Sivu 3/5

Re: 2107 1300S -84

Lähetetty: 29.1.2008 18:02
Kirjoittaja tramppas
Mulla vaatii tuo puhaltimen kakkosasento kunnon painamisen siitä keinukytkimestä ennenkuin lähtee, tosin sehän on kuin windowsmainen "haluatko todella laittaa päälle äänekkäimmän asennon puhaltimesta" -toiminto

Lähetetty: 29.1.2008 20:02
Kirjoittaja Jusu
Jos siitä puhaltimesta laakerit kovasti nahnii niin puolella teholla ei käynnisty ollenkaan ja täysilläkin vaivalloisesti. Sitten kyllä tosin yleensä äänteleekin jo.

Re:

Lähetetty: 29.1.2008 20:57
Kirjoittaja mikko853
Jusu kirjoitti:Jos siitä puhaltimesta laakerit kovasti nahnii niin puolella teholla ei käynnisty ollenkaan ja täysilläkin vaivalloisesti. Sitten kyllä tosin yleensä äänteleekin jo.
Nätimpi tuo ääneltään on kuin 1700i:n taikka 1200s:n puhallin.

Re: 2107 1300S -84

Lähetetty: 29.1.2008 21:28
Kirjoittaja Jokari
Mittaas nyt ensi töikses tuleeko sinne puhaltimen kytkimelle mitään ja lähteekö sieltä mitään. Kytkimen sini-keltainen johto on syöttö, punainen menee etuvastukselle ja sini-musta suoraan moottorille (ainakin korjausrompun mukaan).
Moottorin maadoitus kannattaa kanssa tsekata ettei oo löysällä, se on pirullisessa paikassa kojelaudan yläosassa, pitäs näkyä kun kurkkii siitä puhaltimen kotelon ja rattitolpan välistä suoraan ylöspäin.

Näitten jälkeen kannattaa lähteä vasta sitä mottia ihmettelemään, jos viitsii. Sen esiinpurkaminen on sitten perseestä jos mikä...

Re: 2107 1300S -84

Lähetetty: 29.1.2008 22:00
Kirjoittaja pressa
ota se katkaisin ja ensin sen purkaa ja puhdistaa. Monesti keinukytkimien kontaktipinnat ovat hapettuneet eivätkä siksi yhdistä.

Re: 2107 1300S -84

Lähetetty: 30.1.2008 14:51
Kirjoittaja mikko853
Tänään ajattelin laittaa apukuskin puoleiseen takaoveen uudet ovipahvin kiinnitystapit kun pahvi irvistää rumasti, vaan eipä tuottanut haluttua tulosta, pahvi osoittautui ihan haperoksi, kun tuo muovi ikkunan ja ovipahvin välissä jonka tarkoitus on ilmeisesti pitää kosteus poissa pahvista oli rytyssä oven pohjalla. Saihan siihen uudet tapit laitettua mutta ei ne mitään pidä, pahvi vain murenee..

Tällaista punaista ovipahvia tuskin kenelläkään on ylimääräisenä?

Kuva

Re: 2107 1300S -84

Lähetetty: 3.2.2008 23:45
Kirjoittaja mikko853
Ajovalot renaa, jos laitat suoraan ajovalot päälle joko a) valot toimii mutta mittarivalot ei b) mittarivalot toimii mutta ajovalot ei. Ongelman voi kiertää antamalla parkkien olla päällä 5s ennenkuin vaihtaa ajovaloille, parkeilla kun mittarivalot toimivat aina.

Oikea takavilkku lopetti yhteistyön, otin auki ja huomasin koko kannan olevan irti piirilevystä, yksi kiinnityskynsistä poikki. Laitoin superepoksilla takaisin kiinni, ja vieläkin on ongelmia, oikealle vilkuttaessa toimii kyllä, mutta jos samalla painaa jarrua niin vilkun toiminta hidastuu ja mittaristossa alkaa vilkkua himmeästi takasumuvalon merkkivalo.

Rattilukon kanssa jotain hämminkiä, avainta ei saa käännettyä virtalukossa ennenkuin kääntää hieman rattia, vaikka rattilukko ei olisi "päällä".

Puhallin on nyt taas toiminut ja muutoinkin Meiju on ollut ahkerana kuljettaen parikymmentä lastillista tavaraa toimien muuttoautona.

