^ Montax oot omistanut kun noin faktana tulee?PMV-666 kirjoitti:Taitaa olla lähemmäs 20% kuin 10%.

^ Montax oot omistanut kun noin faktana tulee?PMV-666 kirjoitti:Taitaa olla lähemmäs 20% kuin 10%.
Esson paarissa kuultuaTalttis kirjoitti:^ Montax oot omistanut kun noin faktana tulee?
Itsekin olen Ladan huippuja testaillut aina loivaan myötämäkeen, itsepetos on paras petosBME316 kirjoitti:Esson paarissa kuultuaTalttis kirjoitti:^ Montax oot omistanut kun noin faktana tulee?
"Eihän ladaa (Siis Ladaa) saa kulkemaan kuin 150 jyrkässä myötämäessä ja -tuulessa. Ja siinäkin on mittarivirhettä jo reilusti."
Tätä on pakko peesata, samaa ilmiötä kokee töissä raskaalla kalustolla ajaessa. Vaikka kuinka kovaa ajat niin silti pakko mennä ohi vain koska edessä on kuorma-auto tai yhdistelmä. Enkä nyt tarkoita edes mäkisiä tieosuuksia vain ihan normaaleita tasaisia teitä. Läheskään yhtä usein ei koe vastaavaa ohitustarvetta kanssa-autoilijoilta ajaessa toisella siviilikulkineellared-devil kirjoitti:Parhaiten saa nauraa kun ajaa ladalla kympin yli rajotuksen, niin sen takana olevan auton on silti aina päästävä ohi. Muutaman kerran kokeillu kuinka paljon tarvitsee ajaa ettei ladasta ohi mennä. Lukemat on aika hävyttömiä esim. 60km/h rajoituksella 110km/h. Ei sillä että ärsyttää haluaisin, mutta ei tarvii siihen eteen tulla ohittamisen jälkeen ajamaan nopeusrajoitusten mukaan.
Ja se ohitus tehdään nimenomaan sen takia että edellä ajava ajaa ladalla. Kyllä se ladakin kulkee rajotusten mukaan ihan hyvin.
Kyllä sitä pyrkii joustamaan itsekkin aina tarvittaessa ja niin tekee moni muukin, mutta jos joku urpo on tulossa 40-60 km/h 100+ km/h ajavien joukkoon niin pitäisikö siinä vetää liinat lukkoon vai? Pitääkö väistää keltaisen viivan yli? Siinä ei paljoa pikku himmailu auta kun nopeuseroa on noin paljon. Ja kun motarille liittymisen jälkeen vielä kiihdytetään seuraavan kolmen kilometrin matkalla ehkä juuri ja juuri tavoitenopeuteen, niin soppa on valmis.Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Suurinosa niistä vaikeuksista liittymisestä rampilta moottoritielle, kaistanvaihdossa, ohituksissa ja monessa muussa tilanteessa johtuu mielestäni "minä itse ekana" mentaliteetistä. Harvoin muistetaan sellaisia sanoja, kuin kohteliaissuus, joustavuus ja toisten huomioon ottaminen. Siinä ei menetä paljon aikaa, kun hiljentää hieman vauhtia nähdessään kaverin olevan tulossa rampilta, tai olevan aikeissa vaihtaa kaistaa. Tuolla liikenteessä huomaa kuinka paljon on vilkkuvikaisia autoja. Vilkkujen käyttö on erittäin tarpeellista joilla ilmoitetaan muille liikenteessä olijoille mitä on tarkoitus tehdä ja kaveri voi ottaa huomioon omassa ajosuorituksessaan.
Kun menee kuskinpaikalle kannattaa itsekkyys jättää ulos, vaikkapa ojantaakse.
Ilmeisesti tarkoitat kahta samaan suuntaan menevää kaistaa. Tuo kaistan vaihto ei ole laiton jos samalla ohitat sen rampilta tulevan. Silloin se on ohitus. Mutta jos jäät rinnalle tai taemmas kuin se rampilta tuleva, niin silloin tuo menee laittomaksi. Tätä oon kysyny monelta autonkoulun opettaalta ja aina on ollu tuo sama vastaus eli luotan siihen että tuo menee noin.Jokari kirjoitti: Ja täytyy muistaa sekin että kaksikaistaisella tiellä tilan antaminen siirtymällä toiselle kaistalle on laitonta, vaikka sitä tulee usein itsekin harrastettua liikenteen sujuvuuden nimessä.