VAZ-21072 - 1990 - Lada 1300S "käyttis" - Myyty
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Kulahtaneesta tuulilasista tulee hyvä vähäksi aikaa kun sen pyyhkäisee jarrunesteisellä rätillä.
Vanha katsastuskikka.
Vanha katsastuskikka.
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Katsastukseenkin saatettaisiin keretä menemään nyt maanantaina.
Toinen jarruvalokin alkoi toimimaan kun nyrkillä löin lamppuun. Mukava homma yksin testata milloin jarrulamppu palaa. Laitoin polkimen päälle kiven jonka tuin kahdella laudanpätkällä

Tässä tulee luultavasti olemaan tämän pysäköintipaikka. Harmi kun on nurkan takana niin ettei tieltä meinaa nähdä tätä komeutta.

Lokasuoja on melko tasainen tältä etäisyydeltä katsottuna, lähempää kun katsoo niin möykkyjä vähän jo näkyy. Ei pahoja kumminkaan.
Vararenkaankotelossa olleen reiän pakkelointi ja maalaus onnistui hyvin. Samalla lähti muutama ruostepilkku ja yksi lommo.
Toinen jarruvalokin alkoi toimimaan kun nyrkillä löin lamppuun. Mukava homma yksin testata milloin jarrulamppu palaa. Laitoin polkimen päälle kiven jonka tuin kahdella laudanpätkällä

Tässä tulee luultavasti olemaan tämän pysäköintipaikka. Harmi kun on nurkan takana niin ettei tieltä meinaa nähdä tätä komeutta.


Lokasuoja on melko tasainen tältä etäisyydeltä katsottuna, lähempää kun katsoo niin möykkyjä vähän jo näkyy. Ei pahoja kumminkaan.
Vararenkaankotelossa olleen reiän pakkelointi ja maalaus onnistui hyvin. Samalla lähti muutama ruostepilkku ja yksi lommo.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Nonni, eiku leimalle vaan ja kovaa ajoa 

-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Katsastuksesta meni läpi. Päästöistä ja jarruista meni helposti. Huomautuksia tuli etummaisesta jarruletkusta, joka pitää vaihtaa seuraavaan katsastukseen mennessä. Ajovalon lasista tuli korjauskehotus ja korjausaikaa annettiin 20.8.2009 asti. Pohjaa ei koputellut yhtään. Hitsauksia vilkaisi vain lampulla kaukaa.

Tässä on maalattu bensatankin luukku. Jotain mustaa menin siihen jo sotkemaan. On lähellä hangata yläkulmaan mutta oli niin vaikea säätää että jätettiin tähän.
Kortin saan aikaisintaan syyskuun alussa, joten siihen asti pitää malttaa odotella.

Tässä on maalattu bensatankin luukku. Jotain mustaa menin siihen jo sotkemaan. On lähellä hangata yläkulmaan mutta oli niin vaikea säätää että jätettiin tähän.
Kortin saan aikaisintaan syyskuun alussa, joten siihen asti pitää malttaa odotella.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Samana päivänä katsastin ton oman nappiksen ja seki meni laakista läpi
Seoksia piti säätää vaan kohilleen pari minuuttia siinä katsastusaseman mittarilla, anto oikein katastus mies rukarin säätöä varten, eikä pahemmin koputeltu tätäkään sano vaan että hyvältä näyttää
Itelle ei tullu mitää korjauskehotuksia tai puutteita tai vikoja ilmi.


Seoksia piti säätää vaan kohilleen pari minuuttia siinä katsastusaseman mittarilla, anto oikein katastus mies rukarin säätöä varten, eikä pahemmin koputeltu tätäkään sano vaan että hyvältä näyttää

-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Nyt on kaksi onnellista juuri katsastetuilla Ladoilla
Oli mukava kokemus katsastuksessa. Viereinen auto jäi nosturille kun Ladan kuntoa tuli kaikki hallissa olleet katsastusmiehet katsomaan. Ei niillekään enää mikään jokapäiväinen nähtävyys.
Ei katsastaja luottanut matkamittariin kun jätti lukemat merkkaamatta
Vielä pitäisi helmakotelon kumilista kiinnittää. Netissä ehdoteltiin 3M teippiä, kuulemma kallista mutta hyvää. Ei olllut valmistajan kotisivuilla hintaa.
Tällä hetkellä reikien kohdalla on ilmastointiteipin pätkiä. Kaukaa katsottuna näyttää ruosteelta.
Tässä vielä katsastuksen tulokset
Päästömittaus:
CO: 0,33 , sallittu 3,50
HC: 130 , sallittu 600
CO2: 14,49
O2: 0,92 , sallittu 5,00
Jarrut:
Käyttöjarru, vasen/oikea
1. Akseli 1,8/1,8
2. Akseli 1,3/1,2
Käsijarru 1,4/1,4

