Lada Rellun F1-tallin sponsoriksi
Re: Lada Rellun F1-tallin sponsoriksi
Isi makso melkein 6 milj. pojan pääsystä Rellulle.Tuohan se Viipurilaiselle sen tosin takasin mahollisest jossai vaihees...
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Lada Rellun F1-tallin sponsoriksi
Minun isä-Paveli osti vain -62 Skoda Octavian. Kiitollinen olen siitäkin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Lada Rellun F1-tallin sponsoriksi
Ehkä(varmasti)pitemmän päälle ajateltua se Skoda oli parempi vaihtoehto,mut poikahan ei voi isäänsä valita,sanoo jotkut.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Lada Rellun F1-tallin sponsoriksi
No joo, eli nyt viikonlopun ajan katselin taas vormuloita silmät sirrillään. Erityisesti Team Renault kaikesta ranskalaismerkin inhosta huolimatta. Vitali ajaa niin kuin muutkin rookie kuljettajat ja Kubicaa nyt varmaankaan tarvitse paljon kehua. Rattimies todellakin, jonka sai todistaa viimeistään kisassa. Petrov nyt tekee vielä muutamia aloittelijoiden mokia, mutta se hänelle suodettakoon. Ladan logo todellakin Renun ponttooneissa on ja aivan selvästi luettavissa.
Eli ei ole Renulla huonot kuljettajat, eikä huono auto tällä kaudella. Verttaessa vaikka Sauberiin, Lotukseen, Virginiin taikka sitten surullisen kuuluisaan Hispaniaan. Lotus tietty tulokkaista ehkä parhaimmalla paketilla liikkeellä, mutta kiirettä pitää heilläkin kunhan muut saavat pelit soimaan.
Mutta itse aika-ajoissa tai kisassa nyt ei suuria ihmetyksiä sattunut. Ensimmäisessä mutkassa Webberin Red Bull pikkuisen höyrysi ilmeisesti liiallisen öljy määrän takia ja Kubica ja Sutil pyörähtivät tämän takia. No molemmat nyt ohittelivat sitten muut tulokkaat ja tulivat maaliin. Petrov keskeytti eturipustuksen petettyä ja kauden ensimmäiseen kisaan liittyen vähän kaikilla nyt tuntui olevan alku jäykkyyttä. Vettel otti alussa komennon ja johti kisaa yli puolen välin kunnus ilmeisesti pakosarja repesi ja vauhti putosi valitettavan paljon. Alonso, Massa ja Hamilton ohittivat Vettelin, mutta kaikilla edellä mainituilla tuntui mukamas olevan jotain ongelmia. Rosberg ei ihan saanut Vetteliä kiinni ja jäi näin ollen viidenneksi, mutta pystyi kuitenkin jättämään Schumin taakseen. Kovalainen pääsi maaliin ja niin pääsi myös Trullikin ja tämä pelkästään oli hyvä esitys Lotukselta, koska muut tulokkaat jättivät leikin kesken joko ajovirheiden tai mekaanisten vikojen takia. Oikeastaan Senna olisi näistä tulokkaista ainoa joka ansaitsisi paremman auton alleen, mutta pohjaltahan jokainen kuljettaja on ponnistanut.
Tästä siis kohti seuravaa osakilpailua, joka ajetaan Austraaliassa. Kuka onkaan vahvin tällä kertaa? Saavatko pikku tallit isoja enemmän kiinni tämän kahden viikon aikana, vai tuleeko erot vieläkin venähtämään? Olivatko Ferrarin, Mc Larenin ja Red Bullin tekniset murheet todellakin niin isoja kuin lähetyksessä kuulimme? Löytääkö Mercedes puuttuvat 4 kymmenystä lisää vauhtia ja mitä tekevät Force India, Williams ja Renault? Onko Lotus vieläkin nopein tulokkaista? Ja missä on TseiTsei? Näihin kutkuttavan jännitäviin kysymyksiin saamme vastauksen 28.3 kun pöly laskeutuu Melbournessa.
