Sivu 3/31

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 27.3.2010 19:07
Kirjoittaja pressa
Jaska HKI kirjoitti:Turvavöissä on korkudensäätö. nakutuksentunnistin.
etkö satakympistä löytänyt turvavöiden korkeuden säätöä?? Löytyy b-pilareista siitä kohtaa missä on kolmipistevöiden ylä kiinnike. Etkö tiennyt että satakympissä on nakutuksen tunnistin?? Sehän on siinä lohkon etureunassa.
Toki otan osaa että audiin olet joutunut ajovirheen vuoksi vaihtamaan, mutta...

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 27.3.2010 20:45
Kirjoittaja Jaska HKI
pressa kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Turvavöissä on korkudensäätö. nakutuksentunnistin.
etkö satakympistä löytänyt turvavöiden korkeuden säätöä?? Löytyy b-pilareista siitä kohtaa missä on kolmipistevöiden ylä kiinnike. Etkö tiennyt että satakympissä on nakutuksen tunnistin?? Sehän on siinä lohkon etureunassa.
Toki otan osaa että audiin olet joutunut ajovirheen vuoksi vaihtamaan, mutta...
Tarkoitukseni ei ollut elvistellä etteikö satakympissä olisi kyseisiä hebeleitä,vaan että jo yli kaksikymmentä vuotta vanhassa Audissa oli ne jo.PS yksi edellisistä omistajista omasi venäläistaustaisen nimen,oliskohan joutunut Neuvostoliitossa ajamaan tarpeeksi Ladalla.Suhtaudun pragmattisesti autoihin,mikään Ladauskovainen,enkä Audi- sellainen ole.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 27.3.2010 21:02
Kirjoittaja Marko
Meiän eukko ajaa sen takia Fiatil,koska on joutunu kuulemma joskus Neuvostoliitos ajamaa ajokortin Ladalla ja saanu sen takia traumoja kyseisee merkkii.Käy kyllä kokoontumisis mukana,mut ei aja Ladalla.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 27.3.2010 21:06
Kirjoittaja 1500i
Mitenkäs kulutus kuitenkin noin isolla koneella?

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 27.3.2010 21:09
Kirjoittaja pressa
Jaska HKI kirjoitti:Matka-ajossa luvataan alle 6l/100km
1500i kirjoitti:Mitenkäs kulutus kuitenkin noin isolla koneella?
uskotaan mitä hitleri lupaa...

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 27.3.2010 21:17
Kirjoittaja 1500i
Yleensä en usko mainoksiin :? vielä vähemmän saks... Mikäs nopeus se tuo 90km/h on? Satasessahan ne vissiin yleensä mitataan :roll:

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 27.3.2010 21:25
Kirjoittaja Jokari
Missä suhteessa kaksilitrainen kone on iso?

Koneen koko kun ei todellakaan aina korreloi kulutuksen kanssa. Onpa tuossa tiimiläiselläkin eräs saksalaisvalmisteinen, isohko farkku joka ottaa sekalaisessa saman mitä takavetolada. Kuitenkin tehoa 3x enemmän ja iskutilavuuttakin noin 50% enemmän... :lol: :lol:

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 27.3.2010 21:40
Kirjoittaja 1500i
Tarkoitin auton painoon verrattuna. Yleensähän ne konekoot ovat jotain ~1,5l-1,8l noissa kokoluokissa.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 28.3.2010 11:47
Kirjoittaja Jaska HKI
pressa kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Matka-ajossa luvataan alle 6l/100km
1500i kirjoitti:Mitenkäs kulutus kuitenkin noin isolla koneella?
uskotaan mitä hitleri lupaa...
Miten se hitleri liittyy Audiin? Saksalaiset ovat kuitenkin yrittäneet tehdä itseruoskintaa menneisyyden kanssa ja jotain oppineet.Venäläisillä tämä mätänevä historian roskatunkio on täysin avaamatta.Hyvin kelpasi myös Audin tekniikka DKW:n muodossa venäläisillekkin,kuten Fiatin tekniikka Ladallekkin,sekä Opel Olympian tekniikka Moskvitsillekkin unohtamatta Fordin tekniikkaa Gazille.Soittakoot vaan balalaikkaa votkapäissään ja valittakoot elämän kurjuutta :lol:

