1200 L -> 1600 ja vähä muutaki!

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Jonetsky

Numero

Viesti Kirjoittaja Jonetsky »

Halukkaat ostajat voi lähettää privana mulle numeronsa nii soitan
En hirveenä kerkee käyä tääl keskusteleen.... siinä syy!
VesQ

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Tuli tässä vähän myöhään mieleen mutta kun kantta tai lohkoa madaltaa vaikka 2mm niin nokan jako hyppää hampaalla hutiin, jos oikein hyvä tuuri käy niin se osuu juuri hampaan päähän mutta jos ei kuten tavallista niin se jää juuri hampaiden väliin jolloin vaihtoehto on säädettävä nokkapyörä. Laskettiin kavereitten kanssa yhdestä pelto1500 kantta niin paljon kun pystyi eli venttiilien seeteihin asti mutta ei meinannu kannentiivisteet kestää kovin montaa kymmentä kilsaa.

Ja kun joku aikaisemmin puhui siitä Fordin kaasarista niin se kuvassa oleva on Weber DGAV. Ainot huonopuoli tuossa oli että se on vesiryypyllä, eli parempi on Weberin DGV (tai DGR??) joka on käsiryypyllä ja toimii kuin junan vessa. Nuo vepperit käy suoraan ladan imusarjaan kun vaan vähän lyhentää niitä pinnapultteja. Älyttömän hyvä kaasari melkein mihin vehkeeseen tahansa. Itsellä on välikoppaisessa Escortissa kiinni ja paremmin ei voisi toimia. Joku puhui että riittää tuonne 150-170hp tehoille asti hyvin.

Edit:

Nii ja jos haluu sen alkuperäsen ilmanputsarin säilyttää niin siihen kaasarin päälle tarvii sellasen soviteholkin, mutta käy jostain vaikka rompepäiviltä ostaa sellasen kromiputsarin siihen Weberiin :D
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

VesQ kirjoitti:Ja kun joku aikaisemmin puhui siitä Fordin kaasarista niin se kuvassa oleva on Weber DGAV. Ainot huonopuoli tuossa oli että se on vesiryypyllä, eli parempi on Weberin DGV (tai DGR??) joka on käsiryypyllä ja toimii kuin junan vessa. Nuo vepperit käy suoraan ladan imusarjaan kun vaan vähän lyhentää niitä pinnapultteja. Älyttömän hyvä kaasari melkein mihin vehkeeseen tahansa. Itsellä on välikoppaisessa Escortissa kiinni ja paremmin ei voisi toimia. Joku puhui että riittää tuonne 150-170hp tehoille asti hyvin.

Edit:

Nii ja jos haluu sen alkuperäsen ilmanputsarin säilyttää niin siihen kaasarin päälle tarvii sellasen soviteholkin, mutta käy jostain vaikka rompepäiviltä ostaa sellasen kromiputsarin siihen Weberiin :D
Itellä on tosiaan toi DGV. Ja vapaavirtaussuodatin. Pelottaa kuinka käynnistys pelaa kun vetää mittariiin -25. :( Että meneeks jäähän...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Jonetsky

asiaa!!!

Viesti Kirjoittaja Jonetsky »

Just tota oon miettiny et miten tekis... ku tota kantta on laskettu jonnii verran nii ei oikeen tiejä miten siinä käy ku oikeen antaa kenkää...
Mut kai se pitää sit sääjettävä nokka pyörä hommata!!
VesQ

Viesti Kirjoittaja VesQ »

veli alexei kirjoitti:
VesQ kirjoitti:Ja kun joku aikaisemmin puhui siitä Fordin kaasarista niin se kuvassa oleva on Weber DGAV. Ainot huonopuoli tuossa oli että se on vesiryypyllä, eli parempi on Weberin DGV (tai DGR??) joka on käsiryypyllä ja toimii kuin junan vessa. Nuo vepperit käy suoraan ladan imusarjaan kun vaan vähän lyhentää niitä pinnapultteja. Älyttömän hyvä kaasari melkein mihin vehkeeseen tahansa. Itsellä on välikoppaisessa Escortissa kiinni ja paremmin ei voisi toimia. Joku puhui että riittää tuonne 150-170hp tehoille asti hyvin.

Edit:

Nii ja jos haluu sen alkuperäsen ilmanputsarin säilyttää niin siihen kaasarin päälle tarvii sellasen soviteholkin, mutta käy jostain vaikka rompepäiviltä ostaa sellasen kromiputsarin siihen Weberiin :D
Itellä on tosiaan toi DGV. Ja vapaavirtaussuodatin. Pelottaa kuinka käynnistys pelaa kun vetää mittariiin -25. :( Että meneeks jäähän...
Nii joo ku ei oo lämminilmaottoa vai mikä nyt onkaan. Kai se käyntiin lähtee hyvin mut sit en tiiä ku laskee reippaampaa vauhtia menemään tien päällä et vetääkö sit huurteeseen, jäänestoa tankkii ni toimii :D
VesQ

Re: asiaa!!!