Re: 2107 1300S -84

Lähetetty: 3.2.2008 23:51
Kirjoittaja Mara
mikko853 kirjoitti:Ajovalot renaa, jos laitat suoraan ajovalot päälle joko a) valot toimii mutta mittarivalot ei b) mittarivalot toimii mutta ajovalot ei. Ongelman voi kiertää antamalla parkkien olla päällä 5s ennenkuin vaihtaa ajovaloille, parkeilla kun mittarivalot toimivat aina.
Valokatkaisija sökö.
mikko853 kirjoitti:oikealle vilkuttaessa toimii kyllä, mutta jos samalla painaa jarrua niin vilkun toiminta hidastuu ja mittaristossa alkaa vilkkua himmeästi takasumuvalon merkkivalo.
Takavalon maadoitus huono, joko piirilevyn päästä tai korin puolelta.

Re: 2107 1300S -84

Lähetetty: 3.2.2008 23:55
Kirjoittaja mikko853
Mara kirjoitti:
mikko853 kirjoitti:Ajovalot renaa, jos laitat suoraan ajovalot päälle joko a) valot toimii mutta mittarivalot ei b) mittarivalot toimii mutta ajovalot ei. Ongelman voi kiertää antamalla parkkien olla päällä 5s ennenkuin vaihtaa ajovaloille, parkeilla kun mittarivalot toimivat aina.
Valokatkaisija sökö.
mikko853 kirjoitti:oikealle vilkuttaessa toimii kyllä, mutta jos samalla painaa jarrua niin vilkun toiminta hidastuu ja mittaristossa alkaa vilkkua himmeästi takasumuvalon merkkivalo.
Takavalon maadoitus huono, joko piirilevyn päästä tai korin puolelta.
Veikkaampa korin maadoitusta, oli niin helvetin paskainen noiden muovikatteiden alta.. vaan enpä jaksanut puhdistella kun tuossa tunti sitten oli jo pimeää ja lunta tuli niskaan :lol: Pihassa parkissa ollessaan kuitenkin toimi nätisti niin löin kasaan ja kävin heittämässä pienen lenkin.

Re: 2107 1300S -84

Lähetetty: 4.2.2008 15:30
Kirjoittaja mikko853
Putsailin aamulla pikkusen tuosta takavalon maapiuhojen ympäriltä ja laitoin mutterit takaisin kiinni, nyt taas toimii vilkku normaalisti. Vaan nyt iltapäivällä oli samaisesta takavalosta ajovalo pimeänä :lol: Nyt ei vaan huvita, olkoot mokoma ainaski jonkun aikaa :lol:

Re: 2107 1300S -84

Lähetetty: 11.2.2008 23:03
Kirjoittaja mikko853
Nyt tämä on ollut meikäläisellä kuukaudenpäivät, mittariin tullut reilut 2500km lisää ilman sen kummempia vikoja, mitä nyt jotain pientä kosketushäröä sähkövermeissä, mutta se sallittakoon 24-vuotiaalle vanhukselle.

Tyytyväinen voi olla mosseen, meikäläisen Ladoista tämä on kenties paras tähän mennessä.

Re: 2107 1300S -84

Lähetetty: 18.2.2008 22:19
Kirjoittaja mikko853
Ihmettelin jo muutaman päivän parilla litralla kasvanutta bensankulutusta. Tänään syyllinen nousi pintaan, joku jarruista laahaa. Ajaessa tuota ei huomaa, mutta liikkeelle lähtiessä kyllä, esim. peruutettaessa auto ei "rullaa" normaalisti, vaan hidastuu selvästi normaalia nopeammin. Suoralta kädeltä ei pysty sanomaan mikä jarruista laahaa, yksikään vanne ei ollut ajon jälkeen lämmin, saati kuuma.

Pikaelvytyksenä nyin käsijarrua parikymmentä kertaa nappipohjassa, toivotaan että se riittää, tai että vika olisi etujarruissa. Rumpujarrut on meikäläisen mielestä niin peppumaisia.. Ei sillä että ne olis vaikea laittaa, ainoastaan v-mäistä :lol:

Re: 2107 1300S -84

Lähetetty: 19.2.2008 11:22
Kirjoittaja mikko853
mikko853 kirjoitti:Ihmettelin jo muutaman päivän parilla litralla kasvanutta bensankulutusta. Tänään syyllinen nousi pintaan, joku jarruista laahaa. Ajaessa tuota ei huomaa, mutta liikkeelle lähtiessä kyllä, esim. peruutettaessa auto ei "rullaa" normaalisti, vaan hidastuu selvästi normaalia nopeammin. Suoralta kädeltä ei pysty sanomaan mikä jarruista laahaa, yksikään vanne ei ollut ajon jälkeen lämmin, saati kuuma.