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 28.3.2010 14:35
Kirjoittaja Jaska HKI
Katselin auton mukana tulleita dokumentteja.Kaikki mitä on autolle tehty on kerätty talteen.Auto on ostettu kesäkuussa 90.Lokakuuhun mennessä sillä on ajettu 7000km.Kilometrejä on kertynyt tasaiseen tahtiin noin 20 000 vuodessa vuoteen -97,jolloin mittarissa 4.8.97 oli 136 000.9.6-99 oli mittarissa 157 621km.Viimeisen kymmenen vuoden aikana autolla on ajettu noin 10 000km,eli auto on ollut perheen kakkosautona.Ilmankos moottorissa tuntuu olevat hevoset tallella.Vaikka autossa on 115hv on sen litrateho pienempi kuin omistamani satakympin.Pesetin auton ABC:n linjalla ja huomenna aion vahata sen käsin.Liinalla autoa kuivatellessa huomioin seuraavaa.Avainpesän vieressä on naarmuja,vasen lokasuojan kaari on paikkamaalattu ja pientä ruostehärmää on nähtävissä.Kiveniskemiä on paikattu "kynsilakkapullolla".Ovista ja kynnyskoteloista en löytänyt ruostetta mistään.Jopa bensatankin läppä on täysin ruosteeton mikä on harvinaista 20 vuotiaassa autossa.Edessä on penkinlämmittimet,joita vaimokin kehui vuolaasti.Vaihdekepin palje on rikki,en tiedä 20 vuotiasta Audia joissa tämä keinonahkakangas olisi ehjä.Palkeita saa tarvikeosina esimerkiksi AD:ltä.Konehuoneesta kuuluu ajoittain vikinää joka tulee oletettavasti ohjaustehostimen kiilahihnalta.Hihnoja on kolme joten vuotava/leikkaava vesipumppu ei aiheuta konerikkkoa kuten nimeltä mainetsemattomissa merkeissä ikään.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 28.3.2010 14:47
Kirjoittaja Jaska HKI
Tämmöinen,ja värikin sama http://www.nettiauto.com/audi/80/3078346

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 3.4.2010 11:20
Kirjoittaja Jaska HKI
Tiirailin peräkonttiin.Varapyörä (pieni sellainen,max 80km/t) sijaitsee peräkontin vasemmassa poskessa,samoin tunkki.Varapyörän kaukalossa oli pohjalla hieman (kondenssivettä?) vettä.Arvelin sen johtuvan siitä että matkustamosta poistuva ilma (15X15 cm oleva läpillä varustettu laatikko) jäähtyy varapyörän luona ja kondensoi ilmassa olevan kosteuden.Puhkaisin vedenpoistotulppaan meisselillä reiän joten vesi pääsi valumaan pois.Huomiota herätti peräkontin täysi ruosteettomuus,sekä taka-akseleitten välissä auton pohjan sisäpuolella sijaitseva pa säilö joka kestää auton iän.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 3.4.2010 14:05
Kirjoittaja Peuhu
Terve!

Vaimolla oli tuommonen ajossa muutaman vuoden (-90 2.0 E). Erittäin mukava ajaa ja toimintavarma. Helppo huoltaa kotioloissa. Ainoastaan ohjaus keskialueella hieman tunnoton. Mukavat sisätilat ja herkkä kiihtyvyys. Kilometrejä oli n. 380 tuhatta, kun vaihdettiin farmariin. Liikkeessä eivät tosin olisi hyvittäneet mitään, koska heille käytetyistä, vanhemmista vehkeistä on vain kuluja, joten möin hyvän auton suoraan tutuille.

Lukkopesän ympäristö oli naarmuinen meidänkin Audissa, liekkö avaimella naarmutettu. Eteen, jos ei ole, kannattaa asentaa roiskeläpät, niin pysyy maali lokasuojien alareunassakin. Polttimoita tuli tinailtua sisätilojen merkkivaloihin, muuten sisätiloissa kaikki toimi.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 3.4.2010 19:08
Kirjoittaja Jaska HKI
Mainitsemasi kilometrimäärät ovat vakiokauraa näin iäkkäissä autoissa.Näillä veivataan se 20tkm vuodessa jos ne eivät joudu perheen kakkosautoiksi kuten minulla oli.Se ei edes kelvannut perheen nuorelle miehelle joka oli autokoulussa.Kyllä ohjauksessa on keskialueella pientä tunnottomuuttta mutta siihen tottuu pian.Kaarteenkin jälkeen auto jää hieman kaartamaan mutta siihenkin tottuu.Parkkipaikkapyörittely on yhtä juhlaa,samoin parkkipaikan löytäminen.Oikeastaan auto on pienempi sisätiloiltaan kuin esim.uusi Fiat Punto tai Toyota Yaris.Töyssyissä todellakin pitää ajaa eritavalla kuin Ladalla,jousitus on pehmeä mutta pohjaa terävissä heitoissa jos niihin ajaa kuin moni Ladamies on tottunut.Kuljettajan peilin säätö vajuu pikkuhiljaa alaspäin,säätönupikka on äärettömän herkkä ja se varmaan johtuu tästä.Eihän näillä juuri mitään arvoa ole,kulumisen merkkejä on eikä moni viitsi näitä vanhoja harrastaa.Aluksi ihmettelin takajalkatilassa olevaa jämäkkää kardaanitunnelia,mutta sitten tajusin että näitä on tehty nelivetoisena Quattrona.Koska autossa on 2litran kone on kaikki jarrut levyt ja käsijarrukin ottaa todella napakasti.Mutta mikä on se sammuttamisen jälkeen kojelaudasta kolme kertaa kuuluva "zittititit,zittititit" ääni?

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä

Lähetetty: 3.4.2010 20:16
Kirjoittaja Jaska HKI
Tässä hieman elämää nähnyt Audi 80 nokkoslehdossa http://serialnumberplate.com/data/img_body/23.jpg.Audiksi sen tuntee rintapellissä olevasta akkutelineestä.Jos runkonumero olisi tallessa niin kyllä joku iltapuhteina tuosta auton saisi.