täälläpäin ajellaan viellä mopolla (derbi senda x-race r) mutta kyllä se siitä ku jaksais mennä sinne autokouluun suorittamaan tota A1 korttia ni vois hommata jo ehkä piikinki.. ku sais nyt eka ton mopo projektin kuntoon, nytten on derbiin vaihettu mhr malossin 80cc alumiininen kisasylinteri sarja, 21mm dellorto kaasari, piperkross ilmanputsari, putki metrakit thrower (vaihtuu arrowiin lähiaikoina), välityksiä muutettu ja kytkin piti vaihtaa metrakit prorace kisakytkikeen ku rupes vakio kytkin luistamaan noilla tehoilla... vielä tulossa kesällä kampuran vaihto kisamalliin, rajoittamaton cdi boksi että saadaan kone kiertämään (tällä hetkellä kiertää max.9400rpm) ja sitten vielä alakertaa vahvemmat laakerit.. sitte ku noi kaikki sais aikaseks ja vielä uudet katteet ni vois melkein myydäkki.. on muuten aika raketti mopoks toi vehe
EDIT:ja tossa vielä kuva
Viimeksi muokannut maurichia, 11.4.2008 9:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
pappa- igor kirjoitti:taas kävin päästämässä savagella pitkin tamperetta hienoa oli mutta vähän märkää
Kateeksi käy kyllä. Täällä on taas lumi maassa että ei kehtaa ajeleen lähtee.
Kohta pääsis jo ajeleen senkin puolesta että kone alkaa oleen jo kasassa. Ei muuten kannata enää ostaa noita alta -90 vuosimallin cebareita. Ei enää meinaa osia saaha moottoriin. Vahingossa vielä löyty wisecolta yks mäntä sarja tuohon. Enää ei tarviis ku venttiilit säätää ja kone paikoilleen ja katteiden kimppuun. Ja etupumppuihin öljyt laittaa.
Ihan vaan ajattelin kysyä, että millä rahalla sinä näitä oikein laittelet? Tosin ei kai se minulle kuulu, mutta kun itsellä ei ollut kunnolla varaa ostaa edes alkuperäismäntää Tunturi SuperSporttiin, niin vähän vaan alkaa huvittamaan tuo toiminta. Toiset vaan syntyy kultalusikka suussa, toiset ei. Terveisin yks kateellinen
maurichia kirjoitti:täälläpäin ajellaan viellä mopolla (derbi senda x-race r) mutta kyllä se siitä ku jaksais mennä sinne autokouluun suorittamaan tota A1 korttia ni vois hommata jo ehkä piikinki.. ku sais nyt eka ton mopo projektin kuntoon, nytten on derbiin vaihettu mhr malossin 80cc alumiininen kisasylinteri sarja, 21mm dellorto kaasari, piperkross ilmanputsari, putki metrakit thrower (vaihtuu arrowiin lähiaikoina), välityksiä muutettu ja kytkin piti vaihtaa metrakit prorace kisakytkikeen ku rupes vakio kytkin luistamaan noilla tehoilla... vielä tulossa kesällä kampuran vaihto kisamalliin, rajoittamaton cdi boksi että saadaan kone kiertämään (tällä hetkellä kiertää max.9400rpm) ja sitten vielä alakertaa vahvemmat laakerit.. sitte ku noi kaikki sais aikaseks ja vielä uudet katteet ni vois melkein myydäkki.. on muuten aika raketti mopoks toi vehe
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
köhmä kirjoitti:Ihan vaan ajattelin kysyä, että millä rahalla sinä näitä oikein laittelet? Tosin ei kai se minulle kuulu, mutta kun itsellä ei ollut kunnolla varaa ostaa edes alkuperäismäntää Tunturi SuperSporttiin, niin vähän vaan alkaa huvittamaan tuo toiminta. Toiset vaan syntyy kultalusikka suussa, toiset ei. Terveisin yks kateellinen
