Sivu 3/9

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Lähetetty: 7.8.2011 17:56
Kirjoittaja THI-900
Nyt vinkki! Keskity tässä vaiheessa vain olennaiseen. Tiedän että olet kova näpläämään ja vielä p*irun hyväkin siinä, mutta sanoisin että kannattaa laittaa nyt vain kaikki effortti siihen, että saat sen Axteckin pelaamaan.

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Lähetetty: 7.8.2011 20:01
Kirjoittaja Jusu
lada.h.s kirjoitti:Oletan että normaalit mittarien taustavalojen polttimot ovat samanlaiset kuin Tupliksessa, eli bajonettikantaiset 3W polttimot?
Mie ainakin löysin yhestä 2105 mittaristosta ihan tavallisia lasinkantasia polttimoita, en muista enää oliko 3w vai 5w.

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Lähetetty: 7.8.2011 20:43
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Lasikantojahan noissa pääasiassa on ollut. Tai niissä reilussa 10mittaristossa joita olen räpeltänyt, viskannut menemään tai vaihtanut.

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Lähetetty: 8.8.2011 10:16
Kirjoittaja E.P.
THI-900 kirjoitti:Nyt vinkki! Keskity tässä vaiheessa vain olennaiseen. Tiedän että olet kova näpläämään ja vielä p*irun hyväkin siinä, mutta sanoisin että kannattaa laittaa nyt vain kaikki effortti siihen, että saat sen Axteckin pelaamaan.
Samaa itsekin mietin ensin. Mutta halpaa harrastamista se vielä on, jos ladan mittarivaloja vaihtelee. Ja parempi se on energiaansa noin tuhlata, kuin vaikkapa autoja rikkomalla. Auton räplääminen on aina hyvästä. Itsekin pistin ammattikoululaisena Land Cruiserin palasiksi, ja vakaana aikomuksena oli se kunnostaakin. Paljon siinä oppi, eikä vähiten peltiä hitsaamaan. Eli ainakin minulta täysi tuki autoharrastamiseen.

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Lähetetty: 8.8.2011 15:26
Kirjoittaja lada.h.s
THI-900 kirjoitti:Nyt vinkki! Keskity tässä vaiheessa vain olennaiseen. Tiedän että olet kova näpläämään ja vielä p*irun hyväkin siinä, mutta sanoisin että kannattaa laittaa nyt vain kaikki effortti siihen, että saat sen Axteckin pelaamaan.
Joo ymmärrän tämän asian aivan mainiosti. Ainoa ongelma on vain se että auto ei ole minulla kotona joten isompien remonttien tekeminen
ei välttämättä onnistu ilman etukäteen suunnittelua. Siksipä joskus joutuu varsinkin tämän auton tapauksessa keskittymään epäolennaisiimpiin asioihin.

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Lähetetty: 8.8.2011 20:20
Kirjoittaja pvdriver
E.P. kirjoitti:Ja parempi se on energiaansa noin tuhlata, kuin vaikkapa autoja rikkomalla.
kyllä se vaan kummasti piristää vaikka jonku ooppelin paskan tuhoominen soramontulla, nimim. kokemusta on... :lol:

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Lähetetty: 9.8.2011 7:36
Kirjoittaja lada.h.s
pvdriver kirjoitti:kyllä se vaan kummasti piristää vaikka jonku ooppelin paskan tuhoominen soramontulla, nimim. kokemusta on...
Tätä en rohkene epäillä! :D

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Lähetetty: 9.8.2011 8:21
Kirjoittaja E.P.
Ei ole olemassa paskoja Opeleita. :shock: :wink:

Terv. entinen Opel-mies ja Mobilistin kestotilaaja.

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Lähetetty: 9.8.2011 9:44
Kirjoittaja pvdriver
oisitko ollu halukas ostamaan läpimädän loppuunajetun 20v vanhan vectran raadon? :shock:

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Lähetetty: 9.8.2011 11:17
Kirjoittaja E.P.
Hoiditko sen auton asianmukaisesti kierrätykseen, vai jätitkö muiden riesaksi ja kuluiksi sinne montulle?

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Lähetetty: 9.8.2011 12:07
Kirjoittaja pvdriver
ööh joo toki toki... :lol: laitanko romutustodistuksen sähköpostiin...

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Lähetetty: 12.8.2011 19:49
Kirjoittaja lada.h.s
Nyt on mittarinvalot vaihdettu. Siis kaikkien isojen mittarien taustavalot. Ja tiettyjen merkkivalojen polttimot vaihtuivat myös kirkkaampiin.
Siihen varoitusvalo kombinaatioon en saanut vielä polttimoita vaihdettua, mutta sen tekee joskus.

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Lähetetty: 12.8.2011 22:41
Kirjoittaja degen
Sitten kun säädät sitä tyhjäkäyntiseosta, niin tuki täystehotunnistimen letku. Ettei se silloin ruuvia kääntäessä säädä seosta.
Pelkkä käyntiin jääminenkään ei minusta siinä riitä, sillä ei sen pitäisi myöskään pöpöttää pudottaen kiekat jonnekin 400 tuntumaan.
Itse painiskelin tuon ongelman kanssa aika kauan ja syyksi selvisi roska tyhjäkäyntikanavassa ja liian laiha seos.

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Lähetetty: 13.8.2011 8:46
Kirjoittaja E.P.
Pääsikö ajatusvirhe? Täystehotunnistimen nimenomaan pitää saada alipainetta säätämisen aikana, muutenhan koko säätöjärjestelmä ei ole edes toiminnassa. Ei sitä alipaineletkua ole tarve tukkia, missään tilanteessa. Täystehotunnistin toimii niin, että kun kaasu avataan täysin, loppuu imusarjasta alipaine ja siten loppuu axtec:in säätely kiihdytyksen ajaksi. Kun kaasua taas höllätään kiihdytyksen jälkeen, alipaine imusarjassa ylittää määrätyn rajan, alkaa järjestelmä säädellä seosta omaan malliinsa.

Näinhän se menee monissa muissakin autoissa, että lambda-arvo ohitetaan/unohdetaan täyskaasukiihdytyksen aikana.

Tarkennetaan: Moottorin pitää jäädä suoraan tyhjäkäyntikierroksille, kun kaasu suljetaan osakaasualueelta. Jos ei jää, on seosruuvin perussäätö pielessä.

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!

Lähetetty: 13.8.2011 20:56
Kirjoittaja lada.h.s
Meinasin laittaa tämän auton virallisesti omiin nimiini ja hankkia siihen siirtokilvet tai koekilvet.
Kuinka paljon siirtokilvet kustantaa? Ja saiko niitä käyttää vain yhden päivän? Entäpä koekilvet?
Tämä siksi jotta saisin auton vietyä koululle jossa venojen säätäminen ja kaasarin säätö käy huomattavasti helpommin.
Pakokaasuanalysaattorilla on helppo säätää kaasari kohdilleen, ja siellä voi myös testata dynamometrilla jarrut sekä iskarit.