Sivu 3/10

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 3.9.2009 10:52
Kirjoittaja START
se nyt sitten riippuu monestakin asiasta. mitä haetaan takaa?

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 3.9.2009 11:06
Kirjoittaja ralli lada
Kyllähän tuo kuulostaa jo paljon paremmalta.
Mikä ahdin tähän muuten on tulossa?

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 3.9.2009 15:53
Kirjoittaja Peltzi_jr
Ahtimia olis kaks vaihtoehtoa
garrett T3/4r
garrett 25
Luultavasti tohon tulee sit paikoilleen toi 25. en hae mitään tuhannen kiekan piikkiä vaan vähän laajempaa nautintoa tosta ahtimesta.

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 4.9.2009 9:56
Kirjoittaja Peltzi_jr
Tänään alkais sitten itse rakentaminen! vähä olutta kaupasta ja ei muuta ku kokoamaan. Ensi pöyryt otetaan mahdollisuuksien mukaan sunnuntaina! Tuli hommattua ns. dyno tonne hallille. keltaisesta pörssistä löytää vaikka mitä ku aikansa ettii...
Ei muuta ku läppäri mukaan hallille ja koklaamaan. Tavoite olis sellanen 120-140hp ja laillisissa puutteissa 100hp.
Paljonko noista ladan koneista uskaltaa repiä irti? Laakerit on vahvistetut koko koneessa, että sitä osin ei ole vakio kone.
Männät vaihtu eilen ja puristuksiksi tuli nyt sellanen kuin 7,8:1. Mielestäni aika toimiva puristus suhde. ei ehkä alhalta liiku kunnolla mutta tuntuupahan piikki enemmän. Nyt on vielä megan säädöt hakusessa mutta kyllä ne sieltä sitten löytyy.

Pistän kuvia rassista ens viikon alkupuolella jos vaikka jollain kiinnostaa nähdä se....

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 4.9.2009 13:36
Kirjoittaja START
kyllä kai niistä yli 200heppaa saa jos seokset ja sytkä pysyy järkevänä. jos siis männät on hyvät. ladan männät tahtoo olla se heikoin lenkki, myös kannentiiviste saattaa olla ongelma, mutta tuo 1700 tiiviste on jo aika hyvä. kestoa parantaa kun vahvike hitsaa vesikanavia.
melkeen 200 heppaa otetaan poratuista 1700 myllyistä rallissa (vaparina)
ei muutakun sen verta painetta kun se hyrrä hyvin työntää (eikös t25 toimi n1,2bariin?) ja korjaa mistä hajoaa

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 4.9.2009 15:03
Kirjoittaja Mäntä
Ihan mielenkinnon vuoksi kysyn.. Paljonko tuollaiset diesel Opelin männät painaa verrattuna vakio mäntiin?

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 4.9.2009 17:33
Kirjoittaja Peltzi_jr
Mäntä kirjoitti:Ihan mielenkinnon vuoksi kysyn.. Paljonko tuollaiset diesel Opelin männät painaa verrattuna vakio mäntiin?
enpä oo punninnu. mut nuin näppituntumalla ei ole paljoakaan painoeroa. ja mitä nyt on tullu turboteltua vehkeitä niin noi tiisseli männät on toiminu ainaki tähän päivään asti erinomaisesti.

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 4.9.2009 20:40
Kirjoittaja Peltzi_jr
Nyt iski pikku puluma! Autostani oli pöllitty ratin "viikset". jos vaan joku kehtaa kertoa että mitkä värit tulee minnekkin viiksiin kiinni. vai kannatteeko mun vaihtaa koko johdot ja viikset 2107sta tohon! ja virta lukon pohjan johdotuksen haluaisin tietää. mikä väri tulee minnekkin. tai vaikka kuva josta ilmenee johtojen järjestys. ja sit tankin päälle tulevat kaksi johtoa... kumpi tulee kumpaan, kertoa voi vaikka että kumpi tulee takapenkkien puolelle ja kumpi takavalojen puolelle.
Voi olla että teen niin että irrotan virtalukon ja viikset johtoineen ja toivon että johtojen väri on sama 2101 ja 2107 malleissa.

Kyllä tää on rankkaa omistaa projekteja

Lähetetty: 4.9.2009 21:42
Kirjoittaja Jusu
Minä ainakin laitoin 2107:sta viiksipakan nappikseen eikä siinä tarvinnut mitään värejä miettiä, johdoissa kun on liittimet mittariston takana.

