VAZ-21072 - 1990 - Lada 1300S "käyttis" - Myyty

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Kulahtaneesta tuulilasista tulee hyvä vähäksi aikaa kun sen pyyhkäisee jarrunesteisellä rätillä.
Vanha katsastuskikka.
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2009
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Katsastukseenkin saatettaisiin keretä menemään nyt maanantaina.
Toinen jarruvalokin alkoi toimimaan kun nyrkillä löin lamppuun. Mukava homma yksin testata milloin jarrulamppu palaa. Laitoin polkimen päälle kiven jonka tuin kahdella laudanpätkällä

Kuva
Tässä tulee luultavasti olemaan tämän pysäköintipaikka. Harmi kun on nurkan takana niin ettei tieltä meinaa nähdä tätä komeutta.

Kuva Kuva
Lokasuoja on melko tasainen tältä etäisyydeltä katsottuna, lähempää kun katsoo niin möykkyjä vähän jo näkyy. Ei pahoja kumminkaan.
Vararenkaankotelossa olleen reiän pakkelointi ja maalaus onnistui hyvin. Samalla lähti muutama ruostepilkku ja yksi lommo.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Nonni, eiku leimalle vaan ja kovaa ajoa 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2009
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Katsastuksesta meni läpi. Päästöistä ja jarruista meni helposti. Huomautuksia tuli etummaisesta jarruletkusta, joka pitää vaihtaa seuraavaan katsastukseen mennessä. Ajovalon lasista tuli korjauskehotus ja korjausaikaa annettiin 20.8.2009 asti. Pohjaa ei koputellut yhtään. Hitsauksia vilkaisi vain lampulla kaukaa.

Kuva
Tässä on maalattu bensatankin luukku. Jotain mustaa menin siihen jo sotkemaan. On lähellä hangata yläkulmaan mutta oli niin vaikea säätää että jätettiin tähän.

Kortin saan aikaisintaan syyskuun alussa, joten siihen asti pitää malttaa odotella.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Samana päivänä katsastin ton oman nappiksen ja seki meni laakista läpi :) :)

Seoksia piti säätää vaan kohilleen pari minuuttia siinä katsastusaseman mittarilla, anto oikein katastus mies rukarin säätöä varten, eikä pahemmin koputeltu tätäkään sano vaan että hyvältä näyttää 8) Itelle ei tullu mitää korjauskehotuksia tai puutteita tai vikoja ilmi.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2009
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Nyt on kaksi onnellista juuri katsastetuilla Ladoilla :D

Oli mukava kokemus katsastuksessa. Viereinen auto jäi nosturille kun Ladan kuntoa tuli kaikki hallissa olleet katsastusmiehet katsomaan. Ei niillekään enää mikään jokapäiväinen nähtävyys.
Ei katsastaja luottanut matkamittariin kun jätti lukemat merkkaamatta :lol:

Vielä pitäisi helmakotelon kumilista kiinnittää. Netissä ehdoteltiin 3M teippiä, kuulemma kallista mutta hyvää. Ei olllut valmistajan kotisivuilla hintaa.
Tällä hetkellä reikien kohdalla on ilmastointiteipin pätkiä. Kaukaa katsottuna näyttää ruosteelta.

Tässä vielä katsastuksen tulokset
Päästömittaus:
CO: 0,33 , sallittu 3,50
HC: 130 , sallittu 600
CO2: 14,49
O2: 0,92 , sallittu 5,00

Jarrut:
Käyttöjarru, vasen/oikea
1. Akseli 1,8/1,8
2. Akseli 1,3/1,2
Käsijarru 1,4/1,4
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Seosruuvia voit kyllä karvan verran kääntää vastapäivään, 0,33 CO on hieman liian vähän isopäästöiselle hyvän käynnin kannalta...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Mulla oli vähä enemmä päästöjä, alussa oli ihan päin honkia tosiaakin n 1-2 min säätämisellä saatiin siinä mittarilla:

CO : 2.13 Sallittu 3.50
HC : 580 Sallittu 600
CO2 : 12.28
02 : 2.54 sallittu 5,00

Kaasarina uusi venäjältä tuotu 1700:seen tarkoitettu kaasari ja konekin on 1700cc

On toi HC vähän turhan korkea :) Jos tota seosruuvia säätelis vielä, leikkasin tossa ilmanputsarin koteloa pois sillain että koko putsari näkyy, moottorijarrutuksissa saattaa sammua eli saa liikaa ilmaa? ja alhaalta ku polkasee kaasun pohjaa ei tykkää heti kiihtyä, sitten kun kierroksia on jotain 4000rpm niin kiekasee... Tarvii laittaa leikkaamaton kotelo paikoilleen.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
pressa
Viestit: 10446
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja pressa »

'aatee' kirjoitti:Tarvii laittaa leikkaamaton kotelo paikoilleen.
Tai ykköskurkulle pikkuisen isompi suutin.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Se vois auttaa myös, mutta en kehtaa ruveta kaasaria aukomaan tuntuu yksinkertasemmalta laittaa ei niin hengittävä kotelo.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei tuo 1700:n kaasari ole Weberin veroinen, ei lähellekkään että siksi siltä on turha mitään ihmeitä odottaa. Tuo kun on vielä Solexin lisenssillä tehty niin suuttimien löytäminen on hieman hankalaa...
Viimeksi muokannut Jokari, 12.8.2009 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

En odottakaan, enkä ole ostamassa ihmewebrua ei ole varaa tuhlata sellaisiin.

Kaasari toimii hyvin ajossa ei nyi ja vääntää hyvin alhaalta ajossakin, muuttu huonommaks ku leikkasin sen kotelon, no ihmetellään :)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja Mara »

'aatee' kirjoitti:muuttu huonommaks ku leikkasin sen kotelon
Aika tarkalla on kyllä säätö, jos se tuohonkin reagoi. :?
Jos joskus avaat sen kaasarin, kannattaa silloin kyllä se asteen verran isompi suutin sinne vaihtaa.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2009
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Eilen kun taas oltiin Ladalla liikenteessä niin alkoi auton alta nousta savua tai höyryä. Syy ei selvinnyt mutta olisikohan vesisateessa pakoputkeen roiskinut vettä tai sitten pohjaa massatessa on pakoputkeen lentänyt massaa. Tuli myös ilmi ettei tupakansytytin toimi.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: Lada 21072 -90 SEISKA

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Tottakai pakoputkessa oleva massa käryää ja vesi höyryää.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Vastaa Viestiin