran ostaisin.

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

jalmari kirjoitti:kiitoksia vastauksista.. vähän siltä vaikuttaa, että kallistun tuon gm:n puoleen.. gm ruiskullista ei taida olla ns. korkealla kojelaudalla ?? mikäs polttoaine-järjestelmä eurosamarassa on ??
Ohjekirjan mukaan pitäisi korekalla kojelaudallakin löytyä, mutta suosittelisin todella lämpimästi Eurosamaran ostamista, että pelastuisivat hyvään ja arvostavaan kotiin nämä Uudenkaupungin tuotokset, ovat myös sangen laadukkaasti maalattuja, ja vaikka ovatkin jo reilusti toista kymmentä vuotta vanhoja, niin maalipinta on paremmassa kunnossa kuin uudemmissa Venäjällä valmistetuissa. Lisäksi mm. istuimet ovat mukavammat.

Täällä foorumilla muistelisin olleen punertavatn Eurosamaran myynnissä, veroja taisi olla maksamatta tms.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
jalmari

Re: minkä samaran ostaisin.

Viesti Kirjoittaja jalmari »

JohnDoe kirjoitti:
jalmari kirjoitti:kiitoksia vastauksista.. vähän siltä vaikuttaa, että kallistun tuon gm:n puoleen.. gm ruiskullista ei taida olla ns. korkealla kojelaudalla ?? mikäs polttoaine-järjestelmä eurosamarassa on ??
Ohjekirjan mukaan pitäisi korekalla kojelaudallakin löytyä, mutta suosittelisin todella lämpimästi Eurosamaran ostamista, että pelastuisivat hyvään ja arvostavaan kotiin nämä Uudenkaupungin tuotokset, ovat myös sangen laadukkaasti maalattuja, ja vaikka ovatkin jo reilusti toista kymmentä vuotta vanhoja, niin maalipinta on paremmassa kunnossa kuin uudemmissa Venäjällä valmistetuissa. Lisäksi mm. istuimet ovat mukavammat.

Täällä foorumilla muistelisin olleen punertavatn Eurosamaran myynnissä, veroja taisi olla maksamatta tms.


menin ja retkahdin vuoden -99 venäjällä valmistettuun. ei löytynyt hyvää eurosamaraa sopivan matkan päästä.. yhtä kävin katsomassa ja oli epätoivonen teiniviritys. no eipä tässä omassa vielä vikaa ole ollut, muutakuin kaasuläpän asentotunnistimessa hieman kosketushäiriötä... toivotaan, että toimii ja pieniä parannuksia tehdään jatkuvasti. ratin vaihdoin hieman pienempään ja paksumpikehäiseen, ölyt vaihdettu ja samalla tietysti suodatin. kojelautaa tuettu monesta eri kohtaa, joten ei enään hermoja raastavia nitinöitä. lämmityslaite puhalsi todella heikosti kaikille laseille, ratkaisuna tukin keskisuulakkeet ja biltemasta jos hakisi vielä tupakinsytyttimestä toimivan keraamisen sisätilalämmittimen puhaltamaan lisälämpäo, niin eiköhän tällä uudemmallakin saranalla talvella tarkene :)
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: minkä samaran ostaisin.

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

jalmari kirjoitti:
JohnDoe kirjoitti:
jalmari kirjoitti:kiitoksia vastauksista.. vähän siltä vaikuttaa, että kallistun tuon gm:n puoleen.. gm ruiskullista ei taida olla ns. korkealla kojelaudalla ?? mikäs polttoaine-järjestelmä eurosamarassa on ??
Ohjekirjan mukaan pitäisi korekalla kojelaudallakin löytyä, mutta suosittelisin todella lämpimästi Eurosamaran ostamista, että pelastuisivat hyvään ja arvostavaan kotiin nämä Uudenkaupungin tuotokset, ovat myös sangen laadukkaasti maalattuja, ja vaikka ovatkin jo reilusti toista kymmentä vuotta vanhoja, niin maalipinta on paremmassa kunnossa kuin uudemmissa Venäjällä valmistetuissa. Lisäksi mm. istuimet ovat mukavammat.

Täällä foorumilla muistelisin olleen punertavatn Eurosamaran myynnissä, veroja taisi olla maksamatta tms.


menin ja retkahdin vuoden -99 venäjällä valmistettuun. ei löytynyt hyvää eurosamaraa sopivan matkan päästä.. yhtä kävin katsomassa ja oli epätoivonen teiniviritys. no eipä tässä omassa vielä vikaa ole ollut, muutakuin kaasuläpän asentotunnistimessa hieman kosketushäiriötä... toivotaan, että toimii ja pieniä parannuksia tehdään jatkuvasti. ratin vaihdoin hieman pienempään ja paksumpikehäiseen, ölyt vaihdettu ja samalla tietysti suodatin. kojelautaa tuettu monesta eri kohtaa, joten ei enään hermoja raastavia nitinöitä. lämmityslaite puhalsi todella heikosti kaikille laseille, ratkaisuna tukin keskisuulakkeet ja biltemasta jos hakisi vielä tupakinsytyttimestä toimivan keraamisen sisätilalämmittimen puhaltamaan lisälämpäo, niin eiköhän tällä uudemmallakin saranalla talvella tarkene :)
Kokemuksen syvällä rintaäänellä täysin turha kapistus :lol: Ennemmin kannattaa tarkistaa että kaikki läpät varmasti avautuvat ja sulkeutuvat kunnolla, puhdistaa kaikki tuuletusräppänät ja puhallin lehdistä, neulasista ym.. tämä auttaa puhalluksen voimakkuuteen, lämpöä saa lisää vaihtamalla messinki/kuparikennon alumiinisen tilalle, tai asentaa kiertovesipumpun :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
jalmari

Re: minkä samaran ostaisin.

Viesti Kirjoittaja jalmari »

joo eli kyllä ihan hyvin puhaltaa, mutta kuumaa ei tohtinut tulla kuin keskisuulakkeista, eli lämpöä piisaa ja puhallustehoakin tuntuu olevan, mutta tulee vain viileää laseille ??? mistähän moinen ?? keskisuulakkeet tukkimalla sai tuulilasille tulemaaan lämmintä, vaan ei yhtä kuumaa kuin keskisuulakkeista tuli :shock:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: minkä samaran ostaisin.

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

jalmari kirjoitti:joo eli kyllä ihan hyvin puhaltaa, mutta kuumaa ei tohtinut tulla kuin keskisuulakkeista, eli lämpöä piisaa ja puhallustehoakin tuntuu olevan, mutta tulee vain viileää laseille ??? mistähän moinen ?? keskisuulakkeet tukkimalla sai tuulilasille tulemaaan lämmintä, vaan ei yhtä kuumaa kuin keskisuulakkeista tuli :shock:
Kojelaudan sisällä menee sellaiset putket josta ilmavirta jakautuu minnekin.. luultavasti eivät ole kunnolla paikoillaan taikka tiiviit vaan fuskaavat lämmintä ilmaa muualle..
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Vastaa Viestiin