Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Kai määki sitte oon joku amerikkalainen? ikinä kun hion ei ole suojaimia. ja harvoin on hitsatessakaan. oisha ne tietty hyvä pitää.
autoton.. vielä
En varmasti ensimmäinen joka sulle huomauttaa vaan kyllä sen vanhempana tiiät ja muistat että mitä suojaimia pitää tai olisi pitäny käyttää milloinkin, meinaan monenlaista voi tapahtua, ja vahingon seuraus voi olla elinikäinen tai pidempikin...jaasu kirjoitti:oisha ne tietty hyvä pitää.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Kyllä sitä ensimmäistä rälläkän lastua silmästä poistaessa varmaan tyhmempikin jo älyää jotain. Jos ei tajua niin ei tule koskaan tajuamaankaan. Evoluutio karsii kyllä heikoimmat pois ennemmin tai myöhemmin. Btw. silmään uponneet pienet vierasesineet PORATAAn pois sairaalassa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Itse olen aina äärivarovainen
Hitsaamisestakaan en pidä yhtään kun kipinöitä lentelee. Onneksi Ladani on niin hyvin suojattu
ruosteelta että ei ole tarvinnut ja tod.näk ei tarvitse lähitulevaisuudessakaan sitä hitsailla!

ruosteelta että ei ole tarvinnut ja tod.näk ei tarvitse lähitulevaisuudessakaan sitä hitsailla!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
kyllähä tuota on monesti mainittu. No onneksi hyvin harvoin käytän rälläkkää, hitsiä enemmän. kyllä hitsistä jo olen oppinut sen verran että laseja ois hyvä käyttää. silmät on kahesti "palanu"
Ja melkein kaikki hitsaukset semmosia että maskin kanssa ei sovi olemaan. sillon on maski ku maskia voi pitää.
Ja melkein kaikki hitsaukset semmosia että maskin kanssa ei sovi olemaan. sillon on maski ku maskia voi pitää.
autoton.. vielä
Voi v*ttu että on kova jätkä.jaasu kirjoitti:ikinä kun hion ei ole suojaimia.

Lada - Lähtöö ku talakkari liukkaalta katolta
No voi V*ittu ku en ole sanonu että olisin kova jätkä.
Johan minä sanoin että ois hyvä käyttää..
Johan minä sanoin että ois hyvä käyttää..
autoton.. vielä
Seuraavana fiksailuna on varmaan tuulilasin koristelistan vaihtaminen. Se täytyy kyllä vaihtaa varmaan keväämmällä.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Äsken tekemisen puutteessa vetelin yamahan sähköt loppuun,siinä oliki hommaa 

autoton.. vielä
Jokari kirjoitti:silmään uponneet pienet vierasesineet PORATAAn pois sairaalassa...
Sitä voi kuvitella miltä se tuntuu on kuulemma aika ikävän tuntunen tilanne

Vain kahesti ?? Ei sillä ei sekään mikään mukava tunne ole kun yöllä herää, että mitä helv...jaasu kirjoitti:kyllä hitsistä jo olen oppinut sen verran että laseja ois hyvä käyttää. silmät on kahesti "palanu"

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Joskus olen rälläköiny ilman laseja, kerran sitten lensi raudanpala silmään ja siinä olikin tarpeeksi opetusta(
), vaikka aika monta kertaa sujui hyvin ilman mitään. Kuulosuojaimet on kuitenkin aina päässä.
Hitsausta tulee joskus harrastettua ilman suojalasia. Maski on päässä, mutta lasi ylhäällä ku ei ole kurkistusaukkoa potassa.
Pieni luonnossa, mutta suuri silmässä. Mitään ei onneksi käyny, silmä oli vähän punainen jonkin aikaa. Pakoputkea katkaisin ja ajattelin että "näin pieni ole ku turauttaa poikki..."

klikkaamalla isompi
Tekemisen puutteessa ajattelin yrittää moottorisahan maalausta, entiset maalit kun on kovin kuluneet. Varastossa oli myös jobu junior vuodelta ~1955 joka muutaman tahdin jo kävi, mutta sitten löi vauhtipyörän kiilan poikki niin kannoin takaisin varastoon ku oli ainoa kiila. Sytytys varmaan aikasella niin löi takaisin.

