Sivu 3/9
Re: 1500 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 27.11.2010 13:16
Kirjoittaja jaketech racinteam
Anttuu kirjoitti:Dudiin, nyt on tuossa vähäisen jo päässyt lapasta testailemaan! Mutta, tässä on nyt vähän ongelmaa rengastuksen kanssa. Tai ennemminkin vanteiden kanssa. Mulla on tuossa uudet (kuin pakasta vedetyt) 14 tuumaset talvirenkaat, ja tarvis keksii vanteet jotka käy ladaan ETEEN. Tuossa on tullut yritettyä laittaa jotaa Bemarin 14" peltejä ja Opel Rekordin vanteet, mut ongelmana on juuri se että vanne ottaa kiinni jarrusatulaan. Sitten oli tuossa testissä Seatin 14" alumiinivanteet, sama juttu :/ .
Kertokaa mitkä 14" vanteet käyvät ladaan eteen? Mutta, jos ei vanteita tahdo löytyä, niin prässätään sitten jotkut vanteet oikeanlaisiksi, koska kumminkin piikkirenkaat tulisi eteen 14 tuumaisina sitten kun jäät antaa myöten!
mä käytin bemarin E30 koppasen 14" peltivanteita. en muista oli levike palaa lisätty väliin vai oliko satulasta hiottu pois.
pyöränpultit oli muutettu pinnapulteille ni sai pulteihin pituutta lisää samalla porattu jako 4x100
Re: 1500 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 6.1.2011 19:14
Kirjoittaja Anttuu
Nonniin, nyt rupiaa lada olemaan valmis radalle!! Renkaita vielä tarvis etsiskellä mutta muuten rupiaa pelaamaan.
Laitan täs pari kuvaa tämänhetkisestä tilanteesta:

Re: 1500 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 7.1.2011 16:17
Kirjoittaja Jambero
komea väri ladaan. Mitä mahtoi maksaa maalit ?
Re: 1500 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 25.1.2011 0:26
Kirjoittaja 'aatee'
Komeapeli!
Re: 1500 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 1.2.2011 12:55
Kirjoittaja Anttuu
Re: 1500 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 1.2.2011 12:57
Kirjoittaja Anttuu
Re: 1500 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 1.2.2011 16:35
Kirjoittaja Jambero
Komea kyllä on

mikä kieppikello sulla mahtaa olla ?
Re: 1500 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 3.2.2011 20:56
Kirjoittaja Anttuu
Jambero kirjoitti:Komea kyllä on

mikä kieppikello sulla mahtaa olla ?
Joku Autometerin krominen mötikkähän se on, ei ole vaihtovalolla

Re: 1500 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 18.6.2011 14:15
Kirjoittaja Anttuu
Johhoh, eipäs ole tullut tänne rustailtua mitään pitkiin aikoihin!
jep, eli viime talvena pääsin kerran jäälle testailemaan Ladaa ja nyt on tehonälkä.
Mulla on nivan 1.6 moottori, josta rupean rakentamaan moottoria tähän, mutta tarvitsisin kampiakselin kyseiseen koneeseen...
Mahtaako käydä 1500 ja 1600 kampiakselit keskenään? Onko mitään eroja?
Re: 1500 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 18.6.2011 17:21
Kirjoittaja Jokari
Tismalleen sama 80 mm iskun kampiakseli.
Re: 1500 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 18.6.2011 23:56
Kirjoittaja lehtipuhallin
Mistäs tollasia Bridgestone tarroja saa laseihin? teetit?

Re: 1500 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 19.6.2011 16:28
Kirjoittaja Anttuu
Selevä homma, eli pitänee hommata jostaan 1500 tai 1600 kampiakseli.
Ja niin, bridgestone tarrat sain kaverilta. Mistälie se oli ne saanut. Oli varmaan niiden isäntä ostanu jotain traktori/peräkärrirenkaita aikoinaan ja saanut tarroja, niin ne oli jäänyt sitten nurkkaan lojumaan niin minä ne sitten lunastin sieltä!

Re: 1500 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 19.6.2011 17:58
Kirjoittaja elmeri racing team
laita 1700sen kampura olis ehkä vielä parein kun noi 1500ja 1600 sen akselit ja 1700sen kiertokanget niin ei tarvii lämmitellä kiertokankia kun asentaa männät.Aina kannattaa tasapainottaa kaikki pyörivät osat niin koneen ikä pitenee huomattavasti.
Re: 1500 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 30.8.2011 13:11
Kirjoittaja Anttuu
Taas on tovi mennyt edellisestä rustauksesta, kun ei ole Ladaan pahemmin kerennyt perehtymään, mutta nyt olen saanut siitä otettua moottorin irti pukkiin ja nyt on alkanut hirveä tulevaisuuden suunnittelu.
Motti olisi juu siinä ja nyt onkin suunnitelmissa kaikennäköinen kutittelu, varmaan tuosta purkaan nyt kaikki osat irti, ja pistän kampiakselin ja kiertokanget tasapainotukseen. Lohkon porauskin olisi kova sana, jos vaikka tuon 1500 lohkon poraisi 1600 kokoon, eli olikos se 79mm se 1600? Ja eikös 1600 lohkoon käy 1300 remmikoneen männät jossa venttiilinlokoset?
Myös tulee kaikki uudet laakerit ja tiivisteet koneeseen.
Kanteen varmaan tutustutaan ihan peruskeinoilla eli kansi matalaksi, palotilojen muotoilu/kiillotus, venttiileiden hionta/kiillotus, kanavien muotoilu ja kiillotus, ja lopuksi sitten niitä kohdistushommia.
Jos näin kävisi, että saisin porautettua lohkon 1600 kokoon, 1300 remmimännillä ja venttiilinlokosilla, voikos kannesta silloin ottaa paljon pois maximissaan? Luulisin itse ainakin että 1,5 milliä voi ottaa?
Pako ja imusarjat pitää joko itse tehdä, tai sitten jos jostain halvalla ostaisi, tai sitten venäjältä. Kaasaripuolelle olen miettinyt tuplakaasareita, mutta ne vaan tahtoo olla niin kalliita...
Ja myöskin nokka-akseli jostaan pitää kekkasta tähän.
Siinä Ladan 5v laatikko joka saattaa tulla tähän laatikoksi, tuolla on varastossa kumminkin 2.0 mirafiorin 5v laatikko, että se ehkä olisi parempi vaihtoehto laatikoksi

.
Ja myöskin on varastossa lyhyempää perävälitystä ladaan ja myöskin mirafiorin taka-akseli.
Katsellaan ja tutkitaan tilannetta, kirjoittelen tänne lisää juttua samalla kun projekti edistyy!

Re: 1500 Icerallye Lada projekti.
Lähetetty: 30.8.2011 20:25
Kirjoittaja START
ei se 1,5mm vaadi mitään koloja tai mitään. riippuu tietysti nokasta mut vakiona. eikä siitä mitään hyötyä juurikaan ole lähinnä vaan heikentää kantta. lohkosta pois ja reilusti. tääkin kyllä riippuu nokasta. ei mitään kahentoista puristuksia vakio kepillä.
ja voin kertoo et ei ole ihan bolt on homma laittaa sitä sileekylkistä lootaa, voi jopa tuottaa pään vaivaa jossain kohtaa.