Eli ei ole Renulla huonot kuljettajat, eikä huono auto tällä kaudella. Verttaessa vaikka Sauberiin, Lotukseen, Virginiin taikka sitten surullisen kuuluisaan Hispaniaan. Lotus tietty tulokkaista ehkä parhaimmalla paketilla liikkeellä, mutta kiirettä pitää heilläkin kunhan muut saavat pelit soimaan.
Mutta itse aika-ajoissa tai kisassa nyt ei suuria ihmetyksiä sattunut. Ensimmäisessä mutkassa Webberin Red Bull pikkuisen höyrysi ilmeisesti liiallisen öljy määrän takia ja Kubica ja Sutil pyörähtivät tämän takia. No molemmat nyt ohittelivat sitten muut tulokkaat ja tulivat maaliin. Petrov keskeytti eturipustuksen petettyä ja kauden ensimmäiseen kisaan liittyen vähän kaikilla nyt tuntui olevan alku jäykkyyttä. Vettel otti alussa komennon ja johti kisaa yli puolen välin kunnus ilmeisesti pakosarja repesi ja vauhti putosi valitettavan paljon. Alonso, Massa ja Hamilton ohittivat Vettelin, mutta kaikilla edellä mainituilla tuntui mukamas olevan jotain ongelmia. Rosberg ei ihan saanut Vetteliä kiinni ja jäi näin ollen viidenneksi, mutta pystyi kuitenkin jättämään Schumin taakseen. Kovalainen pääsi maaliin ja niin pääsi myös Trullikin ja tämä pelkästään oli hyvä esitys Lotukselta, koska muut tulokkaat jättivät leikin kesken joko ajovirheiden tai mekaanisten vikojen takia. Oikeastaan Senna olisi näistä tulokkaista ainoa joka ansaitsisi paremman auton alleen, mutta pohjaltahan jokainen kuljettaja on ponnistanut.
Tästä siis kohti seuravaa osakilpailua, joka ajetaan Austraaliassa. Kuka onkaan vahvin tällä kertaa? Saavatko pikku tallit isoja enemmän kiinni tämän kahden viikon aikana, vai tuleeko erot vieläkin venähtämään? Olivatko Ferrarin, Mc Larenin ja Red Bullin tekniset murheet todellakin niin isoja kuin lähetyksessä kuulimme? Löytääkö Mercedes puuttuvat 4 kymmenystä lisää vauhtia ja mitä tekevät Force India, Williams ja Renault? Onko Lotus vieläkin nopein tulokkaista? Ja missä on TseiTsei? Näihin kutkuttavan jännitäviin kysymyksiin saamme vastauksen 28.3 kun pöly laskeutuu Melbournessa.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Lada Rellun F1-tallin sponsoriksi
onko f1 lähetyksissä selostajat kovasti morkannu Renaultia ton mainoksen takia, vai onko pysytty asialinjalla ja pidetty mainos mainoksena?

Re: Lada Rellun F1-tallin sponsoriksi
Mainittu on mutta ei morkattu, eli tuon tarran takia ei ole Renaultin tallin vauhti kadonnut. Ainoastaan Kubican vauhti on omasta mielestäni viime kautiseen verrattuna lisinyt.
Eli toisissa vapaissa harjoituksissa sanoivat kommenttaattorit että aikaisemmin ei olekaan Ladaa näkynyt F1 sirkuksessa ja BMW Sauber ajaa Ferrarin moottoreilla, joten en ainakaan itse pidä tätä morkkauksena. Joku merkki fanaatikko tietty tästäkin vetää pussillisen herneitä palkoineen ja juurineen nenäänsä, mutta siinäpähän niitä niistelee pois.
Lähetyksissä totesivat että Venäjällä ovat yllättävän kiinnostuneita formuloista johtuen oman maan kuljettajasta. Putin on jopa ilmaissut radan rakentamista, mutta eiköhän se into laantune. Tietty mukavahan se olisi nähdä vaikka Moskovan katu rata tjsp.
