Parittomat pytyt

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja mush »

pvdriver kirjoitti:Tuota vain en purematta niele... En yleistäisi noin, tuo koskee vain OHV-ratkaisuja. Suurin osa varsinkin nykyboksereista kuitenkin on OHC-tyyppisiä, eli kahdella kannenyläpuolisella nokka-akselilla varustettuja, joten 4-sylinterisessä 8-ventiilisessä tapauksessa nokkia on tasan 8, 4per nokka-akseli...
Oikeassa olet, muotoilin huonosti, ajattelutapa liian jumissa nimeltämainitsemattoman ilmajäähdytteisen jäljiltä. Paremminkin pitäisi sanoa että bokserissa riittää nokkapari sylinteriparia kohden, kun taas V-ratkaisu vaatisi omat nokat joka sylinterille.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
wileeni
Viestit: 534
Liittynyt: 3.1.2008 17:25

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja wileeni »

OOHOOVEET, sun pensselit.

OHV, kansiventtiilikone. Nenäkeppi joko ryhmässä, tai kannessa. OHC, nenäkeppi kannessa. DOHC, kaksi nokka-akselia kannessa. Käytössä myös ainakin Twincam, ja Bialbero- nimitykset. (kannessa tarkoittaa, tietty, kannen yläpuolella. . .) Jos oikein väärin, oikokaatten.

Mikä muuten on iskarin virallinen nimitys ?
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Iskunvaimenninta virallisempaa en ainakaan minä ole kuullut.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Heilahduksenvaimennin.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
wileeni
Viestit: 534
Liittynyt: 3.1.2008 17:25

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja wileeni »

Iskari oli heilahduksenvaimennin silloin kun kävin koulua, vaan näkyy tuota iskunvaimentajaa käyttävän ainakin jotkut valmistajat (vai kääntäjät ?).

Onko apusimpukka sellainen, joka syödään jos ei oikeita simpukoita löydy ?
Avatar
wileeni
Viestit: 534
Liittynyt: 3.1.2008 17:25

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja wileeni »

Uudessa ekoauto Nomossa on pariton sylinterimäärä, tasan yksi. Samalla yksi versio lisää Lada-Jussin aikoinaan tekemään kysymykseen, mikä on perä. Nomossa voidaan perä(moduli), t.s. moottori, tehonsiirto ja (yksi) vetävä takapyörä vaihtaa nopeasti. Liekö kyse valmistusteknologiasta, vai halutaanko mahdollistaa eritehoisen tai -tyyppisen voimayksikön käyttö. Olemukseltaan kinneri muistuttaa pyöristettyä Messersmithiä (mitenkähän tuo kuuluis kirjoittaa?).
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tuota Messerschmittiäkin ajattelin kysymystä asetellessani, mutta ainakin Suomessa se oli rekisteröity moottoripyöräksi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Pavlovits kirjoitti:Tuota Messerschmittiäkin ajattelin kysymystä asetellessani, mutta ainakin Suomessa se oli rekisteröity moottoripyöräksi.
Olihan Messerschmithistä nelipyöräinenkin versio. Vain yksi rekisteröitiin Suomeen ja autoksi!
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Jos olisin eilen kuollut, en olisi tuotakaan tiennyt. Kiitos tiedosta, taas opittiin uutta.
Enpä kaivellut Kuukkelia, mutta oliko se sellainen, jossa ne takapyörät olivat ihan vierekkäin, siis lähekkäin?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja samarai »

Enpä minäkään tuota 4-pyöräisestä mallista tiennyt. Se ei näköjään enää ollut Messerschmittin tekemä, vaan valmistaja oli Fahrzeug- und Maschinenbau GmbH, Regensburg (FMR). Kone oli myös vaihtunut isommaksi ja 2-pyttyiseksi.

Tuosta löytyy 3kpl eri väreissä:
mm. http://microcarmuseum.com/tour/messersc ... ellow.html

http://microcarmuseum.com/tourindex.html
1-pyttyisiä kääpiöautoja em. listalta löytyi lukuisia - Suomessa niistä on ainakin ollut mm. BMW Isetta, Zündapp Janus ja Velorex.

Neukkuvehkeistä 1-pyttystä kääpiöautokategoriaa edustavat Serpuhovin tehtaan 1-pyttyset inva-autot. Koneena niissä ensin puhallinjäähdytetyksi muutettu satapiikki Moskva ja myöhemmin IC Planeta 350.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kun tässä neukkupyöriin päädyttiin, niin muistaako kukaan sellaista kuin K-175 ? Meillä sitä myytiin nimellä Kiwa. Isä-Pavelille tuli sellainen jossain autokaupoissa, ja juuri kun olin tulossa mp-kortti-ikään, myi sen pois. Niinpä en koskaan saanutkaan mp-korttia.
Tuota Kiwaa tuotiin maahan joskus 60-luvun alkupuolella.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tässä yksi paritonpyttyinen suomi-auto.
Kuka tunnistaa?

Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja samarai »

Eiköhän se ole DKW.

Kyllä muistan tuon K-175, yhdellä kaverilla oli sellainen 70-luvulla, muistutti aika paljon Jawaa. Tuo K-175 muuttui
60-luvun puolivälissä Voshodiksi, niitä ei taida olla Suomessa koskaan myyty?
Kovronin ZiD-sotateollisuustehtaan tekemä pyörä. Tehdas on edelleen hengissä ja tuotanto sisältää vieläkin
sotateollisuutta ja moottoripyöriä yms..

Aika orkkiskuntoinen K-175 kuvissa
http://www.galerii.tsiklitall.org/thumb ... p?album=39
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Läheltä liippasi tuo paku. Tämä yksilö oli Donau-merkillä, noissahan oli vähän jotain hässäkkää niiden nimien oikeuksien kanssa. Tämä on hyvää vauhtia palaamassa alkuperäiskuntoonsa Lahden suunnalla.
Se meillä ollut Kiwa oli vähän kantikkaammin muotoliltu. olisiko ollut uudempaa mallia. Poikkesi selvästi tuosta. Täytyy haeskella, löytyisikö siitä kuvaa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Parittomat pytyt

Viesti Kirjoittaja samarai »

Joo tuota K-175 on tehty neljää eri mallia : 175; 175A; 175B ja 175V.
Tuosta löytyy ainakin jotain kuvia:
http://193.219.79.161/viewtopic.php?t=2 ... 22ef3d9a60
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin