2107 1300S -84

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
tramppas
Viestit: 185
Liittynyt: 2.10.2006 23:02
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: 2107 1300S -84

Viesti Kirjoittaja tramppas »

Mulla vaatii tuo puhaltimen kakkosasento kunnon painamisen siitä keinukytkimestä ennenkuin lähtee, tosin sehän on kuin windowsmainen "haluatko todella laittaa päälle äänekkäimmän asennon puhaltimesta" -toiminto
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Jos siitä puhaltimesta laakerit kovasti nahnii niin puolella teholla ei käynnisty ollenkaan ja täysilläkin vaivalloisesti. Sitten kyllä tosin yleensä äänteleekin jo.
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re:

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Jusu kirjoitti:Jos siitä puhaltimesta laakerit kovasti nahnii niin puolella teholla ei käynnisty ollenkaan ja täysilläkin vaivalloisesti. Sitten kyllä tosin yleensä äänteleekin jo.
Nätimpi tuo ääneltään on kuin 1700i:n taikka 1200s:n puhallin.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2107 1300S -84

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mittaas nyt ensi töikses tuleeko sinne puhaltimen kytkimelle mitään ja lähteekö sieltä mitään. Kytkimen sini-keltainen johto on syöttö, punainen menee etuvastukselle ja sini-musta suoraan moottorille (ainakin korjausrompun mukaan).
Moottorin maadoitus kannattaa kanssa tsekata ettei oo löysällä, se on pirullisessa paikassa kojelaudan yläosassa, pitäs näkyä kun kurkkii siitä puhaltimen kotelon ja rattitolpan välistä suoraan ylöspäin.

Näitten jälkeen kannattaa lähteä vasta sitä mottia ihmettelemään, jos viitsii. Sen esiinpurkaminen on sitten perseestä jos mikä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pressa
Viestit: 10515
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2107 1300S -84

Viesti Kirjoittaja pressa »

ota se katkaisin ja ensin sen purkaa ja puhdistaa. Monesti keinukytkimien kontaktipinnat ovat hapettuneet eivätkä siksi yhdistä.
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: 2107 1300S -84

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Tänään ajattelin laittaa apukuskin puoleiseen takaoveen uudet ovipahvin kiinnitystapit kun pahvi irvistää rumasti, vaan eipä tuottanut haluttua tulosta, pahvi osoittautui ihan haperoksi, kun tuo muovi ikkunan ja ovipahvin välissä jonka tarkoitus on ilmeisesti pitää kosteus poissa pahvista oli rytyssä oven pohjalla. Saihan siihen uudet tapit laitettua mutta ei ne mitään pidä, pahvi vain murenee..

Tällaista punaista ovipahvia tuskin kenelläkään on ylimääräisenä?

Kuva
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: 2107 1300S -84

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Ajovalot renaa, jos laitat suoraan ajovalot päälle joko a) valot toimii mutta mittarivalot ei b) mittarivalot toimii mutta ajovalot ei. Ongelman voi kiertää antamalla parkkien olla päällä 5s ennenkuin vaihtaa ajovaloille, parkeilla kun mittarivalot toimivat aina.

Oikea takavilkku lopetti yhteistyön, otin auki ja huomasin koko kannan olevan irti piirilevystä, yksi kiinnityskynsistä poikki. Laitoin superepoksilla takaisin kiinni, ja vieläkin on ongelmia, oikealle vilkuttaessa toimii kyllä, mutta jos samalla painaa jarrua niin vilkun toiminta hidastuu ja mittaristossa alkaa vilkkua himmeästi takasumuvalon merkkivalo.

Rattilukon kanssa jotain hämminkiä, avainta ei saa käännettyä virtalukossa ennenkuin kääntää hieman rattia, vaikka rattilukko ei olisi "päällä".

Puhallin on nyt taas toiminut ja muutoinkin Meiju on ollut ahkerana kuljettaen parikymmentä lastillista tavaraa toimien muuttoautona.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: 2107 1300S -84

Viesti Kirjoittaja Mara »

mikko853 kirjoitti:Ajovalot renaa, jos laitat suoraan ajovalot päälle joko a) valot toimii mutta mittarivalot ei b) mittarivalot toimii mutta ajovalot ei. Ongelman voi kiertää antamalla parkkien olla päällä 5s ennenkuin vaihtaa ajovaloille, parkeilla kun mittarivalot toimivat aina.
Valokatkaisija sökö.
mikko853 kirjoitti:oikealle vilkuttaessa toimii kyllä, mutta jos samalla painaa jarrua niin vilkun toiminta hidastuu ja mittaristossa alkaa vilkkua himmeästi takasumuvalon merkkivalo.
Takavalon maadoitus huono, joko piirilevyn päästä tai korin puolelta.
2102 16V ex.
2103 -75
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: 2107 1300S -84

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Mara kirjoitti:
mikko853 kirjoitti:Ajovalot renaa, jos laitat suoraan ajovalot päälle joko a) valot toimii mutta mittarivalot ei b) mittarivalot toimii mutta ajovalot ei. Ongelman voi kiertää antamalla parkkien olla päällä 5s ennenkuin vaihtaa ajovaloille, parkeilla kun mittarivalot toimivat aina.
Valokatkaisija sökö.
mikko853 kirjoitti:oikealle vilkuttaessa toimii kyllä, mutta jos samalla painaa jarrua niin vilkun toiminta hidastuu ja mittaristossa alkaa vilkkua himmeästi takasumuvalon merkkivalo.
Takavalon maadoitus huono, joko piirilevyn päästä tai korin puolelta.
Veikkaampa korin maadoitusta, oli niin helvetin paskainen noiden muovikatteiden alta.. vaan enpä jaksanut puhdistella kun tuossa tunti sitten oli jo pimeää ja lunta tuli niskaan :lol: Pihassa parkissa ollessaan kuitenkin toimi nätisti niin löin kasaan ja kävin heittämässä pienen lenkin.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: 2107 1300S -84

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Putsailin aamulla pikkusen tuosta takavalon maapiuhojen ympäriltä ja laitoin mutterit takaisin kiinni, nyt taas toimii vilkku normaalisti. Vaan nyt iltapäivällä oli samaisesta takavalosta ajovalo pimeänä :lol: Nyt ei vaan huvita, olkoot mokoma ainaski jonkun aikaa :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: 2107 1300S -84

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Nyt tämä on ollut meikäläisellä kuukaudenpäivät, mittariin tullut reilut 2500km lisää ilman sen kummempia vikoja, mitä nyt jotain pientä kosketushäröä sähkövermeissä, mutta se sallittakoon 24-vuotiaalle vanhukselle.

Tyytyväinen voi olla mosseen, meikäläisen Ladoista tämä on kenties paras tähän mennessä.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: 2107 1300S -84

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Ihmettelin jo muutaman päivän parilla litralla kasvanutta bensankulutusta. Tänään syyllinen nousi pintaan, joku jarruista laahaa. Ajaessa tuota ei huomaa, mutta liikkeelle lähtiessä kyllä, esim. peruutettaessa auto ei "rullaa" normaalisti, vaan hidastuu selvästi normaalia nopeammin. Suoralta kädeltä ei pysty sanomaan mikä jarruista laahaa, yksikään vanne ei ollut ajon jälkeen lämmin, saati kuuma.

Pikaelvytyksenä nyin käsijarrua parikymmentä kertaa nappipohjassa, toivotaan että se riittää, tai että vika olisi etujarruissa. Rumpujarrut on meikäläisen mielestä niin peppumaisia.. Ei sillä että ne olis vaikea laittaa, ainoastaan v-mäistä :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: 2107 1300S -84

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

mikko853 kirjoitti:Ihmettelin jo muutaman päivän parilla litralla kasvanutta bensankulutusta. Tänään syyllinen nousi pintaan, joku jarruista laahaa. Ajaessa tuota ei huomaa, mutta liikkeelle lähtiessä kyllä, esim. peruutettaessa auto ei "rullaa" normaalisti, vaan hidastuu selvästi normaalia nopeammin. Suoralta kädeltä ei pysty sanomaan mikä jarruista laahaa, yksikään vanne ei ollut ajon jälkeen lämmin, saati kuuma.

Pikaelvytyksenä nyin käsijarrua parikymmentä kertaa nappipohjassa, toivotaan että se riittää, tai että vika olisi etujarruissa. Rumpujarrut on meikäläisen mielestä niin peppumaisia.. Ei sillä että ne olis vaikea laittaa, ainoastaan v-mäistä :lol:

***kele, apukuskin takajarruhan se.. pyörä pyörii käsivoimin todella vaivalloisesti. Ei muuta kun jarruhilppeet vaihtoon, jos kesällä homma oli v-mäinen foordiin niin mitä se on ladaan pikkupakkasessa :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: 2107 1300S -84

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

mikko853 kirjoitti:
mikko853 kirjoitti:Ihmettelin jo muutaman päivän parilla litralla kasvanutta bensankulutusta. Tänään syyllinen nousi pintaan, joku jarruista laahaa. Ajaessa tuota ei huomaa, mutta liikkeelle lähtiessä kyllä, esim. peruutettaessa auto ei "rullaa" normaalisti, vaan hidastuu selvästi normaalia nopeammin. Suoralta kädeltä ei pysty sanomaan mikä jarruista laahaa, yksikään vanne ei ollut ajon jälkeen lämmin, saati kuuma.

Pikaelvytyksenä nyin käsijarrua parikymmentä kertaa nappipohjassa, toivotaan että se riittää, tai että vika olisi etujarruissa. Rumpujarrut on meikäläisen mielestä niin peppumaisia.. Ei sillä että ne olis vaikea laittaa, ainoastaan v-mäistä :lol:

***kele, apukuskin takajarruhan se.. pyörä pyörii käsivoimin todella vaivalloisesti. Ei muuta kun jarruhilppeet vaihtoon, jos kesällä homma oli v-mäinen foordiin niin mitä se on ladaan pikkupakkasessa :lol:
Noh, nyt on mätänetistä tulossa uudet jarrukengät, jarrusylinterit ja sivuvilkut. Uudet jarrukenkien jouset löytyykin omasta takaa kun tuli semmoset 1200:een hommattua mutten ehtinyt vaihtaa kun vietiin käsistä.

Kyllähän tuosta pelkällä jarrusylinterin vaihdolla olis selvinny, mut hitto jos auki pitää ottaa niin uusitaan sinne samalla kaikki niin ei tarvi heti uudestaan avata kun en noista tykkää sitten yhtään.

Onko takavedon jarrut jotenkin herkkiä oireilemaan kun mullakin on moisia 4 ollut ja jokaisessa on ollut takajarruissa vikaa? :shock: Tai sit tää on vaan mun tuuria.

1200L - Sylinteri jumissa pari päivää oston jälkeen
1700i - Jarrukengät lopussa, juristaa, oli jo ostaessa
1200S - Jarrukengät lopussa, juristaa, pari viikkoa oston jälkeen
1300S - Sylinteri jumissa, 5 viikkoa oston jälkeen

:lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: 2107 1300S -84

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Noh, nyt olis sitten odottamassa uutta jarruhilpettä. Uusitaan kerralla kaikki ni ei tarvi heti miettiä jarruja (jarrukengät, sylinterit, kaikki jouset ja tapit, jarrupalat, jarruneste). Muutenkin tuota Ladan osaa kertynyt tässä parin vuoden aikana semmoset määrät että kun kaiken tyrkkää kiinni niin luulis olevan hyvä Ladaksi, ja lisää osia on vielä tulossa 8) Äänieristystäkin olisi tarkoitus parannella.

Päällepäinhän tuo ei niin nätti ole kuin edeltäjänsä, mutta tarkoitus olisi maalata puskurit mustiksi, kiillotella kromit huolella, sekä maalata kori punaiseksi, sisustan kanssa sävysävyyn, autossa kun on nyt useita paikkamaalausta vaativia kohtia, helmoja maalattu mustalla sprayllä, paksia ja kattoa maalattu pensselillä siniseksi, takalokareita vähän väärän sävyisellä sinisellä sprayllä jne.. osan spraystä on leuto talvi vienyt mukanaan.

Katellaan tuossa keväämmällä miltä Meiju näyttää :)

itte teen eikä tuu ees hyvä :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Vastaa Viestiin