Eli toisissa vapaissa harjoituksissa sanoivat kommenttaattorit että aikaisemmin ei olekaan Ladaa näkynyt F1 sirkuksessa ja BMW Sauber ajaa Ferrarin moottoreilla, joten en ainakaan itse pidä tätä morkkauksena. Joku merkki fanaatikko tietty tästäkin vetää pussillisen herneitä palkoineen ja juurineen nenäänsä, mutta siinäpähän niitä niistelee pois.
Lähetyksissä totesivat että Venäjällä ovat yllättävän kiinnostuneita formuloista johtuen oman maan kuljettajasta. Putin on jopa ilmaissut radan rakentamista, mutta eiköhän se into laantune. Tietty mukavahan se olisi nähdä vaikka Moskovan katu rata tjsp.
Re: Lada Rellun F1-tallin sponsoriksi
Joo, ne on suunnitellu jo kauan sitä rataa,mut käsittääksein ratojen määrää ei lisätä tai jotain.Muutama vuosi sitten jo Venäläiset otti Häkkisen puheen aiheeks monen jutun yhteydes,seurasivat kai silloin pääasias Suomalaisii kuljettajii.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Lada Rellun F1-tallin sponsoriksi
Ja tervetuloa tänne kauaksi, toiselle puolelle maapalloa, jossa aikamme gladiaattorit taas ottavat toisistaan mittaa.
Perjantai aamun ensimmäisissä harjoituksissa Renaultin Robert Kubica piti kovinta vauhtia yllä, kellottaen nopeimman kierros ajan ennen Mercedesin Nico Rosbergia. Hallitseva maailmanmestari Jenson Button vastasi haasteeseen piiskatessaan McLarenin kolmanneksi. Ferrarit pitivät myös tasonsa aamulla yllä ja olivat neljäs ja kuudes. Sebastien Vettel kiilasi itsensä italialaistallin kuljettajien väliin. Tulokkaat olivat odotetusti joukon hitainpia, mutta Vitali Petrov oli loistavasti yhdeksäs, jättäen taakseen Schumacherin (12.). Kovalainen oli aamulla 20 häviten tallikaverilleen yhden sijan, mutta Lotukset olivat tulokastallien mittelössä vieläkin se nopein.
Perjantain toisessa harjoituksessa nähtiin suurin tason pudotus Ferrarilta ja Red Bullin Sebastien Vetteliltä. Alonso (15.) selitteli että sade pilasi pehmeämmän renkaan ajot (?) jolloin testitulokset jäivät pimentoon. Alonson jäljessä olivat Vettel, Massa ja Massan jälkeen komeasti Kovalainen, joka on kuitenkin kertonut että Lotus ei ole edes 100 prosenttisesti valmis. Nopeinta vauhtia pitivät McLaren kaksikko Hamilton, Button joiden jälkeen kotikatsomon suuri suosikki Mark Webber. Schumacher näytti nuoremmilleen että täältä pesee ja kiri vauhtia aamusta ollen neljäs. Vitali Petrov kiristi myös omaa vauhtiaan ja ajoi hienosti viidenneksi. Petrovin tallikaveri Kubica oli vasta 12.
Huomiseen aika-ajoon jää siis paljon arvailtavaa. Onko Kovalaisella vieläkin hydraliukka ongelmia joista Lotukset kärvät aamulla? Onko Ferrari todellakin eksyksissä pehmeällä renkaalla, vai hämättiinkö tällä tavalla vastustajia? Löytääkö Schumacher vielä lisää nopeutta kokemuksen kautta Mercedesiin? Mitä tekee toinen kokenut kehäkettu, Barrichello? Entä Rosberg? Oliko aamun ensimmäisten harjoitusten aika vain liian hyvää unta? Entä kestääkö Webber kotiyleisön paineen? Näihin tunnelmiin palaamme huomenna, samalla lepakkokanavalla, samaan lepakkokellon aikaan. Austraalia vaikenee, mutta vain hetkeksi.
