Sivu 3/7

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 30.3.2010 21:39
Kirjoittaja mush
pvdriver kirjoitti:Tuota vain en purematta niele... En yleistäisi noin, tuo koskee vain OHV-ratkaisuja. Suurin osa varsinkin nykyboksereista kuitenkin on OHC-tyyppisiä, eli kahdella kannenyläpuolisella nokka-akselilla varustettuja, joten 4-sylinterisessä 8-ventiilisessä tapauksessa nokkia on tasan 8, 4per nokka-akseli...
Oikeassa olet, muotoilin huonosti, ajattelutapa liian jumissa nimeltämainitsemattoman ilmajäähdytteisen jäljiltä. Paremminkin pitäisi sanoa että bokserissa riittää nokkapari sylinteriparia kohden, kun taas V-ratkaisu vaatisi omat nokat joka sylinterille.

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 31.3.2010 10:07
Kirjoittaja wileeni
OOHOOVEET, sun pensselit.

OHV, kansiventtiilikone. Nenäkeppi joko ryhmässä, tai kannessa. OHC, nenäkeppi kannessa. DOHC, kaksi nokka-akselia kannessa. Käytössä myös ainakin Twincam, ja Bialbero- nimitykset. (kannessa tarkoittaa, tietty, kannen yläpuolella. . .) Jos oikein väärin, oikokaatten.

Mikä muuten on iskarin virallinen nimitys ?

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 31.3.2010 10:30
Kirjoittaja Pavlovits
Iskunvaimenninta virallisempaa en ainakaan minä ole kuullut.

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 31.3.2010 10:39
Kirjoittaja Jokari
Heilahduksenvaimennin.

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 31.3.2010 16:43
Kirjoittaja wileeni
Iskari oli heilahduksenvaimennin silloin kun kävin koulua, vaan näkyy tuota iskunvaimentajaa käyttävän ainakin jotkut valmistajat (vai kääntäjät ?).

Onko apusimpukka sellainen, joka syödään jos ei oikeita simpukoita löydy ?

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 1.4.2010 6:21
Kirjoittaja wileeni
Uudessa ekoauto Nomossa on pariton sylinterimäärä, tasan yksi. Samalla yksi versio lisää Lada-Jussin aikoinaan tekemään kysymykseen, mikä on perä. Nomossa voidaan perä(moduli), t.s. moottori, tehonsiirto ja (yksi) vetävä takapyörä vaihtaa nopeasti. Liekö kyse valmistusteknologiasta, vai halutaanko mahdollistaa eritehoisen tai -tyyppisen voimayksikön käyttö. Olemukseltaan kinneri muistuttaa pyöristettyä Messersmithiä (mitenkähän tuo kuuluis kirjoittaa?).

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 1.4.2010 9:23
Kirjoittaja Pavlovits
Tuota Messerschmittiäkin ajattelin kysymystä asetellessani, mutta ainakin Suomessa se oli rekisteröity moottoripyöräksi.

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 2.4.2010 18:59
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Pavlovits kirjoitti:Tuota Messerschmittiäkin ajattelin kysymystä asetellessani, mutta ainakin Suomessa se oli rekisteröity moottoripyöräksi.
Olihan Messerschmithistä nelipyöräinenkin versio. Vain yksi rekisteröitiin Suomeen ja autoksi!

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 2.4.2010 19:43
Kirjoittaja Pavlovits
Jos olisin eilen kuollut, en olisi tuotakaan tiennyt. Kiitos tiedosta, taas opittiin uutta.
Enpä kaivellut Kuukkelia, mutta oliko se sellainen, jossa ne takapyörät olivat ihan vierekkäin, siis lähekkäin?

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 3.4.2010 3:06
Kirjoittaja samarai
Enpä minäkään tuota 4-pyöräisestä mallista tiennyt. Se ei näköjään enää ollut Messerschmittin tekemä, vaan valmistaja oli Fahrzeug- und Maschinenbau GmbH, Regensburg (FMR). Kone oli myös vaihtunut isommaksi ja 2-pyttyiseksi.

Tuosta löytyy 3kpl eri väreissä:
mm. http://microcarmuseum.com/tour/messersc ... ellow.html

http://microcarmuseum.com/tourindex.html
1-pyttyisiä kääpiöautoja em. listalta löytyi lukuisia - Suomessa niistä on ainakin ollut mm. BMW Isetta, Zündapp Janus ja Velorex.

Neukkuvehkeistä 1-pyttystä kääpiöautokategoriaa edustavat Serpuhovin tehtaan 1-pyttyset inva-autot. Koneena niissä ensin puhallinjäähdytetyksi muutettu satapiikki Moskva ja myöhemmin IC Planeta 350.

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 3.4.2010 10:19
Kirjoittaja Pavlovits
Kun tässä neukkupyöriin päädyttiin, niin muistaako kukaan sellaista kuin K-175 ? Meillä sitä myytiin nimellä Kiwa. Isä-Pavelille tuli sellainen jossain autokaupoissa, ja juuri kun olin tulossa mp-kortti-ikään, myi sen pois. Niinpä en koskaan saanutkaan mp-korttia.
Tuota Kiwaa tuotiin maahan joskus 60-luvun alkupuolella.

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 3.4.2010 19:40
Kirjoittaja Pavlovits
Tässä yksi paritonpyttyinen suomi-auto.
Kuka tunnistaa?

Kuva

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 3.4.2010 19:52
Kirjoittaja samarai
Eiköhän se ole DKW.

Kyllä muistan tuon K-175, yhdellä kaverilla oli sellainen 70-luvulla, muistutti aika paljon Jawaa. Tuo K-175 muuttui
60-luvun puolivälissä Voshodiksi, niitä ei taida olla Suomessa koskaan myyty?
Kovronin ZiD-sotateollisuustehtaan tekemä pyörä. Tehdas on edelleen hengissä ja tuotanto sisältää vieläkin
sotateollisuutta ja moottoripyöriä yms..

Aika orkkiskuntoinen K-175 kuvissa
http://www.galerii.tsiklitall.org/thumb ... p?album=39

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 3.4.2010 19:59
Kirjoittaja Pavlovits
Läheltä liippasi tuo paku. Tämä yksilö oli Donau-merkillä, noissahan oli vähän jotain hässäkkää niiden nimien oikeuksien kanssa. Tämä on hyvää vauhtia palaamassa alkuperäiskuntoonsa Lahden suunnalla.
Se meillä ollut Kiwa oli vähän kantikkaammin muotoliltu. olisiko ollut uudempaa mallia. Poikkesi selvästi tuosta. Täytyy haeskella, löytyisikö siitä kuvaa.

Re: Parittomat pytyt

Lähetetty: 3.4.2010 20:17
Kirjoittaja samarai
Joo tuota K-175 on tehty neljää eri mallia : 175; 175A; 175B ja 175V.
Tuosta löytyy ainakin jotain kuvia:
http://193.219.79.161/viewtopic.php?t=2 ... 22ef3d9a60