1200 L -> 1600 ja vähä muutaki!
Tuli tässä vähän myöhään mieleen mutta kun kantta tai lohkoa madaltaa vaikka 2mm niin nokan jako hyppää hampaalla hutiin, jos oikein hyvä tuuri käy niin se osuu juuri hampaan päähän mutta jos ei kuten tavallista niin se jää juuri hampaiden väliin jolloin vaihtoehto on säädettävä nokkapyörä. Laskettiin kavereitten kanssa yhdestä pelto1500 kantta niin paljon kun pystyi eli venttiilien seeteihin asti mutta ei meinannu kannentiivisteet kestää kovin montaa kymmentä kilsaa.
Ja kun joku aikaisemmin puhui siitä Fordin kaasarista niin se kuvassa oleva on Weber DGAV. Ainot huonopuoli tuossa oli että se on vesiryypyllä, eli parempi on Weberin DGV (tai DGR??) joka on käsiryypyllä ja toimii kuin junan vessa. Nuo vepperit käy suoraan ladan imusarjaan kun vaan vähän lyhentää niitä pinnapultteja. Älyttömän hyvä kaasari melkein mihin vehkeeseen tahansa. Itsellä on välikoppaisessa Escortissa kiinni ja paremmin ei voisi toimia. Joku puhui että riittää tuonne 150-170hp tehoille asti hyvin.
Edit:
Nii ja jos haluu sen alkuperäsen ilmanputsarin säilyttää niin siihen kaasarin päälle tarvii sellasen soviteholkin, mutta käy jostain vaikka rompepäiviltä ostaa sellasen kromiputsarin siihen Weberiin
Ja kun joku aikaisemmin puhui siitä Fordin kaasarista niin se kuvassa oleva on Weber DGAV. Ainot huonopuoli tuossa oli että se on vesiryypyllä, eli parempi on Weberin DGV (tai DGR??) joka on käsiryypyllä ja toimii kuin junan vessa. Nuo vepperit käy suoraan ladan imusarjaan kun vaan vähän lyhentää niitä pinnapultteja. Älyttömän hyvä kaasari melkein mihin vehkeeseen tahansa. Itsellä on välikoppaisessa Escortissa kiinni ja paremmin ei voisi toimia. Joku puhui että riittää tuonne 150-170hp tehoille asti hyvin.
Edit:
Nii ja jos haluu sen alkuperäsen ilmanputsarin säilyttää niin siihen kaasarin päälle tarvii sellasen soviteholkin, mutta käy jostain vaikka rompepäiviltä ostaa sellasen kromiputsarin siihen Weberiin

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Itellä on tosiaan toi DGV. Ja vapaavirtaussuodatin. Pelottaa kuinka käynnistys pelaa kun vetää mittariiin -25.VesQ kirjoitti:Ja kun joku aikaisemmin puhui siitä Fordin kaasarista niin se kuvassa oleva on Weber DGAV. Ainot huonopuoli tuossa oli että se on vesiryypyllä, eli parempi on Weberin DGV (tai DGR??) joka on käsiryypyllä ja toimii kuin junan vessa. Nuo vepperit käy suoraan ladan imusarjaan kun vaan vähän lyhentää niitä pinnapultteja. Älyttömän hyvä kaasari melkein mihin vehkeeseen tahansa. Itsellä on välikoppaisessa Escortissa kiinni ja paremmin ei voisi toimia. Joku puhui että riittää tuonne 150-170hp tehoille asti hyvin.
Edit:
Nii ja jos haluu sen alkuperäsen ilmanputsarin säilyttää niin siihen kaasarin päälle tarvii sellasen soviteholkin, mutta käy jostain vaikka rompepäiviltä ostaa sellasen kromiputsarin siihen Weberiin

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Nii joo ku ei oo lämminilmaottoa vai mikä nyt onkaan. Kai se käyntiin lähtee hyvin mut sit en tiiä ku laskee reippaampaa vauhtia menemään tien päällä et vetääkö sit huurteeseen, jäänestoa tankkii ni toimiiveli alexei kirjoitti:Itellä on tosiaan toi DGV. Ja vapaavirtaussuodatin. Pelottaa kuinka käynnistys pelaa kun vetää mittariiin -25.VesQ kirjoitti:Ja kun joku aikaisemmin puhui siitä Fordin kaasarista niin se kuvassa oleva on Weber DGAV. Ainot huonopuoli tuossa oli että se on vesiryypyllä, eli parempi on Weberin DGV (tai DGR??) joka on käsiryypyllä ja toimii kuin junan vessa. Nuo vepperit käy suoraan ladan imusarjaan kun vaan vähän lyhentää niitä pinnapultteja. Älyttömän hyvä kaasari melkein mihin vehkeeseen tahansa. Itsellä on välikoppaisessa Escortissa kiinni ja paremmin ei voisi toimia. Joku puhui että riittää tuonne 150-170hp tehoille asti hyvin.
Edit:
Nii ja jos haluu sen alkuperäsen ilmanputsarin säilyttää niin siihen kaasarin päälle tarvii sellasen soviteholkin, mutta käy jostain vaikka rompepäiviltä ostaa sellasen kromiputsarin siihen WeberiinEttä meneeks jäähän...