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Jonetsky kirjoitti:Just tota oon miettiny et miten tekis... ku tota kantta on laskettu jonnii verran nii ei oikeen tiejä miten siinä käy ku oikeen antaa kenkää...
Mut kai se pitää sit sääjettävä nokka pyörä hommata!!
Jos tuuri käy ja hyppää just hampaalla ni eihän siinä hätää mutta sit on huono jos jää just puoliks siihen välii. Mulla tippu siitä reippaasti lasketusta kannesta se ketjunkiristäjän tappi ku meni niin löysälle ketju, mut osasyynä varmaan oli kun ne "laahaajat" oli kyllä todella loppu ja ketju tosi löysä :D
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

VesQ kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:
VesQ kirjoitti:Ja kun joku aikaisemmin puhui siitä Fordin kaasarista niin se kuvassa oleva on Weber DGAV. Ainot huonopuoli tuossa oli että se on vesiryypyllä, eli parempi on Weberin DGV (tai DGR??) joka on käsiryypyllä ja toimii kuin junan vessa. Nuo vepperit käy suoraan ladan imusarjaan kun vaan vähän lyhentää niitä pinnapultteja. Älyttömän hyvä kaasari melkein mihin vehkeeseen tahansa. Itsellä on välikoppaisessa Escortissa kiinni ja paremmin ei voisi toimia. Joku puhui että riittää tuonne 150-170hp tehoille asti hyvin.

Edit:

Nii ja jos haluu sen alkuperäsen ilmanputsarin säilyttää niin siihen kaasarin päälle tarvii sellasen soviteholkin, mutta käy jostain vaikka rompepäiviltä ostaa sellasen kromiputsarin siihen Weberiin :D
Itellä on tosiaan toi DGV. Ja vapaavirtaussuodatin. Pelottaa kuinka käynnistys pelaa kun vetää mittariiin -25. :( Että meneeks jäähän...
Nii joo ku ei oo lämminilmaottoa vai mikä nyt onkaan. Kai se käyntiin lähtee hyvin mut sit en tiiä ku laskee reippaampaa vauhtia menemään tien päällä et vetääkö sit huurteeseen, jäänestoa tankkii ni toimii :D
Joo pitää nyt kattoo. Jos alkaa temppuilla nii kai pitää ostaa toinen suodatin. Tai siis kotelo. Semmonen mihin saa jonkun lämmityksen ilmanottoon. Mut ei kyl semmosta oo koskaan ennen tarvinnut. Siis muissa kaasariautoissa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
VesQ

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Nii tai sitte vaan latuskan oma putsari, siihen wepperiin on sellainen sovitepalikka jolla saa oman putsarin kiinni, (tallista löytys ylimääränen :wink: )
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

VesQ kirjoitti:Nii tai sitte vaan latuskan oma putsari, siihen wepperiin on sellainen sovitepalikka jolla saa oman putsarin kiinni, (tallista löytys ylimääränen :wink: )
Mistähän semmosen sovitteen saa?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Missä vika? Ostin just tommosen 2litran fordin kaasarin ja olin laittamassa ladan imusarjaan ja tietysti pinnapultit oli liian kaukana noin. 3-4mm Siinä kaasuttimessa on semmonen hirvee sähkölaitos jossa on pistoke onkohan se jokin ryypin juttu?
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Kyllä pulttien pitäs osua. Saako kuvia?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
kettu

Viesti Kirjoittaja kettu »

Eikös Weber DGV 32/36 asentaessa muut ole joutunut avartamaan imusarjaa kuin minä? Mulla jäi 2. kurkun kohalla hirmune kynnys 1. kurkun kohalle pienempi. Vingulla siloteltiin kynnykset pois, niin ei se nyt ihan heittämällä sopinu.
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Se ilmeisesti tarvii jokun välilaipan ristimitta on 90mm yritän kuvan
Jonetsky

imusarja

Viesti Kirjoittaja Jonetsky »

Joo tota meki ihmeteltiin kaverin kaa ku se joutu vinguttaan sitä reikää leveemmäks mut mää en... sillä oli sillon 1200 ja mulla 1200L
et onko jotain pientä eroa?
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

veli alexei kirjoitti: Itellä on tosiaan toi DGV. Ja vapaavirtaussuodatin. Pelottaa kuinka käynnistys pelaa kun vetää mittariiin -25. :( Että meneeks jäähän...
Voin kertoo että suurimmat ongelmat tulee kosteella liki + nollaa olevissa lämpötiloissa jolloin kosteus jäätyy virtauksen jäähdyttämään kaasariin... Itellä ei ole/ollut koko viimetalvena suodatinta 2102 eikä mitään ongelmia paitsi tollasella vesikelillä nollan huiteissa kun ajo 80 jonossa maantiellä. korjaantuu kun hiukan polkee...

Bensa ei jäädy ja kun jäänestoa laittaa niin vesikään ei jäädy joten kiusaa voi tehdä ainoastaan ilman kosteus jota taas pakkasella ei juurikaan esiinny koska mitä matalampi lämpötila sen vähemmän kosteutta ilma pystyy sitomaan... Bensankulutus tietysti on koneen kylmänä ollessa hiukan suurempi ilman tota esilämmitystä.
124/2101 practical beauty
Vastaa Viestiin