maurichia kirjoitti:täälläpäin ajellaan viellä mopolla (derbi senda x-race r) mutta kyllä se siitä ku jaksais mennä sinne autokouluun suorittamaan tota A1 korttia ni vois hommata jo ehkä piikinki.. ku sais nyt eka ton mopo projektin kuntoon, nytten on derbiin vaihettu mhr malossin 80cc alumiininen kisasylinteri sarja, 21mm dellorto kaasari, piperkross ilmanputsari, putki metrakit thrower (vaihtuu arrowiin lähiaikoina), välityksiä muutettu ja kytkin piti vaihtaa metrakit prorace kisakytkikeen ku rupes vakio kytkin luistamaan noilla tehoilla... vielä tulossa kesällä kampuran vaihto kisamalliin, rajoittamaton cdi boksi että saadaan kone kiertämään (tällä hetkellä kiertää max.9400rpm) ja sitten vielä alakertaa vahvemmat laakerit.. sitte ku noi kaikki sais aikaseks ja vielä uudet katteet ni vois melkein myydäkki.. on muuten aika raketti mopoks toi vehe
no sen voin sanoo ihan ekaksi että ite oon omasta pussista maksanu KAIKKI TON MOPON VIRITYS/VARAOSAT ja sitä rahaahan saa kun käy töissä viikonloppusin/iltaisin tai lomalla tekee hommia ja säästää... kyllähän tohon on kohta mennyt pelkkiin viriosiin se 1000€ mut vielä ollaan muutama sata alle tosta lukemasta
Just! No täähän onkin sitten ihan selevä homma...toiset on vaan kovempia tekemään töitä kuin (kol)mannet. Tai sitten muut saavat vain parempaa palkkaa, kukapa tietää
maurichia kirjoitti:
köhmä kirjoitti:Ihan vaan ajattelin kysyä, että millä rahalla sinä näitä oikein laittelet? Tosin ei kai se minulle kuulu, mutta kun itsellä ei ollut kunnolla varaa ostaa edes alkuperäismäntää Tunturi SuperSporttiin, niin vähän vaan alkaa huvittamaan tuo toiminta. Toiset vaan syntyy kultalusikka suussa, toiset ei. Terveisin yks kateellinen
maurichia kirjoitti:täälläpäin ajellaan viellä mopolla (derbi senda x-race r) mutta kyllä se siitä ku jaksais mennä sinne autokouluun suorittamaan tota A1 korttia ni vois hommata jo ehkä piikinki.. ku sais nyt eka ton mopo projektin kuntoon, nytten on derbiin vaihettu mhr malossin 80cc alumiininen kisasylinteri sarja, 21mm dellorto kaasari, piperkross ilmanputsari, putki metrakit thrower (vaihtuu arrowiin lähiaikoina), välityksiä muutettu ja kytkin piti vaihtaa metrakit prorace kisakytkikeen ku rupes vakio kytkin luistamaan noilla tehoilla... vielä tulossa kesällä kampuran vaihto kisamalliin, rajoittamaton cdi boksi että saadaan kone kiertämään (tällä hetkellä kiertää max.9400rpm) ja sitten vielä alakertaa vahvemmat laakerit.. sitte ku noi kaikki sais aikaseks ja vielä uudet katteet ni vois melkein myydäkki.. on muuten aika raketti mopoks toi vehe
no sen voin sanoo ihan ekaksi että ite oon omasta pussista maksanu KAIKKI TON MOPON VIRITYS/VARAOSAT ja sitä rahaahan saa kun käy töissä viikonloppusin/iltaisin tai lomalla tekee hommia ja säästää... kyllähän tohon on kohta mennyt pelkkiin viriosiin se 1000€ mut vielä ollaan muutama sata alle tosta lukemasta
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Laitetaas nyt tännekkin vähän noita kuvia tuolta Oulun vappuajoista. Letkassa oli 1473 moottoripyörää ja markettien parkkipaikalla huhutaan olleen jopa n. 2000 pyörää.
