VAZ-21033 - 1979 - äSSä
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
ihme vimma kymeenlaaksossa on houkuttaa ihmisiä tuunaamaan Ladansa liikennekelvottomiksi, eikös se jo aiemmin todettu laittomaksi muutokseksi vaihtaa apusimpukka erillaiseen. Saako noista apusimpukoista niin hyvät katteet? Ohjaus on ollut Ladassa jäykkä ja se vaan pitää hyväksyä, ei kai tollasia museoautoja kukaan normaaliajossa enää pidä. Samara ja 110 on hyviä vaihtoehtoja jokapäiväiseen ajoon.
eikös tossa uudemmassa nappiksessa eli "helmessä" ole uudempi ohjausvaihde ja nivelletty ohjausakseli, toisin kuin tässä "äSSässä", ainakin jos autolehtien koeajoihin on luottaminen, on tässä uudessa hiukkasen kevyempi ohjaus, eli tästä voi tulla osa jäykkyyden tunnosta, loppu on tätä seisonnan aiheutamaa kuivumista ja jumitusta
eikös tossa uudemmassa nappiksessa eli "helmessä" ole uudempi ohjausvaihde ja nivelletty ohjausakseli, toisin kuin tässä "äSSässä", ainakin jos autolehtien koeajoihin on luottaminen, on tässä uudessa hiukkasen kevyempi ohjaus, eli tästä voi tulla osa jäykkyyden tunnosta, loppu on tätä seisonnan aiheutamaa kuivumista ja jumitusta

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"


Nyt tuli ohi suupielen jotain ihan ihmeellistä Synttärisankarilta. ABC -liikenneasemalle ja äkkiä sieltä näpyttämästä ettei mene ihan överiksi jutut

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Liikennekelvottomiksi...kyllä ne autot siellä pellossa pitämällä vasta liikennekelpoisiksi muuttuukin. Se että kuulalaakeroitu simpukka olisi laiton, on silkkaa paskapuhetta. Jos ostat venäjältä uuden apusimpukan niin se tulee samalla sarjanumerolla kuin alkuperäinenkin. Missä kohtaa tässä on se laittomuus?
Niinkuin Jussi tietää, varaosien tuojat tekee älytöntä tiliä osakaupalla, moni jopa elää sillä
Se on totta että noissa vanhemmissa tuntuu olevan aavistuksen raskaampi ohjaus (3 yksilön kokemuksella) muttei mitenkään erikoisen paljoa. Paremman siitäkin saa tehtyä pienellä työllä. Jos ratin punominen otsasuonet pullottaen 155-pizzaleikkureillakin on mukavaa, niin mikä ettei. Onhan sekin yksi masokismin alalaji.
V*ttu mitä paskaa taas sanon vaan.
Niinkuin Jussi tietää, varaosien tuojat tekee älytöntä tiliä osakaupalla, moni jopa elää sillä

Se on totta että noissa vanhemmissa tuntuu olevan aavistuksen raskaampi ohjaus (3 yksilön kokemuksella) muttei mitenkään erikoisen paljoa. Paremman siitäkin saa tehtyä pienellä työllä. Jos ratin punominen otsasuonet pullottaen 155-pizzaleikkureillakin on mukavaa, niin mikä ettei. Onhan sekin yksi masokismin alalaji.
V*ttu mitä paskaa taas sanon vaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Pasi Viherahon perustermiJokari kirjoitti:V*ttu mitä paskaa


Tässä mallissa renkaat on kokoa 165.Jokari kirjoitti:Jos ratin punominen otsasuonet pullottaen 155-pizzaleikkureillakin on mukavaa, niin mikä ettei. Onhan sekin yksi masokismin alalaji.
Mitä siihen ohjauksen raskauteen tulee niin kyllä "helmen" ohajaus tuntuu niillä 155 pizzaleikkureillakin paljon kevyemmältä suorastaan
tehostetulta tämän äSSän ohjaukseen verrattuna.
Paljonkohan maksaa tämä laakeroitu osteri?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Tässä kalustokuva autoistani: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 018&pos=14
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3663
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Tätä kysyin oikein tärkeän oloiselta katsastusmieheltä joka orkkiksen hylkäsi kun aavistuksen väljää oli. Saa vaihtaa kuulalaakeroidun kunhan se on tehdastekoinen ja tähän autoon tarkoitettu.Lada-Jussi kirjoitti:eikös se jo aiemmin todettu laittomaksi muutokseksi vaihtaa apusimpukka erillaiseen.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Jos lähetään olettamasta, että osan laakerointi on muuttunut tehdasasenteisena joskus 90-luvulla, niin sitä ei ole mielestäni tarkoitettu 70-lukuiseen museoautoon, tää jättää vielä aikalailla tulkinnan varaa.AI kirjoitti:Tätä kysyin oikein tärkeän oloiselta katsastusmieheltä joka orkkiksen hylkäsi kun aavistuksen väljää oli. Saa vaihtaa kuulalaakeroidun kunhan se on tehdastekoinen ja tähän autoon tarkoitettu.Lada-Jussi kirjoitti:eikös se jo aiemmin todettu laittomaksi muutokseksi vaihtaa apusimpukka erillaiseen.

