Sivu 3/18
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Lähetetty: 9.8.2009 21:36
Kirjoittaja lada 1200s
Kulahtaneesta tuulilasista tulee hyvä vähäksi aikaa kun sen pyyhkäisee jarrunesteisellä rätillä.
Vanha katsastuskikka.
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Lähetetty: 10.8.2009 0:22
Kirjoittaja Flaiman
Katsastukseenkin saatettaisiin keretä menemään nyt maanantaina.
Toinen jarruvalokin alkoi toimimaan kun nyrkillä löin lamppuun. Mukava homma yksin testata milloin jarrulamppu palaa. Laitoin polkimen päälle kiven jonka tuin kahdella laudanpätkällä

Tässä tulee luultavasti olemaan tämän pysäköintipaikka. Harmi kun on nurkan takana niin ettei tieltä meinaa nähdä tätä komeutta.

Lokasuoja on melko tasainen tältä etäisyydeltä katsottuna, lähempää kun katsoo niin möykkyjä vähän jo näkyy. Ei pahoja kumminkaan.
Vararenkaankotelossa olleen reiän pakkelointi ja maalaus onnistui hyvin. Samalla lähti muutama ruostepilkku ja yksi lommo.
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Lähetetty: 10.8.2009 12:43
Kirjoittaja 'aatee'
Nonni, eiku leimalle vaan ja kovaa ajoa

Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Lähetetty: 10.8.2009 16:14
Kirjoittaja Flaiman
Katsastuksesta meni läpi. Päästöistä ja jarruista meni helposti. Huomautuksia tuli etummaisesta jarruletkusta, joka pitää vaihtaa seuraavaan katsastukseen mennessä. Ajovalon lasista tuli korjauskehotus ja korjausaikaa annettiin 20.8.2009 asti. Pohjaa ei koputellut yhtään. Hitsauksia vilkaisi vain lampulla kaukaa.

Tässä on maalattu bensatankin luukku. Jotain mustaa menin siihen jo sotkemaan. On lähellä hangata yläkulmaan mutta oli niin vaikea säätää että jätettiin tähän.
Kortin saan aikaisintaan syyskuun alussa, joten siihen asti pitää malttaa odotella.
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Lähetetty: 11.8.2009 20:38
Kirjoittaja 'aatee'
Samana päivänä katsastin ton oman nappiksen ja seki meni laakista läpi
Seoksia piti säätää vaan kohilleen pari minuuttia siinä katsastusaseman mittarilla, anto oikein katastus mies rukarin säätöä varten, eikä pahemmin koputeltu tätäkään sano vaan että hyvältä näyttää

Itelle ei tullu mitää korjauskehotuksia tai puutteita tai vikoja ilmi.
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Lähetetty: 11.8.2009 22:46
Kirjoittaja Flaiman
Nyt on kaksi onnellista juuri katsastetuilla Ladoilla
Oli mukava kokemus katsastuksessa. Viereinen auto jäi nosturille kun Ladan kuntoa tuli kaikki hallissa olleet katsastusmiehet katsomaan. Ei niillekään enää mikään jokapäiväinen nähtävyys.
Ei katsastaja luottanut matkamittariin kun jätti lukemat merkkaamatta
Vielä pitäisi helmakotelon kumilista kiinnittää. Netissä ehdoteltiin 3M teippiä, kuulemma kallista mutta hyvää. Ei olllut valmistajan kotisivuilla hintaa.
Tällä hetkellä reikien kohdalla on ilmastointiteipin pätkiä. Kaukaa katsottuna näyttää ruosteelta.
Tässä vielä katsastuksen tulokset
Päästömittaus:
CO: 0,33 , sallittu 3,50
HC: 130 , sallittu 600
CO2: 14,49
O2: 0,92 , sallittu 5,00
Jarrut:
Käyttöjarru, vasen/oikea
1. Akseli 1,8/1,8
2. Akseli 1,3/1,2
Käsijarru 1,4/1,4
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Lähetetty: 11.8.2009 23:09
Kirjoittaja Jokari
Seosruuvia voit kyllä karvan verran kääntää vastapäivään, 0,33 CO on hieman liian vähän isopäästöiselle hyvän käynnin kannalta...
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Lähetetty: 12.8.2009 16:36
Kirjoittaja 'aatee'
Mulla oli vähä enemmä päästöjä, alussa oli ihan päin honkia tosiaakin n 1-2 min säätämisellä saatiin siinä mittarilla:
CO : 2.13 Sallittu 3.50
HC : 580 Sallittu 600
CO2 : 12.28
02 : 2.54 sallittu 5,00
Kaasarina uusi venäjältä tuotu 1700:seen tarkoitettu kaasari ja konekin on 1700cc
On toi HC vähän turhan korkea

Jos tota seosruuvia säätelis vielä, leikkasin tossa ilmanputsarin koteloa pois sillain että koko putsari näkyy, moottorijarrutuksissa saattaa sammua eli saa liikaa ilmaa? ja alhaalta ku polkasee kaasun pohjaa ei tykkää heti kiihtyä, sitten kun kierroksia on jotain 4000rpm niin kiekasee... Tarvii laittaa leikkaamaton kotelo paikoilleen.
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Lähetetty: 12.8.2009 18:16
Kirjoittaja pressa
'aatee' kirjoitti:Tarvii laittaa leikkaamaton kotelo paikoilleen.
Tai ykköskurkulle pikkuisen isompi suutin.
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Lähetetty: 12.8.2009 18:18
Kirjoittaja 'aatee'
Se vois auttaa myös, mutta en kehtaa ruveta kaasaria aukomaan tuntuu yksinkertasemmalta laittaa ei niin hengittävä kotelo.
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Lähetetty: 12.8.2009 19:03
Kirjoittaja Jokari
Ei tuo 1700:n kaasari ole Weberin veroinen, ei lähellekkään että siksi siltä on turha mitään ihmeitä odottaa. Tuo kun on vielä Solexin lisenssillä tehty niin suuttimien löytäminen on hieman hankalaa...
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Lähetetty: 12.8.2009 19:05
Kirjoittaja 'aatee'
En odottakaan, enkä ole ostamassa ihmewebrua ei ole varaa tuhlata sellaisiin.
Kaasari toimii hyvin ajossa ei nyi ja vääntää hyvin alhaalta ajossakin, muuttu huonommaks ku leikkasin sen kotelon, no ihmetellään

Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Lähetetty: 12.8.2009 23:39
Kirjoittaja Mara
'aatee' kirjoitti:muuttu huonommaks ku leikkasin sen kotelon
Aika tarkalla on kyllä säätö, jos se tuohonkin reagoi.
Jos joskus avaat sen kaasarin, kannattaa silloin kyllä se asteen verran isompi suutin sinne vaihtaa.
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Lähetetty: 17.8.2009 14:24
Kirjoittaja Flaiman
Eilen kun taas oltiin Ladalla liikenteessä niin alkoi auton alta nousta savua tai höyryä. Syy ei selvinnyt mutta olisikohan vesisateessa pakoputkeen roiskinut vettä tai sitten pohjaa massatessa on pakoputkeen lentänyt massaa. Tuli myös ilmi ettei tupakansytytin toimi.
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Lähetetty: 17.8.2009 23:46
Kirjoittaja 'aatee'
Tottakai pakoputkessa oleva massa käryää ja vesi höyryää.