Hakuohjelmalla mahtaa löytyä useampi topiksi noista virtalukon johdoista.

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 5.9.2009 11:00
Kirjoittaja Peltzi_jr
onko se liitin kuinka piilossa siellä mittariston takana? kun tosta oli katkottu johdot eikä ainakaan näkyvillä ollu liitintä.

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 5.9.2009 17:45
Kirjoittaja Jusu
Sen verran hyvin piilossa että mittaristo on otettava irti, ei niihin muuten käsiksi pääse. Liittimiä on sitten yhteensä kolme.

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 5.9.2009 21:19
Kirjoittaja Peltzi_jr
tarvinko mä muuten katin tohon vehkeeseen ku vaihdan ton motin. ei muistaakseni tarvi mutta jos jollain on fakta tietoa niin saa kertoa!

Sain nyt perussähköt pelaamaan niinku niiden kuuluu pelaakki. Ensi pöyryt siirtyy nyt viikolla or so kun on keskityttävä perheeseenki välillä.
nappis saa kohta hieman hiekkaa pelleillensä ja sen jälkeen alkaa kova paikkailu niiltä osin mitä tarvii, väriksi olen valinnut tollasen metallinhohto possu punaisen ja vanteiksi ajattelin jotain 14-15" huulialuja.
bilsteiniä ja silikonipuslaa alustalle sekä kaikki pallonivelet uusiksi. jarruja sen verran että honda crx jäähdytetyt levyt eteen ja taakse vahvemmat sylinterit. laakeroitu simpukka tossa onneksi oli jo paikoillaan niin ei sitä tarvi alkaa rassaan.
Umpiot oli jo vähän haalistuneet joten ne joko kromataan uudestaan tai joku saa myydä mulle sellaset halvalla. kiinnityksestä sen verran että kun on ottanu umpion kromikehän hukkaan niin miten se lähtee se itse umpio siitä irti. joku kerto että pyöräyttää vähän ja vetää niin lähtee mut ku ei pyöri vaikka pitäis.

Niin ja perän väleistä sen verran että kun on toi 1200 perä ja 2107 perä niin onko niissä isoki heitto välityksissä, että joudunko vaihtaan senki?

Hätävilkun sijaintia kans kyselisin ku roikkuu johdot irrallaan mut kytkintä ei ole missään, niin ja se kuuluisa johtojen järjestys.
Turbolle oon tehny sovitteen samalla tavalla kuin -jusu-kin. hieman otin vaan alemmas turbon. kasailu on jotakuinki aluillaan vasta, joten kantsii neuvoa mua välillä etten tuhoa hienoa autoa. kyselen varmasti vielä monista pulmista :lol:

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 5.9.2009 22:09
Kirjoittaja START
ei tarvi kattia. vasta +87 jälkiturbotetut
nappiksen perävälitys on 4.3 ja siinä 2107 on joko 4.1 tai 3.9
ei sillä oikeesti isoa merkitystä ole. mittarivirhettä voi tulla, ja pikkasen enempi kierroksia matka ajossa

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 6.9.2009 11:23
Kirjoittaja Peltzi_jr
START kirjoitti:ei tarvi kattia. vasta +87 jälkiturbotetut
nappiksen perävälitys on 4.3 ja siinä 2107 on joko 4.1 tai 3.9
ei sillä oikeesti isoa merkitystä ole. mittarivirhettä voi tulla, ja pikkasen enempi kierroksia matka ajossa
Juu eli en ala vaihtaan sitä poies. pitäis alkaa vähä perus huoltoa tekeen 1700 koneeseen: pesua, öljyn vaihtoa yms pikku hommaa.
Sinappi pommista nostella 1200 pois kun nyt joutais. kuvia laitan sit ku on aikaa enempi.
Sitä hätä vilkun katkaisijaa vielä että missä sen kuuluisi olla vai onko tossa nappiksessa hätävilikkua ollenkaan.
2107sta kävin vilkun releen just tossa ja summassa kytkin johdot kiinni kun olivat irrallaan miten sattui. kuinkas ollakkaan vilkuthan alkoi pelaamaan.

Re: nappis -78 1200 -> 1700i turbo

Lähetetty: 6.9.2009 12:26
Kirjoittaja START
se on jossain siinä virtalukon alapuolell muistaakseni