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Yhdessäkään Suomeen tuodussa takavedossa ei ole alkuperäisenä kyseistä osaa koska se on 2000-lukua. 1700i manuaalista löytyvä "laakeroitu" apusimpukka ei ole mitään muuta kuin käännösvirhe.Lada-Jussi kirjoitti: Jos lähetään olettamasta, että osan laakerointi on muuttunut tehdasasenteisena joskus 90-luvulla, niin sitä ei ole mielestäni tarkoitettu 70-lukuiseen museoautoon, tää jättää vielä aikalailla tulkinnan varaa.
Kaikki takavedot on minun silmissä 1 = 1 autoja joten mitään eroa en näe tässä, saati edes keskustelemisen arvoista. Mutta tämähän olikin Ladatunkio, meinasi jo unohtua...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Kyllä minulle kelpaa ihan hyvin se laakeroitu versio apusimpukasta. Jos nykypäivänä ei edes uutena saa laakeroimattomia niin miksi edes vaivautua?
Ja miksi voisi olla kiellettyä asentaa autoon sinne täydellisesti sopivaa osaa joka parantaa auton käsiteltävyyttä ja turvallisuutta?
Käsitykseni mukaan tämä osa on pysynyt täysin muuttumattomana kaikki ne kymmenet vuodet joina Ladaa on valmistettu?
Ja miksi voisi olla kiellettyä asentaa autoon sinne täydellisesti sopivaa osaa joka parantaa auton käsiteltävyyttä ja turvallisuutta?
Käsitykseni mukaan tämä osa on pysynyt täysin muuttumattomana kaikki ne kymmenet vuodet joina Ladaa on valmistettu?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Löytyy kyllä, yksikin tavallinen apuosteri tuli vahingossa Venäjältä. Hyvä kun jaksaa käsissä kääntää...lada.h.s kirjoitti:Jos nykypäivänä ei edes uutena saa laakeroimattomia niin miksi edes vaivautua?
Pussihousustatuksen takia ei saa asentaa. Myöskin autoon kuulumattomat ja tyyppihyväksymättömät osat aiheuttavat vaaratilanteita koska neuvostoinsinöörien tarkoin suunnittelema ohjausgeometria menee pieleen. Myös jälkituotanto-osien kestävyys voi olla huonompaa kuin alkuperäisen CCCP-valmisteen.lada.h.s kirjoitti:Ja miksi voisi olla kiellettyä asentaa autoon sinne täydellisesti sopivaa osaa joka parantaa auton käsiteltävyyttä ja turvallisuutta?
Käsitykseni mukaan tämä osa on pysynyt täysin muuttumattomana kaikki ne kymmenet vuodet joina Ladaa on valmistettu?
Ylipäätäänsäkin tälläiset tuunaukset ovat alku kohti puskurien poistoa, Weberin asennusta ja tekniikan vaihtoa. Parempi siis säilöä auto helmoja myöten suohon jossa se säilyy paremmin kuin tuningissa.
Vastasin Jussin puolesta siis jo etukäteen niin ei tartte vaivautua..


- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Kyllä minun mielestä tuollaiseen harvinaisuuteen täytyisi laittaa laakeroimaton apusimpukka. Vaikka tuo onkin pienemmästä päästä tuunausta. Ja onhan se ymmärrettävää, että jos on parempikin vaihtoehto niin ei alkuperäistä välttämättä kannata laittaa. Mutta enemmänkin tunnelman vuoksi kun saa naama irvessä vääntää rattia. Tietää ainakin ajavansa autoa jossa ei hienouksia ole, paitsi runsas mittarivarustus. Tai eihän se laakerillisellakaan taida kevyeksi käydä.
Viimeksi muokannut Flaiman, 14.5.2010 23:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Niin ainoa ongelmahan tässä on se korvien väli. Koska ulkonäöltäänkään tuote ei eroa alkuperäisestä jos ostaa alkuperäisen värisenä (yleisin malli, löytyy myös sinisenä) ja jos siitä irrottaa päällisnupin, joka on musta/vaaleanpunainen yleensä...eli mutteri jää pelkästään näkyviin. Kukaan tavan tunari ei voi sanoa mikä osa on alkuperäinen ja mikä ei. Eli ongelma on pelkästään ratin ja penkin välissä, ei missään muualla.
Eli mitään järjellisiä perusteita ei taaskaan näytä löytyvän tätä hirvittää tuunausta vastaan.
On vain tyhjää mouhoamista korvaamattoman aarteen tuhoamisesta...
Senkun tuotte Virosta näitä "harvinaisuuksia" niin paljon kuin sielu sietää niin voi sitten vaihdella niihin niitä alkuperäisen apusimpukan puslia ja olla näin "parempi harrastaja".
Aivan, ei se tehostetusta käy laakeroidunkaan kanssa, mutta askel parempaan aina. Ei se toki mitään auta jos nivelet on muutenkin vaihtokunnossa ja kankeina.
Oikeilla osilla ja pienellä työllä takavetoladan ohjaus EI OLE RASKAS eikä sen kuulukkaan olla. Tervetuloa ajamaan koska vain...autot sisältävät kaikkia paheksuttuja, ohjausta sietämättömän raskaaksi muuttavia osia mutta silti moni papan orkkis on paljon kankeampi. Missä meni vikaan?
Eli mitään järjellisiä perusteita ei taaskaan näytä löytyvän tätä hirvittää tuunausta vastaan.
On vain tyhjää mouhoamista korvaamattoman aarteen tuhoamisesta...
Senkun tuotte Virosta näitä "harvinaisuuksia" niin paljon kuin sielu sietää niin voi sitten vaihdella niihin niitä alkuperäisen apusimpukan puslia ja olla näin "parempi harrastaja".
Huvittavin argumentti mitä olen vähään aikaan kuullut. Eli kun vaihtoehtoina on hakata päätä seinään tai olla hakkaamatta niin tunnelman takia valitaan ensimmäinen? Aivan käsittämätöntä.Flaiman kirjoitti:Mutta enemmänkin tunnelman vuoksi kun saa naama irvessä vääntää rattia. Tietää ainakin ajavansa autoa jossa ei hienouksia ole...
Aivan, ei se tehostetusta käy laakeroidunkaan kanssa, mutta askel parempaan aina. Ei se toki mitään auta jos nivelet on muutenkin vaihtokunnossa ja kankeina.
Oikeilla osilla ja pienellä työllä takavetoladan ohjaus EI OLE RASKAS eikä sen kuulukkaan olla. Tervetuloa ajamaan koska vain...autot sisältävät kaikkia paheksuttuja, ohjausta sietämättömän raskaaksi muuttavia osia mutta silti moni papan orkkis on paljon kankeampi. Missä meni vikaan?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Kuten olen jo aikaisemminkin sanonut Helmen ohjaus ei ole todellakaan raskas ja siinä kaikki osat ovat alkuperäisiä CCCP insinöörin
suunnittelemia ja CCCP työnsankareiden valmistamia.
suunnittelemia ja CCCP työnsankareiden valmistamia.
Tämä minua vähän huolettaa.Jokari kirjoitti:Myös jälkituotanto-osien kestävyys voi olla huonompaa kuin alkuperäisen CCCP-valmisteen.
Weberin voisin tietyissä tapauksissa jopa hyväksyä mutta puskurien poistoa en hyväksy!Jokari kirjoitti:Ylipäätäänsäkin tälläiset tuunaukset ovat alku kohti puskurien poistoa, Weberin asennusta ja tekniikan vaihtoa. Parempi siis säilöä auto helmoja myöten suohon jossa se säilyy paremmin kuin tuningissa.

Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
On se elämä liian helppoa, jos tällaiset asiat ovat suurimpia murheita.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Ei sen tarvitse hirveän vaikeaa ollakaan! 

Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990