Mikä hemmetti joillain on kirjottelua vastaan. Sehän on parhaimmillaan hauskaa ajatusten vaihtoa. Ja olen jo tästä ennenkin maininnut, Foorumin taso I -osiokirjoittelussa, että vain kirjoittelu pitää Voorumin elossa. Vain erilaisista kirjoituksista voi saada selvää kenen kanssa on tekemisissä. Jotta voisi tutustua on vaihdettava kuulumisia, ajatuksia ja mielipiteitä. Eihän tuolla ABClläkään jutella kaverin kanssa niin, että toinen pitää ensin yli puolen tunnin puheen, jossa kertoo kaiken sanottavansa ja sitten toinen vastaa siihen 45min. saarnalla, jossa suoltaa itsestään ulos kaiken painolastin.
Keskustelussa tulee niitä viestejä useita. Mutta miksi niitä on sitten luettava jos ne eivät kiinnosta? En minäkään lue yhden yhtä Viri ja Modaus -viestiketjua. Eivät ne silti minua haittaa tuolla. En minä niistä ressaa vaikka kuinka jauhaisivat jostain turpotuksista, joka saattaa minusta olla turhaa. Heille se on tärkeää ja minä kunnioitan sitä.
Entäs tuo Huumori -osasto. Sehän on loistava paikka vitsailla, irvailla ja irrotella. Minä en sitä jaksa lukea vaikken tosikko olekkaan. Ehkä minulle on vähän erilainen kiero huumorintaju kuin muilla. Mutta miksi stressaisin huonoista alatyylin vitseistä siellä? Sehän olisi täysin typerää. Suon HuumorMiehille oman irroittelupaikkansa.
ressa pyysi tarkentamaan tuota erästä kommenttiani. Tarkoitin sillä sitä, että uusi märkäkorvantakusinen LattarautaHarrastaja ei uskalla kysellä, kertoa ja riemuita julkisesti harrastuksestaan, jos hänen kysymyksensä saa peräänsä kommentin: Käytä Etsi-toimintoa

Itse olin tällainen Märkäkorva vielä vuosi sitten. Minä sain hyvän vastaanoton. Ja tuo vastaanotto tapahtui niin, että kirjoituksiini vastattiin. Jos ollaan tylyjä, ei viitsitä neuvoa ja tyrmätään keskusteluyritykset, uuden tulijan ei ole kovinkaan mukava edes yrittää mitään täällä.
Ja kun puhutaan ettei saastan seasta löydy oikeaa asiaa, niin siihenpä voisin sanoa: "Käytä Etsi -toimintoa". Monet kaikkitietävät voivat aivan hyvin käyttää tuota hakua saadakseen itselleen vain niitä laadukkaita juttuja. Luulisi olevan helppoa käyttää sitä, kun osataan jo niin paljon. Kaikkihan on Kaalihakkureista sanottu