Oli mukava kokemus katsastuksessa. Viereinen auto jäi nosturille kun Ladan kuntoa tuli kaikki hallissa olleet katsastusmiehet katsomaan. Ei niillekään enää mikään jokapäiväinen nähtävyys.
Ei katsastaja luottanut matkamittariin kun jätti lukemat merkkaamatta

Vielä pitäisi helmakotelon kumilista kiinnittää. Netissä ehdoteltiin 3M teippiä, kuulemma kallista mutta hyvää. Ei olllut valmistajan kotisivuilla hintaa.
Tällä hetkellä reikien kohdalla on ilmastointiteipin pätkiä. Kaukaa katsottuna näyttää ruosteelta.
Tässä vielä katsastuksen tulokset
Päästömittaus:
CO: 0,33 , sallittu 3,50
HC: 130 , sallittu 600
CO2: 14,49
O2: 0,92 , sallittu 5,00
Jarrut:
Käyttöjarru, vasen/oikea
1. Akseli 1,8/1,8
2. Akseli 1,3/1,2
Käsijarru 1,4/1,4
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Seosruuvia voit kyllä karvan verran kääntää vastapäivään, 0,33 CO on hieman liian vähän isopäästöiselle hyvän käynnin kannalta...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Mulla oli vähä enemmä päästöjä, alussa oli ihan päin honkia tosiaakin n 1-2 min säätämisellä saatiin siinä mittarilla:
CO : 2.13 Sallittu 3.50
HC : 580 Sallittu 600
CO2 : 12.28
02 : 2.54 sallittu 5,00
Kaasarina uusi venäjältä tuotu 1700:seen tarkoitettu kaasari ja konekin on 1700cc
On toi HC vähän turhan korkea
Jos tota seosruuvia säätelis vielä, leikkasin tossa ilmanputsarin koteloa pois sillain että koko putsari näkyy, moottorijarrutuksissa saattaa sammua eli saa liikaa ilmaa? ja alhaalta ku polkasee kaasun pohjaa ei tykkää heti kiihtyä, sitten kun kierroksia on jotain 4000rpm niin kiekasee... Tarvii laittaa leikkaamaton kotelo paikoilleen.
CO : 2.13 Sallittu 3.50
HC : 580 Sallittu 600
CO2 : 12.28
02 : 2.54 sallittu 5,00
Kaasarina uusi venäjältä tuotu 1700:seen tarkoitettu kaasari ja konekin on 1700cc
On toi HC vähän turhan korkea

-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Tai ykköskurkulle pikkuisen isompi suutin.'aatee' kirjoitti:Tarvii laittaa leikkaamaton kotelo paikoilleen.
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Se vois auttaa myös, mutta en kehtaa ruveta kaasaria aukomaan tuntuu yksinkertasemmalta laittaa ei niin hengittävä kotelo.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Ei tuo 1700:n kaasari ole Weberin veroinen, ei lähellekkään että siksi siltä on turha mitään ihmeitä odottaa. Tuo kun on vielä Solexin lisenssillä tehty niin suuttimien löytäminen on hieman hankalaa...
Viimeksi muokannut Jokari, 12.8.2009 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
En odottakaan, enkä ole ostamassa ihmewebrua ei ole varaa tuhlata sellaisiin.
Kaasari toimii hyvin ajossa ei nyi ja vääntää hyvin alhaalta ajossakin, muuttu huonommaks ku leikkasin sen kotelon, no ihmetellään
Kaasari toimii hyvin ajossa ei nyi ja vääntää hyvin alhaalta ajossakin, muuttu huonommaks ku leikkasin sen kotelon, no ihmetellään

-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Aika tarkalla on kyllä säätö, jos se tuohonkin reagoi.'aatee' kirjoitti:muuttu huonommaks ku leikkasin sen kotelon

Jos joskus avaat sen kaasarin, kannattaa silloin kyllä se asteen verran isompi suutin sinne vaihtaa.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Eilen kun taas oltiin Ladalla liikenteessä niin alkoi auton alta nousta savua tai höyryä. Syy ei selvinnyt mutta olisikohan vesisateessa pakoputkeen roiskinut vettä tai sitten pohjaa massatessa on pakoputkeen lentänyt massaa. Tuli myös ilmi ettei tupakansytytin toimi.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Lada 21072 -90 SEISKA
Tottakai pakoputkessa oleva massa käryää ja vesi höyryää.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!