Perjantai aamun ensimmäisissä harjoituksissa Renaultin Robert Kubica piti kovinta vauhtia yllä, kellottaen nopeimman kierros ajan ennen Mercedesin Nico Rosbergia. Hallitseva maailmanmestari Jenson Button vastasi haasteeseen piiskatessaan McLarenin kolmanneksi. Ferrarit pitivät myös tasonsa aamulla yllä ja olivat neljäs ja kuudes. Sebastien Vettel kiilasi itsensä italialaistallin kuljettajien väliin. Tulokkaat olivat odotetusti joukon hitainpia, mutta Vitali Petrov oli loistavasti yhdeksäs, jättäen taakseen Schumacherin (12.). Kovalainen oli aamulla 20 häviten tallikaverilleen yhden sijan, mutta Lotukset olivat tulokastallien mittelössä vieläkin se nopein.
Perjantain toisessa harjoituksessa nähtiin suurin tason pudotus Ferrarilta ja Red Bullin Sebastien Vetteliltä. Alonso (15.) selitteli että sade pilasi pehmeämmän renkaan ajot (?) jolloin testitulokset jäivät pimentoon. Alonson jäljessä olivat Vettel, Massa ja Massan jälkeen komeasti Kovalainen, joka on kuitenkin kertonut että Lotus ei ole edes 100 prosenttisesti valmis. Nopeinta vauhtia pitivät McLaren kaksikko Hamilton, Button joiden jälkeen kotikatsomon suuri suosikki Mark Webber. Schumacher näytti nuoremmilleen että täältä pesee ja kiri vauhtia aamusta ollen neljäs. Vitali Petrov kiristi myös omaa vauhtiaan ja ajoi hienosti viidenneksi. Petrovin tallikaveri Kubica oli vasta 12.
Huomiseen aika-ajoon jää siis paljon arvailtavaa. Onko Kovalaisella vieläkin hydraliukka ongelmia joista Lotukset kärvät aamulla? Onko Ferrari todellakin eksyksissä pehmeällä renkaalla, vai hämättiinkö tällä tavalla vastustajia? Löytääkö Schumacher vielä lisää nopeutta kokemuksen kautta Mercedesiin? Mitä tekee toinen kokenut kehäkettu, Barrichello? Entä Rosberg? Oliko aamun ensimmäisten harjoitusten aika vain liian hyvää unta? Entä kestääkö Webber kotiyleisön paineen? Näihin tunnelmiin palaamme huomenna, samalla lepakkokanavalla, samaan lepakkokellon aikaan. Austraalia vaikenee, mutta vain hetkeksi.
Re: Lada Rellun F1-tallin sponsoriksi
Bruno Sennan oikea sukunimi on Lalli, vaikka käyttääkin äitinsä tyttönimeä. Lieköhän niitä Köyliön Lalleja.
Muista vilkuttaa kun pääset kameran kuvaan. Ja vielä sinne screeniin, eikä kameraan päin.
Suomessa katsoessa ei pidä missata kisan alkua kesäaikaan siirtymisen vuoksi.
Muista vilkuttaa kun pääset kameran kuvaan. Ja vielä sinne screeniin, eikä kameraan päin.
Suomessa katsoessa ei pidä missata kisan alkua kesäaikaan siirtymisen vuoksi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Lada Rellun F1-tallin sponsoriksi
Ihan paitevei, täältä Suomesta käsin selostan nämä kaikki osakilpailut
Ei oikeen viittis Melbournesta käsin huomenaamulla lähteä Itä-Suomen kiertueelle, vois pylly puutua 


Re: Lada Rellun F1-tallin sponsoriksi
Ajattelin vain, kun tuli noin asiantuntevaa tekstiä, että olit matkustanut kenguruita katsomaan. Ehkä sinäkin olit vain herännyt aamuyöllä noin tärkeän asian vuoksi. Ja huomisaamuna taas viittävailla viisi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Lada Rellun F1-tallin sponsoriksi
Lauantai aamun harjoitukset skippasin joten niistä ei ole mitään kerrottavaa tällä kertaa, mutta aika-ajoissa pienen pieni yllätys oli Hamiltonin jäänti pois viimeisestä sessiosta. Ehkä liiallinen ruuhka oli tähän syynä. Mutta paalupaikan valloitti Vettel ajettuaan jokaisessa jaksossa nopeimman ajan. Kakkosruutun kiirehti kotikatsomon edessä Webber ja edellisen osakilpailun voittaja Alonso oli kolmas. Maailmanmestari Button neljäs, Massa viides ja Mercedes kaksikko Rosberg ja Schumacher olivat kuudes ja seitsemäs. Barrichello kahdeksas, Kubica yhdeksäs ja Sutil kymmenes. Kovalainen oli jälleen nopein häntäpään talleista ja starttaa kisaan 19. ruudusta.