Re: asiaa!!!
Jos tuuri käy ja hyppää just hampaalla ni eihän siinä hätää mutta sit on huono jos jää just puoliks siihen välii. Mulla tippu siitä reippaasti lasketusta kannesta se ketjunkiristäjän tappi ku meni niin löysälle ketju, mut osasyynä varmaan oli kun ne "laahaajat" oli kyllä todella loppu ja ketju tosi löysäJonetsky kirjoitti:Just tota oon miettiny et miten tekis... ku tota kantta on laskettu jonnii verran nii ei oikeen tiejä miten siinä käy ku oikeen antaa kenkää...
Mut kai se pitää sit sääjettävä nokka pyörä hommata!!

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Joo pitää nyt kattoo. Jos alkaa temppuilla nii kai pitää ostaa toinen suodatin. Tai siis kotelo. Semmonen mihin saa jonkun lämmityksen ilmanottoon. Mut ei kyl semmosta oo koskaan ennen tarvinnut. Siis muissa kaasariautoissa.VesQ kirjoitti:Nii joo ku ei oo lämminilmaottoa vai mikä nyt onkaan. Kai se käyntiin lähtee hyvin mut sit en tiiä ku laskee reippaampaa vauhtia menemään tien päällä et vetääkö sit huurteeseen, jäänestoa tankkii ni toimiiveli alexei kirjoitti:Itellä on tosiaan toi DGV. Ja vapaavirtaussuodatin. Pelottaa kuinka käynnistys pelaa kun vetää mittariiin -25.VesQ kirjoitti:Ja kun joku aikaisemmin puhui siitä Fordin kaasarista niin se kuvassa oleva on Weber DGAV. Ainot huonopuoli tuossa oli että se on vesiryypyllä, eli parempi on Weberin DGV (tai DGR??) joka on käsiryypyllä ja toimii kuin junan vessa. Nuo vepperit käy suoraan ladan imusarjaan kun vaan vähän lyhentää niitä pinnapultteja. Älyttömän hyvä kaasari melkein mihin vehkeeseen tahansa. Itsellä on välikoppaisessa Escortissa kiinni ja paremmin ei voisi toimia. Joku puhui että riittää tuonne 150-170hp tehoille asti hyvin.
Edit:
Nii ja jos haluu sen alkuperäsen ilmanputsarin säilyttää niin siihen kaasarin päälle tarvii sellasen soviteholkin, mutta käy jostain vaikka rompepäiviltä ostaa sellasen kromiputsarin siihen WeberiinEttä meneeks jäähän...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Mistähän semmosen sovitteen saa?VesQ kirjoitti:Nii tai sitte vaan latuskan oma putsari, siihen wepperiin on sellainen sovitepalikka jolla saa oman putsarin kiinni, (tallista löytys ylimääränen)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Voin kertoo että suurimmat ongelmat tulee kosteella liki + nollaa olevissa lämpötiloissa jolloin kosteus jäätyy virtauksen jäähdyttämään kaasariin... Itellä ei ole/ollut koko viimetalvena suodatinta 2102 eikä mitään ongelmia paitsi tollasella vesikelillä nollan huiteissa kun ajo 80 jonossa maantiellä. korjaantuu kun hiukan polkee...veli alexei kirjoitti: Itellä on tosiaan toi DGV. Ja vapaavirtaussuodatin. Pelottaa kuinka käynnistys pelaa kun vetää mittariiin -25.Että meneeks jäähän...
Bensa ei jäädy ja kun jäänestoa laittaa niin vesikään ei jäädy joten kiusaa voi tehdä ainoastaan ilman kosteus jota taas pakkasella ei juurikaan esiinny koska mitä matalampi lämpötila sen vähemmän kosteutta ilma pystyy sitomaan... Bensankulutus tietysti on koneen kylmänä ollessa hiukan suurempi ilman tota esilämmitystä.
124/2101 practical beauty