Nappis uuteen kotiin

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
pekkaolavi

Re: Nappis uuteen kotiin

Viesti Kirjoittaja pekkaolavi »

Joo kyllä kovaan hintaan...

Olen kyllä varautunut aukaisemaan koneen... mutta täytyyhän sitä kokeilla...
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä
Lada 1200L vm 86
pekkaolavi

Jaa että tällaiset kommentit....
Lada 1200L vm 86
Jimsgarage

Viesti Kirjoittaja Jimsgarage »

Moro,

Onko projekti edistynyt? Oletko ottanut sylinterikannen jo irti tai saanut koneen muuten pyörähtämään?

- Jim
'69 IC Jupiter 2K MR-kilpinen
pekkaolavi

En ole ehtinyt nappiksen kimppuun... Sen verran että olen yrittänyt litkun avulla saada pyörähtään. Eipä ole liikahtanutkaan, liekö venttiilit jumissa tai jotain. Purkuhommiin ehdin ehkä lauantaina, eli projekti etenee hitaanlaisesti.
Lada 1200L vm 86
pekkaolavi

Tänään otin kannen auki. Moottori pyörii nyt eli varmaan venttiilit jumittaneet.
Ruiskuttamani litkut ovat pehmentäneet mäntien päällä olleen karstan ja poistin karstan varovasti ettei kaikki paskat mene kanaviin.

Muuten sylinterin seinämät näyttää olevan ihan ok kunnossa. Laitoin mäntien päälle öljyt, näkee kuinka männänrenkaat vuotaa mutta en aio tehdä muuten koneelle mitään.

Tossa kuvaa lohkosta....

Kuva

Kuva

Sitten kannen kimppuun. Tosiaan varmaan venttiilit jumissa ja niiden purku ja kokoaminen.
ONKO TÄHÄN JOTAIN VINKKEJÄ?

Tässä kuvaa kannesta...

Kuva

Onko jotain vinkkiä venttiilien karstanpoistoon?

Näyttää olevan kameran päivämäärä päivän pielessä... Mitenhän senkin saisi aikaan...
Lada 1200L vm 86
pikku-maukka

Viesti Kirjoittaja pikku-maukka »

polttoöljyllä voi koittaa noita venttiilejä liuottaa, karstaa sen vähintään pitäisi niistä irrottaa en ole sit ihan varma että, tnkeutuuko venttiilien ja seetejen väliin miten hyvin.
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
pekkaolavi

Nyt irroitin keinuvivut jousineen.

Suihkutin venttiileihin ruosteenirroitusainetta kun ei muutakaan ollut, siis sylinterin puolelle. Jos sitten suihkis vähän imu- ja pakokanaviinkin. Jos sais lainaksi puristinta niin voisi irroittaa venttiilit ja hioa ne. Sitten voisikin alkaa kasaamaan...

Sitten tarvis vinkkejä miten saa jakoketjun ajoitukset kohdalleen? Siis kone on paikoillaan ja kampiakselin ajoitusmerkkiähän ei näy. En viitsis purkaa jäähdytintä ja maskia ja kaikkea että sais merkin näkyviin. Eli onko jotain kikka kolmosta jolla tästä selviäis ilman lisäpurkua?
Lada 1200L vm 86
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ajotusmerkit löytyy jakopään kopasta ja hihnapyörästä -> http://www.ladakerho.fi/info/muut/kuvat/hihnapyora.jpg

Sieltä vaan nollamerkkiin ja yläkerta kohdalleen (siellähän ne merkit on ilmeiset)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
pekkaolavi

Kiitos niinhän se onkin. Tosta hommasta sit varmaan selviän helposti.

Mistähän sais virranjakajaan hienosäätömutterin, nyt on joku pultti ja aluslevy viritelmä!
Lada 1200L vm 86
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

pekkaolavi kirjoitti:Mistähän sais virranjakajaan hienosäätömutterin, nyt on joku pultti ja aluslevy viritelmä!
No ei siinä kyllä alunperinkään mitään hienosäätömutteria ole, se normaalikiinnityshän on juurikin mallia aluslevy mutterin alla.
Jokari

^^ Samalla tavallahan se "hienosäätö"jakajakin jakaja tulee kiinni jos sitä tässä haettiin :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

pekkaolavi

Joo näinhän se näyttääkin olevan. Noissa korjausoppaista puhutaan jostain hienosäätö- tai oktaanisäätöruuvista jollaista ei tossa näytä olevan.

Muuten siinä virranjakajassa lukee Hungarian, että onko nuo tosiaan tehty Unkarissa!
Lada 1200L vm 86
Jokari

Unkarissa ja ex. Tsekkoslovakiassa on tehty paljon alkuperäisiä Ladan sähköosia, jakajaa, umpioita, sulakerasioita, syttyosia, releitä sun muita...

pekkaolavi

Jokari kirjoitti:Ajotusmerkit löytyy jakopään kopasta ja hihnapyörästä -> http://www.ladakerho.fi/info/muut/kuvat/hihnapyora.jpg

Sieltä vaan nollamerkkiin ja yläkerta kohdalleen (siellähän ne merkit on ilmeiset)
Tohon vielä että luin korjausoppaasta että hihnapyörän 0-merkki tarkoittaisi sitä että 4.sylinteri on ykk:ssa. Ymmärsin että kampiakselin merkissä 1.sylinteri olisi ykk:ssa.

Olenko ymmärtänyt asian ihan väärin? Miten se vaikuttaisi ketjun ajoituksen säätöön?
Lada 1200L vm 86
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Molemmat oikein. Kuten siitä avonaisesta moottoristasi näet, niin sekä ykkösen että nelosen männät ovat yläkuolokohdassaan yhtäaikaa kun se merkki on kohdallaan.
Vastaa Viestiin