Hitsausta tulee joskus harrastettua ilman suojalasia. Maski on päässä, mutta lasi ylhäällä ku ei ole kurkistusaukkoa potassa.
Pieni luonnossa, mutta suuri silmässä. Mitään ei onneksi käyny, silmä oli vähän punainen jonkin aikaa. Pakoputkea katkaisin ja ajattelin että "näin pieni ole ku turauttaa poikki..."

klikkaamalla isompi
Tekemisen puutteessa ajattelin yrittää moottorisahan maalausta, entiset maalit kun on kovin kuluneet. Varastossa oli myös jobu junior vuodelta ~1955 joka muutaman tahdin jo kävi, mutta sitten löi vauhtipyörän kiilan poikki niin kannoin takaisin varastoon ku oli ainoa kiila. Sytytys varmaan aikasella niin löi takaisin.
Sain itsekkin kerran metallinpalan silmään, onneksi lähti räpyttelemällä pois!
Tee siihen moottorisahaan itse uusi vauhtipyörän kiila! Minä tein itse vanhaan Aspera merkkiseen nelitahti ruohonleikkurin moottoriin sen kiilan itse!
Viila vaan käteen ja viilaamaan!
Tee siihen moottorisahaan itse uusi vauhtipyörän kiila! Minä tein itse vanhaan Aspera merkkiseen nelitahti ruohonleikkurin moottoriin sen kiilan itse!
Viila vaan käteen ja viilaamaan!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Minä oon tehnyt kiiloja rautanauloista. Viilaamista ja hiomista niin hyvä tulee.
Tuohon silmien palamiseen,palovat kummallakin kerralla niin pahasti,että sairaala reissu tuli ja sieltä sitten optikolle.
Tuohon silmien palamiseen,palovat kummallakin kerralla niin pahasti,että sairaala reissu tuli ja sieltä sitten optikolle.
autoton.. vielä
Pultista sahattiin ja viilattiin Zyndapp-mopon ensiövetorattaaseen kiila.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Löysin kerran metsästä Zundapp mopon tai moottoripyörän osia...
Joku pelti ilmeisesti siihen kylkeen ja täysin lahon takalokarin.
Samaisesta talomme takametsästä löytyy edelleen Pobedan oikea etulokasuoja ja oikea takalokasuoja sekä jonkun muun samanikäisen
auton kolaroitu etulokari. Niin ja myös rikkonainen pölykapseli.
Kotiin olen sieltä kantanut:
1 takamoottorisen Fiatin ilmeisen ehjä vaihdelaatikko ( tallessa edelleen ja myytävänä jos kiinnostaa! )
2 takamoottorisen Fiatin moottorin osia öljypohja flekti öljypumppua ja öljytikku ... Näistä tallessa on enää vain öljypumpun putki
3 Continental rikkijarrutettu ristikudosrengas. Nätti kukkapenkin ympärillä!
4 Ladan täysin ehjä muovinen työkalurasia ( 2101 se on nyt minun autossani! )
5 Luultavasti jonkin 50 luvun eurooppalaisen Fordin etuvilkku
Muuta rojua mitä sieltä löytyy:
Kuorma-auton polttoainetankki ( todella vanha ja pohjaa ei enää edes ole )
Jotain pakoputkea
Vanha pienikokoinen autonvanne.
Osa näistä tavaroista oli ja on edelleen vuosikymmenien metsäsäilytyksen jälkeen entisöitävässä kunnossa!!
Joku pelti ilmeisesti siihen kylkeen ja täysin lahon takalokarin.
Samaisesta talomme takametsästä löytyy edelleen Pobedan oikea etulokasuoja ja oikea takalokasuoja sekä jonkun muun samanikäisen
auton kolaroitu etulokari. Niin ja myös rikkonainen pölykapseli.
Kotiin olen sieltä kantanut:
1 takamoottorisen Fiatin ilmeisen ehjä vaihdelaatikko ( tallessa edelleen ja myytävänä jos kiinnostaa! )
2 takamoottorisen Fiatin moottorin osia öljypohja flekti öljypumppua ja öljytikku ... Näistä tallessa on enää vain öljypumpun putki
3 Continental rikkijarrutettu ristikudosrengas. Nätti kukkapenkin ympärillä!
4 Ladan täysin ehjä muovinen työkalurasia ( 2101 se on nyt minun autossani! )
5 Luultavasti jonkin 50 luvun eurooppalaisen Fordin etuvilkku
Muuta rojua mitä sieltä löytyy:
Kuorma-auton polttoainetankki ( todella vanha ja pohjaa ei enää edes ole )
Jotain pakoputkea
Vanha pienikokoinen autonvanne.
Osa näistä tavaroista oli ja on edelleen vuosikymmenien metsäsäilytyksen jälkeen entisöitävässä kunnossa!!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967