Sivu 3/4
Re: lämmityslaite
Lähetetty: 8.1.2012 21:08
Kirjoittaja jta
Lähinnä lähtisin tarkisteleen että onhan vaijerit kiinni vivuissa.
Re: lämmityslaite
Lähetetty: 8.1.2012 22:05
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Onkohan tuolla viimeisimmässä kysymyksessä kyseessä 2107 vai 2105 kojelauta. Vaijerikiinnitykset on toki hyvä tarkastaa, mutta myös se, että ovatko sivusuulakkeisiin menevät kanavat kunnolla kiinni lämppärikotelossa. Usein ovat irti tai ainakin huonosti kiinni. Ja silloin ei sivusuulakkeille tule mitään henkäystä. Eikä paine tahdo sinne riittää muutenkaan. Varsinkin jos jalkatilaan ohjataan lämpöä.
Re: lämmityslaite
Lähetetty: 8.1.2012 23:34
Kirjoittaja Anttu
joo siis kyseessä on vm 1997 2107.
Ei kait siitä muutaku kurkistaan vipujen taakse. Helpoin tapa päästä näihin käsiksi on suoraan hanskalokeron alta vai?
Re: lämmityslaite
Lähetetty: 9.1.2012 0:14
Kirjoittaja KSE 1995
Anttu kirjoitti:joo siis kyseessä on vm 1997 2107.
Ei kait siitä muutaku kurkistaan vipujen taakse. Helpoin tapa päästä näihin käsiksi on suoraan hanskalokeron alta vai?
Tämä on kyllä julkaistu mittarin irroittaminen osiossa, mutta voi soveltaa myös vipujen taakse kurkistamiseen. Samalla näet sivuilmakanavien kulun ja ovatko ne paikoillaan.
Toimi näin:
1. Irroita ruuvi muovikilven takaa (muistaakseni siinä on vain tuulilasi-symboli).
2. Vedä varovasti mittaritaulua ulospäin.
3. Lämmityslaitteen vivut mahtuvat kyllä tulemaan aukoistaan, mutta aukkoja voi vähän ruuvitalttaa apuna käyttäen vääntää. Kolmesta vivusta kun yksi pakkaa aina ottamaan reunoihin kiinni.
4. Irroita lämmityslaitteen katkaisijan johdot. Muista järjestys kun kokoat takaisin. Väärästä järjestyksestä ei ole muuta haittaa kuin se, että puhallin ei toimi tai I- ja II-nopeus toimivat väärässä järjestyksessä.
5.Varsinaisen mittariston oikeassa yläreunassa on jousirauta, jota pitää painaa alaspäin jotta mittaristo tulee lisää ulos.
6. Irroita ensimmäinen johtonippu sekä trippimittarin vaijeri. Vaijerista mutteri irti ja työnnät vaijerin kojelaudan sisään.
7. Irroita nopeusmittarin vaijeri. Onnistuu kyllä käsikopelolla.
8. Vedä mittaristoa lisää oikealle ja ulos, niin pääset loppuihin johtoihin käsiksi.
9. Mittaristo lähtee parhaiten pois kun sitä hieman vetää oikealle ja ulos samalla hieman kallistaen eteen päin.
10. Kokoa päinvastaisessa järjestyksessä. Trippimittarin vaijeri kannattaa ohjata reiästään ja lukita kevyesti mutterilla heti kun se reikään ylettyy. Muuten se aina katoaa kojelaudan sisälle työn eri vaiheissa.
Re: lämmityslaite
Lähetetty: 9.1.2012 13:02
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Toimiiko tuo edellinen ohje myös 2107 -mittariston irrottamiseen? 2105 -mittaristo kyllä lähtee helposti irti noilla ohjeilla.
Re: lämmityslaite
Lähetetty: 9.1.2012 23:46
Kirjoittaja KSE 1995
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Toimiiko tuo edellinen ohje myös 2107 -mittariston irrottamiseen? 2105 -mittaristo kyllä lähtee helposti irti noilla ohjeilla.
Ohje on nimenomaan 2107:aan.