Itse kisaan lähdettiin pienen sateen siivittämänä ja Lotuksen Jarno Trullin auto työnnettiin ennen kisan alkua takaisin varikko boksiin hydraliukka ongelman takia.
Ja tutuksi tulleeseen tapaan Vettel lähti matkaan kuin tykin suusta ja piti kärki paikkansa ensimmäiseen mutkaan tultaessa. Alonso ja Shumi kolaroivat ensimmäisessä mutkassa ja tipahtivat joukon hännille. Schumacher joutui lopulta tulemaan sisään koska hänen etusiipensä sai osuman ja särkyi. Myös Kamui Kobayashin etusiipi hajosi ensimmäisen kierroksen aikana ja hän ajautui rajusti ulos osui myös Nico Hulkenbergin autoon. Molemmat keskeyttivät ja turva-auto tuli radalle muutaman kierroksen ajaksi.
Rata alkoi kuivua nopeasti kun turva-auto poistui radalta ja ensimmäisenä renkaan vaihtoon tuli Button joka sai kovaa kritiikkiä taktiikastaan selostajilta. Paria kierrosta myöhemmin koko muu porukka tuli vaihtamaan renkaansa, pois lukien Webber joka jäi radalle vielä kahdeksi kierrokseksi ja putosi kuudenneksi kun palasi renkaan vaihdosta.
Kärjessä paahtoi laulajasaksalainen Vettel kierrokselle 26 asti kunnes ajautui ulos ja hiekalle kun Red Bullin vasenetujarru vaurioitui. Näin Vettelin huono tuuri sai jatkoa. Button siirtyi nyt kärkeen ja yllätys kakkosena oli Robert Kubica, jonka jälkeen olivat Massa, Alonso, Webber, Hamilton. Sekä Webber että Hamilton olivat kahden pysähdyksen taktiikalla kun taas Ferrarit olivat yhdellä pysähdyksellä. Hamilton ja Webber putosivat varikko käyntiensä jälkeen kauas Ferrareista mutta ajoivat kilvan nopeimpia kierroksia ja ottivat Ferrarit kiinni. Mutta sekä Hamiltonin että Webberin kova ajo oli saanut aikaan sen että renkaat olivat kärsineet tästä ja paras isku oli jo pois. Tästä syystä ainoastaan Button oli irronut tästä ryhmästä sijoista 2-7 käytiin kovaa taistelua joka huipentui muutama kierros ennen maalia. Hamilton lähti painostamaan Alonsoa ja Webber seurasi tilannetta. Mutkan jarrutukseen tultaessa Webber jarrutti auttamattomasti liian myöhään ja törmäsi Hamiltonin perään. Näin Alonso pääsi pälkähästä ja myös Rosberg hyötyi tilanteesta ohittaen sekä Webberin ja Hamiltonin. Webber joutui menemään varikolle ja putosi lopulta yhdeksänneksi. Hamilton pystyi jatkamaan ja sijoittui kuudenneksi. Kärki kolmikon sijat pysyivät ja he ajoivat maaliin järjestyksessä Button, Kubica, Massa. Kovalainen oli lopulta 13 kaksi kierrosta kärkeä jääneenä.
Joten näin Ladakin pääsi ensimmäistä kertaa F1-historiassa palkinto pallille, vaikkakin vain sponsori, mutta maasta se pienikin ponnistaa tjsp.
