Toisaalta emäntäkin ajelee tuolla silloin tällöin niin on hyvä olla talvirenkaat ajoissa alla

Terve!Lada Scandinavia kirjoitti:Miksi muuten lehdissä yms. aina kehoitetaan laittamaan hyvät renkaat taakse ja huonot eteen.?
Saat lainaksi kesikset,jotka menee katastuksesta.Monta milliä sitä vaaditaankaan???Kympillä,parilla taitaisit saada omaksikin!PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Ei tule kunnon talvea ennen joulua Joensuun - Vaasa -linjan eteläpuolella. Taitaa olla pakko vaihtaa nastikset, kun ei saa katastuksesta läpi noilla etukesiksillä. Muuten en vaihtelis. Tulee muutama talven tuntu, mutta lounainen ne vie lumet niistä.
Mun mielestä juuri edessä pitäisi olla hyvät renkaat. Perustelen, että kun saapuu risteykseen ja alkaa jarruttaa, niin etujarrut ottaa ensiksi ja poljinvoimaa lisättäessä vasta takapyörät.Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!Lada Scandinavia kirjoitti:Miksi muuten lehdissä yms. aina kehoitetaan laittamaan hyvät renkaat taakse ja huonot eteen.?
Kun paremmat renkaat ovat takana, on epätodennäköisempää, että kaarreajossa tai jarrutuksessa taka-akseli pito loppuisi ennen etuakselia.
Taka-akselin pidon loppuminen voi johtaa vaikeasti hallittavaa tilanteeseen, jolloin auto voi muuttaa suuntaansa esimerkiksi vastaantulevien kaistalle.
Itse teen tavallisesti siten, että joka toinen kesä/talvi taka- ja etuakselin pyörät vaihtavat paikkaa, jolloin kuluminen on melko tasaista.
SvS
juuri silloin kun alat jarruttaa siirtyy painoa enemmän etupyörille, tämän painon siirron takia perä menettää pitonsa. Perän menettäessä pitonsa ei ole merkitystä enää ratin kääntämisellä kun ajaudut perä erellä sinne risteykseen. Tässä vaiheessa toivotaan vain että muut saavat väistettyä.Lada Scandinavia kirjoitti:Mun mielestä juuri edessä pitäisi olla hyvät renkaat. Perustelen, että kun saapuu risteykseen ja alkaa jarruttaa, niin etujarrut ottaa ensiksi ja poljinvoimaa lisättäessä vasta takapyörät.