Re: lämmityslaite
Lähetetty: 10.1.2012 11:49
Kirjoittaja MattaLada
Itselläni on 90vm 2105 ja se ei oikeestaan ollenkaa puhalla tuulilasille,sivulaseille 2-asennossa ihan ok,, ja vaikka ois ajossa niin lämpöviisari nousee vaan viisarin yli toisiks alomman viivan.. puol syylärin pahvilla peitettynä! Missäköhän lie vika..Aikasemmin kyselin myös siitä Valojen vilkkumisesta,ja laturin säädin vaihettiin-valot vilkkuu enää vaan harvoin,lataus viisarikin vaan enää vilkkujen tahtiin

Re: lämmityslaite
Lähetetty: 10.1.2012 15:31
Kirjoittaja Mikis
Minulla tulee kyllä lämmintä ja toimii hienosti, mutta usein joutuu konepellin avaamaan ja mennä vääntelemään lämmityslaitteen sulaketta, ottaa huonosti kontaktia. Auto on: Lada, 2105, vm. -90, 1200S. Mutta missä asennossa vipujen pitää olla, että tulee Max. kuumaa? Minulla on 3 vipua, kaksi lämmölle ja alin vipu on -tuulilasi-sivuikkuna-.
Re: lämmityslaite
Lähetetty: 10.1.2012 21:21
Kirjoittaja jta
MattaLada kirjoitti:Itselläni on 90vm 2105 ja se ei oikeestaan ollenkaa puhalla tuulilasille,sivulaseille 2-asennossa ihan ok,, ja vaikka ois ajossa niin lämpöviisari nousee vaan viisarin yli toisiks alomman viivan.. puol syylärin pahvilla peitettynä! Missäköhän lie vika..Aikasemmin kyselin myös siitä Valojen vilkkumisesta,ja laturin säädin vaihettiin-valot vilkkuu enää vaan harvoin,lataus viisarikin vaan enää vilkkujen tahtiin

Kun kerta ei koneen lämmöt nouse niin todennäkösesti termostaatti juminu auki.
Re: lämmityslaite
Lähetetty: 11.1.2012 23:56
Kirjoittaja KSE 1995
Mikis kirjoitti:Mutta missä asennossa vipujen pitää olla, että tulee Max. kuumaa? Minulla on 3 vipua, kaksi lämmölle ja alin vipu on -tuulilasi-sivuikkuna-.
Sinisellä säädetään ilmavirtaa, punaisella lämpötilaa. Eli max ilmavirta ja lämpö tulee kun molemmat ovat täysin auki. Normaalisti riittänee, että vivut ovat puolivälissä.
Tärkeintä on muistaa, että sinisen pitää olla auki, jotta ilmaa virtaa kabiiniin. Punaisella säädellään kuinka paljon ilmamäärään päästetään lämpöä.
Re: lämmityslaite
Lähetetty: 13.1.2012 11:14
Kirjoittaja Mikis
Tuo oli enemmän kuin hieno juttu kuulla. Värit ovat vaan häipyneet aikapäiviä sitten. Eli kumpi on sininen ja kumpi punainen?
Re: lämmityslaite
Lähetetty: 13.1.2012 18:29
Kirjoittaja jouniu
Punanen on ylimmäinen ja sinine on keskimmäinen
Re: lämmityslaite
Lähetetty: 15.1.2012 14:53
Kirjoittaja Mikis
Okay. Onko mahdollista muuttaa puhalluksen suuntaa, kun alkuperäisesti pyörii siis hantin suuntaan, voiko sen muuttaa pyörimään kuskin suuntaan, että kuskin puoli aukeaisi paremmin huurusta?
Re: lämmityslaite
Lähetetty: 25.2.2012 0:06
Kirjoittaja Anttu
Nyt se sitte tapahtu. Motarilla 100 lasissa, huono ajokeli ja auto täyttyy höyrylllä. Lämppärin hana rupes vuotaan ku viimestä päivää. Syyläriin tuli hirveet paineet ja näytti olevan öljyt ja vedet sekasin paisuntasäiliös.
...Mitä v*ttua? Kannentiiviste? Vaiko mikä paskana ?
Re: lämmityslaite
Lähetetty: 25.2.2012 16:42
Kirjoittaja mikko412
jos vellit sekasin ni kansipahvi palanu, melkoisella todennäköisyydellä