Näin päättyi tämä huippu jännittävä kilpailu Albert parkissa, Melbournessa. Seuraavan kerran tuhannet hevosvoimat päästetään irti Malesiassa Kuala Lumpurissa. Kuka voittaa silloin? Kuka joutuu pettymään? Saako Heikki ensimmäiset pisteensä? Vieläkö Vettel on aika-ajossa ylivoimainen?
Itse kisaan lähdettiin pienen sateen siivittämänä ja Lotuksen Jarno Trullin auto työnnettiin ennen kisan alkua takaisin varikko boksiin hydraliukka ongelman takia.
Ja tutuksi tulleeseen tapaan Vettel lähti matkaan kuin tykin suusta ja piti kärki paikkansa ensimmäiseen mutkaan tultaessa. Alonso ja Shumi kolaroivat ensimmäisessä mutkassa ja tipahtivat joukon hännille. Schumacher joutui lopulta tulemaan sisään koska hänen etusiipensä sai osuman ja särkyi. Myös Kamui Kobayashin etusiipi hajosi ensimmäisen kierroksen aikana ja hän ajautui rajusti ulos osui myös Nico Hulkenbergin autoon. Molemmat keskeyttivät ja turva-auto tuli radalle muutaman kierroksen ajaksi.
Rata alkoi kuivua nopeasti kun turva-auto poistui radalta ja ensimmäisenä renkaan vaihtoon tuli Button joka sai kovaa kritiikkiä taktiikastaan selostajilta. Paria kierrosta myöhemmin koko muu porukka tuli vaihtamaan renkaansa, pois lukien Webber joka jäi radalle vielä kahdeksi kierrokseksi ja putosi kuudenneksi kun palasi renkaan vaihdosta.
Kärjessä paahtoi laulajasaksalainen Vettel kierrokselle 26 asti kunnes ajautui ulos ja hiekalle kun Red Bullin vasenetujarru vaurioitui. Näin Vettelin huono tuuri sai jatkoa. Button siirtyi nyt kärkeen ja yllätys kakkosena oli Robert Kubica, jonka jälkeen olivat Massa, Alonso, Webber, Hamilton. Sekä Webber että Hamilton olivat kahden pysähdyksen taktiikalla kun taas Ferrarit olivat yhdellä pysähdyksellä. Hamilton ja Webber putosivat varikko käyntiensä jälkeen kauas Ferrareista mutta ajoivat kilvan nopeimpia kierroksia ja ottivat Ferrarit kiinni. Mutta sekä Hamiltonin että Webberin kova ajo oli saanut aikaan sen että renkaat olivat kärsineet tästä ja paras isku oli jo pois. Tästä syystä ainoastaan Button oli irronut tästä ryhmästä sijoista 2-7 käytiin kovaa taistelua joka huipentui muutama kierros ennen maalia. Hamilton lähti painostamaan Alonsoa ja Webber seurasi tilannetta. Mutkan jarrutukseen tultaessa Webber jarrutti auttamattomasti liian myöhään ja törmäsi Hamiltonin perään. Näin Alonso pääsi pälkähästä ja myös Rosberg hyötyi tilanteesta ohittaen sekä Webberin ja Hamiltonin. Webber joutui menemään varikolle ja putosi lopulta yhdeksänneksi. Hamilton pystyi jatkamaan ja sijoittui kuudenneksi. Kärki kolmikon sijat pysyivät ja he ajoivat maaliin järjestyksessä Button, Kubica, Massa. Kovalainen oli lopulta 13 kaksi kierrosta kärkeä jääneenä.
Joten näin Ladakin pääsi ensimmäistä kertaa F1-historiassa palkinto pallille, vaikkakin vain sponsori, mutta maasta se pienikin ponnistaa tjsp.
Näin päättyi tämä huippu jännittävä kilpailu Albert parkissa, Melbournessa. Seuraavan kerran tuhannet hevosvoimat päästetään irti Malesiassa Kuala Lumpurissa. Kuka voittaa silloin? Kuka joutuu pettymään? Saako Heikki ensimmäiset pisteensä? Vieläkö Vettel on aika-ajossa ylivoimainen?