Mää kun täytin 15 maaliskuussa 1978 sain syntymäpäivälahjaksi vuoden vanhan Tunturi sportin lahjaksi.
Myöhemmin ostin jäykkäperä Honda monkey, johon oli laitettu Honda Daxin kone ja etupumput. Kulki kovaa.
Syntymäpäivänä 1980 tuotiin talliin Suzuki TS 125 -75 ja ite olin ostanut.
Kortin ajoin sillä ja myöhemmin oli Honda CB 125 -73 ja sitten Suzuki GT 125 -76.
Armeijan jälkeen oli Suzuki 250 ja sitten Honda CB 450 -74
Sitten pitkä tauko ja
Vasta 1994 ostin Suzuki GSX 750 Es -84.
Oli muutaman vuoden ja sitten ajoin Hondalla ja Kawalla motokossia, aina vuoteen 2001 saakka, kun ikä alkoi jo painaa.
Kun moottoripyörä kaupassa istahdan esim, ison Ninjan tai ison CBR:än selkään, niin kyllä mieli tekee.
Se menee viimeistään ohi ulkona. Kaiketi sitä voisi vielä joskus jonkun pyörän hankkiakkin, jos kärpänen todella puree, kyllä se prätkäkärpänen välillä muistuttaa, mitä on se elämys ja vapaus ajaa mutkaista asfalttitietä kauniina kesäiltana.
Kaikille turvallista pyöräilykautta.
[quote="pappa- igor"][quote="jta"]Mutta mikäs pyörä tuo on pappa-igor? Komian näköinen on.[/quote]
Kiitos.. se on HD:n poikanen, suzuki savage LS650 -92 [/quote]
Ei mun shovelhead ainakaan oo japsiis käyny vajaa pyttyystä siittämäs!
jta kirjoitti:Mutta mikäs pyörä tuo on pappa-igor? Komian näköinen on.
Kiitos.. se on HD:n poikanen, suzuki savage LS650 -92
Ei mun shovelhead ainakaan oo japsiis käyny vajaa pyttyystä siittämäs!
Tää onkin koeputki versio ja mulla on vahva luottamus siihen että kun tota tarpeeks kauan ruokin ja pidän hyvänä niin sille kasvaa toinen sylinteri ja se vaihtaa merkkinsä HD:ksi
Lada on seisoskellut nyt jo jonkin aikaa, ja ilometrejä on tullut kartutettua Hondan satulassa istuskellen, sekä tapeilla seisten tietty! Reipas 3500km takana tälle vuodelle.
Vajaat 200km vasta kerinny tälle vuotta ajaan. Eka tankillinen vasta menossa. Ollu reissut nyt aina sellasia että autolla pitäny lähtee ku ei tavaran kuljetus oikein pyörällä onnistu. Ja tallissa menee aika kyllä ettei kerkiä paljoo muutenkaan ajeleen.
Dodii..
Alko nyt vasta kaxpyöräkausi (olimpa 3kk ilman)
eilisnäpäivänä hain Popottajan talliin
BMW F650 -93 oli aivan makeaa ajella pitkin raittia
Vaikka mittarissa oli +10 (lämmintä)
BSA:n jälkeen lopetti lapsettamisen. Iljettää katsella ikätovereita nahkapalloja.Mut siitä vaan,tehdään mitä kiinnostaa.
Ei oo hallitus kiinnostunu tästä kerskatouhusta.
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Joen musikka kirjoitti:BSA:n jälkeen lopetti lapsettamisen. Iljettää katsella ikätovereita nahkapalloja.Mut siitä vaan,tehdään mitä kiinnostaa.
Ei oo hallitus kiinnostunu tästä kerskatouhusta.
Sen ymmärrän jos sua ei moottoripyörät kiinnosta, mutta mikä siitä tekee kerskatouhua? Kuten jo aikasemminkin niissä poistetuissa viesteissä sanoin niin samanlailla tässä ajelee nuoret ja vaarit, duunarit ja herrat. Harrastus se on siinä missä Ladat tai jenkkiautotkin.