Pikaelvytyksenä nyin käsijarrua parikymmentä kertaa nappipohjassa, toivotaan että se riittää, tai että vika olisi etujarruissa. Rumpujarrut on meikäläisen mielestä niin peppumaisia.. Ei sillä että ne olis vaikea laittaa, ainoastaan v-mäistä :lol:

***kele, apukuskin takajarruhan se.. pyörä pyörii käsivoimin todella vaivalloisesti. Ei muuta kun jarruhilppeet vaihtoon, jos kesällä homma oli v-mäinen foordiin niin mitä se on ladaan pikkupakkasessa :lol:

Re: 2107 1300S -84

Lähetetty: 19.2.2008 11:53
Kirjoittaja mikko853
mikko853 kirjoitti:
mikko853 kirjoitti:Ihmettelin jo muutaman päivän parilla litralla kasvanutta bensankulutusta. Tänään syyllinen nousi pintaan, joku jarruista laahaa. Ajaessa tuota ei huomaa, mutta liikkeelle lähtiessä kyllä, esim. peruutettaessa auto ei "rullaa" normaalisti, vaan hidastuu selvästi normaalia nopeammin. Suoralta kädeltä ei pysty sanomaan mikä jarruista laahaa, yksikään vanne ei ollut ajon jälkeen lämmin, saati kuuma.

Pikaelvytyksenä nyin käsijarrua parikymmentä kertaa nappipohjassa, toivotaan että se riittää, tai että vika olisi etujarruissa. Rumpujarrut on meikäläisen mielestä niin peppumaisia.. Ei sillä että ne olis vaikea laittaa, ainoastaan v-mäistä :lol:

***kele, apukuskin takajarruhan se.. pyörä pyörii käsivoimin todella vaivalloisesti. Ei muuta kun jarruhilppeet vaihtoon, jos kesällä homma oli v-mäinen foordiin niin mitä se on ladaan pikkupakkasessa :lol:
Noh, nyt on mätänetistä tulossa uudet jarrukengät, jarrusylinterit ja sivuvilkut. Uudet jarrukenkien jouset löytyykin omasta takaa kun tuli semmoset 1200:een hommattua mutten ehtinyt vaihtaa kun vietiin käsistä.

Kyllähän tuosta pelkällä jarrusylinterin vaihdolla olis selvinny, mut hitto jos auki pitää ottaa niin uusitaan sinne samalla kaikki niin ei tarvi heti uudestaan avata kun en noista tykkää sitten yhtään.

Onko takavedon jarrut jotenkin herkkiä oireilemaan kun mullakin on moisia 4 ollut ja jokaisessa on ollut takajarruissa vikaa? :shock: Tai sit tää on vaan mun tuuria.

1200L - Sylinteri jumissa pari päivää oston jälkeen
1700i - Jarrukengät lopussa, juristaa, oli jo ostaessa
1200S - Jarrukengät lopussa, juristaa, pari viikkoa oston jälkeen
1300S - Sylinteri jumissa, 5 viikkoa oston jälkeen

:lol:

Re: 2107 1300S -84

Lähetetty: 24.2.2008 14:47
Kirjoittaja mikko853
Noh, nyt olis sitten odottamassa uutta jarruhilpettä. Uusitaan kerralla kaikki ni ei tarvi heti miettiä jarruja (jarrukengät, sylinterit, kaikki jouset ja tapit, jarrupalat, jarruneste). Muutenkin tuota Ladan osaa kertynyt tässä parin vuoden aikana semmoset määrät että kun kaiken tyrkkää kiinni niin luulis olevan hyvä Ladaksi, ja lisää osia on vielä tulossa 8) Äänieristystäkin olisi tarkoitus parannella.

Päällepäinhän tuo ei niin nätti ole kuin edeltäjänsä, mutta tarkoitus olisi maalata puskurit mustiksi, kiillotella kromit huolella, sekä maalata kori punaiseksi, sisustan kanssa sävysävyyn, autossa kun on nyt useita paikkamaalausta vaativia kohtia, helmoja maalattu mustalla sprayllä, paksia ja kattoa maalattu pensselillä siniseksi, takalokareita vähän väärän sävyisellä sinisellä sprayllä jne.. osan spraystä on leuto talvi vienyt mukanaan.

Katellaan tuossa keväämmällä miltä Meiju näyttää :)

itte teen eikä tuu ees hyvä :lol: