Sivu 3/4
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 29.11.2011 21:42
Kirjoittaja ziguli
Vakiohilut pitää sisällään. 0,6bar ahdot kesti hyvin..
-Shwitcher s1bg turbo.
-Uusi dellorton dhla 40mm paineistettu kaasutin.
-Pro turbon välijäähy.
-Malpassin bensapaineen säädin + mittari.
-Turbosaabin bensapumppu.
-Hoonattu, rengastettu ja laakeroitu.
-Kärjetön sytty.
-Uudet tulpat ja johdot.
-Uusi virranjakaja.
-2,5" putkisto yhdellä vaimentimella alusta loppuun.
-Turbosaabin ahtojen mukaan myöhästävä alipainekello.
-Avarreltu kansi.
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 29.11.2011 21:51
Kirjoittaja Jokari
Oletko kenties huomioinut minkälaisia ennakoita kärjetön sytty ottaa kierroksilla noinniinkuin turbokäyttöä ajatellen?
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 29.11.2011 22:57
Kirjoittaja ziguli
Olen. Ja penkissä ne onkin säädetty ja on max ennakko 15 astet kiinteel keskipakosäätimel.
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 3.12.2011 9:35
Kirjoittaja _RiKu_
Ite sain toimimaa parhaiten rajoittamalla keskipako ennakkoa ja alipaine säädin käytössä. Sai toimimaan paremmin sillä alueella missä ei ahtoja ollut.
Aikas vähän ennakkoa 28 oli miun 1500 turbos eikä naulaillu.
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 3.12.2011 11:40
Kirjoittaja ziguli
Nyt on turbosaabin alipainesäädin hommattu ja koitetaan josko sillä saatais vähän paremmin toimimaan. Sit tulee tuo alipainesäätö kans käyttöön ja myöhästää ahdoilla. Juu ei se 15 astet ennakkoo paljoo ollu ja se oliki liian vähän ku pakosarja oli koko ajan mansikkana ja lämmöt tahtos nousta vähä liikaa.
Nyt on avarrettu kansi menos paikkaan ja uudet männät kun kahdesta vanhasta murtui pala männänrengasurasta..
Tarkoitus olis saada toimimaan tosiaan joka kierrosalueella. Vaikka yllättävän hyvin sai ajettua edelliselläkin kokoonpanolla.

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 10.3.2012 20:21
Kirjoittaja ziguli
Takomännät tulossa ja nelipisteruisku+ms1 v2.2 tulossa ohjaamaan ruiskua ja sytkää.. Opel omegan imusarjaan hitsattu ladan laipat. Mistä kampiakselin asento tieto järkevin ottaa megalle? Triggeripyörä kampiakselin siivapyörään vai kärjettömän jakajan hall-anturilta?
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 11.3.2012 11:34
Kirjoittaja START
ite laittasin tiggerin kampuralle.
mun mielestä se vakio ruiskun pyörän saa kanssa pelaamaan, eikös siellä ole joku vr anturi vakiona? tai sit laittaa jonkun perus laser leikatun tiggerin ja anturille tellinki.
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 11.3.2012 19:23
Kirjoittaja ziguli
Mietin vaan, että onko mitään hyötyä laittaa kampuralle triggeripyörä ja anturi, jos jakajasta sais helpommin ja silti täysin toimivan?
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 11.3.2012 23:01
Kirjoittaja jaketech racinteam
ziguli kirjoitti:Mietin vaan, että onko mitään hyötyä laittaa kampuralle triggeripyörä ja anturi, jos jakajasta sais helpommin ja silti täysin toimivan?
jos jakajalta otat ni on epätarkka sytkänajoitus johtuen jakoketjun löysyydestä ja jakajan akselivälyksestä eli vaeltelee. kampuralla tarkempi koska on yhtä puuta akselin kans.
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 12.3.2012 7:19
Kirjoittaja ziguli
Kiitos. Eli nyt vaan triggeripyörä hommaamaan jostain ja kampuran asentoanturi. Sitten voi sitä anturin kiinnitystä alkaa tekemään.
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 12.3.2012 7:39
Kirjoittaja elmeri racing team
laita 1700sen jakopään koppa siinä on valmiina anturinpaikka,jos teet itte anturitelineen niin tee tarpeeksi vahva ettei ala värisemään korkeemmilla kierroksilla.
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 12.3.2012 12:31
Kirjoittaja naco
Mulla löytyis 1700 jakopään koppa anturipaikalla varustettuna ja hihnapyörä jossa hammastus anturia varten. 50€ molemmat.
Puh nolviisnol 3OO kaks yks 25
Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 24.6.2012 17:16
Kirjoittaja ziguli
Jaaha taas olis aika penkkiin varattu 27.6. Kokeillaan miten se megasquirt toimii ja tuleeko yhtään enempi tehoa kuin viimevuonna kaasarilla.
Samalla koetellaan taas pitääkö kytkin

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 27.6.2012 14:24
Kirjoittaja ziguli
Penkkireissu on nyt takana ja teholukemat oli hieman paremmat kuin kaasarilla.
166hv/240nm koneesta ja 137hv pyöriltä mitattuna. Max. ahdot 0,8bar.
Sporttiautossa mitattu ja säädetty.
Vähän alkaa vaan jostain ahdistamaan 5000rpm kohdalla kun tehot putoo.. Vakio nokka-akselin vois tietty tässä kohtaa jo vaihtaa.. Sit isompaa ahdinta (holset he221w) ja kanteen isommat venttiilit ja avarrus tehokannessa sit viimitteeks.

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 23.8.2012 13:05
Kirjoittaja ziguli
Nyt on uus ahdin (holset he221w) ollu jo hetken aikaa paikassa ja ahdot 1.5bar. Hyvinhän tuo tuntuis toimivan tuossa eli 3000rpm jälkeen alkaa jo ahtamaan ja potkua löytyy enempi. Ainakin moposportin jäykkä asetelma+sintteri alko lipsumaan pahasti.

Suuttimet joutui myös vaihtamaan isompiin 350cc-->450cc boschin greentop malliin.
Nyt vaan sitä isompaa kytkintä pitäis saada. Vaihtoehtona fiatin vauhtis 215mm levyllä tai teettää teräspyörä 228mm levylle ja esim. turbosaabin asetelma.